כאן לא שומעים ולא רואים

the1head

New member
כאן לא שומעים ולא רואים

מדברים על שקיפות או על נגישות...
אתמול עלתה לשידור בתוכניתו של נתן זהבי ב-103FM גברת נחמדה בשם רותי מכלוף שהציגה את המצב הכאוב של העיוורים. בין היתר ציינה שאתר התאגיד לא נגיש לעיוורים. הייתכן? כנראה שכן...
להלן קטע מהדברים שכתבה ב- פוסט שעלה בדף שומרי הסף לעיוור:
"שלום לאנשי כאן תרבות.
אני כותבת דווקא אליכם, בתוקף שם התואר שנטלתם לעצמכם, והוא ״תרבות״. התוכניות שאתם משדרים אכן ראויות גם ראויות לכותרת ״תרבות״, והן מעניינות מאוד. אבל, האם ידעתם, שמאז עלו שידורי התאגיד לאוויר חסל סדר אתר נגיש לעיוורים? ..."
 
זו עבירה על החוק, ומכוערת במיוחד כאשר מדובר בתאגיד ציבורי

אני מקווה שהגברת תתבע את התאגיד על הדרתה מהאתר. היא זכאית ל־50 אלף ש' ללא הוכחת נזק. אתר התאגיד היה צריך להיות נגיש מיומו הראשון, ומדובר בהשקעה פחותה מ־50 אלף להצגת רף סביר של הנגשה לעיוורים של התוכן הטקסטואלי ושל מבנה האתר.
 

the1head

New member
תשמע את ההקלטה מתוכניתו של נתן זהבי

היא ציינה שפנתה אליהם אינסוף פעמים ולא זכתה לשום תגובה. אולי יש מקום לתביעה ייצוגית אבל הם כנראה יענו שהם "בהרצה" ועדיין לא מוכנים להנגשה...
 
בעבודה ולא יכול להאזין, אבל...

במקצועי אני בקיא מאוד בנושאי הנגשת אתרים באינטרנט. על פי החוק הישראלי, שהתאגיד יותר מכולם חייב לעמוד בו, אתר אינטרנט חדש חייב להיות נגיש מיומו הראשון. כיום אפשר להנגיש את התכנים, בעיקר הרדיופוניים, בעלויות שוליות.
&nbsp
על פי אותו החוק, תביעה על הפרת נגישות באתר אינטרנט, דינה עד 50 אלף ש' ללא הוכחת נזק - ולכן, שלא תטרח לקבל תשובות מהתאגיד שלא ממש קשוב באופן כללי כרגע למאזיניו וצופיו, אלא תתבע את עוגמת הנפש שלה בשלב ראשון. זה כסף שמגיע לה על פי חוק.
&nbsp
ואחרי שכתבתי זאת, אסייג: מהצצה באתר התאגיד, אני רואה שכן יש בו תפריט נגישות. מדובר בכלי שעולה כמה שקלים ויודע לעשות משימות הנגשה בסיסיות (שאת רובן משיגים צרכני המוצר הזה מהרחבות קבועות בתוך הדפדפן גם כך). אני מכנה את התפריט הזה "הנגשה למראית עין". על פי הצהרת הנגישות, לא בוצע הרבה מעבר לכך - אבל התאגיד יכול לטעון להגנתו שפעל כדי להנגיש ושהוא בתהליך. לצערי החוק מעורפל בנושא הזה.
 

d1f2

Active member
יש להם כלי נגישות שמופיע בכל העמודים

עד כמה הוא עובד? קשה לדעת וכדאי באמת שתגיש תביעה כדי שהם יתקנו.
 
למעלה