מישהי מעודכנת לגבי בדיקות ניפט?

shushulamit

New member
מישהי מעודכנת לגבי בדיקות ניפט?

אני רוצה לדעת אינפורמציה על הבדיקות השונות ולא מוצאת ברשת מידע עדכני. וממש אין לי כוח להתקשר ל5 החברות ולנהל שיחה עם נציגי מכירות, פשוט רגשית אין לי כוח ושונאת את התפר שבין שיווק לבריאות. מעניין אותי רק הסיכון לתסמונת דאון, בלי כל הדברים האחרים שחלק מהבדיקות האלה מציעות כי אני יודעת שחלקן מורחבות. וחשבתי שאולי מישהי בדקה ומעודכנת לגבי המחירים הנוכחיים לבדיקה הבסיסית. וגם כמה זמן לוקח עד שהתשובות מגיעות.
בקיצור אם מישהי עשתה את הטלפונים המעצבנים האלה מול 5 החברות, הכי טוב, אבל גם מישהי שיודעת פרטים על חברה אחת (מחיר + זמן המתנה לתוצאה), אשמח ממש. תבורכו.
 

חלופית

New member
לפי האתר של שוחט

לפחות נכון ל2013 הרמוני הייתה הכי זולה:
http://genopedia.co.il/index.php/בדיקת_תסמונת_דאון_בדם_האם
(יש שם טבלת השוואה למטה)
&nbsp
לא עשיתי בעצמי אבל אמרו לי שבקופות חולים לפעמים מממנים חלקית את אחת הבדיקות האלו אז שווה להתקשר לשאול.
 
כמה דברים:

קודם כל, דאון זה לא הדבר היחיד שצריך לעניין אותך. גם למונוזומיה או טריזומיה בכרומוזומים אחרים יכולות להיות השלכות, חמורות יותר או פחות, וזה עוד לפני שמדברים על רזולוציות גבוהות יותר שרואים בצ'יפ גנטי.
האמינות של כל החברות לדאון היא מעל 99%, שזה גבוה אבל לא ודאי (ושמעתי על מקרים של אבחון שגוי).
האמינות לתסמונות אחרות משתנה מבדיקה לבדיקה ומתסמונת לתסמונת ויכולה להיות גם 80%, 50% ואף פחות. בהריון שלי היה אבחון שגוי והתכתבתי באחד הפורומים עם עוד מישהי שקיבלה אבחון שגוי (למרבה המזל, בשני המקרים היה מדובר בחיובי כוזב, כלומר העוברים היו בריאים).
&nbsp
ואחרי שני הדיסקליימרים האלה שמבהירים מה דעתי על הבדיקות הללו, אגיד שמבחינת זמן המתנה כולם דומים (עד שבועיים) ומבחינת מחיר זה תלוי כמה כרומוזומים את בודקת כי רוב החברות מציעות פאנל בדיקה מלא או בסיסי, והמחירים נמצאים באתרים של החברות אז אין צורך לדבר עם נציגי שירות.
ודבר אחרון - כדאי לך לברר אם יש השתתפות או החזר מקופת החולים שלך ועל אילו בדיקות, כי מדובר בהרבה כסף.
 

shushulamit

New member
הסיבה שרק דאון מעניין אותי

היא שהרופא שעשיתי אצלו את הבדיקות אמר לי שלגבי יתר התסמונות בדיקות הניפטי לא באמת שוות משהו. ושלגביהן לגמרי אפשר להסתפק בבדיקות אחרות שעשיתי עד כה כי הן יותר אמינות. לכן גם רק הסט המינימלי מעניין אותי ולא אלה שבודקות עוד דברים. אולי לא התנסחתי ברור, אין ספק שגם תסמונות אחרות הן לא להיט ובהחלט מעניינות אותי, אבל לגבי בדיקת הדם הזו, זה המידע שאני רוצה לקבל.
צ'יפ גנטי זה משהו אחר לחלוטין אבל רלוונטי רק אם עושים שפיר, ושם באמת יש מיליון דברים רלוונטיים. ואם אבחר כן לעשות שפיר, אוסיף גם את הצ'יפ הגנטי. לגבי מחירים, ראיתי רק שהם מפנים באתרים שהסתכלתי לטלפון עם נציג מכירות, או טבלאות שמשוות מחירים אבל ישנות יחסית ולא עדכניות. לגבי הלו"ז, ממש תודה.
 

shushulamit

New member
ואלוהים הטובה שתשמור את כולנו

בעצם אמרו לך שיש בעיה והסתבר שאין אבל הכניסו אותך לסרטים? או גוד. ברור שזה עדיף מההיפך, אבל נשמע משוגע לגמרי
 
בדיוק ככה, עוד משהו חשוב

שבוע של סרטים, ייעוץ גנטי ובדיקת מי שפיר דחופה, הרבה בכי וריצות וכסף. למזלי הכל באמת היה תקין והיום יש לנו ילדה מדהימה ובריאה בת חצי שנה, אבל הצטערתי על זה שהעברתי את עצמי את כל הסיפור הזה.
והעברה חשובה בקשר למה שאמר הרופא שלך:
מה שמצאו בבדיקת הניפטי זה טריזומיה של כרומוזום X. כשהלכתי להתייעץ עם הרופא שלי ושאלתי אותו איך יכול להיות שלא ראו שום דבר בסקירות, הוא אמר שברוב המקרים לטריפל X אין ביטוי חיצוני שרואים בסקירה (פרט למקרים קיצוניים).
אז נכון, טריפל X זה לא דאון, אבל יש נשים שעדיין מחליטות לסיים את ההריון בגללה.
 

קרפי8

New member
ניפט בהריון תאומים

אתן יודעות אם כדאי לעשות בהריון תאומים?
ואם כן אם יש חברה שהיא אמינה יותר עם תאומים?
 

אמאלוסי

New member
בטח שכדאי, למה לא

בתאומים עושים רק 3 טריזומיות, לכן לא כל כך משנה לאיזה חברה ללכת. אני עשיתי דרך ווריפיי. (סתם כי טבע מייצג אותם בארץ).
 
למעלה