עגלות או לא להיות

קטניפ

New member
אני אכן חובבת כביסות


ואין לי מושג למה אבל ככל שההריון מתקדם אני יותר ויותר עצובה וממש בדכאון.
אין לי חשק לכלום.

אבל כשיהיה לי חשק אני קופצת לרחוב אצ"ל (ואגב חניה יש לי תמיד בתקווה אז לפחות בעיה אחת נפתרה)
 
טוב, לזה אין לי עצה


אבל תני כאפה בשמי לכל אלה שאומרות/ים לך " ברגע שתראי את התינוקת את תתאהבי בה עד כלות ולא תאמיני שככה הרגשת". אחד המיתוסים הכי מזיקים שיש.
ואת תמיד מוזמנת להעמיד אצלנו איזה מכונה, ככה בשביל להרגיש יותר טוב
 

קטניפ

New member
זה בדיוק מה שמלחיץ אותי

שאם עכשיו אני ככה איך אהיה אחרי?
אני אדם עם רמת תפקוד גבוהה מאוד גם ברגעי לחץ ומשבר ועדיין - לא רוצה רק "לתפקד", אני רוצה להנות מהשינוי על כל הקשיים שהוא מביא איתו.
 
לדעתי, לוקח זמן ליהנות מהשינוי


זה ממש על אנושי ליהנות מזה מהרגע הראשון. החיים שלך מתהפכים על פיהם תוך שעתיים של לידה, פתאום בבת אחת נופלים עלייך מיליון דברים שכל אחד מהם לבדו יכול להרוג את הבן אדם או לפחות לדכא עד עפר... גם לא לישון בלילה - גם לדמם כמו איזה כלב - גם כואב לך החזה ומטפטף כמו איזה ממטרה מקולקלת - וגם כל שעה להחליף חיתול ולהעיף את כל הבגדים הקטנטנים עם המיליון תיקתקים לכביסה שוב ושוב ושוב, 24 שעות - וכל יציאה מהבית הופכת לפרוייקט של שעה הכנה, ובשעה 1 בצהריים את מסתכלת על השעון ותוהה אם כבר צחצחת שיניים היום ואז האיש חוזר מהעובדה ושומע שרק בשעה 1 בצהריים הגעת לזה והוא פותח עלייך עיניים "אבל מה זה לא הספקתי? כמה זמן כבר לוקח לצחצח שיניים?" ובא לך להעיף מהחלון אותו עם התינוקת ביחד. איך אפשר ישר להתחיל ליהנות ממצב כזה? אני די בטוחה שיש מיליוני נשים שלוקח להן יותר מיום אחד וגם יותר משבועיים או אפילו חודש. אין מה לעשות בהתחלה "מתפקדים", לוקחים אחריות מטפלים בתינוק (ויש לקוות שגם קצת בעצמך) ההתאהבות יכולה לקחת זמן, לדעתי בילד שני זה באמת יותר קל שזה יקרה מייד כי הכנפיים כבר פרושות ורק צריך לאסוף עוד מישהו שייכנס מתחתן. אבל עם ילד ראשון לדעתי נדיר שזה קורה מייד, אני אפריורית מטילה ספק בכל המאוהבות-מהדקה-שהוא-יצא-לי-מהווגינה למיניהן... אני התאהבתי בגדול שלי רק באיזה גיל חודש ואני ממש לא חושבת שזה יוצא דופן - היוצא דופן הוא רק לומר את זה בקול רם. עד גיל חודש הייתי אמא מצויינת - החזקתי נענעתי הינקתי, התאבדתי לגמרי על הנקה למעשה, עשיתי ה-כל, אבל לא מתוך אהבה, אלא מתוך מחוייבות ואחריות. האהבהמגיעה פשוט כי היא חייבת להגיע - אין לה ברירה
באמת שבסוף זה יקרה. אם זה קרה אצלי אין מצב שלא יקרה אצלך! מבטיחה לך. באמת
 

poly1982

New member
ראיתי את ההודעה שלך רק עכשיו

בגלל שהתגובה שלי שורשרה מחדש ו"איבדתי" אותה...
בכל מקרה -
אני לא חושבת שיש טעם לנסות "למכור" לך את המיתוס הזה שמתאהבים בתינוק בשניה שהוא יוצא לך מהבטן.
יש לי חברה שנכנסה להריון בערך בשניה שהתחילו לנסות. היא חשבה שיהיה לה יותר זמן למצוא עבודה אחרי התואר השני - ובמפתיע זה לא קרה (היא אפילו לא בדקה ביוצים). כל ההריון היא היתה בדיכאון ובחרדות, ובחודשים הראשונים כשהתינוקת לא נתנה לה לישון היה לה מאוד קשה. אחרי שהייתי מדברת איתה הייתי ממש מאחלת לעצמי שאצלי זה יהיה אחרת מבחינת החוויה. היא נשמעה די רע והרגישה שהיא מוותרת על כל החלומות שלה בשביל התינוקת. הם רצו ילדים אבל היא לא היתה מוכנה למהירות שבה זה קרה לה (אני כמובן שמעתי מהצד וקינאתי, כי לנו זה לקח זמן עד שהצלחנו להיקלט...)
אז היו כמה חודשים קשים אבל בסוף מתרגלים. אני חושבת שההרגשה שלה התחילה ממש להשתפר ברגע שהיא הצליחה להרגיל את הקטנה לישון בלי להתעורר בלילה, בגיל חצי שנה בערך. לאט לאט הקשר ביניהן נבנה, ועכשיו היא מאוהבת בה לגמרי (הילדונת בת אוטוטו שנה).
רוב ההורים בסך הכל אוהבים את הילדים שלהם. זו לא חייבת להיות אהבה ממבט ראשון, ולכל אחד יש דרך אחרת להראות את זה, אבל ברוב רובם של המקרים ה"קליק" מתרחש בסוף. ואם זה מטריד אותך כבר מעכשיו, אני בטוחה שהנושא חשוב לך מספיק בשביל שתעשי מאמצים להיות אמא טובה ולתת מקסימום אהבה לבת שלך.
את מגדלת חתולים, נכון? תחשבי על זה ככה: בטוח היה חתול שאימצת שלא מיד הרגשת חיבור איתו ולקח זמן עד שבניתם קשר מיוחד. (ולא, אני לא חושבת שחתולים הם בדיוק כמו ילדים, אבל זו האנלוגיה הכי קרובה שיש לי)
מקווה שזה עוזר במשהו
 

poly1982

New member
אגב, גם אני לא קניתי בגדי הריון

הגזרות שלהם (למה תמיד אמפייר למה?!) ממש לא מחמיאות למבנה הגוף שלי, וגם המחירים שלוקחים על הדברים האלה מרתיחים אותי (מאותה סיבה שעצבן אותי הרעיון לשלם 10,000 שקל על שמלת כלה להשכרה. להשכרה!) בקיצור - בינתיים אני מסתדרת עם מה שיש ומאלתרת.
אני מניחה שבשלב מאוחר יותר לא יהיה מנוס מלקנות דברים יעודיים עם "מקום לבטן", אבל כרגע אני עדיין מדחיקה את זה...
 

mitmit11

New member
ברשותך הפרדתי את ההודעה מהשרשור

והעברתי לצרכנות (השרשור יישמר בהודעות נבחרות ומטרתו להיות בעיקר אינפורמטיבי וממוקד מטרה
)

לשאלתך - לשאול את אחיך (שוב) איזו עגלה (ולרשום
). לקרוא עליה, לחפש הדגמה ביו טיוב ולהבין אם בגדול היא עונה על צרכייך. לדעתי אם היא טובה (ואת אומרת שאחיך פרפקציוניסט אז הכיוון טוב
) לכי על זה. לא תהיה לך נוחה? תמיד אפשר לקפוץ ולקנות גם שבועיים אחרי הלידה.

עדיף להשקיע את הכסף בחסכון לחופשה משותפת (או לאוניברסטיה
{כמה פולני מצידי}) או להשקיע בכסא בטיחות לרכב לשלב מאוחר יותר (ציינת שיש סלקל).

הסלקל לא חייב להתאים לעגלה. יש הורים שטוענים שזה מאסט, אני אישית לא חשתי צורך. אגב - יש סבירות גבוהה שתוכלי למצוא מתאמים בין הסלקל לעגלה כך שאם זה כן יהיה לך חשוב יש פתרון.
 

poly1982

New member
תודה, ראיתי את המיקום החדש רק עכשיו

כנראה בגלל שהשרשור הפך להיות ארוך...
בכל אופן - אני אפילו לא יודעת מה ההבדל בין סלקל לבין כסא בטיחות לאוטו, לבין אמבטיה. אולי מישהי מוכנה לעשות לי סדר בדברים כי באתרים שראיתי לא ממש מסבירים מה זה מה...
בכל מקרה אני לא חושבת שיש לנו תקציב לקנות חדשה באיכות מקסימלית. נקווה שזו תספיק. ההודעות כאן למטה עודדו אותי במידה מסוימת

תודה!
 
מצרפת לך תמונה עם הסבר

כיום רוב העגלות משולבות . הן מורכבות ממספר חלקים המשרתים את ההורים והתינוק.

בשלב הראשוני, על התינוק לשכב על מצע ישר כמו במיטה, בלול או עריסה.
לכך נוצרה האמבטיה- מס' 1 בתמונה , משמשת את התינוק בדרך כלל עד גיל 4 חודשים.

אחר כך מסירים אותה והתינוק שוכב בטיולון או שניתן להרכיב את הסל קל.

הסל קל (מס' 2 ), משמש לנשיאת התינוק ממקום למקום שלא רוצים לקחת את העגלה, כמובן, ניתן להרכיבו על העגלה וגם ניתן להרכיבו ברכב עם התקן מיוחד כפי שניתן לראות בתמונה.
בשל הזוית שבה יושב התינוק בסל קל, לא מומלץ להושיב בו לזמן ממושך בחודשיו הראשונים של התינוק.

כסא בטיחות הוא כסא נפרד המותקן ברכב לצורך הסעת התינוקות הפעוטות וילדים עד גיל 5 נדמה לי -על פי חוק.

מקווה שעזרתי לך מעט להבין ולהכיר את החלקים.

סבתא אריאלה
 

poly1982

New member
וואו, תודה רבה רבה!!!

עזרת מאוד!
טוב, אז יש לנו את כל החלקים חוץ מהדבר הזה לאוטו (לאחי, כאמור, אין רכב, אז לא היה לו צורך לרכוש).
אני אברר של איזו חברה העגלה, ואבדוק אם צריך מתאם במיוחד לרכב בשביל הסלקל.
יהיה טוב
 

Blackbird8

New member
גם לי תהיה עגלה יד שניה

ואני יודעת שיש סיכוי סביר שהיא לא לגמרי תתאים לצרכים שלי (ובאופן אישי הייתי בוחרת לקנות עגלה אחרת) אבל...
החיסכון הכספי לגמרי שווה את זה.
כרגע, ממילא קשה לחזות מראש מה בדיוק יהיו הצרכים שלנו כשהקטנה תיוולד. זו עגלה טובה אז אני מניחה שהיא תענה על הצרכים הבסיסיים שלנו.
התינוקת גם ככה לא תזכור איזו עגלה הייתה לה ולטעמי, כל עוד זו עגלה מסוג טוב של חברה טובה, אז בטח לתינוקת היא תהיה טובה.
התכנון שלי הוא להעביר עם העגלה הזו את שלב האמבטיה (שהוא גם ככה די קצר) - ואח"כ, כשאכיר יותר טוב את הצרכים שלנו- לקנות טיולון.
בילד השני אני כבר אקנה עגלה חדשה - אבל אז כבר יהיה לי ניסיון ואני אדע יותר טוב מה חשוב יותר ומה חשוב פחות.

לדעתי, תתחילי איתה. יהיה לך טוב,תמשיכי איתה. לא יהיה לך נוח, מקסימום את תמיד יכולה- או למשוך את שלב האמבטיה ולקנות טיולון או לקנות עגלה.
אבל לפחות ככה תהיה לך הזדמנות לדעת מה את אוהבת בעגלה ומה לא ויהיה לך קל יותר לבחור את העגלה שתתאים לך.
 

מ י כ ל10

New member
אבל באמת לא צריך עגלה חדשה

יכול להיות שהעגלה לא תהיה אידיאלית, אבל אפשר להסתדר עם הכול. עם הבכורה הלכתי קילומטרים על קילומטרים בת"א בעגלה בריטית עלומת שם שהגיעה אלינו מחברה של חברה של אחותי. היה בסדר.
עם הקטן הלכתי קילומטרים על קילומטרים עם עגלה עלומת שם אחרת בת 10. גם היה בסדר.
(והכי נוח היה לי עם מנשא)
 

sweet love7

New member
בוגבו קמיליון 3

הדגם שכל העגלה שחורה, עשינו המון סקרים והגענו למסקנה שזו העגלה שמתאימה לנו
 

הייבי

New member
ברייטקס בי אג׳יל

רכשנו ביולי 2013 עגלת 4 גלגלים + אמבטיה בכ-2,000 ₪. מאז המחירים ירדו אז היום אפשר למצוא בפחות. מה היה לנו חשוב? שיכנס לבגאז׳ קטן, קיפול נוח, משקל נמוך גם במצב אמבטיה, יציבה ונוחה לתמרון גם ביד אחת (עכשיו לטובת קשקוש בפלאפון ובעתיד במחשבה על ילד שני). בנוסף אני דיי נמוכה אז היה חשוב לי שיהיה לי נוח גם ברמת הידית וגם הגובה של האמבטיה. יתרונות- כל מה שכתבתי כשיקולים בבחירה שלה. בנוסף, אחרי שימוש אני יכולה להעיד שהעגלה צרה יחסית מה שמהווה יתרון במדרכות צרות, סיבוב בסופרמרקט/חנויות. האמבטיה גדולה ומרווחת (בן 7 חודשים ורק עכשיו עוברים לטיולון) והטיולון נשכב ל180 מעלות אז אפשר להשכיב לישון בו. כמו כן, אין לה את המוט שמחבר בין הגלגלים האחוריים שנתקעים בו כשהולכים מהר עם בייבי ג׳וגר. (אלא יש קשת מוגבהת במקום). חסרונות- לגבוהים עשויה להיות לא נוחה, לא הכי יפה בעולם, הטיולון הוא רק עם הפנים החוצה (לי זה לא הפריע אבל למי שמוותרת על האמבטיה או מעבירה בגיל מוקדם זה יכול להיות שיקול). כשמשכיבים לישון בטיולון אין אפשרות להרים את הרגליים. ביקור ב״מוסך״- לנו היתה בעיה עם גלגל קדמי. נסענו למעבדת שירות והגלגל הוחלף במקום ללא עלות. היתה אפשרות להשאיר בחנות ולבוא לקחת כשיתוקן אבל לא רצינו להישאר כשבוע בלי עגלה. בקיצור- אני ממליצה.
 

נועה 200

New member
גם לי יש בריטטקס בי איגל

אני פחות מרוצה. קודם כל היו לנו יחסית הרבה בעיות עם הגלגלים, מעט חול היה נכנס והייתה דורשת טיפול
חוץ מזה מאוד הפריע לי שאין זוית ישיבה מלאה, כשקצת יותר גדלה ורצתה לראות את העולם נאלצה לשבת ללא משענת כי הזוית של המשענת לא התקווננה יותר
 

frizzly

New member
גם לי יש

יתרונות: קלה, מתקפלת בנוחות, צרה יחסית, יציבה עם סל גדול, אמבטהי וסלקל מתחברים בקלות
הוספתנו מזרן מושקע ממוצצים והיא מאוד נוחה לפיצי
נוח מאוד לחבר את הסלקל באוטו גם עם תושבת וגם עם חגורה

חסרונות: נמוכה מדי- גם הידית וגם האמבטיה. משום מה פיצי צרח בסלקל עד גיל 3 חודשים, לא יודעת אם בגלל הסלקל או לא. האמבטיה מאוד צרה ופיצי שתמיד היה גדול לגילו כבר לא יכל לשכב בה בגיל 4 חודשים. המשענת של הטיולון לא עולה מספיק לטעמי ובכלל המנגנון עליה והורדה של המשענת לא נוח בכלל


בשורה התחתונה - אם יש מדרגות אני ממליצה מאוד כי היא קלה ונוח לקפל בקלות (היחדיה שמצאנו באותו משקל הייתה הבייבי ג'וגר שממש זהה לזאת). אם לא - אז שווה לבדוק משהו אחר.
 

thekt

New member
גם לנו יש אותה

האמבטיה יחסית בסדר.למרות שביאס אותנו שהיה רק בשחור. אני די נמוכה, אז זה מתאים לי. כי הידית לא מתכוונת.
זה נחמד שזו ידית אחת ולא שתיים כי אפשר ל"נהוד" ביד אחת. מאידך, אי אפשר לתלות דברים וצריך לרכוש ו כדי לתלות עליו.
הסל די קטן וכשיש את הטיולון הוא לא כל כך נגיש.
הקיפול שלה אחלה. אם כי הבד של הטיולון פונה החוצה כשהיא מקופלת ואז מתלכלך.
הגב לא מתיישר ומעצבן לשחק עם הזוויות.
הרגליים גם כן לא מתיישרות ותמיד יהיו בזוית כך שזה מעצבן.
והמגש אכן רחוק מהילד.
הטיולון לא מתהפך.
הצלון לא גדול כל כך, וב-4 גלגלים יש רשת מפגרת שאני לא מבינה מה הקטע שלה... אני שמתי בד עליה.
המחיר די אטרקטיבי - 3100 כולל אמבטיה וסלקל קל עם בסיס לרכב.
היום יש צבעים יותר יפים - כשאנחנו קנינו היה רק אדום ושחור.

לסיום, אני לא הייתי קונה אותה היום.
הייתי הולכת על הפג פרגו בוק/בוק פלוס או הסולה של מאמס אנד פאפס.
 

yaelyb

New member
פג פרגו P3.

לדגם הזה של פג יש כל מיני שמות. המרכב מאוד דומה ומשתנה לפי הצורך כל שנה( בנסיון לשפר משנה לשנה ). אגב לא יודעת מה גילגולוכעת בחניות...
קנינו אותה לבכור לפני 6.5 שנים היא מגיעה ביחד עם סלקל ואמבטיה.
הסיבה שבחרנו בה היא כי ידענו שהיא אמינה ע"י המלצה של מס'חברים והיא עגלה מצויינת לעיר.
אחריות הצטרכנו פעם אחת דווקא על משהו מינורי באמבטיה ולא עשו בעיות.
העגלה בימים אילו הועברה לילד ה-7!!! ( לא שלי..היא נודדת בין החברים).
עכשיו אחרי שכמעט 7 ילדים קפצו עליה הבנתי שגלגל שמאל טיפה משוחרר ותוקן ללא קושי.
היתרון הענקי בעגלה הוא במצב הטיולון, הטיולון מאוד מאוד נוח לשימוש ותפעול, אני לא מצאתי שום טיולון נוח כמו זה ששווה החלפת עגלה.
אגב העגלה עברה עכשיו למשפחה הרביעית וכולם טוענים אותו דבר לגביה-רולס רויס

חסרונות לא מתאימה למקומות בהם הכביש לא סלול.
לא נוח לעלות איתה מדרגות בהשוואה לגלגלים גדולים.
יתרונות- אמינה, נוחה מאוד, בגודל מתאים להכנס לכל מעלית כמעט.
קיפול מטרייה.
מומלצת בחום!
 
למעלה