התייעצות לגבי עיסוי פירינאום

התייעצות לגבי עיסוי פירינאום

היי בנות,
הריון ראשון, מתחילה חודש תשיעי ורציתי לדעת מה דעתכן על עיסוי פירינאום - האם זה באמת עוזר בלידה?
מתי כדאי להתחיל?
 
אי אפשר לדעת

כי אף אחת לא יכולה לדעת מה היה עם/בלי.
אבל אין יותר מדי מה להפסיד...
את יכולה להתחיל כבר, יש הוראות מפורטות ברשת.
בהצלחה!
 
אני עשיתי, ויצאתי בלי תפרים, אבל -

כמו שענו לך לפני - לא יודעת מה היה קורה אלמלא הייתי עושה.

אגב, רופאת הנשים שלי טוענת שיש חשיבות לעיסוי ושימון בזמן הלידה עצמה, ושלעיסוי המקדים בשבועות שלפני הלידה כמעט שאין משמעות ביחס לשימוש האינטנסיבי בשמן בלידה.

לכן - לא לשכוח להביא בקבוק סגור של שמן שקדים ללידה, ולקוות למיילדת שתשתמש בו בנדיבות (כמו שהמיילדת שלי עשתה בין צירי הלחץ).
 
עשיתי וחתכו לי אבל חבל שלא ידעתי קודם ש

במחקר שסקר ממצאים של 8 מחקרים בהם השתתפו 11,651 נשים (מטא אנליזה), נמצא כי לשימוש בקומפרסים חמים במהלך הלידה יתרון משמעותי בהפחתת אירועי טראומה לאיזור הפירנאום (קרעים מדרגות שונות וחתך). היתרון נמצא על פני שימוש בשיטות שונות כולל אפי נו וכולל עיסוי פירנאום.
צריך לבקש מהמיילדת שבזמן השלב האחרון תשים לך קומפרסים חמים.
מצרפת לך קישור לכתבה על 4 דרכים להימנע מחתך חיץ
 

lalimotek

New member
לא עשיתי בכלל

בלידה הראשונה חתכו כי הכינו לוואקום.
בלידה השנייה לא היה אפילו שפשוף
 

HadasPerry

New member
לא עשיתי

ניסיתי את האפינו אבל לא הסתדר לי אז הפסקתי.
בלידה עצמה הייתי המון שעות באמבטיה אז אני בטוחה שזה עזר לרכך.
המיילדת עיסתה אותי מצוין ויצאתי בלי קרעים ובלי חתכים.
 
לא עשיתי

בהריון האחרון ולא נקרעתי. בהריון הראשון עשיתי, ועם תינוקת במשקל יותר נמוך והיקף ראש קטן ב2 ס"ממהקטנטונת וזנקקתי לתפרים (לא הרבה)
 
מאד מומלץ!!!

הפרינאום הוא אזור שרירי המורכב משרירים ורקמת חבור. לעיתים יש צורך לבצע חתך באזור הפרינאום, כדי להרחיב את מוצא הנרתיק לפני יציאת ראש העובר, כדי למנוע קרעים בפרינאום או בסביבבתו. לכן, עיסוי פרינאום שמומלץ להתחיל לעשות החל משבוע 35, גורם למתיחת האזור בצורה שיכולה לעזור לו להמתח בלי להקרע וללא צורך בחתך בזמן הלידה. אשמח לעזור בפרטים נוספים, איך עושים את העיסוי. עידית 054-2324757
 

ונוס 26

New member
עשיתי, ובלידה היולדת שימנה היטב - יצאתי נקייה

בלי חתכים ובלי תפרים. כמו שכתבו כאן, אין לי דרך לדעת האם זה היה בזכות עיסוי הפירנאום או לא, אבל אני בהחלט מתכוונת לעשות גם הפעם. מלבד העובדה הברורה שאין מה להפסיד (לכשעצמי לא סבלתי מזה כלל - בן זוגי עשה את העיסוי, והיה בזה משהו נעים...), יש לזה לדעתי כמה יתרונות עקיפים שאינם נוגעים רק לאפשרות להימנע מחתכים, יתרונות שבהריון הראשון חשובים במיוחד: ראשית, את מרגישה שאת עושה משהו לקראת הלידה. בעיני יש חשיבות גדולה מאד להתכונן ללידה, בגוף ובנפש, לחוש מוכנה, לקחת אחריות על הלידה, ולהתייחס ללידה כמשהו שאת מבצעת עם התכוונות ואחריות, ולא משהו שקורה לך בלי כל שליטה מצידך, כאשר רק הרופאים והאחיות עושים לך (מיילדים אותך), ואת לא עושה דבר. עיסוי הפירנאום הוא צעד נוסף בדרך ללקיחת האחריות הזו. שנית, זה מוריד לחץ, בעיקר בכל הנוגע לחתכים - כי את יודעת שמה שאפשר לעשות את עושה. שלישית, זה מכין אותך במעט לתחושות שילוו אותך בזמן הלידה, מעט צריבות ותחושות אחרות שנוצרות בזמן הלידה, מלמד אותך להרפות שרירים באיזור הוואגינה והופך אותך מודעת יותר לאיבריך האינטימיים.
ועוד משהו - וחשוב להבהיר שאין לי כל ידע מקצועי בנושא, רק ניסיון של שתי לידות ושיחות עם חברות שילדו - אני התרשמתי שאחד הגורמים העיקריים לחתכים וקרעים היה לידה לא טבעית, שימוש באפידורל וכדומה. גם כיוון ששימוש באפידורל הוביל פעמים רבות להתערבויות נוספות (מלקחיים, ואקום) שחייבו חתכים, וגם כיוון שהוא מנע את האפשרות ללחוץ ולזוז כך שהעובר יצא ביתר קלות. אני בטוחה שקיימים לא מעט מקרים בהם נשים יולדות באופן טבעי ועדיין סובלות מחתכים. אבל מכל מה ששמעתי מחברות, היה קשר ישיר בין לידה לא פעילה ולא טבעית לבין חתכים. אחת הסיבות העיקריות שרציתי ללדת טבעית היה החרדה האדירה שלי מפני החתכים. אכן - ילדתי טבעי לחלוטין, ללא כל התערבות, ועם הרבה תנועה מצדי, ילדתי בשכיבה על הצד עם רגל מורמת ואני חושבת שהיה קשר בין הלידה הטבעית לבין היעדר החתכים.
ודבר אחרון - אני באמת חושבת, על סמך שיחות עם חברות שהפחד שלי מפני החתכים היה מוצדק. עושה רושם שמדובר בכאב לא קטן שנמשך זמן רב, ומציק מאד. שמחתי מאד מאד שזה נחסך ממני. העדר החתכים הוא רק סיבה אחת, ומאד משמעותית לכך שאני מאד דוגלת בהתכוונות מלאה ללדת לידה טבעית.
בהצלחה
 

ונוס 26

New member
ועוד דבר - חברות שעשו עיסוי אבל לא ילדו טבעי

כן נזקקו לחתכים ותפרים
 

מ צ ד ה

New member
חברתי עשתה עיסוי, ילדה טבעי וללא אפידורל

תינוק לא גדול במיוחד (3 ק"ג) ונזקקה לתפרים רבים.

יש גם עניין של גנטיקה, נסיון מיילדת וכו'...
 
באיזה שמן הייתן ממליצות להשתמש לעיסוי:

שמן שקדים פשוט או שמן עיסוי של ולדה (שאני לא יודעת ממה הוא מורכב)?
יש הבדל גדול במחיר. השאלה- האם באמת יש לזה הצדקה?
 
שמן שקדים רגיל עושה את העבודה

ואני מעדיפה לקנות 2-3 בקבוקונים קטנים ולא ליטר שלם.

יש בתי"ח (לפחות בתקופת הלידות הקודמות שלי...) שמקפידים להשתמש בלידה אך ורק בבקבוק סגור, אז כדאי לשמור אחד סגור ולהשתמש בשני.

ממילא בכל עיסוי משתמשים בכמות קטנה - כפית-שתיים. בלידה עצמה - כמות גדולה יותר.
 
שמתן לב איזה הבדלים יש במחירים של השמן

בדקתי קצת באינטרנט ויש הבדלים ממש גדולים, אפשר לקנות ליטר בחלק מקומות ב39 ובחלק ב60
ובקבוקים קטנים של 100 מ"ל יש ב15 ש"ח ויש 40-50 ש"ח
 
נכון,

הרבה יותר משתלם לקנות ליטר, אבל השאלה היא אם באמת צריך כ"כ הרבה..
 
הסבר על עיסוי פרינאום , מתי ולמה מומלץ לעשות

אני מצרפת גם סרטון הסבר וגם מאמר קצרצר (באמת) שכתבתי על העניין

כל טוב, רעות
 
עוד כמה מילים בנוגע לעיסוי פרינאום

כמו שכתבו פה מעלי, באמת שקשה לדעת אם ועד כמה זה עוזר.
בלידות האחרונות שליוויתי נתקלתי לא פעם במיילדות שטענו שאין בזה טעם ולא רק זה אלא שהן חושבות שלפעמים זה אפילו עוזר לקרעים להיקרע ושיש על זה מחקרים.
אני מניחה שיש מחקרים גם בעד וגם נגד אבל הכי חשוב להבין שקרעים וסיכוי סביר יותר לחתך חיץ תלוי בעוד גורמים חוץ מהעיסוי, כגון תנוחת הלידה (בשכיבה על הגב יש סיכוי גדול הרבה יותר למשל, ויש נשים שתנוחת הכריעה תעשה בהן שמות...) ומבנה הפרינאום האישי של כל אישה שאי אפשר לדעת איך יתנהג אלא רק כשמגיעים לשלב בו הראש כבר שם...

אני נוהגת להדריך נשים לעשות את העיסוי בעיקר בשביל החיבור לאיזור שנראה לי חשוב לקראת הלידה.
הרבה נשים נרתעות מלגעת שם בעיקר בזמן ההריון ודווקא לקראת לידה אני מוצאת שחשוב להרגיע את הרתיעה ולהכיר את האיזור מחדש.
 
למעלה