"בתאגיד מעדיפים אשכנזים": בן רד, שדרן כאן 88 טוען לגזענות

אייל וולקוביץ

New member
מנהל
"בתאגיד מעדיפים אשכנזים": בן רד, שדרן כאן 88 טוען לגזענות

רד, שתוכניתו הושהתה, העלה פוסט ארוך ונוקב לפייסבוק בו הוא מונה את שמות המגויסים והמפוטרים של כאן מאז הקמתה, ומצביע על אפלייה גורפת. כאן בתגובה: "הדברים מופרכים"

שדר 88FM בן רד, מגיש תוכנית המוזיקה "נותן ברוק", מאשים את תאגיד השידור כאן בהוצאתו לחופשה כפויה על רקע גזעני. בפוסט ארוך ומפורט, אולי מעט יתר על המידה, מתאר רד - מעובדי רשות השידור שסופחו לתאגיד עם עלייתו למסך - את החלטת מנהליו כחלק ממגמה רציפה של העדפת עובדים ממוצא אשכנזי.
כדי להמחיש זאת, הוא מגולל את שרשרת המינויים והפיטורין שעבר התאגיד מאז שהחל לפעול וטוען כי קיימת שם אפליה ממשית על רקע מוצא העובדים.


רד ממשיך ומפרט את שמות הפרסונות שמאיישות את משבצות הניהול בתאגיד: מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי – אלדד קובלנץ – אשכנזי ; סמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור הציבורי – ליאור אברבך – אשכנזי ; מנהל תחנות המוזיקה בתאגיד השידור הציבורי - עפרי גופר (כמו גם קודמו אביעד רוזנבוים) - אשכנזי.
"ומי היה בתפקיד ניהולי בתאגיד, הוזז וכבר לא יושב על כיסא המנהל?", ממשיך רד, "בבקשה: סמנכ"ל הרדיו הראשון של תאגיד השידור הציבורי – שמעון אלקבץ - מזרחי; מנהל כאן 88 הראשון של תאגיד השידור הציבורי – משה מורד – מזרחי; מנהל כאן גימל הראשון של תאגיד השידור הציבורי – יובל גנור (משפחת מזרחי לשעבר) – מזרחי".

משם, רד עובר לעובדים בכאן 88 שאינם משדרת הניהול וגם לגביהם הוא טוען לאפלייה מצד התאגיד ומתמקד באלה שפוטרו מאז הקמת גוף התקשורת החדש: בועז כהן (השדר הפופולרי ביותר בתחנה) – מזרחי; רפאל עיני - מזרחי; ירון חי מנשה – מזרחי; ועכשיו ניסיון להוציא מהתחנה גם את אחד השרידים המזרחיים האחרונים שנותרו בה (אתם מוזמנים לבדוק אותי), עבדכם הנאמן בן רד (אליהו). מזרחי גאה.

"ואת מי לחילופין קידמו מנהלי התאגיד בתחנה החדשה? נכון, אשכנזים! תומר מולוידזון – אשכנזי – קודם מתוכנית שבועית ביום שישי, הישר לתוכניתו הפופולרית של בועז כהן ולאחרונה קודם גם לתפקיד העורך הראשי בכאן 88; ניר גורלי – אשכנזי - עבר משעה שבועית בלילה ב-88 של רשות השידור לשעה יומית בערב בכאן 88 ולאחרונה לשעתיים של שידור ועריכה בפריים טיים; אבנר גורלי – אשכנזי - הועבר משעת שידור יומית ב-88 של רשות השידור לשעתיים יומיות בפריים טיים של כאן 88".

"תאגיד השידור הציבורי איננו עסק פרטי של אף אחד", מסכם רד, "וכשמו כן הוא - קרי, של הציבור ולמען הציבור. לפיכך לא ייתכן שבשנת 2020 בתאגיד ציבורי ממלכתי תהיה אפליה והדרה על רקע של מוצא עדתי. זה מצב חמור ופסול מייסודו, ואם כך הם פני הדברים, ראוי שהמצב יתוקן, ויפה שעה אחת קודם".

תאגיד השידור הציבורי כאן חרט על דגלו - כפי שהובהר היטב בסרטונים "מרגשים" שהעלה לפייסבוק עוד לפני עלייתו לשידור - שוויון זכויות לבין כל המגזרים והמגדרים בארץ. כעת, נוכח הפוסט הנוקב של רד, צצות תגובות רבות ברשת - ולא כולן בעדו. יובל גנור, מנהל כאן ג' לשעבר, ששמו צוין בפוסט של רד, כתב בפייסבוק: "את תפקידי כמנהל כאן ג' עזבתי מיוזמתי, כדי להיות מורה לאזרחות ומחנך בתיכון הכפר הירוק. אני ממשיך לעבוד בכאן - כעורך ומגיש מוסיקה (כאן גימל, כאן 88)".

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "הדברים מופרכים. תכניתו של בן רד אמורה לשוב ללוח השידורים כשהמגיש ישוב מחופשת מחלה בה הוא שוהה. אנחנו מאחלים לבן רד החלמה מהירה".

http://www.ice.co.il/media/news/article/779534
 
למעלה