צריכה עצה

צריכה עצה

בס"ד
שלום לכולם,
שמי רננה ואני חדשה בפורום,קוראת הרבה אבל לא השתתפתי לעולם. יש לי שני ילדים, הגדול בן שנתיים וחצי והקטנה ביום כיפור תהיה בע"ה בת שלושה חודשים.
לאחר החגים,מסתיימת חופשת הלידה שלי,וזה אומר שצריך לחזור לעבודה. העבודה שלי היא כמובן לא ממש העבודה האידאלית. אני יוצאת בשש בבוקר מהבית וחוזרת בשש בערב,והשכר הממוצע שלי הוא 5500 ש"ח נטו, וכן סיימתי אקדמייה במדעים מדויקיים.
ביקשתי הערכת שכר מחודש עם הבוס שלי והם עדיין לא חזרו אלי,ואני יודעת באמת שהמצב במשק לא מי יודע מה?, אבל אני מרגישה שלפעמים אני עובדת לחינם,כלומר שהשכר שלי לא ממש שווה את ההשכלה שלמדתי,וכמובן את ההקרבה הענקית שאני עושה בכך שאני עוזבת את ילדי הקטנים להרבה מאוד שעות.
אני כבר נמצאת כמעט ארבע חודשים בבית,וטיפחתי קשר מצוין עם הבן הגדול,שבהתחלה אפילו לא הייה מחבק אותי כי הייתי יוצאת שהוא הייה ישן,ולעיתים בימי לחץ בעבודה הייתי חוזרת שהוא הייה ישן,ובנוסף גם השלמתי לימודים אקדמים,כך שהילד הבוגר די זוכר לי את זה,ואני מרגישה די הרגשה של פיספוס,שלא הייתי רוצה גם לעבור את אותו דבר עם הילדה השניה, עבודה היא חיינו ללא ספק,והיום משכורת אחת בעידן המודרני לא מספיקה,אבל האם עלי לעזוב פעוטה קטנטנה שעדיין חושבת שהיא ברחם של אמא ,או להאריך בעוד שלושה חודשים,לחיות בצמצום מירבי,ולפקח על הפעילות היומית שלה.

אודה לעזרתכם,

רננה.
 

mitmit11

New member
זה הרבה מעבר לשיקול כלכלי...

אם תסתכלי על הכסף בלבד: נכי מהשכר הצפוי שלך הוצאות על טיפול בילדים והסעתם למסגרות. מה שנשאר זו ה"תרומה" לכלכלת המשפחה.

בנוסף את צריכה לנסות להערין כמה שווה לך היציאה לעבודה כלומר האם את מסוגלת להישאר לאורך זמן בית ולהיות אמא במשרה מלאה. אני למשל לא. זה לא בשבילי ולפעמים ממש קשה לי עם זה. מאוד מעריכה את אלה שיכולות, לא טריוויאלי בכלל.

עוד עניין הוא "חור בקו"ח". אם תישארי בבית לפרק זמן נוסף ולאחריו תחפשי עבודה בשוק בו את עוסקת, האם הניסיון וההשכלה שלך עוד יהיו רלוונטים? יש תחומים שכן ויש כאלה שמתעדכנים כל הזמן ואם את תקופה מסויימת "לא בעניינים" את כבר לא רלוונטית למעסיק.

את מתארת ימי עבודה סיזיפיים וארוכים. אינני יודעת מה עיסוקך והאם השכר הולם או לא (וכמובן מה התנאים הנלווים) אבל תמיד תמיד שווה להרין ת'ראש מאיזור הנוחות שלנו ולראות מה יש מסביב. נסי לחפש בדיסקרטיות משרה אחרת. אולי שכר גבוה יותר, אולי שעות נוחות יותר וכו'.

לגבי הארכת החל"ד - גם אני באותו סרט. כרגע לקחתי 5 חודשים ומקווה שכלכלית נצליח לעמוד בקצת יותר. עם הבכור חזרתי לעבוד בדיוק בתום 14 השבועות בתשלום (התחלתי עבודה חדשה). הפעם זה פיצוי על אז. ואגב שלא יהיה ספק - אני לא חושבת שמי שחוזרת לעבוד אחרי תקופה קצרה "מפקרה את הילד" או "שמישהו אחר מגדל אותו". זה לחלוטין לא הכיוון שלי...

שורת תחתונה - רק את תוכלי לעשות הערכה של מכלול השיקולים סביב ההחלטה הזו. מקווה שנתתי לך חומר למחשבה
 

mica35

New member
לנסות למצוא את שביל האמצע

גם אני מתלבטת פחות או יותר באותה התלבטות, גם מרגישה שפיספסתי את הגדול, במיוחד אחרי שהקטנה נולדה ומשכה את תשומת הלב, וכיום לקראת השלישי מרגישה שצריכה שינוי.
אבל אולי יש איזה שהיא דרך אמצע, לא לעזוב לגמרי את העבודה אלא רק לכמה חודשים (חופשת לידה של שנה לדוגמא) או לעבוד חצי משרה או משהוא בסגנון, זה לא פשוט אבל צריכה להיות גם דרך אמצעית בין לא לעבוד בכלל לבין עבודה במשרה מלאה+
 
אימא תמיד יודעת מה הכי טוב בשבילה

הי בנות,
אני באותה דעה איתכן,מי שעוזבת את הילד שלה בתום חופשת הילדה,לא מפקירה אותו,ממש לא.
אבל,ממש עוד לא הספקתי להנות ממנה,היא כמובן עדיין יונקת ממני,עוד לא התחלתי לה טעימות..,ממש כלום ופתאום אני מעניקה למישהי את הזכות הכי אימהית בעולם לעשות את אלה,ואני אפספס את הדברים הללו.??.
יש עייניין כספי של הוצאה כספית על מטפלות שלא נשאר לי הרבה בסוף החודש,ובעבודה שאני עובדת מאוד קשה לי לשנות מקצוע כי אם אני ארצה לחזור יהיה לי מאוד קשה לחזור לשוק (אני בתחום החשמל). וכרגע לבוס שלי יש פרויקט מאוד גדול שהוא זקוק לי בדחיפות ולכן אני מעריכה שזה הזמן הכי טוב לבקש העלאה בשכר.

עבודה בתחום שלי דורשת שעות רבות,משום שאני עובדת בתחום הפרויקטים שיש אילוצים וכמובן לוחות זמנים שחייבים להספיק. ומי כמנו יודעות שאנחנו מנסות להיות הכי טובות: בבית,בעבודה ובכל מקום,מנסות להצדיק את הקיום שלנו שאנחנו יכולות להיות סופר אימהות,וגם לטפח קרירה לצד זה.

האם באמת אמא יכולה להיות אמא טובה,אם היא רוצה לטפח את הקרירה שלה....?

שבוע טוב בנות יקרות,ורק בריאות לקטנים והמון אהבה,

רננה
 

mica35

New member
ברור שהיא יכולה, השאלה מה המחיר

אני בטוחה שאמא יכולה להיות אמא נהדרת גם אם היא מטפחת את הקריירה שלה, ואחד הדברים בלהיות אמא נהדרת זה להראות לילדים שלה כמה היא מוצלחת, וכמה יש לה חיים שלא דווקא סובבים אותם, וכמה גם הם יכולים להיות מוצלחים אם הם רק ירצו (במיוחד אם יש לה בנות).

אני לא חושבת שהצלחה באמהות נמדדת בכמה זמן האמא נמצאת עם הילד, אולי כשהם קטנים הזמן יותר משמעותי אבל כשהם גדלים (והם הרי יגדלו, ומהר) ההורות נמדדת במדדים אחרים לגמרי, ואין מה לעשות אם את רוצה קריירה את לא תמיד יכולה לשבת 10 שנים בבית עד שהילדים יגדלו כי אז הרבה פעמים מאוחר להתחיל לטפח קריירה (תלוי גם בתחום).

אני בטוחה שהקריירה שלי לא פוגעת לי בהורות, ולפחות בסביבתי אני לא רואה מתאם בין ההצלחה בהורות בין אמהות שעובדות הרבה לכאלה שלא. יש לא מעט אמהות שנמצאות הרבה בבית אבל לא באמת נמצאות עם הילדים (שדבוקים לכל סוגי המסכים), ולהפך.

לפחות השאלה שאני מתחבטת בה עם עצמי כרגע, הוא המחיר שאני משלמת, ואני מרגישה שאחרי שנתתי 100 אחוז לעבודה ועוד 100 אחוז לילדים (או אם להיות כנים פחות מ100 גם לזה וגם לזה) לא נשאר לי זמן לעצמי, לטפח את עצמי, תחביבים, חברות שלא קשורות למקום העבודה או לילדים וכו'. שאחרי העבודה הילדים ועבודות הבית אני נגררת למיטה באפיסת כוחות בלי שעשיתי שום דבר בשביל עצמי. האם אני אמצע זמן לעצמי רק עוד 5-6 שנים כשהם יגדלו? האם בא לי לוותר על עצמי לכל כך הרבה זמן?

חוץ מזה שכמו שמיטמיט כתבה, אני לא יכולה להיות אמא במשרה מלאה, אני אתלה את עצמי על העץ הכי קרוב די מהר (אני מפנטזת על שנה חופשת לידה אבל לא באמת בטוחה שאני יכולה להחזיק שנה בבית), אולי עם תינוק ושני גדולים זה קצת יותר קל, כי זה לא באמת חופשה. פעם לפני שהיו לי ילדים לקחתי שבועיים חופש בבית כשעברתי לעבודה חדשה ורציתי לנוח וכמעט נכנסתי מזה לדכאון.
 
את אוהבת את מה שאת עושה?

הרי עבודה היא לא רק עבודה...
הייתי שואלת את עצמי האם זה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה?
במידה והתשובה היא כן הייתי מחפשת אופציה שיותר נכונה לאמהות במידה ולא הייתי מחפשת הסבה שכן מעניינת אותי.
אני בטוחה שיש דרך אמצע ושעות העבודה והמשכורת שאת מציינת באמת לא נשמעות אדאליות.
תמיד נכון לעצור לרגע, לחשוב ולעשות אתאת החשבון שלך. בהצלחה
 
אני הייתי באותו המצב

יצאתי אחרי 3 חודשים לעבוד (עם דיכאון לאחר לידה) וכמעט ולא הייתי בבית, הייתי חוזרת במקרה הטוב ב7 שהילד כבר היה ישן.. בשבתות מרוב שהייתי מותשת מכל השבוע הייתי נרדמת וכך כמעט שנתיים שהילד בקושי מכיר אותי.. שהוא קם בלילה ובוכה שהוא רוצה את אבא..

ואז אחרי שהייתי כחופשת מחלה חודש והייתי בבית עם הילד החלטתי שדיי.. עם כל הכבוד לקריירה ולמשכורת הגבוהה הילד שלי שווה יותר מהכל. וחיפשתי משהו אחר.. אז נכון גם היום אני עובדת עד 5 והמשכורת שלי התכווצה בחצי אם לא יותר.. והמצב הכלכלי שלנו זוועתי.. אבל אני מאושרת, אני קמה בבוקר עם חיוך! אני מעירה אותו בבוקר לוקחת אותו לגן, משחקת איתו אחר הצהרים מכינה לו ארוחת ערב שאני רוצה עם מה שאני יודעת שבריא לו, מרדימה אותו (המקלחת זה הטקס של אבא..) עם כל הקשיים הגעתי למסקנה שזה פשוט שווה את זה! אז נכון, אנחנו כבר לא יושבים במסעדה פעם בשבוע ולא יכולים להרשות לעצמו דבריי מותרות ובגדי מותגים חדשים לחג כמו בעבר אבל אנחנו מאוחדים ומאושרים יותר. סוף סוף יש אימא בבית.. ולדעתי זה יותר חשוב..

את צריכה לשבת עם עצמך ולחשוב מה עדיף לך, מה יעשה לך טוב יותר ולמשפחה שלך. אני גם לא חושבת שלשבת בבית זה הדבר הנכון.. אבל אולי לחפש עבודה שתיהיה יותר נוחה..
 
תודה על כל העצות

בנות הי,

אני קוראת את כל התגובות בשקיקה,בין מטלת בית לאחרת. ובניננו, אנחנו לומדות בתיכון בצבא ובאוניברסיטה הכול ממש הכול!!, חוץ מלהיות אימהות.
ולפעמים עדיף להסתפק במועט, ולהרוויח הרבה את האושר בחיים.

לכולן,שנה טובה והרבה בריאות ושמחה במשפחה.

אוהבת

רננה.
 

מיקה 770

New member
המון זמן הלכאתי את עצמי עם הסוגיה הזו

לא הייתי בשלה להשאיר את ילדיי עם מטפלת/מעון וכו'.. העדפתי להישאר בבית ושילבתי את זה עם הלימודים.
מבחינה כלכלית היה לא פשוט אבל הזוגי הבין שגם אם אצא לעבוד ואשקיע בקריירה אני אשקע ואהיה חרדתית.

באיזה שלב חוויתי בשלות אימהית והתחלתי לטפח קריירה, התחלתי מקטן- ראיתי שאני מסוגלת ואז הלכתי בהדרגה על כל הקופה.
אני עובדת מהבוקר ועד שעות הצהריים (בימים של לחץ אני מגיעה לערב) ואני ממשיכה מהמחשב נייד בלילה, בפלא, בהודעות, במיילים.
אני לא מסוגלת לא לחוות את הילדים שלי לשעתיים או יותר של איכות, פשוט לא מסוגלת.

לפי דעתי את כן צריכה להאריך את חופשת הלידה שלך.
כמו שכתבו חלק מקודמותיי, זה לא שיקול כספי.
 

ani116

New member
רק את יכולה לענות על השאלה הזו...

אם יש לכם מספיק כסף בצד כדי שתאריכי את החופשה, אם את בכלל מעוניינת להשאר בבית, אם את חושבת שההשארות שלך תתרום להתפתחות הילדה..
מה שכן, ממליצה לך בחום רב לחפש עבודה עם שכר יותר נוראמלי, המשכורת הזו נמוכה למספר השעות שאת עובדת ולאור העובדה שיש לך תואר ראשון במדעים מדויקים ואני בטוחה שתוכלי להשיג שכר יותר טוב. והמלצה נוספת - אל תעזבי עד שאין לך משהו אחר ביד, יותר קשה לחפש ככה עבודה אבל יותר נכון וגם יאפשר לך לא להתפשר על תנאים ואיכות עד שתמצאי משהו שבאמת מתאים.
בהצלחה!
 

נאוה57

New member
פתרון ביניים אם יש

הי רננה,

העלת כאן את שאלת המליון דולר
.

אחרי התחבטויות רבות (שלא לגמרי הסתיימות), במצב מאד דומה לשלך ניסיתי למצוא פתרון ביניים:

1. לרדת באחוזי משרה
2. משרה אחרת (מורה בתיכון אולי?)
3. עבודה מהבית? (יש כאן בפורומים המון דוגמאות לאמהות שפתחו עסקים מהבית)

בכל מקרה אם זה השכר שלך ואת נעדרת 12 שעות ביום מהבית אז זו לא תהיה עבודה כל-כך קשה לעזוב. הייתי מנסה לחפש משהו בינתיים. מורה מחליפה או משהו שיאפשר לך גם לצאת קצת מהבית וגם להכניס כמה גרושים בכל זאת ועדיין להיות עם הילדים שלך בשעות שפויות.

מאחלת לך שתהיי שלמה כמה שיותר עם ההחלטה שלך

נאוה
 

גאיה 26

New member
זה מה שמשלמים לך??

פשוט בושה, גועל נפש שבמדינה שלנו זו משכורת לאדם עם השכלה שעובד לא פחות מ-10 שעות (בהנחה שלכל כיון יש נסיעה של שעה...)
בגלל הדילמה שלך אני עזבתי את העבודה, שפוט לא יכולתי לעזוב את הבן שלי בזמנו (לפני חמש שנים) מאז פתחתי שני עסקים ואני עובדת מהבית וכך גם בעלי, הרבה קשיים מתלווים לזה אבל גם הרבה יתרונות...
בכל מקרה לשאלתך, בהחלט שיקול כלכלי נטו, כמה תפגעו מהחלטה כזו? הם זה לא ישפיע עליכם במידה רבה ותוכלו להתאושש אז הייתי עושה את זה. אם זה יגרום לכם להיכנס למינוס ולבלאגן אין ברירה אלא לחזור לעבוד.
בכל מקרה הייתי מחפשת במקביל עבודה חדשה... 5500 ש"ח לכל כך הרבה שעות עבודה... אני בשוק.

בהצלחה בכל דרך שתפני!
 
כן..,מהנדסת חשמל משכורת של 5500-6000 ש"ח

המשכורת נעה בין 5500 ל 6000 . כמה אפגע מהדבר?, לא יודעת אם הרבה כי אני אישה שיודעת להסתפק במועט, הבעייה היחידה במקצוע שלי היא לעזוב אותו לטובת מקצוע אחר,ולחזור לאחר מכן זה בלתי אפשרי...

למדתי כל כך הרבה, והקרבתי המון , ואני באמת מקווה שזה לא יהיה לחינם בע"ה.

תודה על העצות

רננה.
 

גאיה 26

New member
חשבתי שהם מרווחים יותר...

שווה לך להישאר במקצוע כזה בשביל משכורות כזו? לא שווה למצוא מקצוע אחר שתוכלילהרוויח יותר? זה תלוי כמה את אוהבת את העבודה שלך? האם זה משהו זמני ובעתיד יש מקום להתקדם ולהרוויח יותר?
גם אני למדתי המון שנים ועשיתי תואר שכרגע שוכב במגירה... ומה שאני עושה היום לא קשור בכלל... למדתי תואר בפסיכולוגיה ויש לי עסק של ציורים ושל צילום, החיים פשוט לוקחים אותנו למקומות שלא האמנו שנגיע...
 

maytalb

New member
תקשיבי, בעלי מהנדס חשמל

והוא מרוויח כמעט פי 4 ממך! (ולא, הוא לא מיוחד, כל החברה שלנו מרוויחים ככה)
אין לי מושג איפה את עובדת אבל בהנדסת חשמל (בהנחה שאת מהנדסת ולא הנדסאית) אין סיבה למשכורת כזו.
זה הזמן לחפש מקום אחר!!!
 

nexus2555

New member
הי..אני חושבת שהמשכורת שלך מאוד נמוכה לתחום!!

אני מהנדסת מכונות...לא חשמל ומקבלת איך נגיד את זה, הרבה יותר...
אני חושבת שעם המקצוע שיש לך את פשוט צריכה לאזור אומץ ולחפש משהו אחר( לא אומרת 3 חודשים לאחר לידה, אבל בהחלט לחפש מקום שישלם לך לפי היכולות והתואר שלך).

ולא ידעתי שהנדסת חשמל זה מדעים מדוייקים..זה יותר הנדסה :)
 

mitmit11

New member
זה שכר גג לשנה ראשונה מסיום תואר

בהנחה שמדובר בתואר מהנדס ולא הנדסאי. בעלי למד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה אך מאז עשה הסבה אבל חבריו שעדיין בתחום משתכרים היטב.
מה שכן - זה תחום לא קל מבחינה תעסוקתית, אין הרבה היצע.
 

נאוה57

New member
מהנדסת חשמל!?!?

את אמורה להרוויח מעל 20,000 ש"ח בממוצע. מנצלים אותך big time אלא אם כן יש משהו שאני מפספסת פה - חפשי מקום אחר. יש מקומות שישמחו לקבל מהנדסת חשמל, אפילו בהריון.
 

Another Girl

New member
זה נמוך בערך פי 4 מהשכר הממוצע בתחום.

מאחת שיודעת (החבר שלי מהנדס חשמל ואני עצמי עובדת באתר דרושים).
המשק במצב קשה, אבל ההיצע של משרות בתחום הוא בין היחידים שנמצא בעלייה, והוא מאוד מבוקש.

קחי את עצמך וחפשי עבודה אחרת. באמת. גם עם הילדים. ואל תתפשרי על פחות מ-15 כשכר התחלתי.
 

mitmit11

New member
אל תשכחי שהשכר נגזר גם מההתמחות במקרה הזה

זרם חזק/חלש - יש הבדל גדול. הניסיון גם משחק תפקיד מאוד מרכזי במשרות בתחום.
 
למעלה