מישהי יכולה לעשות לי קצת סדר? מה אסור לאכול?

שומי28

New member
אז ככה:

קודם כל,יש הכל באינטרנט בצורה מאוד מסודרת.
בנוסף,בקופ"ח בד,כ נותנים חוברת תזונה להריון,מאוד מסודרת.
אבל בכל זאת עונה לך כאן בגדול: (וקחי בחשבון שלא כל אחת מקפידה על הכל):
-סושי (גם צמחוני,כי אולי מכינים אותו על המגש של הסושי הלא צמחוני והחיידקים מגיעים אליו)
-דגים לא מבושלים (למשל סלמון מעושן, פרוסות דג מלוח)
-מאכלי ים (שרימפס, קלמארי, צדפות..)
***דגים מותר ואפילו חשוב (כולל טונה משומרת-מותר),אבל רק מבושלים,לא נאים, ויש כמה דגים שאסור כי יש בהם הרבה כספית,רובם ממילא לא משווקים בארץ בד"כ. אחד מהם זה טונה אדומה,לא זוכרת מה השאר. רוב הדגים שבמסעדות הם בסדר.
- בשר שהוא לא עשוי לגמרי (well done) (זה כולל גם את המנות הראשונות של בשר לא עשוי כמו קרפצ'יו), אין בעיה עם בשר שעשוי לגמרי.
-נקיקים,פסטרמות,נקניקיות-לא מומלץ.
-ביצים חיות (כלומר ביצים לא מבושלות,כמו ביצת עין,אסור. אין בעיה עם חביתה רגילה,שהחלמון כבר לא נוזלי).
-חלב לא מפוסטר (החלב שאת קונה הבייתה בטוח מפוסטר,אבל אומרים שלגבי גלידות שקונים בחוץ צריך להזהר או לשאול,כי אולי הגלידות עשויות עם חלב לא מפוסטר או בייצים אל מבושלות און משהו כזה)
-לשים לב גם לקינוחים שיכולות להיות בהם ביצים לא מבושלות (למשל טירמיסו בהרבה מקומות נעשה עם בייצים לא מבושלות)-לגבי מיונז: יש מחמירות שלא אוכלות בכלל,גם לא מיונז בבית. אני כן (המיונז הקנוי הרגיל),אבל מה שכן אומרים זה לא לאכול מיונז שהוא לא הקנוי המשומר הרגיל,כלומר לא לאכול מיונז בייתי של מסעדות,כי את לא יודעת אם הוא לגמרי מפוסטר,אם אין בו איזה חיידקים.
-רטבים מסויימים לסלט,למשל רוטב הולנדייז.
-יש מחמירות שבכלל ממליצות לא לגעת בסלטים שלא הכנת בעצמך: לא סלטים של מסעדות ולא סלטים קנויים 0אולי הירקות לא נשטפו טוב מחיידקים,או שיש בסלט מיונז שאסור)
-בין הסלטים הקנויים מדברים בעיקר להמנע מחומוס (קוליפורמים)
-ולסיום, יש גם כאלה שאומרים בכלל להמנע מירקות ופירות שבכל מני דוכנים,למשל לא לקנות מיצים סחוטים בכל מני דוכנים ברחוב (אולי לא שטפו את הפירות והם עם כל מני חיידקים).
בהתחלה זה נשמע מלא הגבלות ומעצבן ומלחיץ,אבל מתרגלים. ויש גם כל מני דברים שאני החלטתי לא להקפיד עליהם ואני בסדר (טפו טפו).
בהצלחה!
-
 
למעלה