המאפיינים השונים של אמצעי המניעה הרפואיים

המאפיינים השונים של אמצעי המניעה הרפואיים

נשים המעוניינות לקיים יחסי מין, אך לא מעוניינות להיכנס להריון, משתמשות באמצעי מניעה. בדרך כלל מדובר בשימוש באמצעי מניעה רפואיים ומוכרים. מידע על אמצעי המניעה הרפואיים והאחרים ניתן למצוא במרפאתו של ד"ר אילון לחמן.

אנו מכירים את אמצעי המניעה הלא רפואיים, שלא דורשים מרשם מרופא, אבל מנגד אינם בטוחים לגמרי. בין האמצעים האלו ניתן להזכיר את שפיכה של הגבר מחוץ לנרתיק האישה, אי קיום יחסי מין סביב תקופת הביוץ, שימוש בקונדום, בתמיסות קוטלות זרע, בדיאפרגמה ובגלולת היום שאחרי.

אמצעי מניעה רפואיים

כאשר מעוניינים ברמת ודאות גבוהה בהרבה, ניתן להתייעץ עם רופא גיניקולוג לגבי אמצעי מניעה רפואיים. כיום מדובר באמצעי מניעה נפוצים מאוד, המתבססים על הורמונים מסוימים שנמצאים בהם:

גלולות למניעת הריון - מכילות הורמונים מסוג אסטרוגן ופרוגסטרון במינון המשתנה מגלולה לגלולה. ניתן ליטול גלולות לאורך 21 יום, 28 יום, או אפילו לאורך שלושה חודשים (מה שמונע את הגעת המחזור החודשי). הפרוגסטרון הוא בעל תפקידי לוואי אחרים במקרים מסוימים, כמו טיפול בפצעים ובמתח שלפני מחזור. ישנן גלולות המכילות פרוגסטרון בלבד, והן נועדו לנשים מיניקות, על מנת שהתינוקות לא יקבלו את הורמון האסטרוגן בחודשיהם הראשונים.
מדבקות למניעת הריון - המדבקות הגיעו לארץ לפני כעשור והן פתרון שימושי לנשים שלא מעוניינות ליטול גלולות בכל יום. כל מדבקה משמשת את האישה למשך שבוע. דרך העורך סופג הגוף את ההורמונים שנמצאים במדבקה. היעילות של המדבקות דומה ליעילות הגלולות.

טבעת נרתיקית - פלסטיק רך בצורת טבעת המוחדר לנרתיק ומוחלף אחת לחודש. הטבעת מכילה בתוכה את אותם ההורמונים הנמצאים בגלולות, רק שאלו מופרשים בצורה קבועה במשך שלושה שבועות, כמו בגלולות הנלקחות לשלושה שבועות. ספיגת ההורמונים מתבצעת דרך כלי הדם בנרתיק. היתרון הוא שאין צורך לזכור ליטול גלולה בכל יום.
התקן תוך רחמי

זהו התקן בצורת T שמביא לתגובה כימית, בעקבותיה לא ייקלט הריון ברחם. בעקבות השימוש בהתקן, נעצרת תנועת החצוצרות שמאפשרות את ההתקדמות של הזרע לביצית. החדרת ההתקן מתבצעת אצל רופא נשים. ההתקן מיועד לחמש שנים לכל היותר, במהלכן על האישה להגיע לבדיקות מעקב פעם בחצי שנה.

לפני נטילת אמצעי המניעה, מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא גיניקולוג המתמחה בתחום.
 

ביד רמה

New member
ברור לך שיש פה נשים (וגבר אחד) בהריון כן?!

קונדומים וכאלה כבר לא יעזרו.....
 
לא רק שזה טיפשי בפורום לנשים בהריון

לדעתי זה גם עבירה על חוקי הפורום כי מדובר בפירסום
 

mitmit11

New member
אני מתלבטת אם להשאיר כי זה פשוט מצחיק אותי...

אתלבט לי עוד כמה דקות
 

קרמבו341

New member
זה פרסום ולא בסדר, אבל דווקא לי זה כן שימושי

ההריון יסתיים מתישהו (עוד מיליון שנה בערך) ואני כבר חושבת על אמצעי המניעה המועדף עלי לאחרי הלידה.
בלי קשר, מדובר בפרסומת בוטה שברור שמנוגדת לכללי תפוז (לפחות היא לא סמויה).
 
למעלה