מישהי פה ניסתה דיקלקטין?

shushulamit

New member
מישהי פה ניסתה דיקלקטין?

אחרי הקאות ובחילות בלתי פוסקות פלוס התייבשות (תחילת שבוע 7, עוד אין מעקב הריון, אבל אולטרסאונד תקין עם דופק), ואחרי ביקור במיון ונוזלים. הלכתי לרופא תורן במכבי לשאול אם אפשר לעזור לי איכשהו עם ההקאות האלה. בהריון הקודם היה אותו סיפור עד הלידה כולל, ואחותי בילתה את ההריונות שלה בשמירה מלאה בגלל סכנות התייבשות מהקאות לא פוסקות. הרופא רשם לי דיקלקטין, אמר שכדאי לי לנסות. אני לא עפה על שימוש בתרופות בהריון ובכלל, אבל כבר הגעתי לרמת סבל של אין דקה בלי בחילה ומקיאה גם את מה ששותה ופוחדת להתייבש. אז התחלתי לקחת אתמול. בינתיים זה לגמרי עצר לי את ההקאות! הוא אמר לי לקחת בין 2 ל4 כדורים ביום, לפי ההרגשה. לקחתי אחד אתמול בצהריים ועוד אחד באמצע הלילה כשהבחילות חזרו בעוצמה מטורפת. תופעות לוואי של הרגשה מוזרה כללית, טשטוש בראייה, יובש בפה ועייפות. כל התופעות האלה כתובות בעלון של התרופה ומוכרות. אבל תהיתי אם מנסיון של מישהי, זה אמור להשתפר עם הזמן או שככה זה נשאר. וגם, אם יש המלצה מבחינת זמן הלקיחה של התרופה. בעלון כתוב לקחת 2 בלילה, ולפי הצורך להוסיף במהלך היום שלמחרת. הרופא אמר שאם הבחילות שלי בעיקר בבוקר, עדיף אז לקחת 2 ולהוסיף בהמשך. אני בינתיים חשבתי לקחת רק אחד בלילות, אלא אם כן הבחילה תתקוף ממש חזק כמו שקרה לי בלילה. מה שהכי מפריע לי כרגע זה הטשטוש בראייה וקצת סחרחורת והרגשה מוזרה כללית. אבל זה ממש מציל מבחינת זה שיכולה לאכול ולא סובלת כמו שהייתי עד לפני יממה בסה"כ.
 

pregn

New member
אני :)

לוקחת משבוע 6. כאשר בשיא (שבועות 7-14) לקחתי 4 כדורים בדיוק כמו שמופיע בעלון לצרכן. כעת אני 25+2 וזה לא נראה שאני הולכת להפסיק בקרוב. התרופה הזו הצילה לי את החיים! עכשיו אני לוקחת את המינון הכי נמוך (2 כדורים: אחד לפני השינה ואחד בצהריים) ואני לא מתכוונת להפסיק כי כשניסיתי זה פגע לי בכמות המים שאני שותה כי עדיין יש לי בחילות. ולדעתי יותר חשוב לא להתייבש...
התופעת לוואי היחידה שלי מהתרופה הזו היא עייפות יתר ואני לגמרי מקבלת את זה באהבה :)
 

shushulamit

New member
תודה. אולי את זוכרת

אם היה לך קשה בימים הראשונים יותר? מלבד ההקלה העצומה כמובן בכך שההקאות נרגעו. פשוט אני מרגישה זומבי לגמרי, כמו חייזרית מסוממת ומטושטשת. ובאמת טשטוש הראייה המשונה הזה. הצלחת לעבוד איתה ולתפקד? אני עוד חוסה בצילו של החופש והחג, אבל נורא קיוויתי שעם השיפור בהקאות גם יהיה שיפור בתפקוד. ובינתיים אני נורא באאוט.
 

pregn

New member
...

עכשיו כשאת מעלה את זה נראה לי באמת שבימים הראשונים של השימוש הרגשתי ממש מטושטשת ומסוממת ואחר כך כאילו הגוף התרגל לאט לאט. עדיין זה גרם לעייפות אבל משמעותית פחות
 

הייבי

New member
אני לקחתי

הפסיק לי את ההקאות לחלוטין והקל על הבחילות. אני הרגשתי יותר עייפה וקצת כאבי ראש בהשוואה למצב בלי התרופה אבל לא סבלתי משאר תופעות הלוואי. תתייעצי עם הרופא נשים שלך. יכול להיות שיש תרופה אחרת להציע. אני לא חושבת שהייתי יכולה או רוצה לתפקד כמה חודשים עם טשטוש ראייה.
 

קגומה10

New member
ניסיתי והפסקתי אחרי יומיים

התרופה הפכה אותי לזומבי ולא הצלחתי לפתוח את העיניים בכלל.
עברתי לפרמין שהקל עלי ולא עשה לי כמעט תופעות לוואי.
 
אני לקחתי

משבוע 7 עד שבוע 16 וזה הציל אותי, כי לפני זה התייבשתי ועוד שניה התאשפזתי ולאחר שהתחלתי לקחת אותם חזרתי לחיי הרגילים :)
גם לקחתי 4 כדורים ביום. ולא זכור לי שהיו לי תופעות כולשהן
 

pinkkit

New member
כדור פלאים

לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיו. זה באמת סבל בלתי יתואר.
מניסיוני הכי טוב 2 כדורים לפני השינה. אלו כדורים בשחרור מושהה כך שלא בטוחה שמה שאמרו לך נכון (לגבי התזמון לבחילות בוקר).
אחד לפני השינה לא הספיק לי. שניים סידרו אותי ליממה שלמה.
הסתגלתי לתופעות לוואי תוך שבוע בערך. העייפות עברה אחרי יומיים שלושה ושאר התופעות כמה ימים אחר כך. יחסית לתרופות כמו פראמין תופעות הלוואי קלות יחסית ועוברות מהר.
 
למעלה