דיון לחמשוש:תיאום ציפיות

רוצה להכיר אותי?


מה שכן, לא ממליצה בכלל.
אירחתי א.ערב ביום השחרור מביה"ח שכוללת בתוכה פעוטות

אחרי יומיים השגרה הייתה טיפול בתינוקת ואז בבית ופשוט שכחתי בתוך זה שרצוי גם להתקלח ולאכול לפעמים
 
כמו שאמרת

לא מומלץ בכלל....
אני מניחה שלא תחזרי על זה בעתיד (וככל שיש יותר הריונות- יש יותר מה לנדות כי יש יותר "גורמים מלכלכים" AKA ילדים)
 
בול כמוך בקטע הזה..

לא מסוגלת שנוגעים לי בבית ובדברים, אני עושה הכל לבד אחרי הלידות אבל ממש לא מעניין אותי אם הבית מבולגן לשבוע-שבועיים במידת הצורך. למרות הכל בלידה שלישית כבר שטפתי יומיים אחרי שחזרתי מהבית חולים (היה מגעיל) וכביסות כל הזמן פועל ככה שממשיכים כרגיל, רק פחות שינה בלילה אם בכלל.. אולי באמת הגיע הזמן שאני אלמד לשחרר קצת..
 
נסי להיות ערה

20 שעות. עם שינה של שעה כל פעם (4 פעמים ועדיין- לא 4 שעות רצוף). וככה כל יום.. לא נשפכים במיטה אחרי משמרת ארוכה- זה פשוט ממשיך וממשיך כמה שבועות טובים....
זו העייפות שמדברים עליה
הרבה יותר מכל עבודה של 12 ואפילו 18 שעות שאחריה ישנים רצוף ולו 5-6 שעות
 

סיסייד

New member
אצל מי שזה ממשיך כמה שבועות טובות

נחשבת בעיני ממש מזליסטית (והלוואי עלי הפעם
) שלי היה מתעורר כל שעה וחצי לינוק למעלה מחצי שנה
אחר כך כנראה ריחם עלי והוריד את המינון לכל שעתיים וחצי שלוש עד גיל שנה בערך שאז גם ככה היו ליילות לא ליילות בגלל שיניים... בקיצור עד היום אני לא מצליחה לישון יותר מ4-5 שעות ברצף בגלל שהתרגלתי
 
ניסיתי שלא להבהיל יותר מדי...

עם הראשון אצלי זה לקח שנה+ (והוא לא ינק)
עם השניה דווקא לא היה ולו לשבוע.... (ישנה מגיל0 12 שעות- עבר לה בגיל 4 חודשים אבל עדיין זה היה פעם פעמיים בלילה ככה שאני לא מתלוננת)
 

רינתי 101

New member
תיאום ציפיות

טוב,אצלי המצב קצת שונה כי אני בהריון יחידני:
*הכנה להורות-קראתי ספרים,דיברתי עם הורים,מדברת עם חברות ועדיין בטוחה שהמשפט הכי נכון זה-אי אפשר לצפות לזה,אי אפשר לדעת איך זה יהיה. בנוסף,השיחות עזרו לי להבין שכל אחד מתנהל ומתנהג אחרת,כהורה, ושאני אצטרך לגבש לעצמי זהות הורית שתתאים לי ולתינוקת בהתאם למצב בשטח.

*מצפה,תיאורטית, למחסור חמור בשעות שינה אבל מניחה שיש פער גדולללל בין ציפיה תיאורטית לבין ההרגשה בפועל...


*בהריון יחידני,כאמור, אז אין בדיוק תיאום ציפיות....מה שכן,החל מחודש חמישי נכנס לחיי באופן מפתיע בחור מקסים ואנחנו כמעט כל יום ביחד.אני כל הזמן עושה לו שיחות הכנה לגבי ההורמונים שאחרי ומצבי רוח וכו'... הוא לא מתרגש ואומר שמאוד ירצה להמשיך להיות שם וגם לעזור עם התינוקת. ימים יגידו איך הדברים יתפתחו.


*מקווה מאוד לעזרה מאחותי ומאמא. כמה שכנות שעוקבות אחרי ההריון שלי מקרוב כבר הביעו נכונות לעזור. גם חברות. גם נרשמתי לפרויקט "אם לצידך" ,של עיריית ר"ג ומניחה שעם כל זה,בטח אצטרך מידי פעם גם עזרה בתשלום.

הגיג לסיום-הקטנה אמורה לצאת כל יום (התל"מ-מחר) ואני בטוחה בדבר אחד,שכמו שכולם אומרים-זאת חוויה. זה בטוח....


שיהיה לכולנו יום מקסים.
 

אולגוד

New member
איבדתי את עצמי מרוב הכנות :)

עשיתן הכנה כלשהי להורות (שיחות עם "הורים מנוסים", קריאה, סדנה וכו') אני קוראת כל הזמן, ספרים, פורומים, מתחקרת אמהות, הכל. האמת היא שזה ממש בעיה, כי אני פשוט הפסקתי להתעניין בכל דבר אחר בחיים שלי, חוץ מהריון, לידה והורות. אני די חרדה לעבודה שלי, כי אני לא ממש מתפקדת כבר תקופה ארוכה, אבל גם לא מצליחה לדחוף את זה קדימה בכלל. יש לי ממש מחסום שכל דבר שלא קשור בהורות לא עובר אותו. מישהי חווה/תה משהו דומה ויש לה טיפים בשבילי איך לשחזר את האישיות והאופי שלי מלפני ההריון?
בעלי לעומת זאת לא קורא כלום, מתעניין בקושי ובקושי טורח לקרוא את מה שאני שולחת לו (אני אציין שאני ממש לא מעמיסה עליו בחומר קריאה). הוא סוג של אדיש, ורוב הזמן חי בגישה של "נגיע לגשר ואז נשבור את הראש איך לעבור אותו". כשאני מעמידה אותו מול זה הוא מצטער ואומר שהוא כן מאוד מתעניין, פשוט יש לו גישה אחרת לחיים ואופי קצת אדיש, אבל בלב פנימה הוא מתרגש ומצפה, חבל שאני לא יכולה לדבר ביום יום עם הבחור הזה שנמצא בלב פנימה.

יש לכן מושג למה לצפות כן ולא, אני מניחה שקריאה מביאה אותך רק עד לאבן דרך מסויימת ואת שאר הדרך את עושה לבד. אני בעיקר מצפה ללמוד עוד ברגע שהגוזל יגיע לעולם.

עשיתן תיאום ציפיות עם בני הזוג עד כמה הם מעורבים אז כאמור, זה אתגר לערב אותו בשלב הזה. אני מקווה שכשהילד יגיע הוא יהיה יותר מעורב. אני אציין שהוא חזר לא מזמן מארה"ב וביקשתי ממנו לקנות שם 6 רגליות ושני כובעים והוא חזר עם חצי מזוודה מלאה בבגדי תינוקות מגיל 0 ועד גיל שנה. אז ההתלהבות באמת שם, פשוט לא ניכרת ביום יום.

מתכננות לקחת עזרה כלשהי בתשלום מהמשפחה עזרה מהמשפחה בהחלט. עזרה בתשלום, לפי הצורך אני מניחה, אולי יועצת הנקה ויועצת שינה אם אני אצטרך. נחכה ונראה, סה"כ אני פתוחה לרעיון.
 

girly30

New member
כמה שלא קראתי....

עד שלא הגעתי לשלב שבו אני קמתי כל שלוש שעות להניק...וכל הנקה היתה 40 דקות....
לא הבנתי מה המשמעות של זה :)

כשזה קורה זה קורה....
לקרוא עוזר קצת אבל בתכלס נכנסים לעינינים מהר...
 

lilach de

New member
מסקנות מלידה ראשונה

מקווה שתהיה בי התבונה להפנים אותן:

מי שמציע עזרה - לקחת ולא לשאול יותר מדי שאלות, לא לנסות לשחק אותה סופר וומן, לא להתחיל עם משפטי ה "אבל אמא שלך היא ככה וככה" ו"אבל אחותי היא ככה וככה". פשוט להגיד תודה וזהו.
מישהו כבר הגיע לעזור ולא עושה את זה בדיוק כמו שאת חושבת? - לא נורא. בתמונה הכוללת זה באמת לא ממש חשוב. העיקר שאת קיבלת עזרה ונחת. אז אמא שלך או של בעלך מקלחת.מאכילה. מלבישה ככה או אחרת? זה באמת באמת לא סוף העולם, תרגיעי.

באו לעזור? תגידי יפה תודה ולכי לנוח. אל תשבי עם העוזרים ותבזבזי זמן מנוחה יקר. גם לצאת מהבית - לבדך - לטיול קצר או למספרה, זה מנוחה.

לא להקשיב לאמהות אחרות בגינה הציבורית. הרי כולן ילדו ללא אפידורל תוך שעתיים וכולן מניקות מלא כבר שנה וחצי ואצל כולן התינוק ישן לילה שלם מגיל חודש וכל התינוקות האחרים זוקפים ראש מגיל שבועיים. אצל כולן, רק אצלך לא.
תחסכי לעצמך הרבה תסכולים ופשוט אל תקחי ללב.

לפני הלידה: תזכרי שהלידה - ארוע משמעותי מאוד - אבל היא רק יריית הפתיחה לתהליך הרבה יותר ארוך ואינטנסיבי (משהו כמו שארית חייך בערך?). תכיני שיבוץ עבודה לכל האנשים שיכולים לבוא לעזור אחרי הלידה - משפחה או בתשלום, ותבני לך לו"ז מראש, מרמת המנקה ועד רמת התיכוניסטית שיכולה לבוא לעשות בייביסיטיג ב 20 שקל לשעה.

לגבי הבעל: לא להתחשבן. לא לפתוח פנקס ובו לרשום מי החליף וקם בלילה כמה פעמים. הם עוברים את מסע הייסורים והחרדות שלהם שלא בטוח שאת בכלל יודעת ממנו. שחררי. הקשר עם התינוק יבוא וזה לא עוזר אם את יושבת שם עם פרצוף מכורכם. (אם הוא לא היה על הרגע הראשון כבר בחדר הלידה, כמו שקרה ל-כ-ל האבות האחרים בגינה הציבורית
)

ודבר אחרון - את רוצה להתלונן? בואי לפה או פורום הורים לתינוקות, זה בדיוק המקום :)

בהצלחה!
 
מאמצת בחום את הכל!!!

במיוחד את הלא להתחשבן עם הבעל. לא בטוחה שזה בכלל אפשרי...
גם האימהות בפארק. חשבתי שרק פה בכפר יונה כל האימהות חוץ ממני מושלמות
 

marllasinger

New member
כתבת מקסים

אני עוד בשלבים הראשונים של ההיריון, אבל יש לי תחושה שמה שכתבת ייחקק אצלי לעד (או לפחות להרבה זמן עד שאצבור תובנות משלי :) )

זה כל פעם מרגש אותי לגלות כמה הרשת יכולה להיות מקום של הזדהות ורגש גם בלי להכיר
 
למעלה