ותודה לליברמן: זינוק בהשמעות ברדיו לשירי יהונתן גפן

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
ותודה לליברמן: זינוק בהשמעות ברדיו לשירי יהונתן גפן

יהונתן גפן יכול להיות מרוצה בסיכומו של היום הסוער שעבר אתמול (יום ג') - מספר השמעות השירים שלו זינק בזכות "המלחמה" שהכריז עליו שר הביטחון אביגדור ליברמן, עם אותה הנחיה לשמעון אלקבץ לא להשמיע את שיריו ולא לראיון אותו בתחנות גל"צ, והסערה הציבורית שהתחוללה. כאמור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר במהלך היום והערב כי הנחיה זו אינה חוקית.
אז נכון שההשוואה שעשה היוצר בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי לאנה פרנק שנספתה בשואה, צרמה לרוב הישראלים, אבל בתחנות הרדיו המשיכו להשמיע את השירים של גפן, ומספר ההשמעות אתמול גדל.

מנתונים שהגיעו לאייס ממחלקת מחקרי מדיה של חברת מדיה פורסט המספקת דיווחי השמעות ומחקרי מדיה עבור תעשיות המוזיקה והפרסום בארץ ובעולם, עולה כי מספר השירים של גפן שהושמעו בכל התחנות הארציות והאזוריות (ללא תחנות גל"צ) עמד אתמול עד לשעה 19:00 עמד על 18, מול 11 ביום שלישי שעבר, 13 לפני שבועיים ו-13 גם לפני 3 שבועות.

הנתון המעניין הוא בגזרת התחנות הצבאיות – גל"צ וגלגלצ. אתמול לא הושמע אף שיר מתוך הרפרטואר העשיר של גפן, ועל אף דבריו של מנהל גלגלצ נדב רביד כי התחנה אינה מחרימה אמנים ויוצרים בגלל דברים שאמרו, נראה כי ביהודה ימית ביפו העדיפו לא "לעשות דווקא" לליברמן, ונמנעו מהשמעות כאלה. ב-16 בינואר, יום שלישי לפני שבוע, הושמע שיר אחד של גפן, שבוע לפני כן 3, וביום שלישי לפני 3 שבועות – 4 שירים לאורך היום. בסך הכל מושמעים בתחנות גל"צ בשבוע נתון כ-15 שירים מהיצירות של גפן, כך על פי נתוני מדיה פורסט.

ועדיין יש לציין כי מספר ההשמעות של גפן במהלך יום נתון אינו גבוה במיוחד, ולכן גם העלייה אתמול במספר שירים, שנמדדת בזינוק של עשרות אחוזים, מתעתעת במקצ מבחינה מספרית.

בנוסף, מבדיקת חברת הניטור ברשת Vigo עבור אייס עולה כי ההתבטאות של גפן זכתה ביממה האחרונה ל-5,000 אזכורים ברשת, כאשר עיקר השיח נרשם בקרב הברנז'ה לאחר תגובתו של ליברמן. לא מפתיע לגלות שבזירות הברנז'איות נרשמה תמיכה בגפן וביקורת על תקינות תגובתו של ליברמן (89% לעומת 11%), ואילו בשאר הרשת נרשמה דווקא ביקורת על התבטאותו של גפן ותמיכה בליברמן (75% לעומת 25%).

"אחת לחודש נרשמת התבטאות פוליטית יוצאת דופן של זמר או איש ציבור, שמרעידה את הרשתות לכמה שעות,, אומר רביב טל, מנכ"ל Vigo, "יחד עם זאת בטווח הארוך להתבטאות אין השפעה כלל והיא נעלמת לחלוטין מהזיכרון הציבורי. ליברמן גזר את הקופון הפוליטי הנכון כאשר ניצל את האירוע כדי לשלהב את הקהל שלו ברשת, וגם יהונתן גפן ומנהלו עושים את הדבר הנכון כאשר מאז אתמול הם לא מגיבים בנושא ונותנים לו לחלוף. אין ספק שבתוך יום או יומיים הפרשה הזו תישכח לחלוטין ולכן במונחי השפעה היא חסרת משמעות כלל".

http://www.ice.co.il/media/news/article/707782
 

גלעד2211

New member
רק מראה שאתה דיקטטור שרוצה להחרים אחרים שחושבים אחרת ממך

ולא, אני לא תומך בהשוואה האווילית שיהונתן עשה אבל זכותו לומר מה שהוא רוצה במדינה דמוקרטית.
 

גלעד2211

New member
אתה אומר לי במה אני תומך ובמה לא?

אתה פשוט הזוי.

אבל לא משנה, בשורה התחתונה במסגרת הדמוקרטיה מאפשרים לך גם לעבור לאיראן או לצפון קוריאה במידה והדמוקרטיה אינה קוסמת לך.

שם יש דיעה אחידה.
 

nadavdl

New member
אני אומר לך על סמך כל מה שאתה כותב ולא רק

בהודעה הזאת
ובקשר לפיסקא השנייה אם לך מפריע שכן צריך להיות חופש ביטוי מוגבל אתה מוזמן לעזוב מיידית
 

גלעד2211

New member
אז אתה טועה. אני נגד אמירתו של יהונתן אבל בעד זכותו

הדמוקרטית להביע אותה.

אם דמוקרטיה מפריעה לך אתה הוא זה שצריך לעזוב ולא הדמוקרטיה.
 

nadavdl

New member
אני רק שואל אם שעמיר בניון כתב את השיר על אחמד

שהוא התכוון למחבל הספציפי שרצח,האם גם אז התנגדת שביטלו לו את המופע אצך הנשיא,האמת?
 
עמיר בניון, אריאל זילבר, יהונתן גפן

כולם ראויים להשמעה של יצירותיהם, בלי קשר למה שהם חושבים. אל תיתנו לדעות פוליטיות קיצוניות ולהשוואות אוויליות שעשו להשפיע על היצירה ועל העשייה התרבותית שלהם. זו דעתי.
 

nadavdl

New member
אין לי בעיה יניב אתה צודק רק שזה יהיה משני הצדדים אותו דבר

 
למעלה