רוצה להגיד המון תודה לכולכן:

שומי28

New member
רוצה להגיד המון תודה לכולכן:

לפני כמה שבועות תכננתי טיסה לחו"ל ונורא חששתי מטיסה בהריון, שאלתי כאן שאלות וכתבתן לי כאן כל מני הודעות מעודדות וטיפים מעולים. אז רציתי להגיד שחזרתי משמונה ימים בחו"ל (בשבוע 21), היה מצויין והרבה מזה בזכות כל הטיפים שלכן :) אז הוצאתי יותר כסף על אוכל ממה שלרוב אני מוציאה בחו"ל (מה לעשות שהייתי הרבה יותר רעבה) ובעלי המסכן היה צריך לסבול המון עצירות פיפי
אבל עבר בשלום ובהנאה. תודה רבה רבה לכולכן ומאחלת לכל מי שמתכננת טיסה בהריון,שיעבור גם לכן בקלות ובהנאה ובכלל-שכל ההריון יעבור כמה שיותר בקלות,בריאות והצלחה :) כיף שיש את הפורום הזה.
 

Boten9

New member
איזה כיף!

אני בדיוק בדילמה של האם לקבוע טיסה לחול או לא (מאוד מאוד רוצה)
אשמח לשמוע איזה טיפים נתנו לך ואכן עבדו.
 

שומי28

New member
בכיף :) כותבת לך טיפים

קודם כל,אל תתלבטי! אם הכל בסדר עם ההריון בנתיים והרופא נישם שלך יגיד שמותר-טוסי! (אני שאלתי את רופא הנשים ליתר בטחון. הוא אמר לי שאין בעיה והכל בסדר ושבכלל אם אין בעיות מיוחדות עם ההריון, עד שבוע 32 אפשר לטוס רגועים).
הזדמנות אחרונה(למשך תקופה ארוכה בכל אופן) לחו"ל,ובעיקר לחו"ל שהוא רק שלכם. לכן היה חשוב לנו :)
לגבי טיפים:(בחלק השתמשתי ובחלק לא, וחלק זה טיפים מעצמי,לא משהו שנתנו לי):
-גם אם הבטן עוד לא לגמרי יצאה ואת לא עם בגדי הריון,קחי לך גם כמה בגדי הריון 0או לפחות זוג מכנסיים שהוא בלי ריצרצ וכפתורים,כמו טייץ למשל,וחולצה רחבה), אני בכלל עוד בלי בגדי הריון,אבל בטיסה לחץ לי והצטערתי שאני לא עם מכנס כזה. לטיסות תלבשי את הבגד הכי נוח שלך.
בנוסף,לפחות אצלי,במשך היום אני לובשת בגדים רגילים לגמרי ובערב,הבטן פתאום יותר יוצאת ויותר מציק לי אותם המכנסיים שבבוקר בכלל היו גדולים עליי,אז בקיצור,תהיי ערוכה לכל מצב עם הבגדים,אולי פתאום הבטן תגדל עוד יותר דווקא בחו"ל? אז שיהיו לך כמה בגדים רחבים ונוחים ליותר בטן וגם בגדים רגילים.

-תעשי ביטוח רפואי פרטי, אמן שלא תצטרכי להשתמש בו,אבל ליתר בטחון,אותי זה הרגיע רק לדעת שיש לי ביטוח כזה,שכולל גם את ההריון.

-קחי איתך תיק תרופות קטן עם כל התרופות שאת צריכה ו/או שמותר לקחת בהריון,אני למשל לקחתי את הויטמינים שאני צריכה לקחת ,פלסטירם, ואקמול למיקרה שיהיו כאבים,כי אקמול כן מותר בהריון.

-הרבה נייר טואלט/טישו זמין לך כל הזמן (אני פיזרתי גם במיזוודה גליל נייר,גם בתיק גב שאיתי בטיסה וגם כמה בכיס): אצלי בגלל הההריון יש גודש באף ולפעמים דימומים מהאף ובחו"ל זה התחזק,אולי בגלל היובש שהיה שם.

-ועוד בענייני היובש: שפתון/וזלין שיהיה זמין לך כל הזמן 0כלומר בכיס או בתיק שאיתך).
-לגבי הטיסה עצמה: לדאוג שיהיו לך הרבה מים בטיסה. לפעמים לוקח הרבה זמן עד שהדיילות מחלקות שתייה וחשוב לשתות הרבה ובכלל בטיסות האוויר מאוד יבש. אסור להעלות נוזלים לטיסה,אבל מרגע שעברת בידוק אפשר לקנות בקבוק מים בדיוטי פרי שיהיה איתך בטיסה.
***לי המליצו גם לקחת אוכל לטיסה,כי בגלל ההריון אנחנו בד,כ הרבה יורת רעבות ואין לדעת איזה אוכל יהיה בטיסה אם בכלל.
-גרביים אלסטיות: אני לא לקחתי,לא הרגשתי צרוך,אבל בנות אחרות המליצו ללבוש גרביים אלסטיות בטיסה,שלא יתפתחו ורידים כתוצאה מלחץ האוויר השונה בטיסה.
-מה שכן עשיתי וגם הרופאים במליצו ובטוח עוזר,נגד הורידים ברגליים וכל זה: לא לשבת רצוף כל הטיסה,אלא בערך אחת לשעה לקום מהמקום ולעשות קצת סיבוב הליכה של הלוך-חזור במטוס (אני קמתי בדיוק כל שעה ועשיתי סיבוב של בערך עשר דקות כל פעם).
-למשך הטיול: לדאוג לשתות הרבה,לא לצאת מהמלון בלי בקבוק מים מלא בתיק.
-להכין כסף קטן לפיפי (מטבעות של יורו וחצאי יורו), לא יודעת לאיזו מדינה את נוסעת,אבל בהרבה מדינות יש שירותים ציבוריים בתשלום במכונות אוטומטיות בלבד וצריך את המטבעות בשביל זה. אני לפעמים עשיתי במקדונלדס,סטארבאקס,כאלה,אבל לא תמיד יש,אז שתהיי ערוכה עם מטבעות לשירותים ציבוריים.
-הליכות ברגל זה סבבה,אני הלכתי המון המון וגם טיפסתי הרבה במדרגות,אבל,לא לכל אחת זה מתאים בהריון. אל תכבידי על עצמך,קחו את הקצב שנוח לך ושימי בל אם את מרגישה מתעייפת או דפיקות לב הרבה יורת מהירות,פשוט לשבת לנוח.
שוב אומרת לך שגיליתי שהמון הריוניות טסות לחו"ל ונהנות,עד שבוע שלושים ומשהו חופשי :)
בהצלחה ותהני!
 
טיול לחו''ל בהריון זה כיייף!

שמחה שנהנתם והטיפים שנתנו לך עזרו..אגב שאלה - האם שמת גרביים אלסטיות או משו בסגנון לזמן הטיסה? אמורה גם לטוס שבוע הבא ולחזור בשבוע 19 כמעט..הרופא המליץ אבל אני לא יודעת עם נחוץ.
 

שומי28

New member
עונה

היי. קודם כל,יופי שאת טסה :) אני טסתי בשבוע 20-21 ועבר סבבה :)
לגבי גרביים אלסטיות,גם לי המליצו אבל לא לקחתי,אין לי ולא ראיתי צורך לקנות. לי ,לפחות בנתיים 0טפו טפו) אין שום בעיות או שינויים ברגליים וגם הטיסה שלי לא הייתה מאוד ארוכה,אז לא ראיתי צורך. אם הייתי טסה למשל לארה"ב אז אולי כן.
תלוי בך ובהרגשה שלך.
מה שכן עשיתי (גם לפי המלצות) וחשוב מאוד ולדעתי עזר, זה סיבובים במטוס. לא לשבת רצוף כל הטיסה,אלא אחת לבערך שעה,לקום מהמקום ולעשות קצת סיבובים של הליכה הלוך-חזור לאורך המטוס. אני קמתי כל שעה לבערך עשר דקות.
אם את רוצה עוד טיפים,כתבתי בהודעה אחת מעלייך :)
תהני!
 
למעלה