התאגיד מדכא אותי

התאגיד מדכא אותי

בטח יש כאן לא מעט כאלו שיזדהו איתי אבל לא מאותה סיבה, אותי מדכאת העובדה שהתאגיד מתנער מהרדיו החינוכי של קול ישראל.

הרדיו הזה אולי לא עד כדי כך מואזן. נכון. הרייטינג שלו לא בשמיים, מהצד השני, בתחנות מסוימות הוא גם רחוק מהרצפה. אבל זה מדכא מאוד שתאגיד השידור חונק לאט לאט את הרדיו החינוכי. זה כמו ילד שאיבד את אמא ואבא שלו (רשות השידור במקרה הזה) ועכשיו אף אחד לא רוצה לקחת עליו אחריות - לא מדינת ישראל (הסבא והסבתא) ולא תאגיד השידור (הדוד), שהוא בעצם גוף השידור של מדינת ישראל.
תאגיד השידור אחראי על קול ישראל. אז למה שלא יהיה אחראי גם על הרדיו החינוכי?
אחרים יאשימו את קובלנץ ואת עומר שהם לא לוקחים אחריות על הרדיו החינוכי, אבל אני תוהה - למה שקובלנץ ועומר יקחו אחריות על משהו שהם לא התחייבו לקחת אחריות עליו? כל הסיפור בתאגיד היה לקלוט את עובדי הרשות, אף אחד לא התעסק לא באיך תיראה הטלוויזיה (שאף אחד לא ראה גם ככה) או איך יישמע הרדיו ובטח שלא במה יעלה בגורל הרדיו החינוכי

הרדיו החינוכי הוא פרויקט טוב ויש בו אנשים טובים. אנשים טובים מהקהילה, ואנשים טובים מבתי הספר השונים, וגם המנהלים טובים. היד חופשיה, אתה יכול לבוא ולהגיש מה שתרצה (כמובן בכפוף לכך שזה לא יחרוג מהמנדט החינוכי וגם לא יעסוק בפוליטיקה) - אבל יש לך שם במה, יש לך שם בית ספר שלם (שהאמת, כל עוד הוא לא במכללה - לא צריך אפילו לשלם כדי ללמוד בו) להכיר את המקצוע, להתפתח, ומדינת ישראל פשוט מתעלמת מהרס של אחד הדברים הטובים ביותר שקמו כאן בשנים האחרונות.

106 הוא מקפצה של רבים לעולם התקשורת ולרדיו האזורי (ואפילו לקול ישראל עצמה), אולי לא ברמה של גלי צה"ל אבל בהחלט מכובד מאוד. סוף התחנות החינוכיות - זו סופה של תקופה. זה לוותר על דבר טוב שהיה בידיים שלנו, ואף אחד לא מרים את הקול ומתנגד לזה. וחבל.
 
מסכים עם הביקורת, אבל נראה שהמשבר הסתיים

ממה שידוע לי, נמצא פתרון לסוגיית הרדיו החינוכי, והסכנה של סגירת התחנות ב־1 בספטמבר הוסרה לפי שעה מהפרק. אם תונף שוב החרב, מבטיח לעדכן ולעשות כמיטב יכולתי כדי שהנושא יקבל במה ויטופל.
 
אני לא יודע

על סמך מה שקראתי באינטרנט, היוצרים רוצים את התמלוגים מהתחנות והתאגיד מתנער. הבנתי שהיה אמור להיות דיון עם ראשי התאגיד בחמישי האחרון אבל מאז אף אחד לא הודיע מה היה בדיון ואיך הוא נגמר...

תודה לך על שאתה נאבק על הרדיו החינוכי. אני (מדבר בתור שדר 106 לשעבר וחובב רדיו לנצח) חושב שאתה בין הבודדים שאכפת להם מהמיזם, אם לא בין היחידים
 
הסר דאגה מליבך (בינתיים)

ואכן, בתום אותו דיון בחמישי יצאה הודעת הרגעה מטעם נציגי הרדיו החינוכי באותה פגישה. המגעים נמשכים אבל אין איום מיידי על פתיחת עונת השידורים הבאה.
 
שאלה

אני לא יודע אם להסתמך על הקישור הזה אבל ממה שאני הבנתי מקריאה בו עולה שרדיו 106 יסגר ורק שדרנים מסוימים שיימצאו מתאימים (סטודנטים לצורך העניין) ישתלבו בפודקאסטים או ברדיו של התאגיד. כל השאר- שדרני קהילה, תלמידי תיכון וכו' - ייזרקו ולא יזכו לקחת חלק ברדיו החינוכי

אז מה עשו פה?
 
זה לא מה שנכתב שם

הכתב מוטי פוקס, שאותו אני מכיר (ומוקיר) היטב, פנה לאחרונה לתאגיד כדי להבין האם אנשי הרדיו החינוכי ישתלבו בשידורי הרשתות הארציות כפי שנעשה בימי רשות השידור. קיבל תשובה די מעורפלת וניסח ממנה כותרת


אגב,גילוי נאות קטן בכתבה חסר, אבל מגיע בצילום המצורף.
 
מתנצל על האיחור במענה,

אני בכל מקרה מקווה שהכל ילך לטובה ושפרויקט הרדיו החינוכי ימשיך לפעול. חשוב שיהיה כאן 106 (אופס, השתמשתי בשם של התאגיד אבל לא התכוונתי ל"כאן 106" כמו "כאן גימל" אלא לזה ש-106 תמשיך לפעול).

מה שכן רציתי לדעת אם אתה יודע אולי מה קורה עם "קול ראשונים". אני מצטער שאני כל הזמן אוכל את הראש על התחנה הזו אבל בגלל שאין אפשרות להתקשר לתחנה ישירות (ודף הפייסבוק לא פעיל כמעט כלל, אתר התחנה משמיע רעש סטטי) ואני לא רוצה להטריד את המנהלת (שהיא אדם מקסים ואני מאוד אהבתי לשדר בתחנה, אני חייב לה המון על ההזדמנות בימים ההם) - אולי היא כבר לא עובדת בתחנה - יש דרך להציל את התחנה או להחיות אותה מחדש?
 
מישהו התייחס לזה בפוסט שכתבתי

תבדוק בתגובות. נדמה לי שיש עניין כספי שבגללו לא מתקנים משדר תקול.

אני עשיתי להם בעבר את האתר, וגם במקרה שלי קוצצתי מתישהוא.
 
אנחנו מדברים על האתר הנוכחי?

או על אתר בעבר?
וממה שזכור לי גם זה עניין המשדר אבל אני לא הבנתי מי אמור לקחת את האחריות על המשדר - אם זאת העירייה או הרשות\התאגיד או משרד החינוך
 

connex

Active member
מדוע שהתחנות לא ישדרו בעידן פלוס?

השידור החינמי ייתן רייטינג נוסף ואיכות שידור טובה יותר מתדר 106 שבחלקים מסויימים בארץ קשה לקלוט
ושאנחנו רחוקים שנות דור מרדיו דיגיטלי אמיתי, מגוון תחנות נוסף לעידן פלוס ייתן את ההרגשה שאנחנו מתקרבים לשם
לכן לדעתי אולי כדאי להכפיף אותו לרשות השנייה או שסופסוף יקום גוף רגולטורי אחד שיהיה אחראי על התאגיד, הערוצים המסחריים,רדיו אזורי וכבלים,לוויין ושאר ספקי התוכן הרב ערוצי כמו סלקום ופרטנר לרבות עידן פלוס
 
הרדיו החינוכי לא יכול להיות חלק מעידן פלוס

הרדיו החינוכי (כמו גם הטלוויזיה החינוכית, על אף שאין קשר בין השניים) כפוף למשרד החינוך. זה שהחינוכית הצליחה להשתחל למערך עידן פלוס זה רק בגלל שבתחילת ימיה החינוכית (להוציא את "חינוכית 1" ו"2") שידרה את ערוץ 23 בכבלים ובלווין, והיא ערוץ ממלכתי - בכך נוצר מצב ששידורי החינוכית הועברו רק למי שמנוי לכבלים וללוויין. הרדיו החינוכי הוא סוג של יצירה שקשה לי להסביר מה היא - שילוב של משרד החינוך, רשות השידור - קול ישראל (ז"ל) ומשרד התקשורת, ואת משרד החינוך לא נראה לי שהיא כל כך מעניינת, מה גם שלאף אחד בממשלה זה לא חשוב אז גם לא יטרחו להכניס אותה לעידן פלוס.

הרשות השניה קמה כצורך לטלוויזיה ולרדיו מסחריים (למרות שהיא מתוקצבת גם כן מהציבור כמו שרשות השידור הייתה) אז אני לא חושב שהרשות השניה תהיה מעוניינת או בכלל תורשה לקחת תחת חסותה את המיזם הזה (שהוא לא למטרות רווח)

תחנות רדיו 106 מסוימות מעבירות את השידורים גם דרך האינטרנט
 
עוד משהו:

אם עושים "ברית המועצות" אז שלא יהיה פיקוח משותף גם למסחריות וגם לממלכתיות - רק לאחד בין הרשות השניה למועצה לשידורי כבלים ולוויין, ולהפיץ את חלק מערוצי המועצה במסגרת עידן פלוס - כדוגמת ערוצים שלא בלעדיים למי מחברות הכבלים והלוויין (ומשודרים בשתיהן\בכמה שלא יהיו).

את השידור הציבורי אסור לערבב עם המסחרי. מסחרי עם מסחרי, זה נשמע יותר הגיוני. ומה גם, למשל, בעלי השליטה בערוץ 10 הם גם בעלי השליטה בספורט 5 ובערוץ הילדים, אבל אי אפשר לצפות באלו בעידן פלוס, ב-10 בלבד. אז אני חושב שהגיע הזמן לפתוח את הערוצים הלא בלעדיים לצפייה חופשית ושיתקיימו גם הם מפרסומות (חלקם - 24 למשל - עושים את זה למרות שהם מתקיימים גם מדמי מנוי בכבלים ובלוויין)
 

connex

Active member
24 זאת דוגמה מצויינת

בנובמבר אמור להיות פיצול ערוץ 2 ורשת וקשת ישדרו כל אחת 7 ימים בשבוע בערוץ נפרד
הבעיה שכבר היום קיים "ערוץ קשת" זה ערוץ 24 שקשת היא הבעלים שלו והוא משדר שידורים חוזרים לרוב של תוכניות קשת אבל קשת כפופה לרשות השנייה וערוץ 24 למועצת הכבלים והלוויין
לגבי הרדיו החינוכי-אם משרד הבטחון האחראי על גל"צ משלם תמורת השידור של גל"צ וגלגל"צ בעידן פלוס אז גם משרד החינוך יכול
אני מסכים איתך שצריך ערוץ ספורט בסיסי,ערוץ ילדים בסיסי (ויודע מה? גם ערוץ הקניות) שישדרו בעידן פלוס ויממנו עצמם מפרסומות
 
מדינת ישראל לא תעשה אף אחד מאלה

כמעט כל שר ביטחון (או רמטכ"ל) רוצים להוציא את גלצ מצה"ל. אף אחד לא עושה כלום. פיצול ערוץ 2 ימית אסון על הטלוויזיה המסחרית וכדאי מאוד שיהיה מיזוג בין 10 לרשת, כי גם רשת וגם 10 לא יכולות על מותגי-העל של קשת ("האח הגדול" ו"הישרדות" של רשת לא יעמדו מול קשת). "ברית המועצות" לעולם לא תתרחש כי למה לאחד גופים כשאפשר להיות בזבזניים (ויותר מזה, כשחלק מערוצי הכבלים והלוויין ממילא משדרים גם כן פרסומות)?

ובחזרה לנושא - משרד החינוך לא יממן את שידורי 106 בעידן פלוס. אם למשרד החינוך היה אכפת בכלל מ-106 לא היו מגיעים לצרות של התמלוגים. משרד החינוך (והתקשורת) השאירו את רשות השידור כגוף האחראי היחיד בפועל על הפרויקט, אבל לקחת חסות עליו - גם התקשורת וגם החינוך ידעו לעשות כמו גדולים. משרד החינוך בקושי סופר את "החינוכית". בעיני בנט יותר חשוב להנחיל לילדי ישראל ערכי יהדות ודת מאשר ללמד אותם דברים "מיותרים" (כדוגמת: מתמטיקה, שפות זרות וכמובן, תקשורת).
 

johans1

New member
אלדד קובלנץ הרס וממשיך להרוס ולהחריב לנו את כל רשתות הרדיו.

כל רשתות הרדיו של התאגיד החדש הן בושה.
הרשתות שנפגעו בעיקר הן רשת ב' וקול המוסיקה.
התוכן שהרשתות הללו משדרות הוא בדיחה אומללה
לעומת התוכן ששידרה רשות השידור.

יעל צ'רני, המנהלת החדשה של קול המוסיקה. הרסת
את כל מה שהיה טוב ברשת הזו בתקופת רשות השידור.
הסקי בבקשה את המסקנה המיתבקשת ופני את המקום.
 

ido1355

Member
אין יותר מה לשמוע ברכב

קובלנץ השמיד במו ידיו את כל תחנות הרדיו בישראל.
הכל פלילייסט ושוב פלייליסט של אותם שירים שחוקים אין משהו חדש בתחנות בישראל
האופציות היותר טובות נמצאות רק באינטרנט.
רדיו הקצה
רדיו מהות החיים
 
אם כבר

אריסון גרועה יותר מקובלנץ
אני לא מת על הקצה אבל גם לא אוהב את מהות החיים. אולי החומר האנושי שם טוב - לא מתעסק בקטע הזה - אבל "מהות החיים" זה כמו "יום המעשים הטובים"
 

ido1355

Member
בשתי התחנות שאמרתי יש כמה תוכניות מצוינות

ורק מיום חמישי התחלתי להאזין לקצה והתחנה מהווה אלטרנטיבה לתחנות מסחריות בFM
גם רדיו מהות החיים נהדרת אבל יש בין התוכניות שם תוכניות מלל שאני לא מאזין
שתי תוכניות שממש אהבתי הן
פה זה טוב עם לירון תאני והתעוררות עם גליה גלעדי
 
למעלה