איפה ללדת?

יועצת אחת על 30-40 נשים בו זמנית

הייתי חדשה ומבולבלת וחסרת שינה ולא הצלחתי אפילו לארגן שאלה אחת כמו שצריך אז היא פשוט דילגה עליי והמשיכה הלאה (ולי גם היתה שם פרוטקציה, גם כן שווה משהו..). כך יצא שלמרות שלא רציתי התינוקת שלי קיבלה תמ"ל ובחדווה מצוות התינוקייה שקבעו לי חד משמעית שהיא "חייבת" כי היא "מתה מרעב" ושהחלב שלי "לא מספק אותה".
אאאווו פליז.
 

yoyo10

New member
בלנאדו יועצות מסתובות בחדרים

ובביות מלא גם רופא הילדים מגיע לחדרים
לעומת זאת באסף הרופא לא סתם נשים קוראות לזה צנוקיה ולא תנוקיה אמאות עומדות ליד הדלת בוכות שיתנו להן להכנס לקחת את התינוקות המראה הזה גורם לי לבכות והוא יום יומי שם
 
ראיתי 2 יועצות בלניאדו

מה לומר לך, זוועת עולם. עדיף שהיועצות הללו ישארו בבית.
אחת נגעה לי בפטמה בלי לשטוף ידיים. היא והשניה כלל לא עזרו. להיפך.
 
זוועה
טראומטית
לא מומלץ בעליל!

רוצה לציין בתחילת התשובה שילדתי שם תאומים, ושם הפרוטוקול הוא שבפתיחה 10 היולדת מועברת לחדר ניתוח, שם מתבצעת הלידה בפועל - ללא בן זוג.

חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית? לא יודעת מה יחס הצוות, לא באתי עם תכנית שכזאת. מה שכן, כשביקשתי (צרחתי) אפידורל, לא היה שום מרדים פנוי בסביבה. רק אחרי 6 שעות נמצאה מרדימה, כשהייתי בשיא כאבי הצירים, והיא איימה עליי שאם לא אשב בשקט בתנוחת הכדור היא פשוט הולכת. כמובן שבלב סיננתי קללות עסיסיות, אך עשיתי מה שביקשה. רק חבל שהיא היתה צריכה לעשות 4 נסיונות (!!) כי בכל פעם לא חיברה טוב את האפידורל. בסופו של דבר הוא לא השפיע והרגשתי הכל. עם כאבי הגב נשארתי עד היום..

מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש? שאלו אותי אם אני רוצה אפידורל כשרק נכנסתי לחדר לידה. סירבתי בנימוס והסברתי שאני חוששת מכך שהפתיחה תיתקע (הסתובבתי חודש וחצי עם פתיחה של 2.5 שלא זזה), ושאני מסתדרת עם הצירים, שאז עדיין לא ככ' כאבו. ההמשך נמצא בשאלה מעל.

מה יחס הצוות לניתוח קיסרי? מה התרשמותך מחדרי הניתוח ו/או תפקוד הצוות המנתח? לא ילדתי בקיסרי, אך ילדתי בחדר ניתוח. זה היה סימפוזיון שלם: רופא בכיר, מיילדת, רופא ט.נמרץ ילודים, רופא פגיה, מרדים (שעד לפה - מקובל, הגיוני ואפילו נדרש) ועוד איזה 10 מתמחים שבאו לצפות בסצינה.

יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו: חדרי הלידה הם אחלה, יש מקלחת ושירותים צמודים (שעבורי היוו הצלה), ולמלווים יש כורסת טלויזיה וטלויזיה, שאני מניחה שמאד עזרו להעביר את הזמן.

יחס לדולות? לא לקחתי דולה.

המלצה על מיילדת ספיציפית? עברתי שם כמה וכמה מיילדות.. אני זוכרת במיוחד את נינה שהייתה איתי בחלק האחרון של הלידה (פירוט בסעיף הבא).

תובנות נוספות? לא יודעת אם תובנה, אבל חוויה: עוד בהיותי בחדר הלידה נינה המיילדת עיסתה אותי ועבדה איתי על לחיצות, וככה הגעתי לפתיחה 10. היא מייד צעקה החוצה "תאומים, פתיחה 10" ואמרה לי להפסיק ללחוץ. העבירו אותי לחדר ניתוח (אם לדייק, לשלושה. בשניים הראשונים שהכניסו אותי מיד הוציאו בחזרה כי בא איזה איש צוות שאמר שהם כבר מחכים לחדר הזה). בכל הזמן הזה אני מנסה לא ללחוץ, ומרגישה שזה פשוט לא בשליטתי. אלה היו דקות מפחידות.. כשהגענו הגיע גם הרופא הבכיר (דר' טובבין) וביקש שאלחץ. בשלב הזה כבר לא ידעתי מה קורה איתי, ניסיתי ללחוץ 3 פעמים, כנראה שלא בצורה אפקטיבית. המיילדת הציעה לו להחזיר אותי לחדר לידה, שהיא תעבוד איתי על הלחיצות עוד מס' דקות ("דר', היא כמעט ילדה אצלי בחדר. תן לה צ'אנס!"). הוא ענה לה שהחדר כבר תפוס ואין לו זמן, לכן הוא "פותח". בשלב הזה לא היה לי מושג מה עושים איתי, הייתי בטוחה שהולכים לחתוך לצורך ניתוח, וצרחתי שאני מרגישה הכל ושהאפידורל לא משפיע. אף אחד לא ענה, לא התייחס ולא טרח להסביר גם כששאלתי מה קורה (מזכירה שהיו קרוב ל 20 אנשי צוות בחדר, לכל אחד מהם פה משלו..). בסופו של דבר התברר לי הכל רק בדיעבד: הוא חתך אותי ועשה ואקום, הוציא את התינוק הראשון (שאותו עוד טרחו להראות לי ומיד הוציאו החוצה), ואז חתך עוד יותר, ביצע היפוך לתינוק השני (מראש - לרגליים) ושלף אותו מהרגליים. את השני בכלל לא הראו לי.. בשלב הזה אני כבר לא צורחת, רק בוכה ושואלת אם הוא בסדר בכלל. רק בשלב התפירה קיבלתי זריקות הרדמה מקומיות והוא טרח להתבדח איתי ואמר לי "מה את רוצה, אני עושה אותך בת 16 שוב".


יולדות:
כמה יולדות בחדר? 3

איך האוכל? אין לי מושג, התפנקתי עם אוכל של אמא שלי.

איך היחס? הו, אז גם פה יש לי מה לומר.. ילדתי בשעה 13.00 בצהריים, הגעתי למחלקה בשעות אחהצ'. האחיות ניסו להקים אותי - ללא הצלחה. הייתי תפורה לאורך ולרוחב, לא הצלחתי להזיז את הרגליים. בלילה, כשהכריחו את בעלי לעזוב, זמזמתי לאחיות והתחננתי לפד מגנזיום מהמקרר (הייתי בחדר הכי רחוק מהמטבח). 2 אחיות שונות נתנו את אותה תשובה: זה לא התפקיד שלנו, יש לנו מספיק לחץ. את גם ככה צריכה כבר לקום מהמיטה. בסופו של דבר יולדת ששכבה לידי קמה להביא לי.

איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג? הקפדה יתירה..

מבנה החדר, הציוד שבו וכו': מה צריך להיות בו? מיטה, שירותים ומקלחת. לא מעבר.

מה היחס לגבי שחרור מוקדם? לא יודעת, אנחנו שוחררנו כעבור 5 ימים כי היתה בעיה רפואית עם אחד התינוקות.

תובנות נוספות? אם אפשר, לא להתקרב לשם.


תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות? או ביות מלא (אם יש חדרים פנויים לכך) או בשעות שהם מגדירים מראש. אני הכי זוכרת את התור של האמהות לתינוקיה, מחכות שיפתחו כבר את הדלתות. כאילו שאנחנו מורעבות שמחכות שיזרקו לנו קליפות תפו"א.

האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה? אני מאד רציתי להפגש עם יועצת הנקה. לא היתה אחת כזו בכל חמשת הימים בהם שהיתי שם. בכל פעם אמרו שיודיעו לי אם מגיעה. לא הגיעה. מאחר ולא יכלתי לשבת בחדר ההנקה, נאלצתי לבקבק בתינוקיה בעמידה (כי לא הסכימו להוציא את התינוקות החוצה בלילה). אני היום לא מבינה איך נתנו לי במצבי (המוגלובין ופריטין ברצפה, בקושי עומדת) להאכיל בעמידה תינוק שרק נולד, העיקר לא לתת לי לגלגל אותו עם העריסה לחדר? במשך היום בעלי הביא אותם אליי כך שלא היתה לי בעיה לנסות להניק או להאכיל במיטה. הלילות היו סיוט אחד מתמשך. לקח לי רבע שעה לדדות מהחדר לתינוקיה, כי לא הסכמתי לתת להן להאכיל את הילדים שלי. לא סמכתי בגרוש ורק רציתי כבר לעוף משם.

האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד? ממש לא. מצד שני, גם לא שאלתי. בשלב הזה לא האמנתי שם באף אחד ולא סמכתי על אף אחד.

התרשמות כללית: יש צורך להוסיף מעבר למה שרשמתי? אם מישהי רוצה לשאול שאלות, בשמחה אענה.

תובנות נוספות? מאחלת לבת של ד"ר טובבין לעבור לידה כזאת. (סתם, יודעת שזה לא יפה).
 


לא עברתי דברים כאלו (וכמובן כ"כ מצער שזה קרה..)
אני בהחלט זוכרת את התורים לתינוקייה. בקושי יכולה לעמוד ויש כסא אחד(!) שהשומר הואיל בטובו לא להתיישב עליו אבל אין מצב שאני חוזרת לחדר, יותר גרוע...
 
תודה בנות


זה בסדר, זה עבר, נגמר. יש לי 2 נסיכים אהובים בבית שמשכיחים את הדרך.
הכל צף לי עכשיו כי אני צפויה ללדת ממש בכל יום, וכנראה שממש הדחקתי. בשבוע שעבר הייתי עם צירים באסהר', היה לי ברור שאני יולדת שם בגלל הקירבה והנוחות של המשפחה הקרובה, ופתאום כשהייתי שם הכל עלה לי והרגשתי שרק בא לי לבכות. אמרתי לבעלי שגם אם אני בלידה פעילה, אני משחררת את עצמי ונוסעת לבי"ח אחר.
מזל שקיבלתי עוד כמה ימי חסד..
 

anhelita

New member
שאלה:

זה נשמע כאילו שהמיילדת הופתעה מזה שיש תאומים וגילתה על זה רק בפתיחה מלאה?
את ידעת? הם ידעו שיש לך תאומים?
הם לא הציעו לך מראש ללכת לקיסרי? את רצית לידת תאומים טבעית?

וכמובן, מה שעברת זה נורא....את גיבורה....אין דברים כאלה
 
המיילדת לא הופתעה שיש תאומים..

מן הסתם מסתכלים על מעקב ההריון, מנטרים, שואלים שאלות. היא צעקה את זה לכיוון המסדרון כי בפתיחה 10 מעבירים מחדר לידה לחדר ניתוח, והיא כנראה חששה שהלידה תקרה עוד בחדר הלידה (אח, הלוואי!).
ולא, לא מציעים קיסרי באופן קולקטיבי לכל יולדת תאומים, מעבר לזה שאני רציתי לחוות את הלידה. לא ידעתי אם אהיה שוב בהריון (ההריון הגיע אחרי כמה שנים) ולא רציתי לוותר על החוויה הזו, מה גם שהם היו במצגי ראש-ראש וזה לא אמור להיות מסובך כי בדכ' הראשון מנתב את הדרך ולאחריו השני פשוט מחליק כי הכל כבר פתוח.
ותודה!!
 
בגלל זה אני לא ממליצה על בית החולים הזה

איזה ואקום מיותר! רק כי הרופא ממהר?? ובלי להסביר כלום לאשה שעושים לה את הואקום הזה? ולדבר מעליה כאילו היא לא קיימת? פשוט מזעזע. מצטערת שנאלצת לעבור חוויה כזאת ומאחלת לך חוויה מתקנת בפעם הבאה.
 

lalimotek

New member
שתי לידות נהדרות


חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית - שתי הלידות שלי היו טבעיות ללא אפידורל או כל חומר מאלחש. הצוות תמך ואפשר תנועתיות ולידה בתנוחות שונות
יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו - חדר מאובזר עם שרותים ומקלחת צמודים.
יחס לדולות - לא נעזרתי בדולה
המלצה על מיילדת ספיציפית - מירב ואיריס נהדרות אנושיות ומקצועיות
תובנות נוספות - את הבת שלי ילדתי במיון יולדות ולא בחדר יולדות כי טוב הגעתי עם הראש כבר בחוץ
ההיערכות ללידה שם הייתה מהירה נהדרת ותומכת. בקיצור ממליצה!!

יולדות:
כמה יולדות בחדר - 1-3 יולדות הייתי גם בחדר של שלוש וגם של שתיים. אגב נפתח לאחרונה בבי"ח מלונית.
איך האוכל - טעים באופן מפתיע לבי"ח
איך היחס - נהדר חם ועוזר
איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג - יש הקפדה על שעות הביקור כך גם על שעות נוכחות בן הזוג
מבנה החדר, הציוד שבו וכו' - חדר סטנדרטי של בי"ח. יש הקפדה על ניקיון
מה היחס לגבי שחרור מוקדם - ניתן להשתחרר אחרי 12 שעות אין אין בעיה רפואית


תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות - יש חדרי ביות מלא אם כי מעטים מדיי לטעמי. בכל חדר יש שתי יולדות עם מקום לכל הציוד. לצערי לא יכלתי להיות בביות מלא אז אני לא יודעת מה השעות וכו'...
האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה - כל האחיות שנתקלתי בהן התעניינו בהנקה ואיך אפשר לעזור. בנוסף יש חדר הנקה ליד התינוקייה שניתן לשבת בו בכל שעות היממה, בבקרים יש שם יועצות הנקה שמאוד עזרו ותמכו - אגב תמכו גם במי שהחליטה לתת תמ"ל ולא להניק
האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד - בהחלט

חשוב להבין שבכל בי"ח יהיו סיפורים טובים וסיפורים רעים. חשוב שכל יולדת תעשה הכנה טובה לגבי תהליך הלידה ומה *היא* הייתה רוצה שיהיה בלידה שלה כולל הבנת האלטרנטיבות. כמו כן חשוב שהמלווה יכיר ויידע את רצונותיה של היולדת (בעלי למשל היה החוליה המקשרת ביני ובין הצוות הרפואי בלידה)
מאחלתלכולן לידות טובות מעצימות - בידיים מלאות
 
ילדתי באסף הרופא לפני 2.7

מבחינת יופי, מתקנים חדשים ונוחות היה מצוין

כל השאר מזעזע!

יותר מדי רופאים ומתמחים מסתובבים בחדרי הלידה. כל רגע מתערבים, מלחיצים, מציקים ולא נעימים. חוץ ממילד אחד (כן גבר) שהיה מדהים, 3 המיילדות האחרות שעברתי היו קשוחות, עמוסות וקצת חסרות סבלנות

המחלקה סטנדרטית, 3 בנות בחדר עם מקלחת שירותים. העיקר שעבר מהר

לא אחזור לשם שוב
 

יעללל2

New member
ילדתי שם ב2007 וב2008

לידה ראשונה- ילדתי רגיל אבל עם וואקום מהיר מידי לטעמי, היה שם עומס לא נורמלי, מחלקת ילודים הייתה טובה, מחלקת יולדות סבירה, מיילדת מזעזעת הייתה לי, רופא שעשה לי וואקום היה מקצועי מאד והתפרים מקצועיים מאד וכן הריבזיו של השיליה היה מקצועי מאד. אבל המיילדת הזוועתית הרסה לי.

לידה שניה- לידה נהדרת, מיילדת מדהימה, התפר שתפרו לי- היה בסדר,מחלקת ילודים בסדר גמור,מחלקת יולדות - סבלתי, חמולה של יהודים דווקא הסתתרו בשירותים ולא נתנו לנו לנוח, לי ולעוד שותפה. האחיות בסדר- פרווה, עושות את העבודה. זה לא בית הבראה, זה בית חולים וזה סביר.

התערבותיים מאד כך חשתי, אבל מה שמצחיק הוא- ששם (במקום התערבותי) ילדתי את הלידות הרגילות, אח"כ ילדתי רק בניתוח במקום בעל אוריינטציה יותר טבעית, ככה שאי אפשר לקבוע כלום.

חזרתי לשם לפני כחודשיים לאחר שהסתבכתי בניתוח קיסרי במקום אחר, התאשפזתי במחלקת נשים- היה נהדר, מקצועי מאד, הרגשה נעימה.

זה לא משנה איפה, צריך סיעתא דשמייא בכל מקום.
 
מבחינתי הלוואי ואוכל לחזור שם גם הפעם

ילדתי באסף הרופא פעמיים ב-2007 וב-2008, הייתי מרוצה מאוד.
לגבי דתיים - הבית חולים לא ערוך בכלל ליולדות דתיות ולמי שזה מאוד משנה לה, צריכה לקחת את זה בחשבון.

חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית? בלידה הראשונה הילדה נתקעה ונאלצו לבצע ואקום, בלידה השניה, הודעתי שבאתי לחוויה מתקנת, בלי אפידורל, לידה מהירה וטובה, וככה היה.
מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש? בראשון ביקשתי וקיבלתי אפידורל, בשניה ביקשתי ללדת בלי אפידורל ואכן ילדתי בלי.
מה יחס הצוות לניתוח קיסרי? מה התרשמותך מחדרי הניתוח ו/או תפקוד הצוות המנתח? בלידה הראשונה כמעט הכניסו אותי לקיסרי כי הילדה נתקעה ואני הייתי לאחר לידה קיסרית. התחננתי שלא יעשו קיסרי, ואכן בסוף היא יצאה בעזרת ואקום.
יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו. - החדר מפנק, יש טלוויזיה, מקלחת ושירותים, פרטיות, המיטה מתכווננת, לא היה חסר לי כלום. אני יודעת שיש גם חדר עם ג'קוזי.
יחס לדולות? לא יודעת - לא לקחתי
המלצה על מיילדת ספיציפית? מרים מרים מרים. אין כמוהה. מסתבר שהילדה בלידה השניה (הראשונה באסף הרופא) לא סתם נתקעה אלא יש לי מבנה מאוד בעייתי שלא מאפשר לתינוק לצאת ללא הכוונה, היא הכניסה את היד וממש הראתה לתינוק את הדרך החוצה. היא אמרה שהיא עוד לא ראתה מבנה כזה, והיתה איתה עוד מיילדת שראתה איך מיילדים עם מבנה כזה.
תובנות נוספות?

יולדות:
כמה יולדות בחדר? הייתי בביות מלא - 2 יולדות בחדר, בביוב ניתן ורצוי להביא את התינוק כאשר היולדת רוצה להתקלח או לנוח - וזה יתרון גדול מבחינתי.
איך האוכל? בסדר. אוכל זה בי"ח.
איך היחס? האחיות ביולדות פחות נחמדות מאשר המיילדות, בעלי טוען שהם אנטיפטיות.
איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג? בעיקרון בן זוג לא יכול לישון עם היולדת בלילה, אם זה לא מפריע לאף אחת בחדר אז זה יכול לעבור, לי אישית זה מאוד הפריע וביקשתי מהאחות שתבקש מהבחור לצאת. זה לא היה כ"כ נעים ואני לא חושבת שזה צריך לבוא ממני, יולדת צריכה להבין שאם היא רוצה את הבעל לידה שתקח מלונית.
מבנה החדר, הציוד שבו וכו' - בחדר (ביות מלא) היה שידה עם טיטולים/מגבונים/משחה ובגדים להחלפה.
מה היחס לגבי שחרור מוקדם? לא יודעת, מעולם לא ביקשתי לצאת יותר מוקדם, אני חושבת שאני צריכה את ה-48 שעות האלה להתאוששות.
תובנות נוספות?

תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות? כתבתי
האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה? יש יועצת הנקה שעוזרת בשעות קבועות מראש, האחות גם עוברת בחדרים ומזכירה למי שרוצה.
האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד? לא יודעת - לא הייתי צריכה
התרשמות כללית?
תובנות נוספות?
סה"כ אני הייתי מאוד מרוצה לאסף הרופא, נכון שיש גם דברים פחות טובים אבל אני משערת שקשה למצוא בי"ח שהכל יהיה טוב, וגם אז ניתן למצוא תגובות שליליות מיולדות אחרות. זה עניין של מזל וגם עניין של טעם אישי, מה חשוב לכל אחת ואחת.
 

יעללל2

New member
כאילו כתבתי בעצמי...גם אני ילדתי באותם שנים

והמיילדת המומלצת היא רננית!!!!!
 
ממש אוהבת את קפלן!

3 קיסרי עברתי שם בהצלחה רבה וצוות מעולה
ומי שיולדת קיסרי לרוב מקבלת חדר לבד
שבעלי ישן איתי בלילות...
הריביע נקבע גם שם בעזרת השם
 

רעיגאני

New member
ילדתי פעמיים בלידות מסובכות

את שירי ילדתי שם בלידה קשה וממושכת שהסתיימה בלידת ואקום
כ"חוייה מתקנת" ילדתי שם את דנה בניתוח קיסרי לא מתוכנן

עם שתי הסיטואציות הם התמודדו מעולה ובאופן מקצועי ומכבד.

האשפוז ביולדות גם לפני וגם אחרי היה נפלא ואני ממליצה על יולדות ב' אבל גם א' טוב.

אפילו שלחתי לאחר הניתוח של דנה מכתב הוקרה



מזל טוב
 
מרחיבה קצת על קפלן

אני חייבת לציין לטובה את צוות המיילדות , שמעתי רק פידבקים חיוביים וגם אני מצטרפת , הצוות נבחר לדעתי בקפידה ושומר על מוניטין , ילדתי בשבת שעברה , כשנכנסתי ללידה ישר דרשתי אפידורל ( נו טוב .. זו לידה שנייה ידעתי מה מחכה לי ) ולא היתה בעיה עם זה או אפילו נראה לי שהמיילדת היתה בגישה יותר טבעית ושאלה אם אני רוצה עכשיו או לחכות ...

החיסרון בחדרי לידה : אין שירותים .... ואין מקלחת אבל מי שמקבלת אפידורל זה פחות קריטי לדעתי

מבחינת מהלך הלידה : המיילדת שלי היתה מנוסה שקולה דיברה בטון רגוע ומרגיע , עודדה אותי ולא גערה ,התחשבה בי כשרציתי לנוח, אחרי הלידה יצאה ונתנה לנו זמן איכות ונשארנו כשעה אחרי הלידה עם הפצפון בחדר הלידה

מבחינת האשפוז: ממליצה כמו קודמותי על ב' , הלידה הזו הייתי ב א' , הצוות פחות היה סימפטי ונראה שהוא שחוק וחסר סבלנות

בגדול : ממליצה
 
למעלה