המכרז על הזיכיון לשידורי הרדיו בערבית נדחה למועד לא ידוע

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
המכרז על הזיכיון לשידורי הרדיו בערבית נדחה למועד לא ידוע

המכרז על הזיכיון לשידורי הרדיו בערבית ממשיך להתמהמה: לאחר שכבר נקבעה דחייה אחת בהגשת ההצעות, ל"גלובס" נודע כי הרשות השנייה דחתה את מועד ההגשה שוב - הפעם למועד לא ידוע. לפני ימים ספורים קיבלו גופים שרכשו את המכרז הודעה כי המועד האחרון להגשתו נדחה, אך לא פורסם מועד הגשה חדש אלא רק התייחסות לכך שהוא יאפשר למגישים לפחות חודש נוסף ממתן ההודעה עליו.

המכרז המקורי פורסם כבר באמצע יולי, כאשר המועד האחרון להגשת שאלות הבהרה חל בסוף אוגוסט. למרות זאת, מועד ההגשה האחרון נדחה בחודש וחצי נוספים. אולם אז, בין היתר בגלל החגים, נדחה מועד ההגשה מחדש לאמצע נובמבר. כעת כאמור הגיעה הודעת דחייה נוספת.

המכרז על תחנות הרדיו בערבית מעורר עניין רב ואת המסמכים רכשו כ-20 מתעניינים שונים, בין היתר בשל העובדה שבשונה ממכרזים רבים שעלות רכישתם גבוהה ועומדת על עשרות אלפי שקלים, הרי שאת מסמכי המכרז על תחנות הרדיו ניתן לרכוש תמורת סכום של 1,000 שקלים בלבד. עם זאת, בשוק מעריכים כי בסופו של דבר יתמודדו במכרז בין 3 ל-5 קבוצות.

כיום קיימת תחנת רדיו אחת שמשדרת בערבית - א-שמס שנמצאת בבעלות סוהיל כראם. הזיכיון של התחנה מסתיים ביולי 2019, ואם כראם שצפוי להתמודד במכרז יזכה מחדש, אזי משמעות הדחיות פחות דרמטית. אבל בהנחה שעשוי להיות זוכה חדש או זוכה נוסף (במקרה שיקומו שתי תחנות), לדחיות עלולה להיות משמעות ביכולת של גופים חדשים להיערך, שכן תהליך המכרז שטרם התחיל ידרוש זמן לבחינת ההצעות. לאחר שייבחר זוכה הוא יידרש להקים מערך שלם שיפעיל את התחנה מבחינה טכנית, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים.

בינתיים הרשות השנייה עדיין לא הודיעה רשמית האם המכרז הוא על תדר אחד או שניים, זאת למרות שכבר לפני כמה שבועות הודיע לה משרד התקשורת כי יקצה שני תדרים לשתי תחנות. להחלטה על כמות התחנות בערבית שיפעלו יש השלכות, שכן מצד אחד שתי תחנות מגדילות את סיכויי הזכייה של המתמודדים, ומצד שני המשמעות היא שעוגת הפרסום מתחלקת בין שניים, מה שמותיר פחות הכנסות לכל זכיין.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001263601
 
כאילו שחסר תחנות בערבית על הסקאלה

כאן בדרום יש תחנה "פיראטית" שמשדרת בפועל מהרשות הפלסטינית אבל מיועדת לתושבי הדרום עם פרסומות לעסקים בנגב
 

radiofm1231

New member
כן 101.6 מסיבה מסוימת. האם הם נגדנו או בעדנו? מי ידע.

ובכלל יש כמה תחנות שממלאות את הFM שעדיף למחוק ואז להשתמש בתדר
כי בשיא הכנות אין שום דבר פנוי באזור וגם אם יש, ככל הנראה לאזור מסוים בלבד.
(כאילו שרק אזור אחד יזכה ואזור אחר לא וזה הבעיה העיקרית של הרדיו האזורי בכללי)
&nbsp
אם התחנה שתקום תשמיע רק מוזיקה ערבית וחדשות
אז ללא ספק יהיה בזבוז, כי יש את כאן מכאן (רשת ד)
&nbsp
אם התחנה שתזכה תיהיה בבעלות הבן של בן בסט אז זה כנראה טוב וגם רע
טוב, יכול להיות תחנה מקצועית. רע, פרסומות כמקובל
 
למעלה