הזהרו מסושיות שמפרסמות שהן מפרידות להריוניות

roAdi1

New member
הזהרו מסושיות שמפרסמות שהן מפרידות להריוניות

הצלחתי לעבור בגבורה כבר מעל 7 חודשים ללא סושי חוץ מפעמיים שהכנתי בבית ואני מהמכורים קשה.
בסופ"ש נודע לי שיש כמה מסעדות סושי שמצהירות שהן עושות הפרדה עבור נשים הריוניות.
בעלי שאפילו יותר סקפטי וחרד ממני נשלח להתקשר לשתי מסעדות (ידועות ויוקרתיות) ששתיהן הצהירו שהן שומרות על הפרדה לחלוטין וידועות בסושי עבור ההריוניות שבאות במיוחד.
הגדילה לעשות מסעדת מינאטו מהרצליה שטענה שהיא עושה הפרדה לחלוטין בעמדת הסושי לא רק עבור הריוניות אלא גם עבור חולי צליאק ואלרגיות אחרות.
החלטנו לקפוץ למינאטו לנסות. המארח ישר ידע שמדובר בנו שהתקשרנו כמה זמן קודם לכן ואף אמר שיידע את המלצרית שאנחנו בהריון.
הצלחנו לבסוף לעשות הזמנה מהמלצרית שהיתה מאד עסוקה ורצה ממקום למקום בלי הפסקה. לא היה נראה כי יידעו אותה או שיש לה המלצות מיוחדות בנושא.
בזמן שחיכינו למנות שני הסושימן הכינו את הרולים מולנו שכן ישבנו על הבר ובעלי החל לחשוש שהמנות יוצאות מאותו המקום עליו מכינים דגים נאים בזה הרגע.
אני הייתי אופטימית וטענתי שבטח יש להם עמדה מאחור שכן לא הגיוני שישתמשו בירקות ששכבו במקרר ליד הדגים ובאורז ממנו לקחו להכנת הדגים הנאים באותן הידיים.
באיזשהו שלב הסושימן הקרוב אלינו החליף קרש והחל בהכנות. כשהוא צרב עם הברנר היטב את הסלמון מעל כמו שהמלצרית טענה שיעשה כבר הבנתי, עצרתי אותה
(שכן לא הפסיקה לרוץ ולא הצלחתי לשאול לפני) ושאלתי היכן העמדה של הסושי הריון והאם זה מה שאנחנו רואים לנגד עיננו? היא אמרה שכן ומה הבעיה שכן הקרש הוחלף.
הסברנו לה שאמנם הקרש הוחלף אך הקערה עם המים בה הוא טובל את הידיים היא אותה קערה, הסכין אותה סכין, המחצלת אותה מחצלת והירקות באים מאותו מקרר.
באותו שלב היו לה צרור פנינים כמו:"מה הבעיה בקערה? חיידקים לא עוברים במים!" ו-"אתם הרי יודעים ביפן אוכלים דגים נאים".
אז ביקשנו לקרוא לאחראי. הוא גם טען שהכל מופרד ואין בעיה והסברנו לו שוב שלהחליף קרש זו לא הפרדה. הוא התחיל להתרוצץ לשאול את האחראי השני, נעלם לכמה דקות.
בזמן הזה כבר קמנו ופנינו לדלת.
זה ממש ביזיון זה שמקום כזה מצהיר על עצמו שהוא עושה הפרדה מוחלטת (גם עבור אלרגיות וצליאק!!!), ושנשים בהריון באות אליו במיוחד, לוקח כזו אחריות אבל בכלל לא מבין את גודל האחריות וההשלכות
או מה בעצם הפרדה אמיתית אומרת.
מסתבר שאסור לסמוך על אף אחד. אם לא היינו יושבים על הבר לא היינו יודעים זאת לא משנה כמה בררנו ושאלנו לפני. והסיכון ממש ממש לא שווה.
 

אוזיה

New member
תודה רבה !!

אני בחודש 7 ומתה כבר ללדת רק כדי לאכול סושי!
שמעתי על המסעדות האלה אבל לא היה לי את האומץ ואמרתי לעצמי שאם חיכיתי עד עכשיו אז עדיף לחכות.... תודה שהארת את עיניי!

אגב, מותר לאכול סושי בהנקה?
 
בהנקה מותר


 
תודה על השיתוף!

אני אפילו החלטתי לא להכין בבית כדי לא "לפתוח לעצמי את החשק..."

כל הכבוד ששמתם לב ויצאתם מהמקום בזמן.
 
וואי איזה היסטריה מוטרפת...

ממש אמנון לוי קורא לך.

חבל שההיסטריה גוברת על תבונתך. הסיכוי להידבק בטוקסופלזה מדגים נאים שואף לאפס, רב בהרבה הסיכוי להידבק בטוקסו מירקות... אף אחד שפוי בדעתו לא יצווה על הריוניות להימנע מירקות, מדגים נאים לעומת זאת זה מאוד פשוט. זאת ועוד.... היום בכל מסעדה סטנדרטית מגישים, סביצ'ה, קרפציו, טרטר וכו, באף אחת מהנל לא מפרידים משטחים, שוטפים סכינים או משתמשים במי יאור מזוקקים מבגדד... אז זה שאת בוחרת להיות לפעמים בת יענה ולפעמים שידור חוקר זה לגמרי בעיה שלך רק את מסקנותייך האוויליות תשדלי להחזיק בפנים.
 

Cafe Latte

New member
אני בגדול מסכימה איתך.. אבל השפה קשה

מדי לטעמי. כולנו פה הריוניות, הורמונליות (יותר או פחות
).. לא צריך לכעוס כל כך.
בימים גרועים ממש, אני מסוגלת להתחיל לדמוע (לא מהודעה בפורום, כן? למזלי!) מדברים מה זה שטותיים (למשל, בשבוע שעבר בכיתי כי בעלי שכח להדליק לי בויילר)... אז לכי תדעי מי יושבת מאחורי המסך.
 

yoolyul

New member
הממ בענין הירקות, לי דווקא זה בדיוק מה שאמרו

בגלל שאין לי נוגדנים לטוקסו האחות בפירוש אמרה לי להשתדל להימנע מלאכול ירקות בחוץ, בעיקר במקומות שלא ברור מה מידת הטריות והטיפול בהם.
היא גם אמרה לי לא לאכול בשר ודגים נאים... (והיא ממש לא דיברה רק על סושי אלא באופן כללי לגמרי)
גם אני מסכימה בגדול שההיסטריה מאי אכילת סושי לעתים מוגזמת אבל כל אחת בוחרת איפה להעביר את הגבול שלה ועל מה לוותר ועל מה לא. ובכל מקרה לא ברור לי למה להגיב בצורה כזו צינית ועצבנית למישהי שרק שיתפה מחוויותיה ובאה מתוך כוונות טובות...
 

roAdi1

New member
עוד קצת "מסקנות אוויליות"

נראה לי שיש לי קצת יותר ידע ולצערי יותר ניסיון ממך. אין לך באמת מושג מה הסיכויים או המקומות שמהם אפשר להדבק או לא להדבק.
ההתבטאות שלך מונעת ממני בכלל לרצות להגיב לך. ובניגוד אליך אני לא מגיבה בהיסטריה.
בכל אופן, שיתפתי כדי שנשים אחראיות אחרות עם קצת שכל ידעו לא לקחת סיכונים מיותרים במצב כל כך רגיש.
זה לא סותר גם את העובדה שזה ביזיון שמסעדה מצהירה הצהרות שיקריות.
עומדת מאחורי כל מילה "אווילית" שרשמתי. ובטוחה שהן לא מגיעות לרמת האוויליות שלך.
 

mylimoji

New member
מעבר לסגנון, תיקון לעובדות

הסיבה להמנע מסושי היא לא טוקסופלזמה (שהוא טפיל שחי באדמה, לעומת דגים שחיים במיים) אלא ליסטריה ועוד כמה חידקים שמתפתחים במזון פחות מטרי, בייחוד אם לא אוכסן כראוי. מאותה סיבה ממליצים להמנע מגבינות רכות ומיצים ומוצרי חלב לא מפוסטרים.
 

Blackbird8

New member


מסכימה. דגים נאים הם כר פורה לחיידקים כשלא מטפלים בהם כמו שצריך ובאופן כללי, אפשר לתפוס מהם ליסטריה וכל מיני צרות אחרות.

אני חושבת שלא היו מדגישים כל כך את האיסור מסושי אם לא היה עומד מאחוריו סיכון אמתי. מה גם שיש רופאים שאומרים שמותר לשתות כוס יין מדי פעם - אבל אף אחד לא אומר את זה על סושי.
 

Blackbird8

New member
אפשר את זה בקצת יותר רגיש?

כולנו בני אדם ולכל אחת יש דברים שיותר מפריעים לה או מעצבנים אותה. לא הייתה מאחורי הפוסט של הכותבת המקורית שום כוונה שלילית ולכן כדאי לכבד אותה בתשובה נעימה.
 
ממש לא היסטריה

דבר אשון זה לא רק טוקסופלזמה
דבר שני- לכי ספרי את זה לאמא שאני מכירה שלפני חודשיים וחצי שחטפה ליסטריה מאכילה בחוץ מה שחייב את הרופאים ליילדה בשבוע 29- הם עדיין בפגיה. עם המון סיבוכים. כן כן- הכל בגלל אי הקפדה על נקיון (במקרה שלה לא סושי ולא סביצקה אבל כן- זה קורה. פעם מישהי פה התווכחה איתי שזה לא קורה כבר...יש לי את השם של אותה אשה להוכחה)
 

roAdi1

New member
אז ככה...

עינב, אני כבר "זכיתי" לחטוף סלמונלה מסושי. למזלי לא הייתי בהריון אז וגם חטפתי את הסוג הפחות אלים-זה שלא חודר לקרום המוח וגורם למוות.
אין שום דבר רע בלהיות זהירים בכלליות ובייחוד במצב כזה.
כמו שלא תקחי סיכונים אחרים בהריון אין שום סיבה גם לקחת סיכונים כאלה שאפשר בשקט לחיות בלעדיהם או למצוא להם תחליפים.
לא צריך להתרגש ממי שמתלהמת רק לשם ההתלהמות. שכל אחת תעשה הטוב בעיניה ותשא בתוצאות של מעשיה.
ונקווה שנשים יהיו יותר חכמות ולא יסמכו על מה שאומרים להם ויבדקו בעיניהן כי האחראי או המלצר שמבטיח הבטחות לא בהכרח מודע לגודל ההשלכות של השקרים או חוסר הידע שלו.
אני בטוחה שלמרות שניסינו להסביר את החשיבות של הדברים לאחמ"ש במסעדה הם עדיין נוקטים באותה התנהלות ומספרים את אותם הסיפורים למי ששואל.
 
למעלה