כאן מתחילים שידורינו

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
כנס של טכנאי התאגיד עלול לפגוע בתחילת השידורים

תאגיד השידור הציבורי כאן, ששידוריו אמורים להתחיל מחר, עלול להיתקל בקשיים חמורים ביום ההקמה. עשרות טכנאי התאגיד, שעבדו בעבר ברשות השידור, נקראו לכנס מיוחד של ההסתדרות דווקא בימי ההקמה.
&nbsp
ההסתדרות זימנה את הטכנאים למפגשים לגבי תנאי הפרישה והפנסיה שלהם הם זכאים. הכנסים ייערכו היום ומחר בירושלים באולפן רשות השידור.
&nbsp
המשמעות היא שברגעים הקריטיים של תחילת השידורים, הן היום בשלב ההיערכות והן מחר עם תחילת השידורים – לתאגיד יהיו חסרים עשרות טכנאים החיוניים להפעלת השידורים.
&nbsp
שידורי הרדיו של התאגיד אמורים להתחיל מחר ב-6:00 בבוקר, ואילו השידורים בטלוויזיה – בערוץ 1 בעברית ובערוץ 33 בערבית – יתחילו ב-17:00. גורמים בתאגיד אומרים כי אם אכן הכנסים ייערכו כמתוכנן, עלולה להיווצר פגיעה חמורה במוכנות לשידורים.
&nbsp
מההסתדרות נמסר: "אין אנו אחראים על ההליך המזורז שנקבע על ידי המדינה או התאגיד. מטרת הכנסים היא לסייע לפורשים במידע ובעזרה על תנאי הפרישה שלהם".
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.4089422
 

נייף

New member


אם כי אני מעדיף להאזין באמצעות טיונר (כמו פעם) ולא באמצעות האינטרנט שנשמע לאוזניי דיגיטלי ויבש, אבל מי יודע, אולי בתאגיד החדש ישדרו בקידוד גבוה שיאפשר להינות גם משידור האינטרנטי.
 

d1f2

Active member
בג"ץ: צו ארעי המונע הוצאת חט' החדשות מהתאגיד עד מחר

בג"ץ הוציא הערב צו ארעי המשהה את כניסתו לתוקף של התיקון לחוק רשות השידור שעיקרו הוצאת חטיבת החדשות מתוך תאגיד "כאן", והפיכתה לתאגיד נפרד. הצו הוצא בעקבות עתירות בנושא שהגישו ח"כ איתן כבל, תאגיד השידור הישראלי ("כאן"), וארגון העיתונאים.
&nbsp
הדיון בעתירות יתקיים מחר ב-11:30, כך שלכאורה בשעות הראשונות של היום תוכניות החדשות ברדיו שיחלו כבר משש בבוקר יהיו עדיין תחת אחריות תאגיד "כאן", ולא תחת תאגיד החדשות החדש. בפועל, אין לכך משמעות מעשית - תאגיד החדשות ממילא אמור לשדר את התוכנית שהכינו ב"כאן" - אך ייתכן שהוצאת הצו מצביעה על הרצינות שבה מתייחס בג"ץ לעתירות שהוגשו בעניין.
&nbsp
זמן קצר קודם לכן הגישה המדינה את תשובה לעתירות שבו היא מתנגדת למתן צו ביניים שכאמור הוצא בסופו של דבר. "עיון בעתירה מעלה ספק רב בכל הנוגע לאפשרותם של העותרים לבסס פגיעה, לא כל שכן פגיעה בלתי מידתית בזכות יסוד חוקתית", נכתב בתגובה. "זאת, בשים לב לכך שהסמכויות שניתנו לתאגיד השידור הועברו במסגרת החוק לתאגיד החדשות, תוך שמירה על עצמאותו".
&nbsp
עתירתו של ח"כ כבל הוגשה באמצעות עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת. עתירת התאגיד הוגשה באמצעות עורך הדין דורי קלגסבלד, עתירת ארגון העיתונאים הוגשה על ידי עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה.
&nbsp
יאיר טרצ׳יצקי, יו״ר ארגון העיתונאים, מסר: ״כל מי שהיה חלק מהליך החקיקה הזה מבין עד כמה פיצול התאגיד הוא מופרך, מביא לבזבוז כספי ציבור, פוגע בציבור, בעובדים ובחופש העיתונות ואין לו שום נימוק ענייני. אנחנו מברכים על הצו שהוציא בג״ץ, ומקווים שבית המשפט יהפוך מחר את הארעי לקבוע״.
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001188539
 

d1f2

Active member
רגע היסטורי: איזה שיר יפתח את רשת ג' החדשה?

תחנת הרדיו החדשה, כאן גימל, תעלה מחר ב-6 בבוקר לאוויר. לרגל ההשקה התחנה בחרה להקליט מחדש את השיר "התחלה חדשה" של בנזין, שבזמנו הוקלט בגלל המעבר של רשת ג' לשידור ברדיו FM. התחנה החדשה גייסה את ההרכב רבע לאפריקה, שהוא אנסמבל שיוצר מוסיקה המערבת מקצבים אפריקניים, ג'אז ופאנק עם סולמות ערביים, וצירפה אליו את הזמר אליעד, על העיבוד המחודש היה אחראי ההרכב.
&nbsp
יובל גנור, מנהל כאן גימל אמר: "השיר "התחלה חדשה" יפתח את שידורי כאן גימל ביום שני ה-13.5, בשעה 6 בבוקר, ויסמן את דרכה החדשה של רשת ג', התחנה הוותיקה של "קול ישראל", שמקבלת עכשיו בית חדש בתאגיד השידור הישראלי. גימל תמשיך להיות הבית של המוסיקה הישראלית, על כל סוגיה: רוק, פופ, ים תיכוני, היפ הופ, ארץ ישראל הישנה ועוד. גימל תתן מקום ליצירה חדשה וליוצרים חדשים, בד בבד עם הקלאסיקה הישראלית מכל השנים".
&nbsp
http://www.mako.co.il/music-news/local/Article-74812b1d1170c51006.htm
 

d1f2

Active member
התאגיד החל בשידוריו ברדיו

שידורי תאגיד השידור "כאן" נפתחו הבוקר (ב') בשעה 6:00 עם שידורי הרדיו של 8 התחנות שעברו להפעלת התאגיד מידי רשות השידור.
&nbsp
את מבזק החדשות הראשון הגיש מירושלים שדר קול ישראל הוותיק מלאכי חזקיה. הערב ב-17:00 יחלו גם שידורי התאגיד בטלוויזיה.
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001188565
 

d1f2

Active member
אנשי רשות השידור מונעים את שידורי התאגיד באפליקציה

&nbsp
&nbsp
תאגיד השידור הציבורי "כאן" החל הבוקר (ב') את שידוריו בשמונה תחנות הרדיו שלו, אך בשלב זה לא ניתן לקלוט את השידורים באמצעות אפליקציות למכשירי מובייל – משום שאנשי רשות השידור מונעים את העברת ניהול האפליקציות לידיהם של אנשי התאגיד.
&nbsp
בעקבות כך, בתאגיד העלו דף אינטרנט ייעודי שבו ניתן לקלוט את שידורי התאגיד בתחנות הרדיו השונות. מטעמו של כונס הנכסים הרשמי, דוד האן, האחראי על פירוק רשות השידור, טרם נמסרה תגובה.
&nbsp
בתאגיד אומרים גם כי אנשי רשות השידור טרם העבירו לידי התאגיד ציוד טכני יקר בעלות עשרות אלפי שקלים, שבתאגיד נמנעו מלרכוש כדי לחסוך בעלויות.
&nbsp
תאגיד השידור החל הבוקר את השידורים בשעה 05:58 בקריאת שמע ישראל ובמבזק חדשות השעה שש, מפי מלאכי חזקיה, בירושלים. 8 תחנות הרדיו של כאן החלו לשדר. הערב, בשעה 17:00, ייפתחו שידורי הטלוויזיה של כאן בתוכנית אקטואליה רכה בהגשת דרור פויר וענת קורל.
&nbsp
היום בצהריים אמור להתחיל דיון בבג"ץ בעתירות השונות שהגוש למתן צו ביניים שימנע את תיקון מספר 8 בחוק התאגיד – כלומר את פיצול הפעילות של השידור הציבור לתאגיד השידור הציבורי, שישדר תוכן כללי, ולתאגיד החדשות שיתמקד בשידורי חדשות ובהפעלת רשת ב'. אתמול בערב בג"ץ קבע צו ביניים ארעי שמקפיא את יישום החוק עד לדיון היום.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.4090722
 

d1f2

Active member
בג"ץ הותיר את הצו הארעי על כנו: התאגיד לא יפוצל בינתיים

&nbsp
&nbsp
שופטי בג"ץ, יצחק עמית, חנן מלצר ונעם סולברג, ביקרו היום (ב') בצהריים בחריפות את תיקון 8 לחוק השידור הציבורי, שאושר בשבוע שעבר בכנסת. התיקון קובע כי חטיבת החדשות תוצא מתוך תאגיד השידור "כאן" ותהפוך לתאגיד נפרד שיספק שירותי חדשות ואקטואליה.
&nbsp
נזכיר כי על-פי החוק שעבר בכנסת, בימים הקרובים אמור להתמנות שופט בדימוס שיקים ועדת איתור, שתקים מועצה לתאגיד החדשות, והיא זאת שתמנה את המנכ"ל. בחוק נקבע כי הליך זה ייקח 3 חודשים, אך בפועל הוא ככל הנראה צפוי להתארך מעבר לכך. בשל התמשכות התהליך, החוק הנוכחי קובע כי תאגיד החדשות ייצא לדרך כבר היום שבראשו מנכ"ל זמני לשבועיים, שבהמשך יוחלף במנכ"ל זמני שימונה על-ידי הכנ"ר לתקופה של מספר חודשים.
&nbsp
לאור זאת, במהלך הדיון הציעו השופטים כי אם המדינה רוצה להקים תאגיד חדשות נפרד, היא יכולה להתחיל בפעולות כדי לעשות זאת, כשבינתיים התאגיד יפעל כרגיל. השופטים גם ציינו כי גם אם יוצא צו על-תנאי, הוא לא יחול על החלק בחוק שנוגע לקליטת כמות גדולה יותר של עובדי רשות השידור.
&nbsp
למרות שבתאגיד נערכו לעלייה לאוויר באופן שעולה בקנה אחד עם תיקון החוק החדש, כך שלכאורה יפעלו כבר מהיום שני תאגידים - בפועל לא הייתה לכך עד כה משמעות מעשית, מכיוון שלתוך תאגיד החדשות הוכנסו ממילא תוכניות החדשות שהיו אמורות להיות משדורות במסגרת תאגיד "כאן" לפני תיקון החוק.
&nbsp
בנוסף, לתאגיד החדשות לא מונה מנהל קבוע, וגם המנכ"ל הזמני שלפי תיקון החוק אמור להוביל אותו בחודשים הקרובים עדיין לא מונה על-ידי הכנ"ר. מי שאמור היה להוביל את תאגיד החדשות בימים הקרובים הוא ברוך שי, שממילא נבחר על-ידי ראשי התאגיד, המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר, להוביל את חטיבת החדשות של התאגיד.
&nbsp
כאמור, כבר אמש הוציא בג"ץ צו ארעי המשהה את כניסתו לתוקף של התיקון לחוק רשות השידור, שעיקרו הוצאת חטיבת החדשות מתוך תאגיד "כאן" והפיכתה לתאגיד נפרד. הצו הוצא בעקבות עתירות בנושא שהגישו ח"כ איתן כבל, תאגיד השידור הישראלי ("כאן") וארגון העיתונאים.
&nbsp
זמן קצר קודם לכן הגישה המדינה את תשובה לעתירות, שבה היא מתנגדת למתן צו ביניים, שכאמור הוצא בסופו של דבר. "עיון בעתירה מעלה ספק רב בכל הנוגע לאפשרותם של העותרים לבסס פגיעה, לא כל שכן פגיעה בלתי מידתית בזכות יסוד חוקתית", נכתב בתגובה. "זאת בשים לב לכך שהסמכויות שניתנו לתאגיד השידור הועברו במסגרת החוק לתאגיד החדשות, תוך שמירה על עצמאותו".
&nbsp
עתירתו של ח"כ כבל הוגשה באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת. עתירת התאגיד הוגשה באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד, ועתירת ארגון העיתונאים הוגשה באמצעות עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה.
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001188640
 

d1f2

Active member
בגלל תקלה - כאן לא משדר פרסומות ברדיו ומפסיד מאות אלפי שקלים

כל ההתחלות קשות, את זה כבר יודעים אנשי התאגיד לאחר הסאגה הארוכה שקדמה לעלייתם לאוויר, וגם יום השידורים הראשון של תחנות הרדיו בתאגיד אינו חף מתקלות. שמחת היציאה המיוחלת לדרך נמהלה הבוקר בכשלים טכניים שמנעו מהתאגיד לשדר פרסומות בכל תחנות הרדיו הפועלות תחתיו. לאייס נודע עוד, כי ככל הנראה התקלה אינה קרובה לפתרון ביממה הקרובה.
&nbsp
כזכור, וגם לאחר סאגה לא קלה, הזוכה במכרז הפרסום של התאגיד שאחראי על מכירת זמן האוויר לפרסומות ברדיו ובטלוויזיה היא חברת טרגט ספיריט שבראשה עומד אורי נצר. בתגובה לאייס אמר נצר, כי "אנחנו נמצאים בתהליך של בחינת מערכות. העלינו לאוויר 8 תחנות רדיו עם מערכות ותשתיות חדשות ולכן מדובר בין היתר באתגר טכנולוגי".
&nbsp
עם תחילת השידורים, תחנות הרדיו היו אמורות לשדר פרסומות מתוקף עסקאות שנחתמו עוד מתקופת שפ"מ ורצות באופן שוטף - פרסומות שעד אתמול עוד שודרו במהלך התכניות. למרות בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים, אנשי התאגיד מגלים כי הפן הטכנולוגי מורכב יותר מכפי שהוא נראה. מנגד גורמים בתאגיד אומרים לאייס כי רק הבוקר התאגיד קיבל למעשה הזדמנות ראשונה לבחון את המערכות ביחד, בזמן אמת.
&nbsp
כאמור, ייתכן וגם מחר הבעיה הטכנית לא תתוקן והתאגיד ירשום יום נוסף ללא פרסומות, מה שוודאי יעשה טוב למאזינים אך יבוא לידי ביטוי גם בהכנסות. לפי הערכות של גורם משוק הפרסום המעורה בפרטים, ההפסד היומי מיום שידורים שלם ללא פרסום עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. איש מדיה נוסף אומר לאייס כי להערכתו מדובר "בהפסד של כ-250 אלף שקל ליום".
&nbsp
"כאוס שאי אפשר לתאר"
&nbsp
בירור בענף הפרסום מעלה שיש לא מעט משרדי פרסום שנפגעו מהתקלה, לאחר שקמפיינים של לקוחותיהם שהיו אמורים להיות באוויר לא שודרו. אחר מהם אומר לאייס שלא לייחוס: "קמפיינים של המשרד נעצרו לחלוטין. יש שם כאוס ברמה שאי אפשר לתאר. יש מערכת מורכבת של התאגיד שאמורה להגיש פרסומות אבל לא מגישה כלום".
&nbsp
מכיוון שבענף הפרסום אין ואקום והמפרסמים שנמצאים בעיצומו של גל פרסום נדרשים להישאר באוויר כדי לא לפגוע בקמפיין המתמשך, לתקלה בתחנות הרדיו של כאן יש השפעה ישירה על הנעשה מסביב, בתחנות הרדיו האזורי ואפילו בטלוויזיה. גורם בענף הפרסום אומר לאייס כי "ברדיו האזורי יש ביקוש כתוצאה ממה שקורה בתאגיד ברמות מטורפות. בטלוויזיה יש מהיום 30 דקות פרסומות שלא נכנסות לברייק כתוצאה מעודף ביקושים".
&nbsp
מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/531425
 
למעלה