מתחננת לעידוד ... מפחדת לא להכנס לדיכאון .

odelsap

New member
מתחננת לעידוד ... מפחדת לא להכנס לדיכאון .

היי בנות .
התחתנתי לפני 4 חודשים .
לפני שהתחתנתי שתיתי רק 10 חודשים גלולות.
ישר אחרי החתונה הפסקתי .
ראיתי שכבר 4 חודשים אני לא נקלטת והלכתי לרופא נשים , לאחר בדיקה הוא הפנה אותי לבדיקות דם וחשד שיש לי שחלות פוליציסטיות .
חזרתי אליו היום והוא אכן אימת זו .
הוא ביקש בדיקה חוזרת עוד שבוע כשאני עתידה לקבל מחזור
( חשוב לציין מקבלת מחזור כל חודש 28-35 יום ) בדכ"כ יש הפרש ממחזור למחזור של חודש ושבוע .
הוא טען שבמידה ובבדיקת דם הבאה נראה שלא היה ביוץ , ז"א שאני לא מבייצת הוא ייתן לי כדור בשם איקקלומין , מאז אני בסטרס לא מצליחה להתרכז בכלום , ויותר גרוע מזה לא יודעת איך לספר לבעל . אי ממש בחרדה בעלי רוצה מאד ילדים וגם אני ואני מפחדת שאם אני יספר לו זה ישבור אותו קצת ..
מזה שחלות פוליצסטיות מזה איקקלומין , מה לעשות ?
חייבת גם לציין שאני לא סובלת משאר התסמינים אין לי משקל עודף מקבלת מחזור כל חודש ושבוע .. !
מחפשת כתף חמה וקצת עידוד :(
ועצה .. !
 

mitmit11

New member
תנשמי

אני גם פוליציסטית. עד לא מזמן היה לי מחזור פעם ב4 חודשים ולא ממש סדיר. הצלחתי להרות כמה פעמים בלי עזרים חיצוניים. גיסתי גם פוליציסטית אבל עם מחזור סדיר. הרתה פעמיים אחרי חודשיים של איקקלומין. אצל כל אחת הבעיות בביוץ מופיעות בצורה מעט שונה.
&nbsp
ממליצה לך לעשות רשימה של שאלות לרופא שלך ולהגיע איתה. לפעמים כשאנחנו מול גורם רפואי אנחנו שוכחים מה רצינו לשאול... עוד לפני כן דברי עם בעלך, אני בטוחה שהוא יהיה מעוניין לתמוך בך נפשית בכל תהליך והבירורים.
איקקלומין מעודד את הביוץ. לא מכירה בדיוק את דרך הפעולה שלו אבל יודעת שאחריו אם הוא לא עוזר עוברים לכיוון IVF (הפרית חוץ גופית)בד"כ.
&nbsp
 

odelsap

New member
קודם כל תודה זה באמת מאד מנחם

אני מאד מעריכה את תגובתך ..
גרמה לי לעידוד . את חושבת שלפני שהוא יתן לי את הכדור כדי לעשות ולבקש עוד בדיקות ?
אולי בדיקות אצל הגבר ?
 

mitmit11

New member
ברור


חצי מבעיות הפוריות נובעות מהגבר. הבדיקה שהוא צריך לבצע אינה פולשנית ופשוטה לביצוע (דורשת חדר סגור וכוס סטרילית...). בוודאי שלבצע בדיקת זרע לפני שאת מתחילה לדחוף לגוף הורמונים וכימיקלים
 

חיפאית88

New member
עוד לא קרה כלום ובאמת אין סיבה להילחץ

קודם כל אני יכולה להגיד לך שגם לי יש שחלות פוליצסטיות שגרמו למחזור מאוד לא סדיר (הרבה יותר גרוע מהמצב שלך) ונכנסתי להריון ספונטני די מהיר, אז הכל יכול להיות.
&nbsp
בנוסף, אני לא יודעת בת כמה את אבל 4 חודשי ניסיונות בכלל לא נחשב הרבה, לרוב מתחת לגיל 30 יתחילו לבדוק פוריות רק אחרי שנה של ניסיונות (זה נחשב לגמרי סביר) ומעל גיל 30 אחרי חצי שנה של ניסיונות, זה שרופא מטפל כבר אחרי 4 חודשים זה יפה מאוד. נשמע הרופא מטפל בך במקצועיות רבה ומחפש איך לעזור לך. לגבי איקקלומין- עד כמה שאני יודעת זה מביא ביוץ, כשלוקחים את זה יודעים בדיוק שיהיה ביוץ ומתי יהיה וככה יותר קל לתכנן יחסי מין בתזמון נכון.
ועוד משהו- אצל זוג בריא לחלוטין שמקיים יחסי מין בזמן הביוץ והכל בדיוק כמו שצריך הסיכוי שיווצר הריון ה-33%, כלומר באמת ש-4 חודשים זה כלום ויש המון המון איך לעזור ולטפל ונשמע שהגעת לרופא טוב.
&nbsp
לגבי הבעל- ממש ממש לא צריך לפחד להגיד לבעלך על בעיה רפואית וטיפול שאת עשויה לקבל אליה בכל הקשר ובטח שבהקשר של פוריות שאת חייבים לעבוד יחד בשביל שזה יצליח. אין לכם שום סיבה להישבר!
&nbsp
ממליצה גם לבקר בפורום פוריות, שם המומחיות האמיתיות לנושא...
 

odelsap

New member
תודה רבה !

אני באמת מקווה שהכל יסתדר.
אני חיייבת להוריד הילוך .. אני ממש נתונה לללחץ . גם בדברים האישיים שקורים בחיים פתאום תוך כדי .

אני באמת רוצה לספר לבעלי הבעיה שאני מאד רגישה , ובשנייה אני יתחיל למלא נהר של דמעות . אבל אני חייבת לספר לו אין ספק .

תודה רבה ל ך !
 

הייבי

New member
מצטרפת לעידוד

גם לי יש שחלות פוליציסטיות. אין לי אף אחד מהתסמינים הנוספים למעט מחזור לא סדיר שיכול להגיע פעם בחודש או פעם ב10 חודשים. למרות זאת אני עכשיו בהריון שני ספונטני ובבית ילד בן 3 שגם הוא ללא טיפולים. אני עשיתי 3 סבבים של אקיקלומין שלא נקלטתי במהלכם ודווקא בזמן שחיכיתי לרופא פוריות נקלטתי טבעי. בעיקרון זו תרופה שמעודדת ביוץ. בדרך כלל במקביל אליה מבצעים מעקב באולטראסאונד לראות שנוצר ביוץ וינחו אותך מתי לקיים יחסים לפי זה כדי להגדיל את הסיכוי להיקלט. אם זה לא עובד יש זריקות להגברת הביוץ וממש לא חובה שהשלב הבא יהיה הפריה חוץ גופית אבל בשלב הזה, אם בכלל תגיעו כל כך רחוק, פונים לרופא פוריות שבודק גם את הבעל ובונה תוכנית. בכל מקרה אחרי 4 חודשים לא הייתי נלחצת. בעיקרון גם עם ביוץ תקין בדרך כלל מחכים חצי שנה עד שנה לפני שמתחילים לבדוק בעיות. ואישית הייתי מספרת לבעל. אף אחד לא אמר שלא יהיו לכם ילדים. חלק מלהיות זוג נשוי זה לתמוך אחד בשני גם כשקשה או נתקלים במכשול.
 

odelsap

New member
עזרת לי מאד לשמוע את הסיפור שלך יש לי שאלה אליך ?

לפני שנטלת את הכדור הזה , הרופא הפנה אותך לעוד בדיקות ?
סתם דוגמה בדיקה אצל הגבר ?
או שישר התחלת ליטול ?
יש שאלות או דברים שאת חושבת שהכרחי לבקש או לשאול אותם ?
תודה !
 

הייבי

New member
קצת תשובות

אחרי שהפרופיל ההורמונלי אימת שמדובר בשחלות פוליציסטיות התחלתי עם הכדור. אבל, קחי בחשבון שהנחת העבודה שלנו היתה שאין בעיה אצל בעלי כי כבר היה לנו ילד בבית לאחר הריון ספונטני שנקלט דיי מהר (ביוץ שני אחרי הפסקת גלולות). אצלכם יכול להיות שישלחו אותו לבדיקת זרע כדי לדעת אם הבעיה היא רק אצלך או בעיה משולבת. בכ10 אחוז מהזוגות הבעיה היא משולבת ואם זה המצב שלכם אין טעם שסתם תקחי הורמונים. אבל השיקול הזה משתנה מרופא לרופא. אני ממליצה להתעקש שבמקביל לאקיקלומין הרופא שולח אותך למעקב זקיקים לראות שבאמת נוצר ביוץ. אצלי מינונים נמוכים בכלל לא השיגו ביוץ. כמו בכל טיפול רפואי כדאי לשאול על הסיכונים, מה קורה אם לא יושג ביוץ וכו.. ותעזרי בפורום פוריות כאן בתפוז. יש הרבה בנות עם המון ידע שם. והכי חשוב - משהו שאמרו לי בתחילת הדרך ודיי עזר לי ברגעים קשים: תנשמי עמוק, תתאזרי בסבלנות להביא ילד זה לא ספרינט אלא ריצה למרחקים ארוכים. אבל בסוף זה שווה את כל המאמץ.
 

hatalya

New member
את יכולה להירגע

איקואקלמין - כדורים מעודדי ביוץ. רופאים נותנים אותם בקלות, אני קיבלתי למרות שאני מבייצת רגיל. תבקשי להיות במעקב זקיקים ורירית רחם (בדיקות אולטרסאונד) במהלך נטילת הכדורים כיוון שהכדורים עלולים לדקק את הרירית וזה לא מומלץ. זהו רק השלב הראשון, מקווה שתהרי מהר. אם לא יש עוד הרבה פתרונות, הזרעה, הפרייה.. מקווה שלא תגיעי לזה במקביל את יכולה גם לשלוח את בעלך לבדיקת זרע. אם את רוצה, יש פורום פוריות פעיל פה בתפוז, יכולה לקפוץ לבקר. בהצלחה
 
לא ממליצה לקחת איקוקלמין, יש תחליפים אחרים

ראשית כל אציין כי כמעט 20% מהנשים פולציסטיות.. אין שום צורך להיכנס לפניקה.
לגבי איקוקלמין, ראשית כל, אם את לוקחת אז חובה חובה חובה לדרוש מעקבי אולטרסאונד ודם במקביל. אצל אחוז גבוה מהנשים התרופה גורמת לרירית הרחם להיות דקה יותר, כך שאם לא בודקים אפשר להמשיך לקחת את הכדור מבלי לדעת שמראש הסיכוי אפסי (אם הרירית לא טובה). לא פחות חשוב, אצל הרבה פולציסטיות זה גורם לריבוי זקיקים גבוה מידי ומעלה סיכון לריבוי עוברים. ולכן חשוב חשוב חשוב לעשות מעקב.
&nbsp
לפני שאת הולכת על איקוקלמין ממליצה לעבור לרופא פריון ולא רופא נשים. אצל הרופא פריון לוודא שבדקו מה שצריך ושזה אכן הטיפול המתאים.
&nbsp
דברים שכדאי לנסות לפני-
1. להמשיך עוד כחודשיים על בסיס טבעי ללא הורמונים, אך לעשות מעקב לפני ביוץ ואחרי ולוודא שיש ביוץ (וכמובן לקיים יחסים בזמן המתאים). אם את מבייצת תקין, לא רואה סיבה לקחת איקוקלמין.
2. בהנחה שהביוץ שלך לפי הבדיקות מתרחש... לפני מעבר לתרופות- לבדוק גם זרע. יתכן והזרעות על בסיס טבעי למשל יהיו יותר אפקטיביות מאשר הורמונים.
3. אם הביוץ לא לגמרי תקין, תשקלי עם רופא הפריון לקחת תרופה בשם גליקופאג' (תרופה שלוקחים גם אנשים עם סכרת. זה לא הורמונים). לפולציסטיות, כולל כאלה שרזות, לעיתים זה מסדיר ביוץ.
4. אם את רואה שאין ביוץ ואין ברירה אלא ללכת על הורמונים.. ממליצה בחום לקחת זריקות גונלf במקום איקוקלמין. פרט לזה שזה זריקה יכולה לחשוב רק על היתרונות ביחס לאיקוקלמין.
&nbsp
אם יהיו לך שאלות נוספות בהמשך.. מציעה לך להיכנס ולשאול בפורום פוריות. בפרט אם זה קשור לתרופות כגון איקוקלמין.. מנסיון, יש שם הרבה נשים מנוסות שישמחו לעזור.
&nbsp
 
גם אני פוליציסטית ,וכרגע בהריון מתקדם

כמו שאמרו מעלי, יש המון נשים שהן פוליציסטיות ואצל כול אחת זה מתבטא אחרת.. אני היתי מקבלת מחזור כול 4-5 חודשים.
הלכתי למרפאת פוריות ששם אישרו את זה סופית כמובן,ולאחר טיפול ראשון באיקוקלומין נכנסתי להריון תאומים.
איקוקלומין זה כדור ששותים אותו מיום שני של המחזור עד החמישי והביוץ עתיד להגיע תוך זמן מה,כמובן שאם את בפעם הראשונה לוקחת את הכדורים צריך מעקב כי זה גורם לריבוי זקיקים שיכולים להפוך להריון מרובה עוברים כמו שקרה לי וגם צריך לעקוב ש רירית הרחם מתעבה כמו שצריך ,אם יש תגובה בחודש הראשון אז מעולה ואם לא חודש הבא מעלים את המינון וממשיכים בדרך זו עד גג 3 כדורים ורק אחרי זה עוברים לשלב הבא. ב אולטרסאונד רואים האם יש תגובה ומה הגודל שלהם ולפי זה אתם יודעים פחות או יותר מתי לקיים יחסים.
כול שאלה נוספת אני אשמח לענות לך, אין מה לפחד ולחשוש.. גם אני קיבלתי את הידיעה הזאת בפעם הראשונה עם דמעות בעיניים וחששתי לספר לבעלי שאז עוד לא הינו נשואים בכלל, ואני חושבת ששיתוף זה אחד הדברים שחשובים בזוגיות ונותן לך עוד כוח להמשיך לנסות ולהגיע לתוצאה המיוחלת.
&nbsp
 

TheNewGirl1

New member
גם פה באתי לעודד

יש לי שחלות פוליצסטיות, ובכלל לא ידעתי כי הייתי שנים על גבי שנים עם גלולות
בהריון הקודם אחרי שני סבבים של איקקלומין (כלומר חודשיים סכה) נכנסתי להריון
ובהריון הזה - זה היה ספונטני לגמרי, בחודש הראשון אחרי שהפסקתי גלולות.
&nbsp
כמו שכתבו פה - ממליצה לבוא עם רשימת שאלות כתובה לרופא (אני אישית ממליצה על רופא פוריות אפילו שמדובר בהליך יחסית פשוט.. כי אז המעקב באולטרסאונד ובדיקות דם הוא ממש מובנה)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה