גל"צ תפרסם "קול קורא" לבחירת המהדורה שתשודר ב-20:00

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
גל"צ תפרסם "קול קורא" לבחירת המהדורה שתשודר ב-20:00

גלי צה"ל תצא בקרוב ב"קול קורא" שיזמין גופי תקשורת להגיש הצעות לשידור מהדורת החדשות המרכזית שלהם בשעה שמונה בערב בתחנה. כך עולה מתגובה שהעבירה פרקליטות המדינה בשם התחנה על רקע עתירה בעניין שהוגשה לאחרונה על ידי חדשות עשר.

בערוץ עשר מלינים כבר זמן רב על ההחלטה ההיסטורית, לפיה מאז סוף שנות התשעים, מעבירה התחנה הצבאית בשמונה בערב את המהדורה המרכזית של חדשות 2 (כיום "החדשות"). במהלך השנים היו סבבים שונים של מגעים בין הערוץ לבין אנשי התחנה. על רקע פיצול ערוץ 2 בנובמבר העניין הפך דחוף יותר, ובשלב מסוים אף נקבע כי בתחנה יעברו לשדר את המהדורות ברוטציה, כך שהחל מ-1 בינואר תשודר במשך חודש שלם מהדורת "החדשות", ובחודש שאחריו מהדורת "חדשות 10", וכן הלאה.

לאור זאת, מודיעה כאמור התחנה לבג"ץ כי בתקופה הקרובה תצא גל"צ ב"קול קורא" בעניין, ש"יתבסס על עקרונות המשפט הציבורי הרלוונטיים, בהם עיקרון השוויון, כפי שהם חלים על גל"צ בשים לב לכך שמדובר בגוף ציבורי. זאת, תוך שילובם עם הדרישות התקשורתיות-מקצועיות שרואה מפקד גל"צ כנחוצות לצורך שידור מהדורת חדשות חיצונית בתחנה, המהווה גוף תקשורת מרכזי בישראל".

כרגע לא ברור איך בדיוק יראה הקול הקורא ועל סמך מה בדיוק ניתן יהיה להכריע בין מהדורות החדשות המרכזיות השונות.

כך או כך, לאור ההצעה החדשה הזאת, מבקשת המדינה מבג"ץ לדחות את בקשת ערוץ עשר לצו ביניים שיעצור את המשך שידורי מהדורת חברת "החדשות" בתחנה, כשבמקביל, בראשית חודש אוקטובר, כלומר בעוד כ-4 חודשים, היא תדווח לבית המשפט על התקדמות תהליך הבחירה.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001240825
 

גלעד2211

New member
ערוץ 10 יכלו לעשות מהלך, ולהעביר את המהדורה שלהם ב103

הרבה מאזינים ל103 באיזור המרכז, ומאחר שגם צפון 104.5 שלהם, הם יעבירו את זה גם שם ואז זה יכסה את איזור המרכז והצפון.
 

d1f2

Active member
בסופו של דבר חדשות10 מתחרה בגל"צ ואין מצב שגל"צ תתקפל...

 
למעלה