סיכום טרימסטר ראשון שלי

Elian Chole

New member
סיכום טרימסטר ראשון שלי

כל כך חיכינו לרגע שבו נתחיל וננסה להיקלט במטרה להיות הורים, נשואים כבר כמה שנים וחיכינו בקוצר רוח לרגע המתאים מבחינתנו.

בהתחלה כשנקלטתי הרגשתי לפתע מבוהלת.. מרגישה פתאום ילדה קטנה שעומדת להיות אימא, על אף שאני מתקרבת ל29 ובעלי כבר עבר את ה30. ואז התחלתי להיות מדוכאת, גם בגלל שהרגשתי רע, בחילות, עייפות, סחרחורות, התכווצויות אימים בבטן וכל התסמינים הלא נעימים, וגם בגלל שנבהלתי שזה קורה באמת, אפילו עברו בי מחשבות שאני לא רוצה את זה, שאני עוד קטנה וצעירה, שעוד לא מימשתי את עצמי, עוד לא סיימתי להיות נערה, שאימהות אחרות נראות מבוגרות ממני, ואולי אני באמת צעירה. עם השבועות הג'ינסים כבר לחצו, אז הלכתי עם כפתור פתוח עד שרכשתי כמה בגדי היריון או שלבשתי חצאיות/ שמלות נוחות יותר. הרגשתי שמנה ופרה, עוד לפני שממש יש בטן, תחילת היריון זה נראה כאילו סתם השמנת, וזה הכי מדכא אישה להרגיש שמנה ובטטה.

לאחר השקיפות עורפית, הבנתי באמת עד כמה זה מוחשי, יש לי בנאדם בבטן, עם ראש, ידיים ורגליים.. והוא מזיז את הרגליים אפילו ראיתי את זה בשקיפות! לא יכולתי לעצור את הדמעות שמחה שלי, ואז גישתי השתנתה. אני כן רוצה את זה, אני לא נערה ולא ילדה, אני אישה בוגרת ומוכנה, נפשית ופיזית, אני אימא!

לאחר שסיפרנו להורים, תחושת המוכנות עוד יותר התחזקה, הרגשתי שכולם שמחים עבורי, באמת ומכל הלב, וזה גרם לי להרגיש בוגרת ומוכנה לזה יותר. התסמינים ברובם גם חלפו יחסית, מלבד העייפות שלפעמים משתלטת עליי בחוזקה, גם בגלל התחלפות העונה שפתאום יש שרב קשה אני נהיית עייפה יותר. אבל הרבה פחות מהשבועות הקודמים. אני יותר מצליחה לתפקד בבית, מאשר להגיע ולהירדם בכל סיטואציה.

חברים, מלבד זוג אחד שהם חברים מאוד טובים שלנו, לא יודעים. החלטנו שאם ישימו לב לבטן (שיוצאת ממש מהר בשבועיים האחרונים, בקצב מטורף), אז נגיד שכן, ואם לא ישימו לב, אז כנראה שהם עיוורים :)

אז לסיכום הטרימסטר הראשון, אני מסכמת אותו, כקשה פיזית (למרות ששמעתי על בנות עם תסמינים קשים יותר ממני), אבל יותר נפשית.
אבל הקושי גרם לי להקלה, הקלה נפשית מבחינת המוכנות והבשלות, ההבנה וההכרה שאני אהיה אימא, כמו שאימא שלי היא אימא שלי, אני אהיה אימא.

אני לא מתביישת שהייתי מדוכאת וחשבתי אפילו על מחשבות כמו "אני לא רוצה את התינוק הזה", אני חושבת שהמחשבות "הנוראיות" האלו, הן אלו שעזרו לי בתהליך במשך 3 חודשים האחרונים, להבין מה הולך להיות באמת, להבין שלמרות הפחד, והתסמינים שמבאסים נורא כי את מרגישה כמו חולה בשפעת קשה במשך חודשים, להבין שאת אימא, ועד כמה שחשבתי שהיריון זה דבר מדהים ופלא הבריאה, רק כשזה בתוך תוכי, בבטן שלי, ברחם שלי, בנפש ובנשמה שלי, זה עוד יותר מדהים ברמה שאי אפשר לקלוט עד כמה זה עילאי!

אני נרגשת להמשיך הלאה לטרימסטר השני, לצפות לבאות, לסקירות הבאות, לראות את הבייבי שלי שוב ושוב.. מצפה שהבטן תגדל ותתפתח, מצפה שישאלו אותי אם אני בהיריון ואני אגיד בשמחה ובאושר "כן", מצפה להגיע לרגע להרגיש אותו זז בתוכי, אני חושבת שאני אתחרפן מרוב אושר כשזה יקרה, מצפה להמשיך את ההיריון הזה באושר ובשמחה האפשרית ביותר, עבורי, עבור הבייבי שלי ועבור בעלי, שאיתי שם בכל רגע, דואג ותומך, עוזר ומטפח, לא יכולתי לבקש בעל יותר טוב מזה, אבא לילדיי :)

אשמח לתגובתכן, אשמח לשמוע אם גם אתן הרגשתן כמוני בטרימסטר הראשון, אשמח לשמוע על תובנות שלכן.

מצרפת לכן שיר שמח, שיר שאוהב את החיים, כי הם פשוט מדהימים בעיני!!!

 

mitmit11

New member
חשבתי על הטקסט שלך מאתמול

מוכרים לנו שהריון זו תקופה קסומה ומהממת, את זוהרת מתמיד ומגדלת חיים בתוכך. שוכחים לספר על הבחילות, ההקאות, הבצקות, השינויים הפיזיים שקשה לקבל, טחורים, צרבות ועוד שלל מרעין בישין.
אני אישית לא חויתי דכדוך בשליש הראשון אלא יותר בשלישי, מעין יאוש של למה הייתי צריכה את זה עכשיו וגם חשש מהבאות.
לדעתי המחשבות האלו הן חלק בלתי נפרד מהתהליך שאנחנו עוברות לפני ההורות. במובן מסוים יש לנו יתרון על בני/בנות הזוג בכך שהתהליך הפיזי מניע גם תהליך נפשי ארוך ואנחנו מגיעות להורות יותר "מבושלות" עם עצמנו. עליהם זה יותר "נוחת".
&nbsp
תודה ששיתפת, נהניתי מהקריאה
 

Elian Chole

New member
תודה רבה על השיתוף

אני אזכור את מה שאמרת.. "התהליך הפיזי מניע גם תהליך נפשי ארוך ואנחנו מגיעות להורות יותר "מבושלות" עם עצמנו."
זה בהחלט הולך לחזק אותי מהחששות :)
 
זה כך גם בכותרת של הפורום

קסם בא לעולם, אין דבר מדהים יותר, אין הרגשה נפלאה יותר ובלה בלה... שכחו שזה פורום הריון ולידה חחחח
 

mitmit11

New member
הסנדלר הולך יחף

הטקסט הזה שם עוד מלפני תקופתי. אני הרבה פחות פיוטית אבל חושבת שפחות יזמין גולשות אם אשנה את זה ל- התקופה המזעזעת ביותר פיזית ונפשית שלך מתקרבת בצעדי ענק. אה סליחה - הענק זו את.
*יש לקרוא בטון ציני והומוריסטי. אין להיפגע מהנאמר
 

Expecting1now

New member
מה ש-mitmit אמרה בנוגע למה שמספרים לנו


אחד הדברים שתמיד הדהים אותי אצל חברות הריוניות היה מן תחושה של 'חשאיות' בנוגע לכל מה שלא בדיוק נפלא ומקסים בהריון.
למה בעצם להסתיר את זה? כמו שפעם לא היו מדברים על המחזור החודשי, או עצם ההתייחסות להריון כ"המצב הזה"...
אני חושבת שמזמן כבר הגיע הזמן לדבר על הכל, כולל הדכאונות הקטנים, אי הוודאות בלא מעט דברים,
חוסר האונים מול הממסד הרפואי (לפחות במקרה שלי עד שנמאס לי מהם),
ובעיקר ההבנה שאצלי היא הכי חזקה מההריון - שאין דרך אחת נכונה, לכל אחת יש דרך שמתאימה לה אישית.
זה נכון לגבי התאמה של רופא, בחירה בבדיקות מסויימות, הבחירה בלדעת-או-לא את מין העובר וכמובן כל הדילמות שמצפות לנו כאמהות...

אני רוצה להקדיש לך שיר שבחרתי לפני 3 שנים כשערכתי וידאו לבריתה של בת של חברה שלי והוא מרגש אותי בכל פעם מחדש:

 

מיכלי 55

New member
לא בטוחה שמישהו מסתיר

בסופו של דבר (ואולי גם בתחילתו), הריון (רצוי) הוא דבר חיובי וטוב.
הוא בא עם קשיים מסויימים.. כמו עוד דברים בחיים.
על אף שאני לא מתחברת באופן אישי לקרנבל הקיטורים, אני מבינה שזה עוזר ומקל על חלק מהנשים. וזה סבבה... אבל ברוב המקרים זה קיטורים, ולא בעיות קשות.
הקאתי בתחילת ההריון 5 פעמים ביום... זה לא שאני מנותקת מהקשיים, אבל לקחתי את זה באיזי.
ובכל פעם שמקיאים, או כבד, או כואב הגב... שימו באחורה של הראש את המצב של מי שמאוד רוצה להיות בהריון וללדת ילד בריא ולא יכולה. כל פעם שאמא שלי אמרה לי "מסכנה" אמרתי לה שאני לא מקיאה בגלל כימותרפיה אלא בגלל הריון. הכל טוב.
גם לידה כואבת וטראומתית לגוף. אבל גם שם, הכאב הוא לא של מחלה אלא של יצירת חיים. ולדעתי לא צריך לפרסם על כל המכאובים והחתכים וכו' באופן מכוון. המידע שם לכל מי שזה נהייה רלוונטי ומעניין אותה (ורובנו שמענו על זה מקרובים לנו עוד קודם...).

אז כאן בפורום הזה, זה המקום לקטר ולפרוק ומה שרוצים, אבל אני לא חושבת שצריך לצאת בראש חוצות ולהגיד כמה שהריון זה נורא. הוא לא.

וכן, אני מסייגת את אותם מקרים חריגים... יש כאלה... אבל הרוב המכריע סובל מתופעות שונות שלדעתי נופלות ב"נורמה".
 
קשה לי קצת עם מה שאת כותבת

בגדול זה נכון, הריון הוא חיובי, את יוצרת חיים, הכל טוב ויפה.
אבל קושי של אחת לא משליך בשום צורה על הקושי האובייקטיבי של אחרת, וזה בסדר להרגיש הכי מסכנה ואומללה בעולם, גם אם התסמינים שאת חווה לא נחשבים חריגים או נוראיים מבחינה רפואית.
וזה שיש נשים שרוצות ולא יכולות/ לא מצליחות (ובאמת שאני מבינה, כי הייתי שם) זה קשה מאוד, אבל זה לא גורע מהזכות של מישהי אחרת לקטר על מה שקורה איתה.
מצפים מאיתנו להיות חזקות ולקבל הכל באהבה, אבל הרבה פעמים קושי נפשי הוא לא משהו שאת יכולה לשלוט בו ופשוט "לחשוב חיובי".
יכולה להעיד על עצמי שהגילוי שיש נשים נוספות שחוות קשיים (פיזיים ונפשיים כאחד) ואני לא היחידה, מאוד מאוד עוזר לי להתמודד.
כתבתי מבולגן, מקווה שהצלחתי להעביר את הכוונה שלי...
 

מיכלי 55

New member
מותר לקטר

אני מבינה את כוונתך. אני אנסה להסביר דעתי בנושא...


כתבת שקושי של אחת לא משליך על קושי אובייקטיבי של אחרת. ואני חושבת, שהקושי (שוב, לא נכנסת לחריגים) הוא לא מעט סובייקטיבי.
אני לא יודעת מי זה "מצפים מאיתנו", ואני חושבת שהניסיון או היכולת לקבל את הדברים בפרופורציות הוא רווח שלנו, שלא קשור לאף אחד אחר.
אני מסכימה חלקית שקושי נפשי הוא לא משהו שאפשר לשלוט בו. חלקית כי יש לנו מידה של שליטה עד כמה אנחנו מתמסרות למסכנות של עצמנו, ועד כמה נותנים לזה לשלוט בנו - פיזית ונפשית.

אני לא פוסלת אף אחת שמקטרת, ולא תמצאי אותי באף שרשור קיטורים שכזה משמיעה קול בסגנון מה שכתבתי בשרשור הזה. למרות שאני לא מתחברת, הפורום הזה נועד לתת תמיכה למי שזה עוזר לה, ואני מכבדת את זה.

הסיבה שהתייחסתי בשרשור הזה הוא כי הבנתי (גם אם זו לא היתה כוונת מי שכתבה...) שיש איזו "קריאה" לצאת בקול עם כל קשיי ההריון ולתת להם במה, ומצאתי לנכון להביע את דעתי, גם אם היא שונה ממה שמקובל לכתוב פה.

ועוד מילה אחת. אני מוצאת, מניסיון אישי שלי, שלפעמים העזרה בהתמודדות (לא רק עם קשיי הריון, אלא גם עם בעיות קשות אחרות) היא דווקא לא מתוך אמפתיה ומישהו שמבין ומחזק את הקושי, אלא דווקא מתוך זה שמישהו מביא נקודת מבט אחרת. זה עוזר לעלות למעלה במקום לשקוע יותר.
אבל זו הערה כללית, כאמור אני לא מתערבת בשרשורי קיטורים...
 

Expecting1now

New member
דיברתי על החוויה שלי

למשל:
חברות שלא מוכנות לשתף בפרטים מהלידה, כי מביך אותן לדבר על פליטת צואה במהלך הלידה;
נשים שבמקום לספר לך כמה זה באמת כאב אומרות "ברוך השם הילד בריא";
נשים שלא מדברות על הקושי שבהתמודדות עם חתך חיץ עמוק מאוד, כזה שמפריע לשבת גם חודש אחרי.

אני חושבת שהגישה הזו בעייתית, בין השאר כי היא מונעת ממי שלא מקבלת את המידע לקבל החלטות נכונות במהלך הלידה.
את אומרת "המידע שם לכל מי שזה נהייה רלוונטי ומעניין אותה (ורובנו שמענו על זה מקרובים לנו עוד קודם...)"
ואני אומרת - אבל זה בדיוק העניין, שלפעמים הקרובים שייכים לסוג שלא מספרים מאיזושהי סיבה.
עבורי העניין היה קיים הרבה לפני שזה היה רלוונטי, לצערי מרבית הנשים ששאלתי (כולל חברות קרובות) לא רצו לשתף.
 
מצד שני אפשר בהחלט להבין

את מי שלא מעוניינת לשתף בתחושה של חתך בווגינה. אני כן מסכימה איתך שלא נכון שרובנו שמענו על זה - מסביבי לא היו יותר מדי חברות עם ילדים, ואלו שהיו, זה ממש לא עניין אותי לשמוע על החתכים בווגינה שלהן
או על הגזים של התינוק או כל ג'יפה אחרת שקשורה בהריונות לידות ותינוקות - כמו שאותן כבר לא עניין לשמוע על דייטים ומסיבות וכאלה. זה פשוט לא היה חלק מהעולם שלי, וגם כשהייתי בהריון זה לא כ"כ עניין אותי.
בעיניי הרבה יותר מטריד זה מה שלא מספרים על הקשיים בהורות - שזה מרתון בלתי נגמר, להבדיל מהריון שהוא בסופו של דבר עניין שמתחיל ומסתיים. אבל יש כנראה טרנד כזה של לקטר לאינסוף על ההורות גם, אז אולי זה כבר בסדר
 

Expecting1now

New member
לא הבנת.

כשאת לא יודעת על קיומה של האפשרות שאחרי הלידה לא תוכלי ללכת
בגלל חתך חיץ עמוק מאוד - חוסר האונים כשאת מגיעה לסיטואציה גדל;
כשאת לא יודעת שעד גיל 3 חודשים כמעט כל תינוק סובל מגזים, כי מה לעשות שזה כמו תוכנה או אפליקציה
שיש לה צורך לעשות 'ניקוי באגים' ופיין טיונינג בהתחלה ואין לנו אופציה לניסיון בגרסת בטא - את יכולה
למצוא את עצמך שוקעת בהלקאה עצמית ואומללות גדולה על חוסר היכולת להפסיק את הכאב של התינוק;
כשאת לא יודעת שיועצות ההנקה בבתי החולים עושות לפעמים טרור בלי התחשבות במצב הספציפי
של כל יולדת אישית - את עלולה להתקשות להניק ולהרגיש מובסת וחסרת יכולת כאמא עוד לפני שהגעת הביתה.

אני כנראה מקרה חריג, כי כל אלה עניינו אותי הרבה לפני שהיה לי בן זוג קבוע ומחשבות על התרבות.
יחד עם זה, בגלל נשים עם גישה כמו שלך, שלא מתעניינות בכל אלה גם במהלך ההריון שלהן,
אני סובלת מרופאים שנדמה להם שאני לא פקטור בכל התהליך ושאין סיבה לשתף אותי ולתת לי מידע.

ויש הבדל גדול מאוד בין לקטר סתם ובין לשתף לטובת הפקת לקחים משותפת.
 
אהה. בגלל נשים כמוני את סובלת. בסדר

מאוד קשה לנהל איתך שיחה (חבל כי לדעתי אנחנו מסכימות על הרבה דברים ואת נשמעת בן אדם שמעניין לדבר איתו אבל משום מה אני לא מצליחה לעשות את זה בלי לקבל הטפות)
 

Expecting1now

New member
מה לעשות, אלה החיים.

לאנשים שלא מזלזלים בי ובדברים שלי מאוד נעים לנהל איתי שיחות.
 
למעלה