חיסון שעלת

kimmy2

New member
חיסון שעלת

מה דעתכן על החיסון ? האם הייתן עושות? האם מתכוונות לעשות?

אני ממש בהתלבטויות רציניות בשבוע האחרון כי בקרוב עליי להתחסן ויש כל כך הרבה ניגודי דעות בנושא הזה חלק אמרו לי שלא תעזי לעשות חלק אמרו שלא תעזי לא לעשות .... פשוט לא ברור מה האמת מאחורי החיסון הזה.... קראתי מאמר רחב בנושא שמציין כי אין שום הוכחות לכך שהחיסון בטוח ומעולם לא בדקו זאת בצורה יסודית... ממש ממש מבולבלת .
אשמח אם תשתפו מה דעתכן בנושא
 

הייבי

New member
אני עשיתי

לדעתי החשש שהקטנציק ידבק משעלת לא שווה את זה. אבל בכל מקרה לא הייתי מקבלת החלטות כאלה על סמך פורום או מאמר באינטרנט אלא מתייעצת עם הרופא ליווי הריון שלי אם היה לי ספק.
 
עשיתי וממליצה לעשות

אני אמנם לא עובדת בתחום, אבל למדתי ביולוגיה ופיקוח על מחקרים קליניים ויכולה לומר לך שתהליך אישור של חיסונים (ושל תרופות בכלל) זה תהליך של שנים שבו מוכיחים מעבר לכל ספק שהתרופה יעילה ובטוחה.
שעלת זו מחלה מאוד לא נעימה ואף מסכנת חיים לתינוקות, לא חושבת שיש כאן מה להתלבט.
וכמו שאמרה הייבי - מאמרים באינטרנט הם לא מקור מהימן (אלא אם כן את מדובר במאמרים שמפורסמים במאגרים מקצועיים כמו pubmed), התייעצי עם הרופא שלך.
 

kimmy2

New member
תודה בנות

ראשית, ודאי שהתייעצתי עם רופא. אני לא עושה דבר על דעת עצמי בכל מה שנוגע להריון ולבריאות העובר ומשקיעה זמן רב בקריאה והרחבה בכל מה שקשור לנושאים העולים במהלך תקופה זו. אומר לכן מה, הרופאים ממליצים אבל אין לי מושג מה עומד מאחורי המלצות אלה... כבר הוכח במקרים רבים שבהם הרופאים פעמים רבות ממליצים על דברים על מנת לבטח את עצמם נגד תביעות.
העיניין הוא שהחיסונים האלה מכילים גם חומרים נוספים מלבד הנוגדנים (כמו אלומיניום למשל...) ומכאן נובע הפחד שלי, ואני בקטע של כמה שיותר טבעי יותר טוב אני אפילו נמנעת משתיית כדורים נגד צרבת ומנסה להתמודד עם האי נוחות בדרכים טבעיות......מצד שני ברור שמדובר במחלה מאוד קשה ומסוכנת ולכן ההחלטה כל כך קשה עבורי ואני כבר יותר משבוע אוגרת מידע מכל מקור אפשרי..... יודעות מה? אולי השאלה שצריך לשאול כאן, השאלה המרכזית, היא: האם יש אחוזי תחלואה גבוהים של המחלה בארץ ? אם מישהי יודעת אודה מאוד.
 
פעם היה טבעי שתינוקות מתים ממחלות כי לא היו חיסונים

ונשים מתו בלידה כי לא הייתה סטריליזציה. אז עם כל הכבוד, השאיפה ל"טבעי" היא לא תמיד הגיונית ונכונה.
כשיש ירידה בשיעור המחוסנים, יש עלייה באחוזי התחלואה ויעידו על כך התפרצויות החצבת של השנים האחרונות שקרו הודות להורים שהחליטו לא לחסן. מחלות מאוד קשות כמו פוליו ואבעבועות נעלמו כמעט מהנוף הודות לחיסונים. אם כולם יחליטו לוותר על החיסונים כי אחוזי התחלואה בפוליו נמוכים, המגפה הזו תחזור.
הורים שלא מחסנים לא רק מעמידים את הילד שלהם בסכנה, אלא גם את בריאות הציבור (אנשים עם מערכת חיסונית ירודה, תינוקות שלא סיימו את החיסונים וכו').

תסמכי על מי שלמד רפואה, על שנים של מחקר, על נתונים שנאספו ממאות אלפי מחוסנים. לא על איזה מאמר באינטרנט שאומר שבחיסונים יש אלומיניום (בכמות שאין לה שום השפעה על הגוף).
 
כל מילה זהב


 
למיטב הבנתי הלא מקצועית

משנת 2011 מדווחת עלייה במקרים של שעלת באופן מתמיד לפחות יד 2015, הסיבה היא כנראה שהחיסון שניתן ביסודי לא נשאר אפקטיבי בגילאי 30 ומעלה.
כמוכן החיסון אינו חודש את שחייה אלא רק הנוגדנים ואז הילד מחוסן עד שינתן לו החיסון בגיל 4 חודשים אם אני לא טועה.
 
חיסון שעלת ראשון לתינוקות הוא בגיל חודשיים, אבל

צריך לחזור עליו כמה פעמים(בגיל 4 חודשים, חצי שנה ושנה) עד שמערכת החיסון מפתחת נוגדנים באופן יעיל
 

ChulChul

New member
עשיתי חיסון

דיברתי עם מבוגרים שחלו בשעלת וזה סיוט. שמעתי על שיעולים ברמה כזאת שנשברה צלע. אצל תינוקות זה מאד מסוכן. חבל לדעתי לקחת סיכון.
 
למעלה