לאחר שנים: כאן רשת ב' מוותרת על רצועת הספורט היומית

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
לאחר שנים: כאן רשת ב' מוותרת על רצועת הספורט היומית

תכנית הספורט היומית של כאן רשת ב' עומדת לסיים את דרכה - כך נודע לאייס. אתמול (יום ג') הודיע מנהל כאן רשת ב' עומר בן רובי לצוות התכנית – שרון פרי וליאן וילדאו, על ההחלטה להוריד את 'שרון וליאן עם כאן ספורט' מן האוויר, כנראה כבר בסוף החודש.
אחת הסיבות להחלטה נעוצה בין היתר בנתוני האזנה הפושרים של התכנית, כפי שהתבטאו בסקר TGI האחרון. על פי הסקר, החשיפה לתכנית שמשודרת ברצועת 18:00-19:00 עמדה על 93.1 אלף מאזינים, בפער גדול מגל"צ עם 144 אלף מאזינים ברצועה זו.

בנוסף, התכנית ששודרה בחשיפה ארצית, הפסידה בצורה משמעותית בנתוני האזנה לתכניות הספורט המתחרות בתחנות האזוריות רדיו תל אביב ורדיו 103FM. על פי נתונים שפורסמו באייס, לתכנית הספורט של 103FM עם רון קופמן ופיני גרשון, האזינו 129 אלף איש (בסינדיקציה עם קול רגע ורדיו צפון), ואילו ל'תכנית הספורט של ישראל' ברדיו תל אביב עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ, האזינו 121 אלף (בסינדיקציה שם רדיו חיפה, רדיו דרום על 2 אפיקיה, רדיו ירושלים וגלי ישראל).
האבולוציה הראשונה של תכנית הספורט היומית של כאן רשת ב' החלה עוד בשנת 1970, ברצועה יומית בת 10 דקות בלבד בשם 'היום בספורט'. למרות שהייתה קצרה, היא הביאה סיפורים והייתה סמן ימני בתחום שידורי הספורט - בתקופה שונה לחלוטין מהמציאות התקשורתית שאנחנו מכירים היום. יש לזכור גם ש-1970 הייתה מאד משמעותית בתחום הספורט בישראל - עם השתתפותה של הנבחרת הלאומית בטורניר המונדיאל במקסיקו, ועם צאתה לדרך של התכנית 'שירים ושערים' בימי שבת. הגורמים הדומיננטיים בשידורי הספורט באותה תקופה היו נחמיה בן אברהם ויואל כץ המנוחים, וגדעון הוד, שלצידם דני דבורין ושמעון וילנאי.

עם השנים שינתה 'היום בספורט' את פניה, נטמעה ביומני החדשות, ולימים הורדה מן האוויר. לפני כעשור הוחזרה הרצועה תחת השם 'מה ברשת' בין 18:00 ל-19:00 עם יואב אביב, במטרה להוות פלטפורמה שתיתן מענה לרצועות הספורט החזקות מאד בתחנות האזוריות. גם הרצועה זו לא נחלה הצלחה גדולה, ולפיכך הוחלט להכניסה ל'יומן הערב' ששודר בין 17:00 ל-19:00, והיא קוצרה לחצי שעה והוזזה ל-17:30.

גורם המכיר את הרדיו אומר לאייס כי התכנית לא הביאה בפורמט הנוכחי מאז הקמת התאגיד, שום חשיפה ולא ייצרה כותרות מרעישות ביום שלמחרת. "זו תכנית שלא יצרה שיח בעולם הספורט, בניגוד למתחרות שלה ברדיו תל אביב וברדיו 103FM, שמשודרות גם בסינדיקציה רחבה בשלל תחנות אזוריות", אמר הגורם. "ניתן לאור זאת להסתפק במספר פינות בתוך יומני החדשות, כפי שקורה כעת ביומן הבוקר ויומן הצהריים".

ואכן, בכאן רשת ב' הייתה התלבטות ארוכה האם צריך תכנית ספורט בתחנת חדשות, במיוחד כאשר אינה מעניקה ככל הנראה ערך מוסף. לגבי פרי ווילדאו, שזוכים להערכה בתאגיד כאן, גורמים אומרים כי נבחנות לגביהם תפקידים אחרים בתאגיד, כולל לקראת שידורי המונדיאל שיתקיים בקיץ ברוסיה, וישודרו בכאן 11.

בתאגיד השידור הציבורי כאן אישרו את הפרטים.

http://www.ice.co.il/media/news/article/733729
 

קיפiד

New member
האמת? נפלתי מהכיסא

הייתי בטוח שתכנית הספורט של רדיו תל אביב משאירה אבק למקבילה מ103, הופתעתי.
 

קיפiד

New member
תשמע

&nbsp
קרוב לוודאי שתהיה השפעה, מבחינת נתוני האזנה, גם לאכסנייה ממנה אתה משדר. אבל ההפתעה שלי הייתה בשל עניין הסינדיקציה, שהרי תכנית הספורט של 102 מועברת ב5 תחנות נוספות מול 103 שמועברת רק ב2. לכן הייתי בטוח שספורט102 מוביל by far.אלא אם המספרים שפורסמו מתייחסים אך ורק לנתוני ההאזנה של התכנית בתחנות האם, מבלי לחשב את מאזיני "הסינדיקציה"..
 

eran289

New member
הרדיו איזורי 103fm

מוביל באיזור תל אביב על המתחרה רדיו תל אביב לאורך כול שעות היום, אז לא מפתיע שתוכנית הספורט של 103 מובילה.. כמו שיניב אמר ,אם אופירה הייתה ב103 ,היא הייתה מובילה.. 103 זה דומה לערוץ 2 .. אם אינני טועה, 103 היא גם התחנה שהכי מובילה מבין תחנות הרדיו האיזורי בארץ...
 
למעלה