בדיקות והמלצות רופאים לאמצ"ש

Wishful be mine

New member
שקיפות וסקירה מוקדמת

הי לכולן, אני בהריון ראשון :)
קבעתי לד״ר ינון גלבוע (שאני מכירה מהעבודה וסומכת עליו מאד) שקיפות וסקירה ביחד, בשבוע 13+1 (כדי שאספיק לעשות את בדיקת הדם יום למחרת ולא יפול על סופ״ש).
קראתי המון על כך, כולל בפורום הזה ממש, שהרבה נשים אומרות שזה לא טוב לעשות ביחד, ומצד שני חיפוש בניירות העמדה של הגינקולוגים ושל ארגון העל-קול העולמי דווקא אומרים שסקירה בשבוע 13 היא סטנדרט.
וידאתי איתו והוא אמר שהדבר היחיד שאולי לא רואים זה כיס מרה וגם זה רק לפעמים, ואז הוא מזמין לביקורת שבועיים אח״כ.
אז למה בעצם להפריד אם ככה? זה חוסך המון כסף (למי שעושה פרטי) וזמן, ואפשר לעלות על בעיות מוקדם יותר. למה כולן משוכנעות שחייבים להפריד ולעשות בדיקה אחת זה לא טוב?
 

mitmit11

New member
סקירה מומלץ לבצע החל משבוע 14

ושקיפות עד 13+6
שקיפות עושים רופאים רבים יותר היות וזה לא מצריך מכשור מיוחד או מתקדם.
אני אישית בעד לעשות כל דבר במרווח הזמן המתאים לו ולרוב קובעת לאמצע התקופה ולא לקצוות. מעבר לזה - לא רואה הרבה תועלת בלעשות שקיפות באופן פרטי (גם לא סקירות אבל זה כבר יותר פתוח לדיון כתלות ברמת הביטוח ובקופה)
 

Wishful be mine

New member
אז זהו, שפשוט קראתי את ניירות העמדה של האיגוד

כי אני גם זכרתי שאפשר משבוע 13 סקירה מהלימודים.
יש לי גישה אליהם בתור סטאז׳רית.
כתוב שם שסקירה מוקדמת זה 13 עד 17, שקיפות 11 עד 13+6, ושעכשיו עוברים גם בעולם לעשות בטרימסטר ראשון את הסקירה ביחד עם השקיפות (בנייר העמדה של איגוד הגינקולוגים בארץ כתוב בכלל שהמוקדמת לא חובה, והמאוחרת כן, אבל ברור לי שאעשה אותה).
צלצלתי לעוד כמה רופאים שיצא לי ללמוד מהם לאורך השנים (ד״ר גינדס למשל, ד״ר אגמון) והם גם אמרו לי שהם עושים ביחד בשבוע 13 ואפשר לפצל ואפשר לא לפצל אבל שביחד זה אחלה. אז מאיפה נולד ה״משבוע 14״ הזה?
האם זה כל כך לא מומלץ לעשות ביחד על ידי כל הנשים למרות מה שאיגוד הרופאים הארצי (והעולמי) אומרים מאיזושהיא סיבה שנסתרת מעיניי?
פשוט עד עכשיו התרגלתי לראות רק רפואה בעיניים, פתאום זה מוחשי וזה קשור אלי..
 

11ונילה11

New member
לא שמעתי על זה גם גן

אני מפצלת את הבדיקות שיהיה לי כמה שיותר דייטים עם העובר/ית
וגם תמונות
אני יודעת שבהרבה מדינות לא עושים כל כך הרבה בדיקות אולטרסאונד כמו שעושים בישראל. אז לדעתי זה תלוי בגישה שלך, אם את רוצה לשלול כמה שיותר דברים, תעשי שתי בדיקות, אם את פחות חרדתית תעשי פחות.
&nbsp
 

Wishful be mine

New member
כיוון שאני סטאז׳רית (ז״א בסוף השנה אני רופאה)

אני בדיוק מאלו שיעשו מי שפיר וצ׳יפ

פשוט מנסה להבין איך אחירון, גלבוע, אגמון, גינדיס ועוד מלא עושים את הבדיקות ביחד, איגוד הרופאים אומר שזה אחלה ובעולם זה הולך לשם גם ע״פ ניירות העמדה (לא עושים ״רק״ בדיקה אחת, מודדים שקיפות והכל כרגיל, ואז עושים את הסקירה, פשוט באותה פגישה בשבוע 13), ואיכשהו כל מי שאני מכירה מפצלת...
 
לא שמעתי על זה בחיים

אני אישית עושה שקיפות בשבוע 12 וסקירה בדרך כלל בשבוע 16
&nbsp
 

shushulamit

New member
גם אני עושה יחד

עשיתי בהריון הקודם וגם הנוכחי בפרטי אצל ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי. אצלי היה לי חשוב להשקיע מאוד בבדיקה המשולבת שלו כי אני מאוד מאוד לא רוצה להגיע לבדיקת מי שפיר ואני בת 41 אז רוצה כמה שיותר למצות אופציות לא פולשניות עם מידע מכסימלי על המצב. הוא אמר לי שיש דברים שרואים בשלב הזה שבהמשך לא רואים אותם ואוהב לעשות את הבדיקה הזו במשולב בשבוע 12 וכמה ימים. ואח"כ נדמה לי שסקירה נוספת בשבוע 18 בערך, לא סגורה בדיוק מתי הפעם הבאה, וביחד עם הממצאים יש לו ככה יותר ידע. ואז גם לקבל החלטה אם אפשר רק ניפט כדי לסגור את הפינה של תסמונת דאון, או שיש חשדות לדברים אחרים ולא מספיק שקטים ואז לא להוציא כסף על ניפט וכן לעשות בלית ברירה מי שפיר. אבל נראה לי שאם הייתי מלכתחילה שלמה עם סיכוני מי שפיר, לא הייתי משקיעה בנוסף כסף בכל הבדיקות האלה.
 

Wishful be mine

New member
אוקיי, אז זה לא רק דבר שלומדים

וזה לא רק דבר ש-4 או 5 רופאים עושים.
זה סטנדרט רפואי גם בפרקטיקה בארץ בקרב עוד רופאים.

תודה, טוב לדעת :)
 

bluestvixen

New member
סקירה מאוחרת אצל דר' דניאל טרנר

בוקר טוב!

האם מישהי עשתה סקירה מאוחרת אצל דר' דניאל טרנר? אשמח לשמוע על החוויה שלכן. תודה רבה
 

kinz

New member
מחפשת המלצה לרופא לשקיפות עורפית של מכבי

מחפשת רופא תותח על של מכבי, באזור קרית אונו, לשקיפות.
אם לא אמצא אלך פרטי, אך שקיפות מעדיפה לנסות בקופה. תודה
 
למעלה