הנקה וצורת חזה אחרי לידה

פיצקי12

New member
ואת אומרת לי שיותר חשוב לי איך הדברים נראים?!

כל כך פגעת בי כשאמרת שמה שחשוב לי שאני קונה דברים לפי איך שהם נראים ולא לפי הצורך או לפי הטיב, ואת אומרת לי שיותר חשוב לך הצורה של הציצי מאשר שהילד שלך יקבל את המזון הכי מזין בשבילו הכי בריא בשבילו והכי טוב עבורו?! וכך אומרים כל המחקרים וכל חברות התמל לא מתווכחות עם עובדות האלה!
אין לי בעיה עם מי שלא רוצה להניק, או מי שלא יכולה להניק, אבל להגיד שיותר חשוב לך לא ללכת עם חזיות מאשר להזין את הילד שלך, אז את די אנוכית. החזה שלך נועד כדי להניק את הילד שלך ולא כדי לשמש כאביזר סקסי להנאתך או להנאת אנשים אחרים.
זה אולי הטיעון הכי גרוע ששמעתי על למה לא להניק.
הגוף שלנו משתנה בהריון, ובלידה, ואחריה, הבטן לא תהיה מושלמת כמו בגיל 18 גם אם נרד את כל המשקל העודף, איבר המין כבר לא יהיה סגור והדוק, וכן, גם החזה משנה את צורתו.
וכמו שכבר כתבו לך זה בעיקר גנטי. לי אין סימני מתיחה בכלל, ולא וורידים ולא טחורים ולא בצקות, למה? כי זה הגנים של אמא שלי ולשמחתי זכיתי בגנים האלה. גם החזה שלי די קטן ולכן אין לי בכלל ספק שאחרי שאלד ואניק בשמחה, הוא יחזור לעצמו. ואם הוא לא יחזור לעצמו אני אדע שזה בגלל שנתתי את הטוב ביותר לילדה שלי. ואם זה יפריע לי נורא, אני גם תמיד אוכל לעשות איזו הרמה או מתיחה. זה מחיר קטן לשלם עבור התזונה, הבריאות, ההתפתחות של התינוקת שלי.

אני כל כך שמחה שכתבת את ההודעה הזאת, אני עכשיו אדע לא לקחת כל ביקורת שלך כל כך ללב.
 
רק לי זה הרגיש קצת כמו התגרות?

למה לבוא לכאן לפורום של תמיכה לנשים בהריון ולזרוק פצצה כזאת באמצע החדר? הרי אין כאן ויכוח על הנקה כן או לא, אף אחת כאן לא תתנפל על מישהי שתכתוב כאן שהיא חוששת מהנקה או לא ממש מתחברת לרעיון של הנקה.

סתם נראה לי מוזר שזה המקום שבו היא בחרה לכתוב את ההודעה הזאת...
 

ר80

New member
לא רק לך...

העיקר בשרשור של סיפור לידה של אחת הגולשות, היא תקפה אותה על כך שהיא הצטלמה כל ההריון עם הבטן, ובתמונה לאחר הלידה "הסתירה את הבטן הרופסת עם התינוק" (ציטוט לא מדוייק)
בקיצור, חבל להגיב כי זה בטח בתוך שעה יתפתח לשירשורפלצת
 

פיצקי12

New member
את צודקת אבל קשה לי לא להגיב

זה כל כך מרתיח אותי, גם פה וגם בצילום של נועה, כזאת צביעות וסתם לעורר התססה. אני כנראה הורמונלית מידי כרגע כי זה פשוט מרתיח אותי
 

solantro007

New member
אותי זה דווקא משעשע

להתרגז זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים

אני כותבת לה תגובות וצוחקת בקול רם. לדעתי היא כל כך שקופה שאי אפשר לא להשתעשע מזה.
אני אפילו לא בטוחה שהיא אכן אישה ואכן אחרי לידה...מבחינתי היא יכולה להיות גם גבר משועמם בגיל העמידה.
 

פיצקי12

New member
חחח... יש מצב

הקטע הוא שהיא יש לה נטייה להגיב לי לכל מה שאני כותבת בצורה מאוד לא נעימה, אז אני מגיבה לה גם. זה טיפשי ברור, אבל נו, זה גם חלק מהעניין. בסופו של דבר חשוב לי שבנות אחרות שיקראו את השרשורים האלה, יבינו שלא מסכימים איתה, ושיש צורה להגיד דברים
 

XמתוקהX

New member
רק שתדעי שאני ממש מחזיקה את עצמי

מלהגיב לך. כי אני לא בטוחה אם את באמת לוקחת את מה שאני כותבת ללב או שזה סתם הפוזה שלך.
ברשותך אני בכל זאת אמשיך לכתוב את מה שבא לי, אבל באמת לא אפנה אלייך יותר ולא אגיב למה שאת כותבת.
 

ר80

New member
פיצקי, עזבי, חבל על העצבים

ובטח שחבל להיפגע ממישהי שאת לא מכירה בכלל.

תתרכזי בעובר שלך ובעצמך, כי זה מה שחשוב, לא איזה מישהי וירטואלית שמנסה להתסיס.

לילה טוב
 

פיצקי12

New member
כל התגובות שלה פה מתריסות

זה ממש מעצבן, זה מחזיר אותי לשבוע שעבר שכתבתי על זה שיש פה בנות שכותבות סתם בשביל להעליב בנות אחרות. כל כך לא מתאים, וכל כך מעצבן.
 
אבל זה העניין

זה כמו ההוא שנכנס לכאן פעם בכמה זמן כדי לחנך אותנו לגבי ברית, אלו אנשים שלא באמת יש על מה לנהל איתם דיון, זה לא שדעתה תשתנה אם תכתבי לה ותוכיחי לה שזאת התזונה הכי טובה לתינוק ושזה מאוד חשוב לקשר של התינוק עם האמא.

זה בדיוק כמו המנכ"לית של יאהו שהחליטה אחרי שבוע לחזור לעבודה, בעיני זאת החלטה אגואיסטית וילדותית להחריד, כאילו עשתה וי על תינוק וחזרה למה שחשוב, אבל מצד שני אלו החיים שלה ואין לי מה להתעצבן בנוגע לאיך שהיא חיה אותם, כמו שאמרה לי לא מזמן אמא שלי: להתעצבן זה להעניש את עצמך על טיפשות של אחרים.
 
נראה לי שהסיבה היא

שהשרשור המתגרה על ברית מילה כבר עבר לדפים האחוריים.
יש כאלה שהשגרה של בחילות, הקאות, עגלות, תל"מ וכו', כבר משעממת אותן.
וכמו שאמרנו למר תומר, אפשר לומר גם פה:
מישהו שאל אותך על זה?
 
או, חיכיתי שמישהי תגיד את זה

כן נראה, לא נראה, איפה ההתייחסות לחשיבות העצומה של חלב אם להתפתחות הילד?

תודה לך.
 
יש מחקרים רבים על התועלת של חלב אם

אני לא פסיכית בעניין הזה, אז באמת שלא אכפת לי מה תעשו ומי תניק ומי לא. בכלל לא מבינה למה ההטפות האלה בנושאים נפיצים (הנקה, ברית, לידה טבעית, הפלות ושאר הנושאים האישיים שהפכו לנחלת הכלל, שכל אחת תעשה מה שהיא רוצה). אני אישית רוצה להניק כי אני כן נתקלתי במחקרים לפיהם זה בריא. ברור שאורח החיים המודרני לא יכול לאפשר לנו להזין את הילד רק בהנקה בלעדית יותר מחצי שנה לכל היותר, אבל כן, יש טריליון מחקרים על השפעה על איי.קיו, מערכת חיסון ומה לא. זה לא שילדים שלא הניקו אותם לא יתפתחו יופי, אבל אם נכנסתי להריון בדרך הטבע נראה לי שהנקה זה שלב בלתי נפרד מהתוכנית. לפחות זאת השאיפה שלי ואם מבחינה בריאותית אצליח לא רואה סיבה לוותר על כך. בטח לא בגלל צורת הציצי. בן זוגי אוהב אותי הרבה מעבר לזה אני מקווה.
 
אני יודעת בוודאות שעל תמ"ל מתפתחים פחות

יש כל כך הרבה עדויות מוצקות בנושא, וכל מחקר חדש רק מאשש את הקודמים ומגלה צדדים חדשים שבהם ההנקה חיונית והתמ"ל לא מתקרב בכלל להשתוות אליהם, שפשוט מגוחך לטעון אחרת.

את את הבחירה שלך כבר עשית, ואין לי רצון להוכיח אותך על זה, אבל למען נשים אחרות שגולשות פה, אגיד בכל זאת:

אין שום דמיון בין האכלה בתמ"ל מבקבוק, לבין יניקה של חלב אם

אפשר להשוות תמ"ל לחלב אם מבחינת הערכים התזונתיים, ואז מגלים שהתמ"ל מפגר הרבה מאחור.

אי אפשר לנסות להשוות תמ"ל לחלב אם מבחינת ההשפעות על מערכת החיסון. לחלב אם יש תפקיד חיסוני ענק - המון תפקידים חיסוניים, למעשה:
הגנה על התינוק מפני זיהומים, באמצעות נוגדנים של האם שעוברים בחלב.
ההגנה הזאת משתנה כל הזמן, ו"תפורה" על הצרכים המיידיים של התינוק: אם הוא חשוף לחיידקים או נגיפים, גוף האם יקבל על זה מידע דרך הרוק של התינוק, ייצר את התגובה החיסונית המתאימה וישלח אותה בחזרה לתינוק.
החומרים והתאים שעוברים בחלב לא רק מגנים על התינוק באופן פאסיבי, אלא גם ממריצים את התגובות החיסוניות שלו עצמו, ו"מלמדים" את מערכת החיסון שלו איך להגיב.
כשהתינוק חולה, גוף האם מעביר אליו חומרים שמדכאים תגובה דלקתית (חום, נפיחות וכו'), כדי לחסוך מאמץ פיזיולוגי מהתינוק, ושהוא יוכל להפנות יותר אנרגיות לגדילה.
כשהתינוק מתחיל לאכול, וממשיך לינוק במקביל, מערכת החיסון של האם מלמדת את המע' של התינוק איך להבדיל בין חומרים זרים שטובים לגוף (=מזון) לבין חומרים מזיקים שצריך להגיב נגדם.
כל זה לא קיים ולא יכול להיות קיים בתמ"ל

הלאה:
התפתחות הלסת והשיניים: יניקה משחקת תפקיד חשוב בהתפתחות הפה, הלסת ובריאות השן. תמ"ל לא מתחיל בכלל להשתוות לזה.
(תסתכלי מסביב ותראי כמה אנשים זקוקים לאורתודנט. חלק גדול מזה זה בגלל תזונה דלה של האם בזמן ההריון ולפניו, אבל גם להיעדר הנקה יש פה תפקיד).

התפתחות הראייה - כיוון שנשים מיניקות מחליפות צדדים כל הזמן, וכיוון שהיא אטרקציה לא נורמלית להסתכל עליה
התינוק מקבל גירוי שווה לשתי העיניים. בשעה שעם תמ"ל, בדרך כלל נשים מתקבעות באופן טבעי על האכלה מצד אחד, בדרך כלל הצד הדומיננטי שלהן.

מגע עור-בעור - בהכרח, ההנקה כוללת מגע עור-בעור, של פה התינוק (והידיים שלו) עם השד. אין את זה בבקבוק. מגע כזה חיוני להתפתחות, עלייה במשקל, המרצת מערכת החיסון ותחושת רווחה רגשית. באופן כללי, אפשר להגיד שאנחנו מקבלים הרבה פחות מדי ממנו, יחסית לצרכים שלנו.
כמובן שעל זה אפשר לפצות, באמצעות הפשטה חלקית של התינוק בזמן האכלות. אבל כמה אמהות עושות את זה?

וזו רק ההתחלה.......

<האם אני אומרת למישהי האם להניק או לא להניק? לא, כי לדעתי זו גסות רוח להיכנס למישהי לחזייה. אני נותנת מידע נכון, מדויק ומבוסס, אתן תחליטו לבד.
אבל רבאק, כל מי שהחליטה לא להניק - לפחות אל תעוותו את העובדות!>
 

פיצקי12

New member
וגם חברות התמל אומרות בדיוק את זה

הרי כל הפרסומות של התחליפים מתחילות ב: ברור שחלב אם הוא התזונה הכי טובה לילד שלך, אנחנו מנסים לעשות את הכמעט הכי טוב אחריו.
הם לא מתנצלים על זה ולא מכחישים את זה. כמו שלוטוס כתבה, חיים מודרניים גורמים לנו הרבה פעמים לשלב, או לעבור לתחליפים או לא להתמיד בהנקה, וזה בסדר גמור, כל אחת שתעשה את הבחירה שלה, אבל כל מה שכתבת למעלה בהחלט נכון וידוע ואין בכלל טעם לנסות להתווכח עם זה...
 

mica35

New member
לדעתי החוק מחייב אותן

עד כמה שאני יודעת מלקרוא פה ושם (לא בדקתי) משרדי הבריאות למיניהן בכל העולם מכריחים אותם לכתוב את זה כי ברור להם שעידוד תמ"ל פוגע בבריאות הציבור.
 
נו, אז זה בדיוק העניין - ההוכחות כל כך ברורות

שגם לחברות התמ"ל לא היתה ברירה אלא לפרסם את זה.
 
למעלה