המכרז לרדיו הערבי טרם הופץ - אבל כבר מעורר התעניינות

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
המכרז לרדיו הערבי טרם הופץ - אבל כבר מעורר התעניינות

הרשות השנייה טרם הפיצה רשמית את המכרז להפעלת 2 תחנות רדיו אזוריות חדשות בערבית, אבל הדבר כבר מעורר התעניינות בקרב גורמים בתקשורת בערבית. לאייס נודע כי קבוצת פנורמה, המחזיקה בערוץ הייעודי בערבית הלא TV, אתר פאנט ומגוון עיתוני פרינט, מביעה התעניינות באפשרות להוסיף תחנת רדיו לפורטפוליו נכסי התקשורת שלה.


בשיחה עם אייס, אומר בעלי הקבוצה באסם ג'אבר, כי הדבר בהחלט קוסם לו, ויכול להשתלב במגוון גופי התקשורת שיש לפנורמה. לא מן הנמנע שבקבוצה ינסו - אם יתמודדו ובמידה וגם יזכו - לבצע סינרגיה בין כל גופי הקבוצה, שמשדרת ומפיצה חדשות ואקטואליה, לייף סטייל ועוד.
גם בעלי רדיו א-שמס לא שוללים התמודדות במכרז לתחנה נוספת. א-שמס משדרת ב-15 השנים האחרונות לערביי ישראל בפיקוח הרשות השנייה, ותחומי השידור שלה הם הגליל, מישור החוף הצפוני והמשולש. התחנה היא בבעלות משפחת כראם, כשהמנכ"ל שלה הוא סוהיל כראם. לאייס אמר כראם כי הוא מצפה לקרוא את פרטי המכרז, ורק אז תחליט המשפחה אם להתמודד במכרז.
תחנות הרדיו האזוריות הוא אולי אחד האפיקים הבודדים שמצליחים להניב רווחים לבעליהם. רוב תחנות הרדיו האזוריות בישראל סוגרות שנה ברווח נקי, וזאת בשל עלויות השידור הנמוכות יחסית, הפרסום הגדול המגיע ממפרסמים לוקאליים, והתוכן השיווקי ושיתופי הפעולה המסחריים המתבצעים תדיר. פועל יוצא לכך הן הערכות בקרב גורמים ברשות ובשוק התקשורת, שיהיו מספר לא קטן של מתמודדים במכרזים החדשים.
כזכור, כבר ב-2014 פורסם באייס כי הרשות השנייה בוחנת את האפשרות להקים תחנה נוספת, כאשר צוות מקצועי בדק את ההתכנות הכלכלית שלתחנה מסוג זה. באוגוסט 2016 המליצה ועדת הרדיו של הרשות השנייה, בראשותה של ד"ר מיכל שפירא, על הקמת תחנה כזו, ובהמשך הרשות קיבלה המלצה זו. אולם מאז "נתקעה" העבודה על המכרז, ובהמשך פרשה יו"ר הרשות אווה מדז'בוז', דבר שתרם את שלו לעיכוב במכרז. לפני קצת יותר מחצי שנה נכנסה לתפקיד יוליה שמאלוב ברקוביץ', ואז המהלך זכה להנעה מחדש.
לפני שבועות אחדים פורסם באייס כי הכנות המכרז על סף סיום, ובשבוע שעבר פרסמו משרד התקשורת והרשות השנייה כי מועצת הרשות אישרה את נוסח המכרז ל-2 תחנות רדיו אזוריות חדשות בשפה הערבית. בשלב זה המכרזים טרם פורסמו, אבל הערכות הן כי הדבר ייקרה בימים הקרובים. במכרזים יוגדרו ההגבלות על המתמודדים במכרז, תקציב המינימום שיידרש להשקיע בתחנה, אזורי הכיסוי שלה ועוד.

http://www.ice.co.il/media/news/article/744486
 
למעלה