ציוד ורכש לאמצ"ש

אצלנו היעדר הסטריליזטור זה אילוץ


המיקרוגל שלנו קטן מדי עבורו, אבל גילינו שמסתדרים מצוין בלי ולכן לא קנינו סטריליזטור חשמלי.
לגבי סדיניות - מה שהייבי אמרה, בד בגודל חצי סדין. אצלנו זה נורא שימושי, אם כי אפשר להשתמש גם בטטרה לאותה מטרה.
 

newmama14

New member
מצטרפת לקודמותיי...

כל מה שאמרו שמיותר לדעתי גם מיותר, במיוחד באמת סדיניות, מגן ראש, ובטח שטרמפולינה משטחי פעילות וכד'...
אני גם לא השתמשתי בדפני או בטיה, פשוט השענתי על הזרוע והיה לי מאוד נוח וגם לתינוקת והרגיש לי הכי בטוח. גם לדעתי מיותר מחלקי מנות סטריליסטור ושות. אם הכוונה היא להניק. אם לא מתכוונים להניק או לא בטוחים שרוצים אז אולי כן...
מוסיפה שכדאי מברשת שיער רכה, מספרים או גוזז שמותאמים לתינוק, אלכוקסידין לחבל הטבור וויטמין די רצוי בלי סוכר... חיתולים במידה קטנה ואני מאוד אהבתי מנשא.
לא חובה אבל ממש שמחתי לקבל מיד אחרי הלידה, דיסק עם שירי ילדים נעימים ומרגיעים.כבר שנתיים והוא מככב אצלנו!
 
מחלק מנות זה מעולה למי שלא מניקה

בעיקר ליציאות לטיולים (כי אז לא צריך לקחת קופסה עם תמ"ל וכפית מדידה), אבל גם ללילה, כשרוצים לייעל הכנת בקבוק מתוך שינה.
 

the witcher

New member
עוד כמה שאלות מנסיונכן

- אבקת כביסה ומרכך כביסה (מניחה שצריך גם וגם?) יש סוג מועדף?
- מדחום לאמבטיה- צריך או מיותר?
- שקיות להקפאת חלב- צריך או מיותר?
- צריך לקנות אמבטיה לתינוק בנוסף לדפני?
- לא כל עגלה מגיעה עם סלקל? אפשר לקנות בנפרד כיסא בטיחות מסוג 0 ועגלה שיש לה אמבטיה וטיולון בלבד?
 

newmama14

New member
עונה מה דעתי...

-אבקת כביסה, אנחנו משתמשים מאז שנולדה ה"גדולה" בסנו מקסימה סנסיטיב, והיא נפלאה... היא גם לא מאוד יקרה כמו אבקות שממותגות כ"במיוחד לתינוק", ולכן עברנו לכבס את כל הכביסה של כל המשפחה יחד עם האבקה הזו ומרוצים. אני אישית לא חובבת מרכך כביסה, יש לי רגישות לריחות חזקים ולא אוהבת את האקסטרה כימיקלים על גוף שלי או של התינוקות. מצד שני יש מי שמאוד אוהבים ואני יודעת שבדין בייבי או בייבי קלין (נראה לי ככה קוראים לו) הם מאוד מומלצים. אני מייבשת במייבש בד"כ ויוצא רך ונעים, וכשיודעת שאייבש בחוץ או במקרה של מגבות וסדינים מוסיפה קצת חומץ במקום מרכך...
- מדחום לאמבטיה- קניתי, הייתי בטוחה שמיותר, ורק אחרי שוויכוחים מרים ביני לבין האיש אחרי שכל אחד מאיתנו הרגיש נעים בטמפרטורה מאוד שונה במרפק, שכנעו אותי שדווקא כן כדאי (כדי להוכיח לו שאני צודקת כמובן :) פשוט כל אחד מרגיש קצת אחרת. זה גם באמת כמה גרושים , אז מקסימום לא תשתמשו.
- אני בכלל לא השתמשתי בדפני. אבל לדעתי כן, זה מוצר שמכניסים בתוך אמבויית התינוק להבנתי. האמבטיה לתינוק היתה לי מאוד נוחה, וחבל על הגב בניסיונות לקלח באמבטיה הגדולה (מה גם שתצטרכו לשים בה יחסית הרבה מים והם פחות יכסו את הגוף של התינוק). זה אחד הדברים היחידים שאני קונה עכשיו לקראת לידה שנייה, כי בא לי שיהיה חדש ונקי . .
-לא כל עגלה מגיעה עם סלקל, וכמו שיעצו לך, אולי עדיף אחת שבאה בלי, ופשוט לקנות בנפרד כיסא בטיחות מגיל אפס.
 

the witcher

New member
תודה רבה!

ממש עוזר לאחת כמוני שלא כל כך מבינה בזה עדיין.....
האמבטיה לתינוק זו זאתי שעומדת על רגליים?
סתם מסקרנות- איזו טמפרטורה צריך להראות המדחום באמבטיה?
תודה!
 
לגבי אמבטיה לתינוק,

ממליצה על אמבטיה לפי הפטנט של שילב שאפשר להעמיד חצי ממנה בתוך האמבטיה הרגילה. זה מאוד נוח וחוסך מקום. חייבת להגיד שתכלס, אפשר גם לעשות אמבטיה בכיור. אנחנו עושים את זה לפעמים.
 

newmama14

New member
כן האמבטיה עם הרגליים

בהנחה באמת שיש לכם מקום לאחסן אותה... הטמםרטורה שלצריגה להיות באמבטיה למיטב זכרוני כ37 מעלות, אבל לא בטוחה. אפשר לשאול את האחיות לפני שחרור מבית היולדות...
 
תשובות:

- אבקת כביסה ומרכך - צריך ייעודיים לתינוקות. אמא שלי עשתה אצלה את הכביסות לפני הלידה והעבירה לנו מה שנשאר, לדעתי זה סנו מקסימה והיא סבבה.
- מדחום - צריך, כי לכל אחד נעים בטמפ' אחרת.
- אמבטה לתינוק - לגמרי, אחרת יישבר לך הגב מהר מאוד. לנו אין מקום לאחסן אמבטיה, אז מניחים אמבטיה מתקפלת על השיש ומקפלים אח"כ, לנו זה מאוד נוח.
- הסלקל הוא לא חלק מהעגלה, קונים אותו בנפרד, אבל כל עגלה מתאימה לסלקלים שונים ולכן חשוב להתאים בין הסוגים או לוודא שיש מתאמים לחיבור ביניהם. אפשרות אחרת - יש סל קל שנפתח לעגלה (נקרא DOONA), אבל התנוחה בסלקל לא טובה לגב ולכן זה לטיולים קצרים מאוד ולא תחליף לעגלה. הבנתי שהוא גם קיבל ציון נמוך במבחני ריסוק.
היות וגם ככה עוברים אח"כ לכסא בטיחות וסלקל זה מסורבל לטעמי, אני קניתי כבא בטיחות מגיל 0 ומרוצה מאוד.
 
evenflo מצוינים

evenflo sureride מומלץ מאוד, אני קניתי את ה-evenflo triumph lx שהוא טיפה יותר יקר ונוח יותר לתפעול, לא בטוחה שיש אותו בארץ (קניתי בארה"ב, שזו בכלל אפשרות זולה יותר).
ממליצה לך להיכנס לאתר של אבי ורון ולקרוא על תוצאות מבחני ריסוק לפני שאת בוחרת.
 
ממש לא "צריך" אבקת כביסה לתינוקות


אפשר כמובן. אבל "צריך" זו לא המילה המתאימה. למעשה זה כנראה נכון לחלק נכבד ביותר מהרשימות האלו
 
לגבי מדחום לאמבטיה,

אנחנו לא קנינו אבל בדיעבד, כדאי שיהיה, גם לנו היו וויכוחים לגבי טמפרטורת המים שלו היה נעים לי היה נדמה שקר מידי...זה שווה את הכמה גרושים שזה עולה
 

הייבי

New member
מצטרפת להמלצות

במיוחד לגבי מד חום לאמבטיה. מה שנחשב נעים לתינוק לי הרגיש קר מדי.. ובמווחד בימים הראשונים אחרי הלידה כשהכל מלחיץ וחדש- זה חוסך דאגות. אמבטיה לתינוק זו כזו שמעמידים או בלי רגליים ואז זה יותר דומה לגיגית כביסה. לדעתי מאוד מומלץ. אם אין לך מקום בחדר אמבטיה אפשר גם לקלח בהתחלה בכיור. אני כן בעד דפני כי לדעתי זה נותן ביטחון ביציבה של התינוק במים ואז היד שלך רק תומכת. בנוסף כשהם קצת גדלים זה נהיה כבד להחזיק את כל המשקל על היד. לגבי עגלה- כשמוכרים סט של עגלה עם אמבטיה וסל קל זה לרוב חבילה שהורכבה בחנות לצורך שיווקי. עגלות במצב טיולון נמכרות בנפרד וניתן להוסיף להן אנבטיה ייעודית של אותה החברה. בסל קל זה כבר סיפור אחר. לכל עגלה יש דגמי סל קל תואמים שניתן לחבר לשילדה שלה (עם או בלי מתאמים).. תנוחת השכיבה בסל קל לא בריאה חגב ולכן לא מומלץ שהתינוק ישהה יותר מ45 דקות אם אני זוכרת נכון. זה טוב לגיחות ממש קצרות. כשהסל קל נהיה קטן על הבייבי עוברים לכיסא בטיחות. ועכשיו השנקל שלי- אני יודעת שסו גישה פחות פופלרית אבל אני כן ממליצה על סל קל ולפעמים שווה לקנות גם מקטין ראש עבורו. הבייבי ממש פצפון בהתחלה והתחושה שלי שכיסאות גיל אפס חא באמת מספקים תמיכה. בנוסף סל קל מאפשר לך יותר גמישות בהתחלה- בהעברה מאוטו לאוטו, כשכן נרדם בסל קל ולא בא להעביר וכו... לנו יש שתי מכוניות ובשלב הסל קל הסתדרנו עם אחד. בשלב הבא קנינו כיסא בטיחות לא מגיל אפס מה שאיפשר לנו דגמים יותר זולים כמו הקוסקו סנרה שהוא לא יקר ובדירוג בטיחות גבוה. באותה נשימה אני אציין שאצלי הסל קל לא מתחבר לעגלה וזה לא הפריע אף פעם. כשכן יצאתי מהאוטו למרחק שמצדיק עגלה העברתי גם תינוק ישן. ועוד הערה- בגלל זמן השימוש הקצר בסל קל שווה לך לבדוק אם יש לך ממי לשאול (חברה/קרובי משפחה).
 

מ י כ ל10

New member
ציוד

קנייה מראש היא בעיקר עניין של אופי וזמינות חנויות רלבנטיות / פארמים ובן זוג / אנשים אחרים שזמינים לקנות מה שצריך.
אני לא בהריון, אבל אחרי שתי לידות, אם הייתי צריכה להתארגן היום הרשימה הייתה כזאת:
אמבטיית פלסטיק על רגליים (ללא בנייה פנימית, בלי דפני, בלי בטיה וכו')
שמן שקדים (לאמבטיה, לעיסוי)
מיטה שאפשר להוריד לה דופן ולהצמיד למיטת ההורים (מיטונת, מיטחברת או כל מיטת תינוק שניתן לפרק) + 3 סדינים + עריסה שאפשר לשנע בבית
מנשא - נשק יום הדין. בשבילי: מנשא בד ארוך, אבל הכי כדאי לנסות עם התינוק
משחה לפטמות + רפידות הנקה
תחבושות היגייניות בכמויות לימים שאחרי הלידה + תחתונים פושטיים
בגדים: כובע + 6 רגליות + 6 בגדי גוף - במידה 3-0. מחכה לראות אחרי הלידה מה משקל ומבנה העולל ומתקדמת משם.
חיתולים - המידה הכי קטנה + המידה הבאה - מתחילה מהמידה הבאה. אם טוב - מחזירה את הקטנה לחנות בקנייה הבאה. אם גדול - שומרת להמשך.
אלכוהול לחיטוי הטבור + קסמי צמר גפן + מגבונים
חיתולי טטרה
&nbsp
את הכול אפשר לקנות לפי הצורך.
&nbsp
 
למעלה