חודש המודעות לסרטן השד

mitmit11

New member
חודש המודעות לסרטן השד


כחלק מהגברת המודעות לסרטן השד, מצוין ברחבי העולם מדי שנה בחודש אוקטובר, "חודש המודעות לסרטן השד".

לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, אחת מכל שמונה נשים בישראל תחלה בסרטן השד במהלך חייה. מדי שנה מאובחנות בישראל כ- 4,000 נשים החולות במחלה, כרבע מהן מתחת לגיל 50. גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר לריפוי סרטן השד ומעלה את סיכויי הריפוי לכ- 90%.

מאחר שהגורמים לסרטן השד אינם ידועים (פרט לקבוצות סיכון שונות), קשה למנוע את פרוץ המחלה. עם זאת, מומלץ לשמור על אורח חיים בריא ועל משקל גוף תקין ולהקפיד על תזונה דלת שומן ועל ביצוע פעילות גופנית, כדי להפחית את הסיכון. גילוי מוקדם הוא כיום האמצעי היעיל ביותר לריפוי סרטן השד


אז אמנם ההמלצה הרשמית היא בדיקות מגיל מבוגר יותר אבל מכיוון שגיל החולות הולך ויורד כדאי וצריך להיבדק כל שנה ע"י כירורג שד. הבדיקה קצרה, פשוטה וחשובה.
בניגוד לדעה הרווחת - ניתן להיבדק גם במהלך הריון והנקה, צריך פשוט למצוא את הכירורג המתאים (זה שיסכים לבדוק במהלך הריון/הנקה שהן תקופות בהן יש שינוי במרקם וצפיפות השד).

אתן מוזמנות לשרשר פה את שמות הכירורגים אצלם נבדקתן (ציינו מיקום וקופה).

מקשרת לכן לפרוייקט צילום של נשים שניצחו את סרטן השד ועברו כריתת שד - The SCAR Project. אני מזהירה שהתמונות לא פשוטות לצפייה אך מעבירות מסר חד משמעי. http://www.thescarproject.org/ (לצפייה בגלריה המלאה כנסו ל- Images בתפריט העליון באתר).


ומרגישה צורך לפזר פה כמה
 

BaLuna

New member
ד"ר פנינה אנגלמן, קופ"ח כללית

מקסימה, וככל הידוע לי בודקת גם בהריון והנקה.
 

shoshy80

New member
אני ממליצה

הריון זה לא סיב לא להיבדק.
עדיין יש סיכון ועדיף גילוי מוקדם על הכאב.
האמת שלי לא כאב הוא מאד עדין.
 

shoshy80

New member
למושי שמחה לא.

לא רק עדין גם מסביר.
נתקלתי בהרבה רופאים אנטיפטים בכל התחומים (נשים, ילדים, משפחה) והוא ממש אדיב ומסביר ועם המון סבלנות.
 
מעולה. תודה

אנסה לקבוע איתו תור
(למרות שיש כ"כ הרבה בדיקות מפחידות בהריון ואני לא יודעת אם בא לי על עוד אחת...)
 
אני מבינה את ההרגשה

גם אצלי זה סוג של מחסום כזה. של אין לי כח עכשיו שיגידו לי להמשיך בבירורים וכו'... הבדיקה עצמה ממש לא מכאיבה. זה יכול להביך, במיוחד אם זו פעם ראשונה ולא יודעים למה לצפות.
 

mitmit11

New member
חולון, קופ"ח מכבי - ד"ר ורד כץ-שניר

מקבלת בסניף בן גוריון (לנדאו). בדקה אותי בזמן הנקה: הנקתי לפני כן, עדיין היה משהו לא ברור אז נשלחתי להניק שוב (אפשר גם להגיע עם משאבה) והיא קיבלה אותי בשנית. זה נראה לה בסדר אבל כדי לוודא סופית הופניתי לאולטראסאונד. נעימה מאוד ויסודית בהחלט!
 
למעלה