הריון ללא בדיקות

ללה 4

New member
הריון ללא בדיקות

היי לכולן,
קודם כל פורום מקסים מחבק ומרגש! כיף לקרוא.
אנחנו מנסים להיכנס להריון אחרי הריון שלא הצליח (לא נשמע דופק בשבוע 8- אחרי שנשמע בשבוע 6).עברו שלושה חודשים, עדיין מנסים ואני שואלת את עצמי- לאור מה שקרה- עד איזה שבוע כדאי למתוח את נושא הבדיקות (בעיקר אולטראסאונד), כדי להימנע מעוגמת נפש (הייתי קוראת לזה) במקרה והבדיקות יראו הריון לא מפותח? האם יש נשים שמתחילות את כל הבדיקות בשבוע 12? הבדיקות עצמן מכניסות אותי לחרדה מכניסה להריון
תודה ובהצלחה לכולכן
 
הכל אפשרי, השאלה אם כדאי...

לאחר שתי הפסקות היריון בעברי, הבנתי שיש הבדל גדול בין הפסקת היריון בשבוע 8 לבין זו המתרחשת לאחר מכן, בעיקר שבוע 10 וצפונה מבחינת הפרוצדורה הרפואית. על מנת להקטין את החששות, אפשר ללכת לעשות US ראשון בשבוע 8+, מה גם שזו ההמלצה בד"כ כי לפני כן אצל הרבה נשים עדיין לא רואים דופק. להתחיל את כל הבדיקות בשבוע 12 עלול ליצור שתי בעיות - האחת היא פספוס של בדיקות חשובות בדרך (כגון - האם ההיריון ממוקם בתוך הרחם, האם הוא תקין) והשנייה, שאם חלילה ההיריון לא מתפתח באופן תקין, הפרוצדורה בשבוע 12 היא אחרת לגמרי. אני באופן אישי הייתי מעדיפה לדעת כמה שיותר מהר על מנת לטפל בכך בצורה הכי פחות מזיקה לעתיד הפוריות שלי. שני ההיריונות שלי הופסקו בשבוע 8 (האחד באופן יזום והאחד שהפסיק להתפתח בשבוע 6 וכפי שהיה אצלך - בשבוע 8 כבר לא היה דופק..) בפעולות פשוטות באופן יחסי ועם כמה שפחות נזק (עד כמה שאפשר, כמובן). והכי חשוב - לחשוב חיובי, לקוות לטוב ולהשתדל שלא להכליל את המקרה הקודם על היריונות עתידיים.. שיהיה בהצלחה!
 

rhap

New member
היי,

אני גרה בטורונטו, ואצלנו אין אולטרסאונד עד שבוע 12, אלה אם כן יש חשש לבעיה (כמו דימומים במקרה שלי), אני מאמינה שזה נובע מכך שאם זה לא מצליח אז זה לא (נשמע נורא אני יודעת) ואם את מצליחה להגיע לשבוע 12 אז אפשר להתחיל מעקב. מינסיון שלי שאיבדתי שתיי הריונות אחד שבוע 11 ואחד שבוע 9 אני חושבת שאם כן היו מכינים אותי שמשהו לא נראה בסדר וזה כנראה הולך להגמר לא טוב היה עדיף לי, אבל כנראה שלעולם לא אדע... תתיעצי עם הרופא שלך בעניין תמיד כדאי לשמוע חוות דעת רפואית. שיהיה בהצלחה
 
את האולטרא סאונד הראשון בהריון הזה

עשיתי בשבוע 12 - זו הייתה השקיפות
את השניה עשיתי בסקירה המורחבת
ועכשיו אני בשבוע 37 ועשיתי US של שניה וחצי רק כדי לוודא מצג ראש
מעבר לזה לא עשיתי שום בדיקה נוספת מלבד כל טרימסטר בדיקת דם ותרבית שתן.
 

ללה 4

New member
תודה לכל המגיבות:

תודה על התגובות, הן באמת עוזרות לי וחשוב לי לשמוע מה עובר לאחרות בראש.. עם הקריאה אני חושבת יותר ויותר שזה קשור בכלל לחרדה מפני הריון ובתוכה איבוד השליטה על החיים, הגוף, הבריאות ובכלל ועל זה אני צריכה לעבוד עם עצמי. יש הצעות?
 
לדבר כמה שיותר על התחושות

לתרגל יוגה - מאפשר חיבור חזרה בין הגוף והנפש אל התחושות.
 
אני אישית מאוד מתחברת לNLP

לי זה מאוד עזר להתמודד עם חרדות שונות שהיו לי.
תנסי למצוא סוג טיפול שמתאים לך ואת מתחברת אליו
שיחות, NLP, דמיון מודרך, יוגה, אייפק, קינסיולוגיה, פרחי באך... זה באמת לא משנה מה זה יהיה העיקר שזה ייתן לך את הכלים להתמודד עם החרדה (המאוד הגיונית ) שאת חווה.
 
אבל בדיקות יכולות גם להרגיע

למשל אם כן ראית דופק זה יכול להיות מאד מרגיע (מה שקורה ברוב המקרים). מה גם שכמו שכבר כתבו לך, אם יש בעיה עדיף לגלות אותה קודם ולטפל בהתאם.
אני אישית כן בעד בדיקות, כל עוד הן לא מסוכנות, כלומר כל בדיקת דם או אולטראסאונד התקבלה אצלי בברכה. על מי שפיר סיסי שליה וכו' הייתי חושבת טוב טוב ועושה רק אם באמת נחוץ.
אני חושבת שאם הבדיקות או ההריון מכניסים אותך ללחץ לא הגיוני, זה מקום שכדאי לעבוד עליו, ואולי אפילו להפגש עם איש מקצוע לאיזשהו עיבוד של העניין, זה לא חייב להיות תהליך ארוך.
 

amysh

New member
יש כאלה שלא מגלות שהן בהריון עד שבוע 12

אני גיליתי בשבוע 7 והלכתי רק לאחר שבוע לעשות אולטרא סאונד.
 
למעלה