כאן אין פרסומות

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
תקלת הפרסום של 'כאן' לא תיפתר עד השבוע הבא

יום שני לשידורי תאגיד השידור הישראלי החדש כאן והבלאגן ברדיו חוגג. התקלה הטכנית שמנעה שיבוץ פרסומות בתחנות הרדיו נמשכת והפרסומאים מאבדים את סבלנותם.
&nbsp
לאייס נודע כי אנשי המכירות של טרגט ספיריט זכיינית הפרסום של התאגיד הודיעו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא ניתן לקבל הזמנות חדשות לפרסומות ברדיו ורק מי שכבר משובץ יעלה לאוויר לכשתיפתר התקלה, וגם יזכה לשיבוצי בונוס כפיצוי. במקביל, מקורות של אייס מוסרים כי בטרגט הודיעו למשרדי הפרסום כי התקלה לא צפויה להיפטר עד לתחילת השבוע הבא - המשמעות היא הפסד כספי משוער של כרבע מיליון שקל ליום, דהיינו הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים בשבוע ההשקה.
&nbsp
התגובות משוק הפרסום והמדיה לנעשה בתאגיד אינן מרחמות על הנפשות הפועלות. בכיר מתחום המדיה אומר היום לאייס, כי "טרגט חברה טובה אבל נכון לעכשיו הם ממש קיקיוניים. שיבוץ פרסומות ברדיו לא אמור להיות תורה מסיני. מה שקורה לא אמור לקרות, זה לא אמור להיות כך וזה מביש בעיניי".
&nbsp
ברקע לבעיות הטכניות, לאייס נודע עוד כי חלק מעובדי טרגט מרגישים בעצמם אי שביעות רצון מהמצב וחלקם אף התפטרו או מעוניים להגיש את התפטרותם מהחברה. יצוין כי רבים מעובדי טרגט הינם למעשה פליטי שפ"מ - החברה שניהלה את הפרסום ברשות השידור ב-2 העשורים האחרונים.
&nbsp
בנוסף לתקלה הטכנית, עניין נוסף שמרתיח את הפרסומאים ביממה האחרונה הוא החלטה שהתקבלה בתאגיד, לפיה מעתה והלאה לפרסומות שעולות לרדיו יידרש ביסוס עובדתי כמו בטלוויזיה. פרסומאי בכיר אומר לאייס שלא לייחוס: "התאגיד מנסה לסגל לעצמו סטנדרטים ברף של טלוויזיה שם החוקים נוקשים יותר". לדבריו, "הם רק מחזירים אותנו לאחור, אסור להגיד את זה ואת זה ועל כל דבר צריך להביא ביסוס. אפילו משפט כמו "הכי חד טושיבה" לא היה עובר שם כי היו מבקשים ממך להוכיח שאתה חד יותר ממסך אחר".
&nbsp
הרף הגבוה שמנסה התאגיד להציב בתוכן הפרסומות הוא פועל יוצא של מינויה של דורית דואני למנהלת בקרת אישור פרסומות בתאגיד. דואני מגיעה לתאגיד מהטלוויזיה, מהרשות השנייה שם שימשה בתפקיד דומה. לדברי הפרסומאי "ההבדל בין רדיו לטלוויזיה יכול להתבטא במשפט כמו 'אנחנו הטובים בעולם' שהיה עובר ברדיו בעבר ובטלוויזיה לא שם דורשים להגיד 'מהטובים בעולם'. מעתה והלאה גם ברדיו מיישרים קו עם הסטנדרט הזה".
&nbsp
לטענתו של הפרסומאי "במקום להקל עלינו אומרים לנו שאלו חוקי התאגיד ותתמודדו. הם לא מבינים שהם מאבדים כאן את הספונטניות של הרדיו, את היכולת להעלות תשדיר מעכשיו לעכשיו. האישורים לוקחים זמן, זה יכול להיות תהליך של שבוע לפעמים עם אישורי לקוח ואישורי הרגולציה ובחזרה למשרד הפרסום. מה שיקרה בסוף זה שבמקום כל זה מפרסמים ומשרדי פרסום פשוט יילכו לרדיו האזורי".
&nbsp
השערה זו אינה רחוקה מן האמת וכבר מתרחשת בפועל. בדיקה של אייס בקרב משרדי הפרסום מגלה כי רבים מהם מעבירים קמפיינים לשפ"א המנהלת את הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות ונכון לעכשיו היא המרוויחה הגדולה מהסיטואציה שנוצרה בתאגיד.
&nbsp
בתאגיד השידור החליטו להגיב בדיוק באותו הנוסח שבו השתמשו אתמול: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
&nbsp
http://www.ice.co.il/advertising-marketing/news/article/531647
 

d1f2

Active member
סף ייאוש? טרגט ניסתה לרכוש תוכנת שיבוץ פרסומות משפ"מ

האם חברת טרגט ספיריט מפסיקה להאמין ביכולתה לפתור את התקלה הטכנית שמונעת ממנה לשבץ פרסומות בשידורי התאגיד? לאייס נודע כי החברה פנתה לאברהם פרחי, בעליה של חברת שפ"מ בניסיון לרכוש ממנו את תוכנת שיבוץ הפרסומות עימה עבד ברשות השידור.
&nbsp
על פי מקורות בשוק הפרסום, מערכת שיבוץ הפרסומות שטרגט עובדת איתה סובלת מליקוים בתחום הרדיו וניסיונות להתאים אותה למערך השידור אינם עולים יפה. לאייס נודע כי החברה פנתה לפרחי, בעליו של שפ"מ ומי שעתר לבית המשפט בגין זכיית טרגט, וניסתה לברר איתו האם ימכור לה את מערכת שיבוץ הפרסומות שאיתה עבד ברשות השידור. על פי מקורות אייס, פרחי נקב ב"סכום אסטרונומי" ובטרגט נסוגו לאחור מהרעיון.
&nbsp
כזכור, מאתמול, יום תחילת שידורי התאגיד ברדיו ובטלוויזיה, מערך השידור ב-8 תחנות הרדיו של התאגיד: כאן גימל, כאן ב', כאן 88FM, כאן תרבות (רשת א' לשעבר), מקאן (התחנה המשדרת בערבית), רשת מורשת, קול המוסיקה ורקע, פועל ללא פרסומות עקב תקלה טכנית שחברת טרגט טרם הצליחה לפתור. בשוק הפרסום כבר מעבירים ביקורת על החברה והתנהלותה ולפי מקורות נוספים גם עובדי החברה מביעים אי שביעות רצון מהסיטואציה.
&nbsp
אברהם פרחי אמר לאייס: "אין תגובה". אורי נצר, מנכ"ל טרגט ספיריט סירב להגיב לידיעה. מתאגיד השידור כאן נמסר: "אין תגובה"
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/531742
 
שיושיבו טכנאי שירנדר את המקבצים ידנית, רבאק

כן, זה אינפנטילי לעשות את זה, וכן, זו עבודה סיזיפית ולא נותנת פתרון שלם, אבל זה לא עדיף מלהפסיד כרבע מיליון שקלים ביום?
 

d1f2

Active member
לתאגיד לא באמת אכפת

כמדומני יש סעיף בחוזה ביניהם שכל תקלה שאינה נובעת בגלל אשמה של התאגיד - תשא בעלות מלאה של המפעיל, קרי טרגט ספיריט.
&nbsp
התאגיד מרוויח שידורים בלי פרסומות בהשקה.
 

d1f2

Active member
מאזיני 88FM לא מוותרים: הפגנה ותביעה ייצוגית

עד לא מזמן מי שיצאו להפגין היו עובדי התאגיד, כאשר הממשלה שמה ל"כאן" מקלות בגלגלים בזמן הליך ההקמה, אך כעת מתוכננת הפגנה כנגד הנהלת התאגיד, כשהסיבה לכך היא המהפך הרע שעבר על תחנת הרדיו המוערכת והאהובה 88FM.
&nbsp
מאזיני 88FM לא מסכימים לוותר על אובדן צביונה של תחנת הרדיו הוותיקה של קול ישראל, שמאז המעבר לתאגיד שונתה באופן דרסטי. לאחרונה נפתחה קבוצת פייס "משמר 88" שבכוונתה להיאבק על שימור אופי התחנה – שהפכה לטענתם ליותר מדי "גלגלצניקית". חברי הקבוצה אף מתכוונים להפגין בנושא, ונבדקת האופציה של תביעה ייצוגית.
&nbsp
בפוסט שהעלה השבוע אבישי מתיה תחת הכותרת "כאן דיכאון: אז מה קורה באמת ב-88 אפ.אמ?" הוא טען כי "אל תאמינו לפוסטים המיופייפים מטעם שליטיה החדשים של התחנה. האמת עגומה: העורכים והשדרים הוותיקים של 88 נמצאים בדיכאון, על סף ייאוש. חלקם איבדו את התוכניות שלהם כליל, מאחרים נשללה הזכות לערוך את התוכניות שהם מגישים, בעוד אלה שעדיין עורכים וגם מגישים, נמצאים תחת פיקוח הדוק של אביעד רוזנבוים, שדואג להזכיר להם מי הבוס, תוך שהוא מרבה להשתמש במכבסת המלים של גלגל"צ: "מוכרות" (כלומר, להיטים לעוסים עד לזרא) ו"רצף" (כלומר, שלא יהיו יותר מדי שירים שהוא לא מכיר בזה אחר זה)".
&nbsp
מתיה טוען כי "משום כך, לא ידענו אם לצחוק או לבכות כשקראנו את הפסקה הבאה בפוסט שהועלה היום בעמוד הרשמי של התחנה: 'מי עורך את המוזיקה? אצלנו בכאן 88 עבודת העריכה היא שיתוף פעולה מלא בין השדרן לעורך ובתוכניות רבות המגיש הוא גם העורך. בכל תוכנית ניתן קרדיט מלא לעושים במלאכה'. כן, בטח. שימו לב: בשום לוח שידורים שפרסמה התחנה לא מופיעים שמות העורכים. הסיבה פשוטה: להשתיק את המאבק שלנו. לרכך את המהלומה. לסמם אותנו בהבטחות. אבל האמת היא ש-9 מתוך 13 שעות השידור המרכזיות, מ-6 בבוקר עד 7 בערב, נערכות ע"י יוצאי גלגל"צ, וככה, כפי ששמתם ודאי לב, זה גם נשמע".
&nbsp
לסיכום כתב: "הפוסט הזה, ותגובות אוהדות שהופיעו לפתע בעמוד הרשמי של התחנה, מוכיחים לנו שהם בלחץ. מאד בלחץ. ולכן, אסור להרפות. שלחו מיילים. טלפנו לתאגיד. ארגנו הפגנה. עד שננצח ונחזיר את 88 למה שהיא צריכה להיות: רדיו ציבורי איכותי. כי התחנה הזאת, קובלנץ, היא שלנו, המאזינים - לא שלך! תזכורת: ועדת לנדס קבעה ש-88 תישאר במתכונתה הנוכחית, כלומר זו שהיתה עד יום ראשון בערב. המציאות שונה בתכלית. ממחיקה ועד השפלה. ייתכן שיש פה אפילו עבירה על החוק. והעניין הזה יטופל בכלים משפטיים".
&nbsp
מ"כאן" נמסר בתגובה: "88 ממשיכה בקו של מוזיקה איכותית ואלטרנטיבית, במנעד רחב של תקופות וז'אנרים ושומרת על אופייה הייחודי".
&nbsp
בתוך כך, תחנה רדיו אחרת של התאגיד "כאן תרבות" צירפה לשורותיה את העיתונאית והסופרת ענת לב-אדלר, שתגיש תכנית ראיונות אישית. לב-אדלר מצטרפת לתאגיד במקביל לעבודתה כעורכת תחום הלייף-סטייל ב"ידיעות אחרונות" ותגיש תכנית רדיו שבועית ב"כאן תרבות". בתכנית שתיקרא על שם ספרה של לב-אדלר "כותבת ומוחקת אהבה" היא תדבר עם נשים מעוררות השראה.
&nbsp
לב-אדלר החלה את דרכה כעורכת מגזין הנוער "ראש אחד" מקבוצת ידיעות, לאחר מכן הקימה את "שעות נוספות" - מדור הלייף סטייל של "ידיעות אחרונות", אותו היא עורכת ב-20 השנה האחרונות.
&nbsp
לב-אדלר מסרה: "כילדה שגדלה בבית שבו בכל חדר טרטר בכל שעות היממה לפחות טרנזיסטור אחד, אני נרגשת להביא את עולם התוכן הנשי שלי לרדיו וכיוון שאין הרבה דברים שמשתווים בעיני לשיחת נשים אמיתית והופכת בטן, הקסם במקרה הזה הוא כפול ומכופל. כמי שמשתייכת מגיל 20 לקבוצת ידיעות, שנים רבות לא חוויתי מערכת אחרת ואני חייבת לציין שקבלת הפנים שזכיתי לה במסדרונות 'כאן', היא מהמחבקות ומהחמות שאפשר לייחל להן".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3065864
 
למעלה