לידה וחרדות

Yolanda87

New member
לידה וחרדות

שלום לכולן,

רציתי לדעת אם יש כאן מישהי שסובלת מהתקפי חרדה ועברה הריון ולידה ויכולה לתת לי מידע בנוגע לאופן ההתמודדות של הצוות עם התופעה במהלך הלידה במידה שחוותה התקף חרדה במהלכה.
אינ כעת בשבוע 28 ושוקלת אופציות שונות ללידה...

תודה לכן :)
יעל
 
אני מבינה שזו לידה ראשונה

אני אישית סירבתי למחשבה שתינוק שלם יצליח לצאת דרך הנרתיק שלי והחלטתי שזו מתיחה ושהיא תישאר בפנים לנצח או תמצא לעצמה דרך אחרת החוצה. ברוב בתי החולים מקצים מיילדת מנוסה ומיומנת יותר ליולדת מבכירה. האפידורל מאד עוזר, הנוכחות של המיילדת יותר צמודה. אם את מאד חוששת אני ממליצה לך ללכת לסיור בבית החולים בו את מתעתדת ללדת ולדבר עם הצוות מראש, לברר מה הם יכולים לעשות כדי לסייע לך לעבור את הלידה כמה שיותר בקלות.
 

חיפאית88

New member
אני הייתי מאוד בחרדה מהלידה

ואני יכולה להגיד שהדולה מאוד מאוד עזרה לי.
גם עוד מישהי מוכרת בתוך הסיטואציה הזו, מישהי שכבר מכירה אותי ויודעת איך לעזור לי. בנוסף היא עזרה לתווך את הצוות וכיוון ששם מכירים אותה היטב הרגשתי ממש שהיחס אלינו היה שונה בזכותה.
מאוד פחדתי שהלידה תישאר אצלי שחוויה תראומטית ובהחלט נראה לי שבזכותה זה הפך לחוויה חיובית. ממליצה לשקול.
 
מצטרפת להמלצה על לקחת דולה ללידה בדגש על BOT

נדמה לי שכווולן חרדות מהלידה, מי יותר ומי פחות.
אני גם מאוד חששתי מהלידה ולכן החלטתי לקחת איתי דולה, שמתמחה בBOT (גישה טיפולית מוכוונת לידה) ואקח דולה כזו גם ללידה הזו (הדולה שלי מהלידה הראשונה לא זמינה ללידה הזו שלי לצערי הרב)
&nbsp
דולה שמתמחה בBOT עוזרת לך לעבד את החוויות שלך מההריון והתחושות שלך לגבי הלידה ולהבין טוב יותר איך להגיע ללידה באופן אופטימלי, אני גם ממליצה לך לעשות קורס הכנה ללידה עם אותה הדולה שאיתה את מתכננת ללדת, זה קורס מדהים ומפורט יותר מקורס של בית חולים ונותן כלים אמיתיים שסייעו לי גם להפחית חרדות מהלידה, גם להכיר את הדולה עצמה טוב יותר וגם נותן כלים אמיתיים להתמודדות עם הצירים ועם חרדות שעלולות לעלות במהלך הצירים.
&nbsp
במהלך הלידה עצמה הליווי שלה כלל בתור התחלה תמיכה בזמן שאת בבית (אם צריך היא מגיעה הביתה, אם לא אז טלפונית ויחד מחליטים מתי לצאת לבית החולים, זה מאוד נוח ונחמד שיש לך אשת מקצוע שעוזרת לך להבין מתי נכון לצאת לביה"ח ואת לא צריכה להתלבט עם זה לבד) וליווי מלידה פעילה (לרוב נפגשים בחדר יולדות) - שם היא תומכת בך ובבן (או בת) הזוג פיזית ונפשית במהלך כ-ל הלידה.
&nbsp
מה לעשות, בישראל יש מיילדת אחת על כל שלוש יולדות מה שאומר שאין מצב בעולם שתהיה איתך מיילדת במשך כל הלידה להחזיק לך את היד, הדולה לעומת זאת שם בשבילך במהלך כל הלידה וזה ב-ד-י-ו-ק תפקידה, לתמוך וללוות אותך באופן מייטבי ללידה.
&nbsp
עבורי הנוכחות שלה הורידה הרבה מהמתח גם עבורי וגם עבור בעלי (יכל לצאת לשירותים או לקנות קפה ולהתאוורר בלי "לנטוש" אותי לבד, תמכה גם בו ברגעים שהיה לו קשה) וממש הצילה אותי מקיסרי.
 

Yolanda87

New member
תודה רבה לכן!


מעניין אותי גם לדעת אם יש מישהי שמתמודדת עם התקפי חרדה בשגרה
וחוותה התקף חרדה (דופק מהיר מאד, וכו')
ולא חרדה כללית מתהליך הלידה אלא התקף פאניקה של ממש.

ב-4 שנים האחרונות בערך אני סובלת מהתקפי חרדה בתקופות מסויימות (כמו למשל בהכנות לקראת החתונה)

ותמיד בבדיקות בבתי חולים זה מתעורר אצלי מחדש
(דופק *מאד* גבוה במהלך בדיקות שמגיע גם ל-160 במצבי חרדה עמוקים)

דבר שמשפיע עליי מאד הוא איך הצוות מתייחס לזה. ולרוב, הצוות מגיב לכך בחצי היסטריה דבר שלא עוזר להרגעה


תודה רבה מראש :)
יעל
 
נשמע שזה בהחלט משפיע על אורח החיים שלך

ולכן ללא קשר ללידה, אולי כדאי לך לשקול קבלת עזרה. להבין טוב יותר מה מקור החרדה בסיטואציות שתיארת וללמוד טכניקות להרגעה.
ואולי את כבר עושה את זה...

בכל אופן שווה להשקיע מחשבה ולהקדיש קצת זמן לעצינו, לתהליך של הקשבה והתבוננות פנימה. זה יכול רק להועיל ולתרום לנו בכל דבר שנבחר לעשות בחיים, ועל אחת כמה וכמה בתקופות משמעותיות כאלה של לידה והסתגלות לחיים חדשים.
(אני אישית חוויתי תחושת חרדה וסטרס, ללא סימפטומים פיזיולוגים אמנם, דווקא לאחר הלידה בזמנים שהייתי נשארת לבד עם התינוק. אחרי שבן זוגי יצא, לפני שאמא שלי הגיעה וכו')

מאחלת לך בהצלחה ולידה קלה, תשאיר לך חוויה מחזקת ומעצימה.
 

חיפאית88

New member
אולי באמת כדאי לטפל בזה

כמו כשתבו לך, נשמע שזה משהו שמשפיע על איכות החיים שלך.
לדעתי טיפול התנהגותי-קוגנטיבי יכול לעזור מאוד ותוך זמן קצר, יכול להיות שתוך כמה שבועות תדעי איך לווסת את עצמך וזה לא יתסכל אותך יותר.
&nbsp
לגבי הצוות, אני נתקלתי הצוות מאוד סבלני ונחמד שלא התרגש מתגובות ופאניקה שלי, ואני רוצה להאמין שרוב המיילות הן כאלו.
 
יולנדה היי,

המלצה שלי בלידה היא לספר למיילדת מה את מרגישה, להסביר שכשאת בחרדה הגיוני שהדופק שלך עולה והעובר מגיב בהתאם. אני ממליצה גם על טיפול התנהגותי או תרופתי במידת הצורך זה מהפן הרפואי. ומהצד הטבעי טיפולי רפואה משלימה על בסיס קבוע להרגעה והרפייה ותוך כדי גם לדבר על מה את מרגישה , חששות ופחדים. יש מצב שליווי של דולה יכולה להיות נהדרת עבורך וקורס הכנה ללידה טוב שירגיע ויכין אותך היטב ללידה עד כמה שניתן. חיבוק ענק!!
 
למעלה