התכנית ברשת מורשת שודרה מהטלפון - כדי שהמגיש לא יחלל שבת

d1f2

Active member
התכנית ברשת מורשת שודרה מהטלפון - כדי שהמגיש לא יחלל שבת

מזה מספר שבועות שמשודרת תכנית הרדיו של הרב בן ציון מוצפי ברשת כאן מורשת, באמצעות הטלפון וללא מגיש באולפן. גורמים ברדיו מבקרים את המקרה, ומתלוננים על פגיעה באיכות השידור ובאיכות השירות המסופק למאזינים.
'כאן מורשת' של תאגיד השידור הציבורי כאן, עוסקת בתרבות ומורשת יהודית ומשדרת אקטואליה מגזרית, מוזיקה, דיונים הלכתיים ושיעורי תורה. עוד מתקופת רשות השידור, התכנית - שזוכה לפופולריות רבה במגזר הדתי - משודרת עם מגיש באולפן, אבישי בר אושר, והרב מוצפי שעולה לשידור בטלפון. התכנית משודרת מדי שישי בשידור חי ב-14:00.

את התכנית הגיש בר אושר מהאולפן בתל אביב, ואולם בר אושר, אדם דתי ומאמין, מתגורר בירושלים, ובתקופה האחרונה, עם כניסתה המוקדמת של השבת, התקשה לעשות את הדרך חזרה מתל אביב, ולכן שידר מהטלפון האישי שלו.

גורם המכיר את פעילות קול ישראל מימים-ימימה, מבקר את התנהלות הרדיו: "מעולם בתולדות הרדיו לא שודרה תכנית או אפילו פינה באמצעות הרדיו, אלא מהאולפן, יוצאת דופן הייתה פינת הספורט של רשת ב' וזאת בגלל שהיה מדובר בפינה קצרה של דקה וחצי ולא היה צורך בשביל זה להטריח את מגיש הפינה לאולפן".

לדברי הגורם, "מדובר בתקדים שהוא לא מקצועי בהיבט הרדיופוני בלשון המעטה, ניתן לראות כיצד המגיש בטלפון לא נכנס בזמן המתאים לשידור על רקע אות התכנית, לעתים יש בליל של מילים של כל הגורמים הנמצאים ביחד על הקו, אך המסוכן בכל העניין הוא נפילת קו הטלפון של המנחה ואז יכול להיווצר חלל ריק בשידור".

גורמים בתאגיד אומרים כי הגשת תכנית דרך הטלפון היא דבר שכמעט ולא מוכר בשום תחנת שידור, "אך הגיע לאחר כבוד לתאגיד שבהרצה ששוב מביא חדשניות קצת מוזרות בעולם הרדיו".

מכאן מורשת נמסר: "שידורי התחנה מועברים מאולפני תל אביב. מגיש התכנית מתגורר בירושלים ובשל המעבר לשעון חורף, סיום התכנית בשעה 15:00 והצמידות יחסית לכניסת השבת, נערכה התחנה לנושא והחל מהשבוע הקרוב תשודר התכנית מאולפניה בעיר הבירה".

http://www.ice.co.il/media/news/article/626276
 
למעלה