דיכאון בהריון

תותי777

New member
דיכאון בהריון

שלום לכולן,

לפני כשבוע גיליתי שאני בהריון , כעת בשבוע 6 . ההריון לגמרי לא מתוכנן, יש לי שני ילדים קטנים בבית , הקטנה בת שנה וחצי ועיקר הבעיה שהבעל כמעט ולא נמצא ומעבר לכך אין לי ממש עזרה כך שכל יום החל מהשעה ארבע ועד שמונה אני איתם לבד, משחקים, חברים ארוחות מקלחות ושינה- הכל לבד. כבר היום נורא נורא קשה לי ויש ימים שאני ממש לא יודעת איך הזמן יעבור עד לשינה. אני מפגישה אותם עם חברים, יורדים לגינה, הולכים לטייל אך הכל ביחד נורא מתיש מה גם שהעבודה שלי מאוד אינטנסיבית ואני צריכה להיות תמיד זמינה גם כאשר אני בבית ולעיתים גם עובדת מהבית.
לא מזמן (לפני ההריון) היה לי משבר שממש רבתי עם הבעל כשהרגשתי שאני לא מסוגלת יותר ומבחינת העבודה שלו המקסימים שהוא יכול לעשות זה להגיע פעם בשבוע בשעה 7 במקום ב 9.
כשגיליתי על ההריון לרגע שמחתי אך אחר כך התחלתי להבין מה זה ידרוש ממני ואין לי מושג איך להתמודד עם ילד נוסף!! גם ככה קשה קשה לי אז מה יהיה עם עוד אחד?? גם ההריון עצמו הפעם קשה יותר מבעבר- בחילות 24 שעות, נורא נורא קשות, לא מסוגלת לאכול או להריח שום דבר, מרגישה ממש כמו סמרטוט. תוסיפו לזה שני ילדים ואני בכלל בבעיה.
אני רוצה 4 ילדים ואני כבר בת 34 כך שאני מניחה שמהבחינה הזו זה בסדר אך נפשית לא נראה לי שאני מוכנה לזה עכשיו . אני ממש בדיכאון, רואה נשים בהריון וזה מזעזע אותי לחשוב שעוד כמה חודשים גם אני אהיה כך. אני לא יודעת מה לעשות. הפלה ממש לא באה בחשבון אבל איך להתמודד ולצאת מהדיכאון?
הדבר שהכי מפחיד אותי הוא שאני יאהב את הילד הזה פחות . את השניים הראשונים קיבלתי בכל כך אהבה , גם את ההריון וגם את כל מה שאחריו ולא משנה כמה קשה זה היה אך עכשיו מה יהיה?
הייתי חייבת לפרוק, אשמח לשמוע מניסיון של אחרות איך אפשר להתמודד והכי חשוב- שזה לא משפיע על הרגשות לתינוק/ת לאחר מכן...
 

עדלילה

New member
מה עם לקחת עזרה?

זה יכול להיות מטפלת, או אפילו ילדה בת 14+ שתעזור לך,
אני לקחתי פעמיים בשבוע עזרה מהבת של השכנה (בת 14.5), בזמן שאני בגינה עם הבנות (בנות 4.5 ו 2.5), היא מטיילת עם התינוקת,
ואח"כ היא עוזרת לי עם ארוחת הערב. זה מקל עלי מאוד...!
בנוסף אני חושבת שיש מקום לבקש מבעלך אחת לשבוע להגיע מוקדם - ולא ב-7 אלא ב5 להיות עם הילדים....
בהצלחה.. ומזל טוב...
 

תותי777

New member
אין ספק שאצטרך עזרה

עם הבעל זה קצת יותר בעייתי, גם מקום העבודה רחוק כך שלא תהיה לו אפשרות לצאת בארבע ולהגיע בחמש אך הנושא של העזרה הוא בהחלט מתבקש .תודה!
 

לילך 56

New member
התמודדות מנסיון אישי

הי, כל מה שאת מרגישה מאד טבעי ומאד מובן! אני יכולה לספר לך שגם אני חויתי תקופות כאלו ולהרגיע אותך שזה לא משפיע על הרגשות לתינוק לאחר מכן.

בנוסף - התחושה שלי שזה שההריון עצמו הפעם קשה לך יותר מבעבר קשור הרבה לגישה הנפשית, בגלל שזה תפס אותך בתקופה לא קלה, הקושי הנפשי והרגשי לקבל את ההריון משפיע על התחושות הפיזיות - חיבור של גוףנפש - אני לא יודעת מה מתאים לך, אבל מנסה להעביר לך מהנסיון שלי עם תקופות כאלה, אולי זה ידבר אליך.

ההתמודדות היא בכמה מישורים - המישור הראשון זה קודם כל עם עצמי - לעבוד על הרפיה, קבלה, חשיבה חיובית, יש כל מני ספרי הדרכה עצמית או באינטרנט את יכולה לקבל רעיונות איך לקבל מצבים בקלות, איך להתגבר ולהתמודד עם תקופות מתישות/מתסכלות/מעיפות וכו' לקבל כלים וכוחות להתמודד נכון בזוגיות, כי זה נשמע שלא קל לך עם זה שבעלך מגיע מאוחר כל יום וזה לא משהו שיהיה קל לשנות, ואם תצליחי לשנות את הגישה שלך לענין במקום להלחם במצב שאי אפשר לשנות אותו, יהיה לך הרבה יותר קל.

המישור השני - זה העזרה הטכנית, לחפש אפשרות לעזרה, להקל על עצמך במה שאת יכולה, למצוא בחורה שתוציא את הילדים אחרי צהרים לגינה או תשמור עליהם בבית, בזמן שאת תנוחי/תאכלי/תתקלחי/תתפנקי או לחילופין תבשלי/תסדרי מה שאת רוצה לעשות ועושה לך טוב, אם יש לך אפשרות כלכלית לעזרה בנקיון - גם זה הזמן הנכון לממש את זה. חפשי לך פינוקים שעושים לך טוב ופרגני לך אותם בתדירות גבוהה, אם זה לצאת להליכה בערב, להפגש עם חברה, להתפנק באמבטיה חמה, כל אוורור שעושה לך טוב. אל תחכי שזה יגיע מבעלך או מהסביבה - פנקי את עצמך, תרגישי טוב יותר וממילא תקריני מסביבך אוירה טובה יותר וגם בעלך באופן טבעי יתקרב אליך יותר.

המישור השלישי - עם הבעל - אחרי שאת מסתדרת יותר טוב (טכנית), מרגישה יותר טוב (עם הטיפוח העצמי) את יכולה לשבת עם הבעל לשיחה טובה, תוכלי לבוא ממקום אוהב, מקבל, ולא מתלונן, מאשים, מסכן, ואז להסביר לו שאת צריכה אותו יותר, את הנוכחות שלו, את התמיכה והשיתוף. דברי בנוסח של "אני" צריכה אותך/מתגעגעת אליך וכו' ולא "אתה" לא בסדר/לא נמצא מספיק/לא עוזר מספיק/לא מבין מה זה אישה בהריון עם שני ילדים קטנים וכו' - זה סגנון מאד מרחיק. גם אם זה נשמע לא פייר, גם הנישואין זה המקום בו צריך להיות חכמה ולאו דוקא צודקת.

מקוה שאני בכיוון
אם את רוצה המלצה לספר טוב, תגידי
 

תותי777

New member
וואו המון תודה על התגובה המושקעת

אין לך מושג כמה עזרת לי , רק לדעת שיש מישהו שמבין וחווה את אותו הדבר זה כבר מקל, קראתי את התגובה שלך עם דמעות בעיניים. אין לי ספק שאני צריכה להתאפס על עצמי ולצאת מהמקום של המסכנות , אני בהחלט חושבת על הכיוון של העזרה הטכנית , הנפשית וגם עם הבעל , לא רואה ברירה אחרת. תודה!
 

לילך 56

New member
תמיד יהיה עוד יותר טוב...


אני כל כך מבינה אותך, כל מילה כתבתי ישר מהלב, תאמיני לי, גם אני היתי שם...
היום אני יכולה להגיד לך מנסיון שאת יכולה לעזור לעצמך ואת יכולה ללמוד להרגיש הרבה יותר טוב! זה ממש בהישג ידיך...
אם את מתחברת לקריאה אז אני יכולה להמליץ לך על הספרים שאני התחברתי אליהם כמו "אל דאגה" של דייל קארנגי, או "לדעת להכנע" של לורה דויל. את יכולה לכתוב את השמות האלה בגוגל, בטח תמצאי על זה מידע.
 
למעלה