שליש שלישי - מדדים ומה עושים אם יש בעיה בעובר?

שליש שלישי - מדדים ומה עושים אם יש בעיה בעובר?

בבדיקת מעקב היריון אצל הרופא שלי יצא שהמדדים של גודל בטן והיקף ראש לא תואמים אחד את השני ואת השבוע של ההיריון. אני בשבוע 32+6 והיקף ראש hc=30.5 ובטן ac=27.5
אם אני מבינה נכון, הבטן קטנה יותר מהראש. נכון?
לפני שאעשה בדיקה מקיפה של אולטראסאונד בשבוע הבא אשמח לדעת האם המדדים יכולים להעיד על משהו והאם מישהי נתקלה בתופעה (לפי הרופא שלי שניהם בסה"כ בנורמה).
אם חז וחלילה תתגלה בעיה בשבוע 35, האם עדין ניתן לעשות מי שפיר? או מה עושים במקרה ואכן מתגלה בעיה בעובר בשלב כה מתקדם?
 

מקקה10

New member
גם אצלי

תמיד יש פער של שבוע בערך בין שניהם ואפילו יותר. כל עוד שניהם בנורמה לא נראה לי שיש מה לדאוג - בכל אופן הרופא שלי אפילו לא ממצמץ. תזכרי שכדי שיהיה ממוצע - חייבות להיות סטיות ממנו. מעט מאוד עוברים בשלב הזה הם בדיוק על הממוצע, יש גדולים ויש קטנים יותר, וזה נכון לכל מדד.

לא הבנתי מדברייך אם לפי הרופא יש מקום לדאגה. אם לא - לא הייתי דואגת.
ואני לא רואה מה יועיל מי שפיר בשבוע 35 - כשעד שתקבלי תוצאות יתכן וכבר תלדי...
 

mitmit11

New member
זה יכול להיות המון דברים

החל מטעות מדידה ועד ל- IUGR (האטת גדילה תוך רחמית, מצב בו העובר קטן משמעותית ביחס לגיל ההריון, אחוזון 10% ומטה). יכולים להיות המון גורמים ולכל אחד יש טיפול שונה.
תעשי בדיקה מקיפה, קבלי את התוצאות ומשם תמשיכי הלאה.
בשבוע 35 לא עושים מי שפיר כי את עשויה ללדת עד שיגיעו התוצאות אז חבל על הסיכון בבדיקה. כשיש צורך לבצע בשליש השלישי מבצעים בין שבועות 32-34. במידה ומתגלה בעיה אז תלוי מהי - במקרים מסויימים ממליצים ליילד בהקדם, באחרים ממליצים על מעקב צמוד ובמקרים חריגים ממליצים על הפסקת הריון.
 

חיפאית88

New member
אצלי היה

המספרים שכתבת לא אומרים לי הרבה, אבל אצל העובר שלי זה הגיע למצב של ירך קצת קטנה מגיל ההריון, בטן גדולה בשבוע וראש גדול ב-3 שבועות ואפילו קצת יותר.
אנחנו פחדנו שזה גמדות, או בעיה במוח וכמובן קראנו יותר מידי באינטרנט, אבל גם בסקירה מכוונת הכל היה בסדר וכמובן שהתינוקי מושלם (עדיין עם ראש גדול אבל מושלם).
 
למעלה