ציוד ורכש לשבוע חדש

פיצקי12

New member
פרסמתי רשימה כזאת לפני כמה ימים, בכל זאת...

1. אמבטיה + מעמד + דפני - זה לא ממש משנה, יש כמה סוגים, אמבטיות החל מ-ממש פשוטות עד משוכללות עם מד טמפרטורה בשילב. אני לא מתכוונת להשקיע בזה יותר מידי. מעמד - מעדיפה את הערסל המרופד הזה בזוית ופחות את הדפני כי צריך בשבילו ריפוד בנפרד, אבל זה עניין של טעם, פחות אהבתי את הבטיה כי זה נראה לי לא יציב.

2. תיק לעגלה - במיוחד אם לא ברור לך למה צריך אחד כזה, אין סיבה להשקיע במותגים היקרים. קניתי אחד קטן יחסית ופשוט, העיקר שיהיה לו תאים/ חלוקה פנימית/ רק כדי שיהיה קל לתפעל ולשלוף ממנו דברים. (מה שמים בו - כל מה שצריך כשיוצאים מהבית - חיתולים, משחות, בקבוק, תמ"ל, טטרה, מוצץ, מגבונים, בגדים להחלפה...)

3. לגבי ציוד לטיפול בבייבי - מקריאה פה בפורום הבנתי שעדיף בהתחלה לא להשתמש בסבון אלא בבלנאום, וזה מה שקניתי, זה עניין של העדפה, יש כאלה שאומרות שזה שומני מידי, ויש כאלה שאוהבות מאוד. שמפו לא צריך בהתחלה... שמן אמבט זה הבלנאום. משחת החתלה - יש המון סוגים, אני קניתי של קנדלה כי זה חומרים טבעיים ואורגניים, יש גם פשוטים יותר שאומרים שעושים את העבודה מצויין. אבקת כביסה - אני גם ככה משתמשת בנוזל ומרכך אקולוגיים שאין בהם חומרים כימיים ולכן לא מחליפה את הסוג. עדיף להשתמש במשהו יעודי לתינוקות כי אין עליו חומרים כימיים, או את הסוג של הסנסטיב. בכל מקרה בשביל הסביבה עדיף את האקולוגי :) תרופה להורדת חום - לא יודעת, משערת שקונים אקמולי (יש נוזלי ויש בנרות, אפשר להתייעץ בבית מרקחת)

יש דברים מומלצים במיוחד? תעשי חיפוש בשרשור קישורים חשובים, אולי אפילו שמרו אותו בהודעות החשובות, העלתי טבלה מסודרת עם כל מה שצריך לקנות (ירדו עלי שיש שם יותר מידי דברים, אבל אני בגישה של עדיף יותר מידי מפחות מידי...)

4. לגבי אביזרי בטיחות/לחדר - האם הכרחי אינטרקום/בייבי סנס? לא יודעת אם הכרחי, שמעתי שהבייבי סנס לא תמיד אמין, אני קונה בכל מקרה. מה עדיף נחשוש או מגן מיטה - מגן מיטה זה לא בטיחותי כנראה, קניתי ואני מתכוונת לשים רק בצד אחד בשביל היופי, להתחיל ולראות אם התינוקת באמת זזה הרבה לכיוון הסורגים או לא ולפי זה להחליט. אגב, ראיתי בבייבי לנד שמגיע בקרוב לארץ מגן ראש עשוי מסוג של רשת, ואז אין סכנת חנק...

5. ביגוד ראשוני - הלידה תהיה כשכבר יהיה פה חורף - מה כדאי לקנות? כמה חזיות? מכנסיים? בגדי גוף? עדיף לקנות NB או 0-3? איךו פריטים ממש חשובים ומה כדאי לדחות בשלב הזה? אני כתבתי 6 מכל דבר, אמרו לי שזה יותר מידי, ואז אמרו לי שזה פחות מידי כי מחליפים הרבה. אין לי דרך לדעת. אני בונה על לפחות 6 מכל דבר (גם של בגדים תחתונים כמו חזיות ומכנסיים וגם של אוברולים חמים) חלק מהדברים קניתי NB וחלק 0-3 כי אני לא יודעת אם היא תצא קטנה מאוד או גדולה יחסית.

6. חיתולי טטרה וחיתולי פלנל - כמה כדאי מכל סוג? כולם אומרים שלא צריך חיתולי פלנל. אני דווקא אוהבת אותם וקניתי בינתיים חבילה אחת של 3. טטרה לעומת זאת צריך תמיד, אז קניתי 2 חבילות אחת של 4 ואחת של 6.
 

love 4 hailey

New member
מה הכוונה ב"הערסל המרופד הזה בזוית"?

גם אני לא מתחברת לדפני ולבטיה. אז מהי האלטרנטיבה?
 

mica35

New member
התינוק לא יכול ליפול ממנו?

לדפני יש חלק פלסטיק שמונע תזוזה של התינוק, השאלה אם מהערסל הזה התינוק לא יכול להתחלק לצדדים?
 

פיצקי12

New member
גם מהדפני הוא יכול ליפול

ולכן לא מורידים ממנו את היד לרגע ולא את העיניים כשהוא במקלחת.
הרעיון של זה שהוא נותן תמיכה, כך שיש לך יד אחת פנויה והוא נשען בסבבה. זה לא מחליף את ההחזקה בכלל
 

exterior

New member
כל הריפודים הללו נראה לי מסריחים מאוד

מהר (ואי אפשר לכבס בתדירות מאוד גבוהה) וגם מקבלים עובש.
לא כדאי פשוט להשתמש במגבת ואחרי כל מקלחת להחליף?
 

גואיגול

New member
עונה מניסיון של חודש:)

1. קנינו אמבטיה ודפני, החזרנו אמבטיה וקנינו טאמי טאב, לאחר ניסיון אחד באמבטיה והעדפה לגיגית ע״י הנסיכה.
2. עדיין לא קניצי מאוצן סיבות שאת מתלבטת, בינתיים משתמשת בתיק גב שהיה בבית עם מערכת טובה, כמובן עבר שטיפה במכונה.
3. שוטפת טוסיק עם סבון טבעי לתינוק של בייבי טבע וגם נשתמשת בשמן שלהם לאמבטיה. לאחר המקלחת לפעמים מחזקת עם שמן לתינוק של חברת לאור- קיבלתי מתנה והוא מצויין !!
אבקת כביסה תינוקלין ומרכך בדין- כי זה מה שחברה המליצה וזה בינתיים טוב, ראיתי שגם לפרסיל יש ג׳ל מיוחד לתינוק- אנסה בעתיד כשיגמר....
תרופות לא בבית ספרינו בטח שלא מראש ובטח שלא בלי להתייעץ עם רופא.
משטח החתלה- מחפשת עדיין, ראיתי משהו של פנג, אבל לא בחנויות רק באתר, בינתיים מחתלת על שמיכה מעליה מגבת ומעליה חיתול- נוח אבל קצת מחליק...
משחת החתלה של וולדה מעולה עזרה למקרה קיצוני ממש ולהתרחק מפמפרס פרימיום כותנה- עשו לנו שמות בטוסיק :(
4. לא הגענו לשם עדיין
5. אצלי nb ממש לא עולה כבר אחרי שבועיים, בהחלט עדיף 0-3. אני אישית גם לא מסתדרת עם החזיות האלו הן עולות וכל הבטן והגב בחוץ. מעדיפה אוברולים ובגדי גוף. הייתי קונה איזה 10 סטים אם אין לך כלום ואח״כ רואה מה נוח לך וקונה בהתאם, יש אחלה מקום בת״א רחוב השלבים 18 מחירים מעולים !!!
שיהיה לך גם כובע אחד.
6. חיתולי טטרה קיבלתי מלא יש לי איזה 40-50 וזה נורא נוח, ככה מחליפה בלי לחשבן, גם סדיניות כאלו לראש למקרי פליטה מומלצות בחום כמה שיותר. אבל תתחילי עם איזה 20 חיתולים ותראי מה את באמת צריכה.
7. מגבות חשוב, שיהיו נעימות ושיהיו כמה למקרי השתנה ופליטות...
אלכוהול לחיטוי הטבור, משחה לפטמות אם תניקי וגם רפידות.
בהצלחה :)
 

גואיגול

New member
נושא מעצבן...

מסתבר שבחו״ל קיים לו מעמד, ננסה להביא עם משפחה שנוסעת.
בינתיים על כסא עם מגבת מתחת לחיזוק היציבות.
מה אתם עושים?
 

vviolet

New member
זהו שלנו עדיין אין אבל חשבתי לקנות

ובאמת תהיתי אם יש מעמד כזה בארץ
כי עם הבעיות גב שלי נראה לי שיהיה מאוד קשה בלי מעמד
 

גואיגול

New member
ממליצה בחום

מוצאים פתרון על כסא או שיש רחב
התינוקת ממש אוהבת את זה !!!!
את יכולה אבל פשוט לקנות דלי לא חובה את הטאמי ספציפית, זה יעשה בדיוק את אותה עבודה בשליש מהסכום....
 
לנו הפמפרס פרימיום היו נפלאים!

סופגים, רכים, דקים!! לא מחליפה אותם.

החיתולי כותנה הם בכלל של האגיס, לא?
 

mica35

New member
עונה מנסיוני

1. אמבטיה + מעמד + דפני - יש משהו מומלץ? משהו שכדאי לשים אליו לב כשאני קונה? בגדול הרוב די אותו דבר שימי לב כמה מקום יש לך בשביל זה, יש כאלה שמעדיפים להכניס את האמבטיה לתוך האמבטיה הגדולה כדי לחסוך מקום אבל אז צריך להתכופף. דפני יש כמה סוגים ויש גם בטיה שזו מעין כרית שעליה מניחים את הקטן/ה, לי זה לא היה נוח, השתמשתי בדפני מהפלסטיק תנסי לראות מה נראה לך נוח לך. אם את קונה דפני רגיל כדי לקנות לו גם כיסוי שזה מעין מזרון רך שמתלבש עליו כי הדפני די קשה, אפשר לא לקנות ולהשתמש בחיתול טטרה אבל הוא עולה גרושים אז שווה לקנות

2. תיק לעגלה - יש כ"כ הרבה ולא ממש ברור לי עוד מה אני הולכת לשים בו. אשמח לחוו"ד על התיקים הקיימים - minene, גיטה וכו'
דבר ראשון בכלל לא חייבים, כל תיק ישן שיש לך בבית יכול לעשות את העבודה באותה מידה. עם בא לך להתפנק בתיק שעולה כמה מאות שקלים אז בכיף, אבל תדעי שזה ממש לא הכרחי. אח"כ את צריכה לענות על שאלות כמו האם את אוהבת תיקי גב או צד (כשאת לוקחת אותו איתך), ואם את מתכננת להניק או לא. כי מי שצריכה בקבוקים אז צריכה תיק גדול יותר מאשר מניקה, ויש גם תיקים עם חלקים טרמים וכו' שמאוד נוחים בתינוק בקבוק ולא רלוונטים ליונק. חוץ מזה זה גם תלוי אם את מהסוג המנינימליסטי או מאלה שלוקחות את כל הבית גם ביום יום. בקיצור תנסי להגדיר צרכים ותקציב ותעשי סיבוב לראות את כל האופציות הקיימות. מה שנוח לאחת לא דווקא נוח לשנייה.

3. לגבי ציוד לטיפול בבייבי - איזה סבון עדיף? שמפו? שמן אמבט? משחת החתלה? אבקת כביסה? תרופה להורדת חום? באופן כללי אין מוצר אחד עדיף. כל הורה וכל תינוק עם המוצרים שטובים לו, זה יכול להשתנות בין ילדים שונים באותה משפחה וגם לאותו ילד בזמנים שונים. אני אוהבת מוצרים טבעיים לתינוקות אז השתמשתי במוצרים של וולדה, לבידו ואינקולינה. אבקת כביסה השתמשתי באקולוגית של אקובר והיום יש גם ישראליות זולות יותר. תרופות להורדת חום יש אקמול ונורופן, על כל צרה שלא תבוא כדאי לקנות את שתיהן וגם נרות. אני באופן כללי בגישה שהחנויות לא נסגרות אף פעם ועדיף לקנות פחות מאשר יותר, אבל דווקא תרופות אני תמיד אוהבת שיהיה, זה לא נעים לרוץ למצוא בית מרקחת פתוח (למרות שיש המון) עם תינוק קודח מחום.

יש דברים מומלצים במיוחד? מוצרים שכדאי להתרחק מהם? יש טיפים שאתן יכולות לתת לי לגביהם? אין שום מוצר שהוא מועדף במיוחד/ לא מומלץ במיוחד, הכל תלוי בהשקפת העולם של ההורים ובהתאמה האישית לילד שלך. מומלץ לא לקנות להתחלה חבילות/אריזות גדולות משום מוצר עד שאת בודקת שהוא טוב לבייבי הפרטי שלך.

4. לגבי אביזרי בטיחות/לחדר - האם הכרחי אינטרקום/בייבי סנס? מה עדיף נחשוש או מגן מיטה? לדעתי בייבי סנס לא הכרחי, אין מחקרים מסודרים שהראו שהוא מפחית מוות בעריסה. גם אינטרקום, בדירות קטנות בכלל לא צריך וגם בבתים גדולים לדעתי לא צריך הם יודעים לבכות מספיק טוב בשביל שתשמעי ואם את לא שומעת כנראה שהם לא היו ממש צריכים אותך (אלא אם כן מדובר בפג או במקרה קיצון אחר, תינוק נורמלי יודע לבכות חזק מספיק בשביל שישמעו אותו). פעם היתה מקובלת שיטת חמש הדקות: כל פעם שהילד בוכה מחכים חמש דקות לפני שניגשים אליו וככה ניגשים אליו רק כשהוא באמת צריך ולא מפנקים אותו. לא בטוחה שאני מסכימה עם השיטה כשיטה אבל אם הוא בוכה בעוצמה שלא מספיקה לך לשמוע אותו כנראה שהוא לא צריך אותך מספיק ויכול להרגע לבד.
היה פה שרשור ארוך לאחרונה על זה שמגן ראש למיטה זה מסוכן ויכול להעלות את הסיכון למוות בעריסה, נאמר שם שמקור המגן ראש בתקופה שלא היה תקן לסורגים והם בעצמם היו מסוכנים לתינוק, מאז שיש תקן מסודר לרווח בין הסורגים לא דווח על אפילו מקרה אחד של פגיעת תינוקות מהסורגים עצמם, ולעומת זאת כבר דווח על כמה תינוקות שנחנקו בגלל המגן ראש. ככה שאני אישית יוותר עליו. גם לא כל התינוקות מרגישים לא מוגנים/קטנים בתוך מיטה או עריסה גדולים, זו תחושה שלנו הרבה פעמים, אז אלא אם כן הבייבי שלי יהיה לא שקט ללא נחשוש אני לא הולכת להשתמש באבזרים שעלולים לסכן אותו. וגם אם הוא יהיה לא שקט יש סוודלמי/חיבוקית ודברים דומים שיכולים להקל עליהם בלי לסכן אותם.

5. ביגוד ראשוני - הלידה תהיה כשכבר יהיה פה חורף - מה כדאי לקנות? כמה חזיות? מכנסיים? בגדי גוף? עדיף לקנות NB או 0-3? איךו פריטים ממש חשובים ומה כדאי לדחות בשלב הזה?
גם פה זה עניין של עדיפות יש תינוקות/הורים שממש לא נוח להם כל דבר שבו צריך להעביר את הראש של התינוק (בגד גוף) ומעדיפים אוורולים, אני אישית תמיד העדפתי בגדי גוף ורגליות מלבישים אותם הרבה יותר מהר מאשר את כל הכפתורים האלה. אבל שוב זה עניין של עדיפות שלך ושל התינוק, אני תמיד העדפתי לקנות כמה שפחות ולהשלים אחר כך כשאני אדע מה אני והתינוק שלי אוהבים. ביגוד ממש ראשוני כדאי גם לנסות לקבל מחברות/משפחה כי הוא טוב לשלב ממש ממש קצר וחבל על הכסף. עם את קונה תנסי לקנות שכבה עליונה יפה ושכבה תחתונה הכי זולה שתמצאי במילא אף אחד לא רואה וזה מתלכלך מאוד.

6. חיתולי טטרה וחיתולי פלנל - כמה כדאי מכל סוג? שוב כמו כל דבר בחיים הכל תלוי בך ובמה את תעדיפי. אני הייתי קונה שלוש מכל סוג ואחר כך רואה מה את מעדיפה וקונה עוד.
 

love 4 hailey

New member
בהנחה שאני מתכוונת להניק איזה בקבוק של אוונט

לרכוש מראש (מעוניינת לרכוש אחד 125מל)?
אוונט גולד?
אוונט רגיל?
אוונט נטורל?
והאם לכל אחד יש כמה סוגים של פטמה או שיש רק "דגם" אחד?

לגבי מוצצים:
מוצץ של אוונט?
מוצץ של מאמ?
מוצץ לסרבנים של ביבי?
 
אין הבדל בעניין הזה בין הגולד לרגיל

הנטורל הוא חדש אז אני לא מכירה אותו, לא הייתי קונה לפני שיבדקו אותו אנשי המקצוע (אין מה להתייחס להמלצות של החברה עצמה). מה שכן - חשוב לקנות פטמה מספר 1 ולא גדולה יותר. ובכלל - אני לא הייתי קונה בקבוקים לפני הלידה. ממילא לא מומלץ לשלב בקבוקים מההתחלה (בגלל חשש לבלבול פטמות ובעיה בייצור החלב שיכולה להיווצר אם משלבים בקבוק מוקדם מדי, יש המון חומר בפורום הנקה אם תרצי לקרוא). כשתרצי להשתמש - תקני.
גם עם מוצצים כדאי לחכות כשמניקים, ובכל אופן לא הייתי קונה את המוצץ לסרבנים לפני שהייתי מנסה מוצצים זולים יותר.
 

love 4 hailey

New member
תודה!

וד"א, מה קורה אם התינוקי יצטרך השלמה בימים הראשונים (אם ההנקה לא תלך חלק)? האם אפשר להשלים את זה מבלי לתת בקבוק?

ד"א, האוונט הרגיל זה עם הרקע התכלת(אוונט פוליפרופילן)?
 
למעלה