ספרים מומלצים על השנה הראשונה של תינוקות- בעברית

תודה לכולן!


כרגע ביקשתי מאמא שלי שתביא איתה כשהיא מגיעה ללידה את "טעמים ראשונים".
&nbsp
כל השאר קצת מיושנים בעיני. אולי אבקש שתקנה לי את לישון בלי לבכות- אבל רוצה קצת לקרוא עליו.
&nbsp
אני מאוד בעד לזרום וכמובן בעד לשאול בפורומים ובקבוצות בפייסבוק וכו'- אבל גם אוהבת לקרוא כדי להכין את עצמי, באיזשהו מקום זה עוזר לי גם להתחבר לילדונת בבטן.
עכשיו קוראת באנגלית את "למה לצפות בשנה הראשונה" שהוא מאוד נחמד וסימנתי לעצמי כמה דברים חשובים שגם רוצה שהבעל יקרא.
&nbsp
הזמנתי עוד ספר שאמור להגיע מחר שהוא girlfriend's guide to the first year- קראתי את הראשון להריון וזה היה אחד הספרים הכי מצחיקים ואינפורמטיבים שקראתי. לא נכתב על ידי רופאים אבל כן נבדק על ידם ופשוט כותב על ההכנה הרגשית של הריון כך שמצפה לקרוא את דעותיה ונסיונה מהשנה הראשונה ולשמוע "מה לא מספרים".
&nbsp
מבחינת ענייני בריאות והתפתחות- גם הידע שלי יחסית גדול בתור גננת וגם יש קבוצות ופורומים ופחות מודאגת. אני אישית לא ארוץ לספר לבדוק תסמינים של מחלה- גוגל יותר מהיר
והטלפון לרופא עוד יותר מהיר...
 
ספר שלא יצא לי לקרוא אבל חברות ממליצות - הורים גם בלילה

שמעתי עליו רק דברים טובים ומאוד התחברתי לכותרת שלו, כי זה כ"כ נכון וכ"כ קל לשכוח את זה כשעייפים ורק רוצים לישון בעצמכם...
&nbsp
אבל באמת שעוד לא יצא לי לקרוא אותו, אולי בהריון הזה אקנה לי אותו גם
 

חיפאית88

New member
גם טעמים ראשונים די מיושן

לא יודעת מה ההנחיות בארצות הברית אבל פה ההנחיה היא שמגיל חצי שנה מותר לתת הכל מלבד דבש, חלב ניגר ומאכלים שהם סכנת חנק. בטעמים ראשונים היא עדיין עושה מתכונים של ביצים רק מגיל 9 חודשים או שנה, דגים רק מגיל בוגר יותר וכל מיני דברים נוספים שהם די מיותרים.
&nbsp
בעניין טעימות מה שהכי אהבתי זה את אתר "המתכוניה" והמדריך שהיא מפרסמת לגבי טעימות ואוכל ויש שם גם מתכונים שלה ומתכונים של גולשות עם הערות שלה.
 
אני יודעת שהוא די מיושן, אבל יש בו מתכונים נפלאים

והסבר מדויק איך לעשות את הטעימות. בגדול בארה"ב ההמלצה היא גיל 4 חודשים למיטב הבנתי.
&nbsp
מכירה את המתכוניה - גם בה איעזר בע"ה
.
 
אם את רוצה ספר על תזונה

אני ממליצה על סוד תזונת התינוק הטבעוני. באמת שהוא לא רק לתינוקות טבעוניים, הוא מסביר מעולה שלב אחרי שלב את כל המעבר לתזונת מוצקים וכו', כולל המון מתכונים בריאים טעימים וקלים להכנה.

ניתן גם לרכישה בגרסה אלקטרונית.
 
ממליצה לך (ולכולן) לקרוא קצת על שיטת baby led weaning

זה בעצם אומר לתת לתינוק להוביל את המעבר שלו למוצקים, לפני גיל חצי שנה ממש לא מומלץ לתת לתינוק ארוחות שאינן חלב אם או פורמולה, (לפי ארגוני הבריאות בעולם) הרבה אמהות נותנות "טעימות" בגיל 4-5 חודשים, אבל זה צריך להיות ממש טיפה, גודל של אפון אחד או שניים רק כדי לחשוף לטעמים ולמרקמים טחונים או מעוכים מאוד... וממש לא להחליף ארוחה.
&nbsp
בייבי לד אומר שכשהילד יהיה מוכן הוא ממש "יבקש" ממך, יהיה לך לא נעים לאכול לידו כי הוא ינסה לחטוף לך אוכל מהיד וירייר על האוכל שלך, הוא צריך גם לשבת זקוף כשהוא נשען עלייך למשך כמה דקות כשאוכלים (לא בכיסא ולא בטרמפולינה) - כי רפלקס החנק פועל רק כשיושבים זקוף וזה קריטי.
הרעיון הוא שאת בעצם נותנת לו ממה שאת אוכלת ולא מכינה לו משהו מיוחד, כמובן שבהתחלה תתני לו מאכלים רכים יותר (אני לא מתחברת לגישה הקיצונית של לתת לתינוק קטן תפוח שלם בגיל חצי שנה ולתת לו להתמודד..) אבל את לא אמורה לטחון אותם במיוחד בשבילו, אלא להגיש אותם ברצועות או בצורתם הטבעית ולתת לו לאחוז אותם ולאכול לבד, גם לתת לו כפית ולתת לו להתמודד לבד (נגיד את נתת לו יוגורט)
&nbsp
לגבי טעמים ראשונים - אני גם אוהבת חלק מהמתכונים שם, יש מתכון לעוף במייפל-סויה-יין (אני עושה עם סילאן) שיוצא כ"כ טעים שזה הפך לפייבוריט של בעלי ושלי

אבל הגישה של לתת קודם טחונים וזה פחות התחברתי...
 
דווקא לא ממליצה על טעמים ראשונים

הוא מיושן וטרחני בעיני. גישת הטעימות כבר לא רלוונטית ולדעתי ממש אין צורך במתכונים מיוחדים לתינוקות. פשוט נותנים ממה שאתם אוכלים וזהו
 
למעלה