מי שנמצאת או היתה לאחרונה בשמירת הריון, אשמח למענה בנושא

  • פותח הנושא T79
  • פורסם בתאריך

T79

New member
מי שנמצאת או היתה לאחרונה בשמירת הריון, אשמח למענה בנושא

אז ככה,
אני סובלת מבעיות גב תחתון רציניות, יש לי בלט דיסק שאובחן לפני שנתיים בערך. לאחרונה, גם עם התקדמותו של ההריון אני לא מסוגלת לשבת שעות ממושכות בעבודה, לעיתים יש קושי גם בהליכה ועמידה ממושכות. אני בסוף החודש החמישי. אני עובדת בעבודה לחוצה, אני בסטרס תמידי ואין ספק שכל זה משפיע עליי.
הייתי אצל אורתופד, שבעקבות תלונות חוזרות על כאבי גב שכעת גם מקרינים לאגן, לישבן וגם לירכיים מדי פעם, המליץ על שמירת הריון והפנה אותי חזרה לרופאת הנשים שלי, שאמרה שקודם כל צריך להיות 30 יום בבית בחופשת מחלה ורק אח"כ מגישים את הטפסים לביטוח לאומי.
השאלות שלי :
1. אחרי שנגמרים ה-30 יום האלו, האם אני צריכה להמשיך לשבת בבית עד לקבלת התשובה מביטוח לאומי ?
2. מה קורה במידה ונצברו לי רק מספר ימי מחלה בודדים בעבודה ? לאחרונה קצת נעדרתי, כי מה לעשות, לא הרגשתי כל כך טוב, אז נשארתי בבית. האם זה משנה משהו מבחינת ביטוח לאומי ?
3. האם גם כשאני יושבת בבית את התקופה הזו לא אקבל משכורת כלל ??
4. האם הימי מחלה שנצברו לי מתקזזים מה-30 יום האלו ?
5. האם הבוסית שלי, שהיחסים בינה לביני לא הכי אידיאליים כמו בינה ובין כמעט כל עובדות המשרד כי היא פשוט בלתי נסבלת ומשליטה טרור במשרד הזה, יכולה לעשות לי בעיות ולא לאשר לי את ה-30 יום האלו ולאחר מכן גם לא לחתום לי על הטפסים לביטוח לאומי ?
6. במידה ויש בעיות כאלו מולה, האם אני יכולה לפעול נגדה באיזושהי צורה ?

אשמח מאוד למענה בעניין.
תודה.
 
נראה לי שבמקרה שלך יותר מתאים

רופא תעסוקתי שימליץ על צמצום משרה.
בכל מקרה,30 הימים לא אמורים לבא על חשבון ימי מחלה,אלא אם כן השמירה לא תאושר ואז חבל על אבדן ההכנסה,
החתימה על טפסי בט"ל הם לא לבחירתה אלא חובת המעסיק.
אם היא מסרבת לחתום את פונה עם זה למחלקת אמהות בבט"ל שיפנו הם אליה.
רק כשמסתיימים 30 הימים אפשר להגיש את התביעה,אם התביעה תאושר תקבלי רטרואקטיבית ואם לא תוכלי להשתמש בימי מחלה וחופש.
מציינת רק שבטוח לאומי לא מאשר מה שלא מוצדק בעיניו לכן ממליצה שוב לפנות קודם לרופא תעסוקתי.
 

mitmit11

New member
עונה חלקית

1. כן. אם את חוזרת לעבודה את בעצם "חותכת" את השמירה. אם יאושר לך אז ישולם רק על 30 הימים ולא מעבר. הזכאות לשמירה היא רק אם את ברצף לא בעבודה.
2. יש לך שתי אפשרויות - או שתפדי את ימי המחלה שלך מהעבודה, כמה שיש, ואז ביטוח לאומי ישלים לך את השכר בעבור יתר הימים (בהנחה שהבקשה תאושר). בצורה הזו יש משכורת חלקית עד לקבלת הכסף מבט"ל. אפשרות שניה היא לא לפדות ימי מחלה ולקבל מביטוח לאומי את התשלום על מלוא התקופה.
3. אכן תקופה ללא שכר אלא אם את פודה ימי מחלה.
4. אם מימשת אותם - כן. אם לא אז לא.
5. מקום העבודה שלך הוא לא צד לעניין אישור השמירה. רק גורמים רפואיים ובעיקר ביטוח לאומי. אם היא לא חותמת על טפסים וכו זה לא חוקי (למשוך אותך ולעשות לך את המוות בדרך זה כן חוקי).
6. אפשר להתלונן לגורמים שונים. אבל זו בירוקרטיה.
 
בלי קשר לשמירה, דווקא בעניין הבלט

אני סובלת מבלט בשני דיסקים בגב התחתון, ולפני שנתיים זה הגיע למצב של כאבי תופת. מה שממש עזר לי היה כירופרקט מצוין, בשילוב דיקור ופיזיותרפיה. אחרי 2 טיפולים אצלו כבר הרגשתי יותר טוב ואחרי איזה 6 טיפולים הכאבים עברו.
שנית, אני ממליצה לך מאוד בחום להתחיל לשחות, זה ממש הציל אותי בהריון - לא האמנתי, אבל לא כאב לי הגב בהריון בכלל.
בהצלחה!
 

smadi210

New member
שמירת ההריון

אני אנסה לענות בקצרה על השאלות מתוך ניסיון עבר וגם נוכחי (עכשיו בשמירה)
1. את אמורה לשבת בבית ולהמתין לתשובה מביטוח לאומי. זה לקחת סיכון שאולי יאשרו ואולי לא (כן כן היו מקרים בפורום של הריון בסיכון שלא אישרו לבנות את השמירה - אבל לא נראה לי שזה המצב אצלך
)
2. את לא חייבת לנצל את ימי המחלה שלך אלא אם כן השכר שתקבלי עבורם הוא יותר גבוה מהממוצע במשק (ככה אני עשיתי בהריון הקודם) לפיכךבמידה והמעסיק מחייב אותך לעשות כן הוא עובר על החוק. זוהי החלטה שלך.
3. כאשר את יושבת בבית את לא מקבל שכר- מי שנותן לך את השכר הוא ביטוח לאומי. את יכולה להגיש את הטפסים לתוך תיבות הדואר וכמדומני שעכשיו הם השתכללו וניתן לעשות זאת דרך האינטרנט. אבל ביננו יש לך כל כך הרבה טפסים ועדיף שמישהו פשוט יניח את זה בתוך התיבה (כמה שיותר אינפורמציה לתוך התיק ככה יותר טוב)
4. כפי שציינתי ימי המחלה אינם קשורים למקום העבודה (אפילו בשמירה את צוברת ימי מחלה וותק תעסוקתי (הפרשות לקופת גמל וקרן השתלמות את יכולה להמשיך ולהפריש- לדרוש את זה מהמעסיק- הוא מחויב על פי חוק).
5. אחראית המשרד אינה צד בעניין. במידה והיא מסרבת למלא את הטפסים יש רובריקה שניתן לסמן כי המעסיק ממאן לתת יד במילוי הטפסים. במידה והיא לא רוצה תרשמי וההמלצה שלי שתלחי מיילים כתובים ותתעדי את ההתעלמות שלה.
6. את לא צריכה להתרגש מהאנשים במשרד (מניסיון) כל הלחץ מעובר לתינוק (אני יכולה לשלוח לך מאמרים לפרטי). הם לא צד בעניין. לפיכך את צריכה להתמקד רק בך הם לא יכולים לעשות מאומה ואם חס וחלילה הם ינסו לפטר אותך הם צריכים להגיש טפסים מיוחדים למשרד התמת וזה לוקח זמן וחובת ההוכחה עליהם ובוא נאמר ככה זה לא יקרה (אל תתרגשי).

תגישי כמה שיותר אינפורמציה רפואית לביטוח לאומי, ממש שקית עבה עם המלצות (כמה שיותר המלצות ככה שיותר טוב). שכל הרופאים שלך ממליצים להישאר בבית עקב סיכון לך או לעובר כל עוד את בעבודה. התשובה של ביטוח לאומי מגיעה דיי מהר אך קחי בחשבון שזה יקח זמן היות והם יוצאים לחופשה בחגים.
כמו כן המענה הטלפוני שלהם נהדר, באמת

שיהיה בשעה טוב והמון בריאות
 

T79

New member
קודם כל תודה לכל מי שענתה לי. ויש לי שאלות נוספות:

אני רוצה לשאול דבר נוסף - אם ההמלצה לשמירה מקיבלתי מאורתופד ניתנה לפני שבוע אבל אני רוצה קודם לברר בדיוק את הכל בצורה אחראית, האם אני יכולה לעשות זאת ואיך זה מסתדר ? יכולים לרשום רטרואקטיבית ימי מחלה ?
פוחדת שאולי עשיתי טעות פה רק בגלל שרציתי לברר קודם את הכל בצורה מסודרת.. יכול להיות שהייתי צריכה להישאר כבר בבית מיום למחרת ?
אני כל כך מבולבלת שאני לא יודעת אם אני מתנהלת בסדר או לא.. אין לי מושג בדברים האלו ואני רוצה לדעת הכל לפני שאני לוקחת את הסיכון הזה של לשבת בבית בלי שכר ולקוות לטוב.
&nbsp
 
למעלה