איפה ללדת?

anhelita

New member
חוויה חיובית למרות הלידה הקשה

בפעם הראשונה הגעתי לליס כחודש לפני הלידה בגלל מיעוט תנועות למעקב. היינו שתיים בחדר של שלוש והרגשתי שכל היחס מופנה ליולדות ולא לאלה שממטינות ללדת....בדיעבד היה יחס מקצועי נטו,
בלידה זה כבר היה ממש שונה (לטובה)

חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית?
*אני אישית לא רציתי לידה טבעית והודעתי מבעוד מועד שארצה הכנה לאפידורל.

מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש?
*המיילדת המקסימה אמרה לי, שאקח לתשומת ליבי, שכשאחליט שלא רוצה לסבול יותר, יכול לקחת עד חצי שעה להביא את המרדים, אבל ממש לא לחצה עלי. להיפך.
קיבלתי אפידורל בפתיחה 3. עד להגעת פתיחה מלאה כמעט ולא הרגשתי את הצירים, אבל הרגשתי טוב מאוד את הרגליים וזזתי המון על המיטה. כשהגעתי לפתיחה מלאה, לצערי הרגשתי הכול. 3 שעות של צירי לחץ נוראים כאשר אני כל הזמן שואלת למה לעזאזל זה כואב ככה כשאני עם אפידורל...

מה יחס הצוות לניתוח קיסרי?
לא מעודדים.
*בזמנו חשבתי שאני רוצה ללכת לקיסרי אלקטיבי כי העוברית הייתה גדולה בהערכת משקל. הגענו לפגישה עם מנהל המחלקה (שהיה מגעיל ויצאתי ממנו בוכה, אבל בדיעבד עשה לי את הטובה של החיים שלי!). ביקשתי ממנו להירשם לקיסרי אלקטיבי. הוא הסביר לי (אמנם בצורה לא נחמדה), שאין לי שום סיבה מוצדקת לסכן ככה את חיי ו/או את יכולת הפריון שלי (!) הפחיד אותי עם כל מיני סיכונים: הדבקויות, קרעים ברחם בלידות חוזרות, אבדן רחם, דימומים ועוד..בסוף אמר לי:"בבית חולים הזה, בחיים לא יעשו לך קיסרי אלקטיבי! את יולדת בתולית בת 26 וזו הלידה הראשונה שלך! אם היית רווקה בת 40 הייתי שוקל את זה, אבל את רק בהתחלה.....אז התשובה היא בשום פנים ואופן לא !" ....הייתי בשוק מצורת הדיבור וההפחדות, בכיתי המון ואשכרה רציתי להתלונן עליו, אבל בדיעבד תודה לו


יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו.
*לא ראיתי שום חסרונות. הכול קרוב. לא צריך להסתובב במבוכי בי"הח כאשר מגיעים למיון יולדות או לאחר מכן. במחלקה עצמה ישנו מעין לובי מאוד נח למבקרים. מוזר שאין לקנות אוכל בשום מקום במתחם בשעות הלילה. אין כלום בחדר אוכל כי יש שם מעין קייטרינג חיצוני (זה לפחות מה שנאמר לי).

המלצה על מיילדת ספיציפית?
*היו לי שלוש. שלושתן מדהימות.
1)נלי -זו הייתה השעה האחרונה של המשמרת שלה כשהגעתי.
קיבלה אותנו בנעימים, שאלה אם אני מעוניינת בחוקן והשרתה מלא רוגע
2)נלה -הייתה איתי כל המשמרת שלה. פשוט מקסימה. כל הזמן דיווחה על התקדמות והייתה איתי המון בחדר. בסוף המשמרת שלה הייתה ממש מבואסת שלא תספיק ליילד אותי (אחרי שהייתה איתי שעתיים מתוך 3 של צירי הלחץ בפתיחה המלאה), אפילו התעכבה קצת, אבל "המשיח לא בא"
3)עדי -מקסימה ביותר סיימה את העבודה עם ד"ר מאני המדהים בחתך יזום וואקום....לא הייתה ברירה. הילדה פשוט הייתה גדולה מדי בישבילי.
דרך אגב, עדי הייתה זו שקשרה לה את הפופיק והיא קשרה אותו "הפוך". הוא נראה כמו בלון שיוצא החוצה...זה לא באמת מפריע לי, אבל משהו שהיא "השאירה" לי ממנה...

תובנות נוספות?
*צוות סופר מקצועי, נחמד, הרגשתי שכולם מעוניינים לתת את השירות הטוב ביותר. אפילו המנקה הייתה מאוד אמפטית והציעה לי עזרה...
בבוקר היה תור לבדיקת שמיעה, כאשר כבר רציתי לוותר, ניגשה אלי מישהי ואמרה שהילדה שלי כבר עברה אותה בהצלחה. הם עשו אותה כאשר הייתה בתינוקייה ולא היה לחץ.
הצוות נתן המון תמיכה רגשית.
לפני השחרור יש סוג של הרצאה, שבה האחות דיברה על חשיבות התרגילים שאפשר כבר לבתחיל לעשות לרצפת האגן, דיברה על החשיבות של הנפש והסימנים שצריכים להדאיג, על כך שתמיד אפשר לחזור לביקור ולבקש עזרה...

יולדות:
כמה יולדות בחדר?
*מיד אחרי הלידה, הכניסו אותי כשלישית בחדר של שתיים ואמרו שתיכף מעבירים לחדר אחר. לאחר כשעה העבירו אותי לחדר של שתיים ואז הבחורה השניה עזבה למלונית ונשארתי ללילה אחד לבד לגמרי בחדר.

איך האוכל?
*האוכל הייה מצויין. כנראה שהייתי מורעבת...חחח...אבל הרגיש לי גורמה...
איך היחס?
יחס מדהים, מאוד אכפתיים, מאוד מקצועים.

איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג?
*היה איתי כל הזמן חוץ מאשר בלילה. היו בעלים שנשארו לישון בלובי (לא נתנו להם להישאר בחדרים).

מבנה החדר, הציוד שבו וכו'.
*חדר רגיל, נקי, משופץ עם מקלחת.

מה היחס לגבי שחרור מוקדם?
*היות והייתי אחרי וואקום ונזקקתי גם לקטטר בהתחלה,
הושארתי למעקב של 48 שעות לאחר הלידה.

תובנות נוספות?
אני יודעת שאני חוזרת ללדת שם גם הפעם למרות שיש לי לפחות שעה של נסיעה והרבה בתי חולים אחרים קרובים יותר.
היחס והביטחון הרפואי/מקצועי שהרגשתי שם מאוד חשובים לי.

תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות?
*יש את כל האופציות.
בהתחלה הצהרתי שאני רוצה רק ביות מלא. אמרו אין בעיה.
אחרכך הבנתי "למה הכנסתי את עצמי"
כי הייתי מותשת ובהלם תוטאלי מהלידה. התפרים כאבו לי נורא. לא היה לי אפילו את הכוח להגיע לתינוקיה כדי להחזיר אותה.
היות והצהרתי על הנקה מלאה, "הציקו" לי כל כמה שעות. תבואי, הילדה בוכה, צריכה לאכול,....ועוד כל מיני דברים שעכשיו אני ממש מתביישת, אבל אז, אמא בת יום, ממש לא הייתי מסוגלת להתמודד איתם והצוות עזר לי המון. גם פיזית וגם נפשית....

האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה?
*האחיות עזרו המון, הציעו לי כל מיני קומפרסים כי מאוד כאב לי. בנוסף ליועצות של בית החולים היו שם גם יועצות חיצוניות, שגם הן עזרו מאוד.

האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד?
*אכן מכוונות. יש גם הדרכה מיוחדת לאבות


התרשמות כללית?
*בית חולים מעולה.
 
ילדתי שם 3 פעמים

מהנסיון הדי גדול שלי, חדרי הלידה מקסימים, מרווחים מאובזרים.
הצוות בחדרי הלידה מקצועי מאד בדר"כ, מתחשב, תומך וגמיש ביחס לרצונות.
בלידה השניה הייתה מיילדת שלא הסתדרתי איתה, ביקשתי שיחליפו ונענו מיד לבקשתי.

חדרי האשפוז זה משהו אחר, בדר"כ צפוף מאד, רועש חדרי השירותים מנוקים פעם ביום וזה היה ממש מלוכלך, כי נשים אחרי לידה מאד מלכלכות.
בלידה האחרונה במשך יומיים וחצי של שהיה, הצלחתי לישון בקושי שעתיים עם כל הרעש שהיה בחדר, (סודנית שאושפזה ובעלה ואישתו השניה היו בחדר כל הלילה, ולא הצלחתי לישון דקה).
חיכיתי לדקה של השחרור, יותר מאשר חיכיתי ללדת (ותמיד ילדתי בשבועות 41-42).
 
לי זה התאים

אנסה לענות על הסעיפים
חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית? יש מרכז לידה טבעית בתשלום ובכללי זורמים עם מה שבא לך, עד האפידורל ששם את חייבת להיות על המיטה
מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש? שוב, זרמו איתי. ביקשתי אפידורל בערך בלובי.
מה יחס הצוות לניתוח קיסרי? מה התרשמותך מחדרי הניתוח ו/או תפקוד הצוות המנתח?ילדתי טבעי. ידוע כבית חולים שלא לוקח סיכונים מיותרים אם צריך.. צריךץ
יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו. חדר גדול מואר, אופציה להחשיך, מקלחת שפינקה, כיסא לבעל. מה שצריך, בלי אינסטרומנטים מיוחדים, אבל שוב, לא הייתי צריכה כי הייתי על המיטה.
יחס לדולות? ידוע שלא אוהבים/מאפשרים... צריך לבדוק פרטני.
המלצה על מיילדת ספיציפית? כולנו היו מקסימות. היתה עדי אחת במיון נשים שחבל שלא היתה איתי בלידה!!!
תובנות נוספות?
מתקתקים את העבודה, מאד מקפידים על צניעות, לבעל אסור לטייל מחוץ לחדר ומקפידים על אורחים. אני הייתי חצי VIP בגלל הרופא שלי ודאגו לי שם. הרופא שתפר היה מקסים ונעים, והאחיות דאגו לנו אבל לא הציקו. נתנו לילדה להיות עלי ועל האבא ושלחו אותו איתה לתינוקיה...סה"כ היה טוב.

יולדות:
כמה יולדות בחדר?
2,3,4 .. כל האופציות, אני קיבלתי חדר של 4 מתוכן 2 אחרי קיסרי.. לא מפנק ולכן ברחתי למלונית. החדר קטן צפוף הבעל אל ממש יכול לשבת איתך ובטח לא לישון(אלא אם הוא מתחבא כמו זה שמיטה לידי).

איך האוכל? מזעזע!!! לטעמי לפחות.
איך היחס?
האחיות היו מקסימות מממש, גם כשהגעתי ב5 בבוקר למחלקה וגם כשיצאתי. אמנם הייתי מעט זמן אבל הן היו מקסימות, גם כשהגענו אחכ לבדיקות לפני שחרור.
איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג? בן זוג כל היום עד חצות נדמה לי או קצת לפני, במהלך היום מקפידים מאד על שעות עד רמת גירוש... לא נעים מצד שני שומר על שקט. לבעל אין מקום להיות ליד המיטה של האישה, צפוף. מצד שני כבר יצא לי לבקר חברה בחדר של 2 והיינו שם שעות ולא גירשו אותנו(והשניה לא היתה בחדר בכלל)
מבנה החדר, הציוד שבו וכו' - מיטות ארונית מקלחת.. כיסא לבעל. לא נוח בכלל
מה היחס לגבי שחרור מוקדם? בואו נגיד שהיה לי חום אחרי הלידה ואמרו שהמעבר למלונית מוטל בספק, ואז אחרי כמה שעות שירד, ישר הביאו טפסים ונתנו לי לעבור..
תובנות נוספות? מלונית זה פינוק שלא הייתי מוותרת עליו(אבל זה פינוק יקר) אין לי ספק שלא משקיעים במחלקה כי יש מלונית. מי שלא אכפת לה.. אז בקטנה.

תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות? מה שרוצים, כולל במלונית.
האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה? האחיות של המלונית זה האחיות של התינוקיה הרגילה, חלק היו נעימות יותר חלק פחות, אבל ישבו ועזרו לי והרגיעו - הכי חשוב.
האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד? מאד!! היו סדנאות ומפגשים ויכולת לבוא שוב ושוב שיעזרו ויראו - שוב רלוונטי למלונית אבל זה אותו צוות
התרשמות כללית? על המלונית אין לי תלונות פרט למחיר :)
תובנות נוספות?

מחזירה להתחלה - לי זה התאים, גרתי 5 דקות משם, הרופא שלי הוא מנהל המחלקה ואל אכפת לי שיתערבו אם צריך. בית חולים מקצועי ביותר, צוות מקסים וחם,החניה באיזור קשה ויקרה אז למי שזה שיקול... יתרון שיש מרכז קרוב למבקרים ולאלו שהביאו קפה לחדר הלידה בחצות.. אני אחזור בסיבוב הבא
 
עושים שינוי מבחינת הכנסת דולות לחדרי לידה

בשנה האחרונה חל שינוי גדול לגביי הכנסת דולות לחדרי הלידה וזה מאוד משמח. החשיבות של דולה בלידה היא משמעותית כל כך וממש יוצרת שינוי בלידה ובתפיסת הלידה, כך שהצעד הזה הוא חשוב וטוב.
 

tammary

New member
נסיון מלידה ראשונה ללא אפידורל שהחלה בזירוז

ילדתי שם לפני כארבע שנים, חוזרת ללדת שם בהריון נוכחי.
ילדתי בחדר לידה רגיל בעקבות השראת לידה , ללא אפידורל.

מחלקת הריון בסיכון - היה אשפוז קצר בסך הכל נעים, צוות נהדר ששיתף אותי במידע ובהסברים על כל תהליך השראת הלידה. (בעקבות התחלת רעלת). נשלחתי עם הפניה והייתי בטוחה שיזרזו אותי מייד, החליטו לשמחתי לאשפז ולעקוב קודם ורק כשהובן שחייבים לזרז המליצו על הפעולה.

חדרי הלידה:
ברוב החדרים יש שרותים ומקלחת פרטיים.
יש שני חדרי לידה טבעית עם ג'קוזי וקצת יותר גדולים. לא מדהימים יחסית לזה של בלינסון מצד שני בהחלט מספקים. פתוחים תמיד ובדרך כלל פנויים.

מה יחס הצוות ללידה טבעית? יש מספר רב של מיילדות שתומכות ומעודדות לידה טבעית: שרי היא אחת מהן, אצלה עשינו את הקורס הכנה.

מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש? - הדבר הכי טוב במאיר זה קיומו וזמינותו של גז צחוק כאמצעי אלחוש. שכחתי מזה במהלך הלידה אולם רביזיה (חיפוש שאריות שיליה) שנאלצו לעשות אחרי הלידה, עשו לי באלחוש של גז צחוק בלבד. הזיכרון שנשאר לי מהלידה מאד מאד מבודח.

יחס לדולות? באתי עם דולה ולא עשו שום בעיה.

המלצה על מיילדת ספיציפית? יש כמה מקסימות.

תובנות נוספות?
החלו עכשיו בשירות חדש שמאפשר להזמין מיילדת פרטית בתשלום מתוך התורניות שלהם. כולן עם המון נסיון בלידות טבעיות. כולל קורס הכנה או רענון ותוכנית לידה. זו הסיבה שאני חוזרת לשם עכשיו - אני רוצה מיילדת פרטית.

יולדות:
כמה יולדות בחדר? יש חדרים של 3 ושל 2. יש חדרים נפרדים לביות מלא. צריך לקוות שיהיה מקום . לא ידוע לי על מקרה שמישהי ביקשה ולא קיבלה תוך כמה שעות .
צוות העזר זכור לי לטובה מאד - אנשים מקסימים!!
צוות הדרכת הנקה בניהולה של ג'ניס - נהדר!!! בזכותם הנקתי בשתי הלידות הקודמות.
 

מ י כ ל10

New member
מאיר - לפני שנה וחודשיים

לא ילדתי בחדר לידה. עונה מהסיור:
חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית?
מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש?
מה יחס הצוות לניתוח קיסרי? מה התרשמותך מחדרי הניתוח ו/או תפקוד הצוות המנתח?
יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו.
יחס לדולות?
המלצה על מיילדת ספיציפית?
תובנות נוספות?

נטייה טבעית. נדמה לי ששניים מהחדרים הם עם מקלחת. בנוסף: חדר (אולי שניים?) לידה טבעי נעים. חינם על בסיס מקום פנוי (לדבריהם - בד"כ יש). אביזרים כמו כיסא לידה, כדור פיזיו - אין בעיה להעביר גם לחדר רגיל.

יולדות:
כמה יולדות בחדר? היינו שתיים.
איך האוכל? בסדר.
איך היחס? מצוין.
איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג? יש הקפדה על שעות הביקור. הייתה לי כבר ילדה בבית כך שבן הזוג היה איתה רוב הזמן. לא ראיתי הרבה בעלים לאורך היום.
מבנה החדר, הציוד שבו וכו' נראה לי סטנדרטי. בחדר כיור גדול שאפשר לרחוץ בו את התינוק ומקום להחלפת חיתולים ובגדים.
מה היחס לגבי שחרור מוקדם? נותנים את האזהרה הסטנדרטית ("לא כדאי כי...על אחריותך"), מסבירים למה לשים לב (צהבת ועוד) ומשחררים מוקדם.
תובנות נוספות?

תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות? ביות גמיש. כרצונך (אין בעיה עם ביות מלא לחלוטין)
האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה? בהחלט, ועושות זאת מצוין. יש גם הדרכת הנקה מחלקתית מצוינת (בארוחת הבוקר).
האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד?
התרשמות כללית?
תובנות נוספות?

באופן כללי:
צוות נעים מאוד.
לא עשו עניין משום דבר ולא היו נוקשים לגבי שום דבר.
בתחושה שלי, אם מבקשים משהו שחורג מהפרוטוקול הם נותנים את האזהרה / הסבר המתחייבים (ובצדק, אחריותם לבדוק שהמשמעות ברורה), אבל ממלאים את כל הבקשות אם הכול בסדר (לא לחסן, לא לרחוץ, לא פיטוצין, שחרור מוקדם - את אלה בדקתי בעצמי).
כמו כן, רציתי ביות מלא. נאמר לי שאין חדר מתאים, אבל תוך דקה פשוט פתחו חדר כזה וזהו.
לא קיבלתי אנטיביוטיקה בלידה (GBS), ובניגוד למה שנאמר לי בטלפון לפני שילדתי, הקטן לא קיבל אנטיביוטיקה באופן אוטומטי, אלא היה במעקב. המעקב לא הפריע לביות המלא.
האחיות חביבות ביותר! עושות כל מה שאפשר כדי לסייע ולהקל (משחה לטחורים, משחה לפטמות, פדים עם מגנזיום / קפואים, יוגורט וכריכים למי שמורעבת באמצע הלילה, השגחה על התינוק כשאת קופצת לשירותים/להתקלח).
מבחינת עזרה בטיפול: ילד שני. לא רחצתי. את רוב החיתולים החלפתי בתינוקייה כשבדקו אותו. תמיד ששו לעזור.
אני שמחה לומר שכשהייתי בתינוקייה שמעתי את האחיות מדברות על התינוקות מאוד ברגישות וברצינות (הקטנה הזאת לא רוצה לאכול, החמוד הזה בוכה הרבה (ולוקחות על הידיים)). שמעתי (וראיתי) אותן ממליצות לאמהות על בקבוקים המתאימים להנקה, מסייעות בשאיבה אם היה צורך, מרגיעות ומסבירות.

 
ילדתי שם ב2008 ו2009

(נראה לי שהזמן שעבר חשוב. בי"ח משנים מדיניות, משפצים וכו' ולא דומה לידה של לפני שיפוצים או במהלכם לאח"כ, סתם דוגמא)

חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית? ממה שנתקלתי הצוות פתוח. יש גם מתנדבות של ארגון תמ"ר שמסייעות למי שחפצה (בתור דולה)
מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש? ילדתי ללא אפידורל. יש מרדים לחדרי לידה.
מה יחס הצוות לניתוח קיסרי? מה התרשמותך מחדרי הניתוח ו/או תפקוד הצוות המנתח? מכיוון שביה"ח מקבל הרבה נשים ללידות חוזרות ורב ה"קהל" שלו הן נשים ולדניות שחפצות במשפחות ברוכות היד לא קלה על הסכין. הובהלתי לניתוח חירום. המרדים היה מקסים, המנתח דיבר איתי ברגישות רבה בהתאוששות וסה"F התרשמתי בסדר גמור.
יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו. יש מקלחת בחדר לידה. נכון ללפני 4 שני ם לא ראיתי שם כדורי פיזיו' אבל יכול להיות שזה השתנה.


יולדות:
כמה יולדות בחדר? 2-3
איך האוכל? מעולה (בשבת הארוחות הם "קלאסיות" לשבת, יש קידושים והבדלה)
איך היחס? לפני שנתיים וחצי- מעולה.
איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג? שעות ביקור מוקפדות מאד. בן הזוג יכול להגיע חצי שעה לפני הזמן הרשמי.
מבנה החדר, הציוד שבו וכו' בקומה 7 התנאים ממש טובים. כל מי שהגיעה לבקר אותי התפעלה. מקלחת בתוך החדר, מרווחת יפה ונעימה.
מה היחס לגבי שחרור מוקדם? במעייני מראש יש לילה נוסף (3 לילות בלידה רגילה) ולפחות בפעמים שאני הייתי שם אם השתחררו מוקדם גם קבלו מתנה

תובנות נוספות? יש שם יולדות דתיות וחילוניות. לא כולן רק חרדיות וחסידיות, אבל הוא עם אוריינטציה חרדית מאד ברורה. ממליצה למי שמתלבטת לגשת שם לסיור ולקלוט את רוח הדברים. שמעתי כבר תגובות מיולדות שהחוויה היתה להם לא טובה כי הן חשו אאוטסיידריות (לא בגלל משהו שאמרו להם אלא סתם מלהרגיש היוצאת דופן)

תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות? לא בטוחה שיש שם ביות מלא.
האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה? יש שם יועצות הנקה שמסתובבות ומציעות עזרה, יש גם "הרצאות" בנושא.
האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד? כן. זה אחד השיפורים שראיתי מלידה אחת לשניה. יולדות בלידה ראשונה "סומנו" כדי שיסבירו להם יותר (יש שם רב גדול של יולדות לילד 5-6-7-8-9- וכן הלאה....)
התרשמות כללית?
תובנות נוספות?
 

ט ו ש ה

New member
רלוונט לענות בתור פרסונל? (לגבי חדר לידה)

חדרי לידה:
כמו בכל מקום, יש יותר ויש פחות. באופן עקרוני, כשמגיעה יולדת שמעוניינת בלידה טיבעית, אנחנו משתדלים להתאים לה מיילדת באותה גישה.
אלחוש סבבה. יש שני מרדימים, בתורנות. אפידורל בחדר לידה, אלחוש בפטידין יכול להיות או במחלקת נשים או בחדר לידה, בהתאם למצב היולדת.
עושים ניתוחים קיסריים אבל הסטטיסטיקה שלנו טובה יותר מרוב בתי החולים בארץ מבחינת כמות הניתוחים. בסה"כ לא שמעתי תלונות בנושא

11 חדרים, 10 פעילים באופן שוטף. למעט שני חדרים, בכולם מקלחות. מיטות מתכוונות, כדורי פיזיו יש, לא בכל חדר, אבל מקסימום מפלחים ממחלקת נשים

דולות - בשמחה, באופן עקרוני, אבל מתוך ההבנה לגבי תפקידיה של הדולה ותפקידיה של המיילדת.
יש כמה. אני מעדיפה לא להכנס לזה, כי הן חברות שלי, אז....
 

יעללל2

New member
ילדתי שם ב2010 וב2012

בסדר, הווי דתי, פגיה טובה(איך שאנחנו התנסנו איתם, לא לוקחת אחריות)

ב2010 היה מעולה- אחיות מדהימות, מיילדות מדהימות.מנתח שעשה עבודה טובה.

ב2012- היה זוועה, אותן אחיות אפילו היו על הפנים. ניתוח קיסרי נוסף-הסתבכתי שם לגמרי מבחינה רפואית, הגעתי למסקנה המתבקשת- שהם לא טובים לסיבוכים. שמעתי עוד סיפורים שהם היו לא מקצועיים, כואב לי הלב לדבר נגדם,כי כן משתדלים שם ויש הרבה מתנדבות מקסימות- אבל אין מספיק רופאים בכירים לדעתי(חיכיתי יום שלם לרופא בכיר איזה יום, עם זיהום בבטן וחום 40)... אם את יודעת שאת יולדת בלי הסתבכויות ורוצה הווי דתי- זה המקום. אם לא- אז עדיף בית חולים גם עם מיכשור יותר משוכלל , כי במקרים מסויימים זה קריטי.
 

יעללל2

New member
שכחתי לציין לטובה-מחלקת ילודים- מקסימות

היו כמה ימים שלא יכולתי לטפל בילד(להניק או בכלל להחזיק)
, והם פשוט לקחו אותו תחת חסותם, בכזו אהבה, במיוחד בקומה 5 שם, אבל גם בקומה 7, הן היו מדהימות איתו ואיתי, יש דברים שקשה לשכוח, ואת הטוב הזה אני לא שוכחת.
הרגשתי גם שהן עושות את זה באהבה ולא רק כי זה מה שהן צריכות לעשות, ממש ריחמו עליי שהסתבכתי ועזרו מכל הלב.
 
ילדתי שם לפני שנה 2011

חדרי הלידה:
מה יחס הצוות ללידה טבעית?
לא יודעת, אני לא בעניין של לידה טבעית.
מה יחס הצוות ללידה מאולחשת? איזה סוג של אלחוש?
הגעתי עם פתיחה של 6-6.5 והמליצו לי לקבל אפידורל, התלבטתי כי לא ממש כאב לי. אבל אמרו לי שכדאי וקיבלתי אותו מיד.
מה יחס הצוות לניתוח קיסרי? מה התרשמותך מחדרי הניתוח ו/או תפקוד הצוות המנתח?
לא ילדתי בקיסרי.
יתרונות וחסרונות לעניין מבנה החדר והציוד שבו.
חדר הלידה היה נעים ונקי עם שמירה על פרטיות.
יחס לדולות?
לא ידוע לי.
המלצה על מיילדת ספיציפית?
בלידה שלי היו ציפי ושושי ושתיהן היו נעימות וחמודות.
תובנות נוספות?

יולדות:
כמה יולדות בחדר?
3 בחדר, גם בקומה 5 וגם בקומה 7
איך האוכל?
האוכל היה בסדר.
איך היחס?
היחס היה נעים, תמיד היו שם לעזור מכל הבחינות ובכל מקום.
איך ההקפדה על שעות הביקור? מה המדיניות באשר לנוכחות בן הזוג?
יש הקפדה על שעות הביקור, לומר את האמת- לי זה היה מאוד נעים. נכון שרוצים שהבעל ישאר עוד. אבל לא תמיד יש כוח לאורחים. הגוף כואב ואת רוצה לנוח או פשוט להיות לבד את התינוק, להתחבר אליו ולהרגיש אותו.
מבנה החדר, הציוד שבו וכו'
בקומה 5 הייתי רק ללילה בקומה 7 יש מיטה מתכווננת, ושירותים ומקלחת בתוך החדר, מאוד נוח.
יש גם ארון עם חלוקים, מגבות ומצעים למי שצריכה עוד.
מה היחס לגבי שחרור מוקדם?
מקבלים 3 לילות, ומי שרוצה לותר על הלילה ה-3 יכולה לקבל מתנה במקום.
תובנות נוספות?
היה לי מאוד נעים ואני מקווה שאספיק להגיע בזמן גם בלידה הבאה.

תינוקיה:
מה אפשרויות הביות הקיימות בבי"ח? מלא/גמיש/חלקי/בשעות מוגדרות?
יש ביות מלא, לא הייתי בבית מלא, אבל ראיתי חדר מיוחד של בנות שביקשו ביות מלא.
האם האחיות עוזרות ומייעצות בכל הנוגע להנקה?
יש יעוץ הנקה קבוצתי, ויש את יועצות ההנקה שמגיעות אליך למיטה ומסייעות עם התינוק. מאוד נעימות ועושות הכל כדי שההנקה תהיה לך מוצלחת.
האם האחיות מכוונות בכל הנוגע לטיפול ראשוני ביולד?
בשחרור, מקבלים הדרכה איך להלביש את התינוק ויושבת איתי רופאה שהסבירה לי בנעימות מה התינוק קיבל כשהיה בתינוקיה, אילו חיסונים, מה עלי לעשות כשאני משתחררת מהביה"ח, איזה ויטמין לתת לו כמה להאכיל אותו והוראות בטיחות.
התרשמות כללית?
ההתרשמות הכללית שלי שהיה מאוד מקצועי ונעים.
בזמן האחרון אני מתחילה להיזכר בימים הראשונים בביה"ח, לרגעים הקסומים של ההתחלה עם התינוק כשהכל טרי ומרגש ובא לי לחזור לשם שוב.
כמובן שלא מתגעגעת לכל כאבי הגוף, הבכי וההורמונים המשתוללים.
 
ילדתי פעמיים באסף הרופא

למען הגילוי הנאות - אבי הוא מנהל מחלקה בבית החולים, זכיתי שם ליחס טוב מאוד, מן הסתם, וכנראה משופר מהיחס לו זוכה יולדת רגילה. עברתי שם גם לידה וגם ניתוח קיסרי, ובשניהם היתי מרוצה מאוד.

רוצה להתייחס כאן למערך יעוץ ההנקה של בית החולים, שלמיטב ידיעתי, אין שני לו בארץ (אשמח אם תתקנו אותי).

אחרי שלמדתי יעוץ הנקה במשך שנה שלמה, שכללה 100 שעות של עבודה מעשית בפיקוח של יועצות הנקה מוסמכות IBCLC, השתלבתי בתור מתנדבת בחדר ההנקה של בית החולים.

בבי"הח הזה מחזיקים אחות שהיא IBCLC שכל מה שהיא עושה זה לתת יעוץ הנקה (מבחינת בית החולים, שמשווע לידיים עובדות בתינוקיה, זה מראה על סדרי עדיפויות נכונים מאוד, לטעמי). בנוסף, מוצמדות אליה מתנדבות (כמוני) ומתלמדות בקורס של משרד הבריאות (שהוא לטעמי פחות מקצועי מהלימודים ל-IBCLC, אבל אין לי כוח להיכנס לדיון הזה), שנותנות יעוץ הנקה לנשים במחלקה חינם אין כסף - יעוץ שאם האישה היתה נדרשת לשלם עבורו בביתה היה עולה לה 450 ש"ח לפחות. יש שם אוריינטציה יפה מאוד להנקה ועידוד רב, כולל מערך יעיל של השכרת חלקי משאבה ו-2 משאבות לקטינה טובות לנשים שצריכות זאת.

יכולה לומר לכולכן באחריות שאני, כמדריכת הנקה במחלקה, הייתי נלחמת עם כל אמא שרוצה בכך על ההנקה שלה - התינוק יקבל ח"א בכפית, במזרק, בהאכלת אצבע, בצינורית ומה לא - לא חוסכים במאמצים, בציוד ובזמן לפני שיתנו תמ"ל, כדי לעזור לאמהות לצאת משם עם חוויית הנקה מוצלחת.

אני מציינת את זה, כי קראתי פה בפורום הרבה על ריבוי לידות התערבותיות באסף הרופא (לא יודעת מי בדק את זה סטטיסטית), ובלי לזלזל בחשיבות של לידה טבעית, חשוב לי שנשים ידעו שהלידה היא אירוע חד פעמי, לרוב של כמה שעות, אבל הנקה נמשכת חודשים רבים ושנים, ולימים הראשונים בחיי התינוק, אותן מבלים בד"כ בבי"ח, יש חשיבות מכרעת בנושא.
 

yoyo10

New member
למהלך הלידה יש קשר חזק מאוד לתחילת ההנקה

ובכלל לתחילת חייו של התינוק
תינוק שנולדת בלידה מכשרנית יקשה מאוד לינוק וכן תינוק שהופרד מאימו בגלל ניתוח ושלל התערביות
תינוק שנכנס למצוקה בגלל מפל התערביות בלידה
תינוק שלא בביות יהיו לו מבחינה סטסטית הרבה הרבה יותר קשיים בהנקה.
אי אפשר להפריד את מהלך הלידה עם החיים של התינוק אחר כך
 
אין על זה שום ויכוח

אבל אחת שקרה, והתינוק עבר לידה מכשירנית, עדיף שהאם תפגוש יועצת מוסמכת ומנוסה, שתשב איתה ותסייע לתינוק להתגבר על הטראומה שעבר, במקום להיות בבי"ח שהמדיניות בו היא לדחוף תמ"ל לתינוקות שמתקשים בהנקה רק בגלל שהפרוטוקול מיחחב שהתינוק יאכל משהו תוך כמה שעות מהלידה, והוא, אפעס, מתקשה ביניקה.

מכירה מקרוב מקרים בהן כל מיני אחיות שמכנות עצמן "מדריכות הנקה" נתנו לאמהות יעוץ הנקה קלוקל, שרק גרם להן לסבל ויאוש, וגם לנזק של ממש להנקה.
 

yoyo10

New member
תראי הדרכתי בכמה בתי חולים הנקה

באסף הרופא יש את הנהלים כמעט הכי מחמרים בנושא הפרדת האם מהתינוק
היום כמעט בכל הבתי חולים במרכז יש לפחות IBLC אחת.
את כתבת שהלידה זה משהו רגעי וההנקה זה משהו קבוע ואני פשוט כתבתי שזה המשך ישיר
אם התינוק היה בביות עם אמא שלו עם עזרה מהצוות והיועצת הייתה מגיעה אליה והיא לא הייתה צריכה אחרי לידה טראומטית להסחב לחדר הנקה ולשבת שם עם עוד 20 אמהות ומדריכה אחת(לא יועצת מדריכה) ההנקה הייתה לה הרבה יותר פשוטה
 
היועצת והמדריכות מסיירות גם בחדרים

אבל נכון שהן תמיד נותנות עדיפות קודם כל לאמהות שמגיעות לחדר הנקה.

והעובדה שיש IBCLC בבית חולים עדיין לא אומרת שנותנים לה לעסוק רק בזה, ומפנים אותה ממשימות אחרות, כמו באסף.

אני הייתי באסף הרופא אחרי קיסרי, בביות מלא החל מהרגע שיכולתי לקום מהמיטה (ביום הניתוח), התינוק היה אתי. עד אז הוא היה עם אבא שלו ו/או אתי. לא נראה לי שזכיתי ליחס מועדף כשעשיתי זאת. נכון שהרופאים לא עושים בדיקת רופא בחדרי הביות כמו בבתי"ח אחרים, אבל אמהות הביות יכולות לקחת את התינוק מהתינוקיה ברגע שמסתיימת בדיקת הרופא, ולא צריכות להמתין עד שעת ההנקה הבאה.

מבחינתי, בי"ח מושלם הוא בי"ח ללא תינוקיה, כמו שנהוג באירופה, למעט מקרים חריגים בהם יש בעיה בריאותית חריגה לאם ו/או לתינוק.

אם יש לך קישור או מסמך בו אוכל לראות את הסטטיסטיקה של לידות עם התערבותת לפי בתי"ח, אשמח לראותה. תוכלי לצרף?
 
למעלה