כאן בוכים

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
עובדי רשות השידור מפגינים מול משרד רה"מ; רשת ב' מושבתת

המחאה ממשיכה: הבוקר (ראשון) ימשיכו עובדי רשות השידור להפגין כנגד הסגירה הצפויה של מקום עבודתם בסוף אפריל והקמת תאגיד השידור. העובדים צועדים לעבר משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר פניהם צבועות בלבן
&nbsp
הפגנה נוספת מתקיימת מול בית הדין לעבודה בירושלים, שם נמצא יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהגיע לדיון בנושא עובדי הנמלים. המפגינים קוראים לעברו של ניסנקורן - "לא מחליפים עובד בעובד". כחלק מצעדי המחאה הושבתו השידורים ברשת ב' החל מ-09:30 בבוקר ועד לשעה 12:00, כאשר במקום שידור התוכניות "סדר יום" ו"הכל דיבורים" מושמעת מוזיקה בתחנה.
&nbsp
אתמול, לאחר מספר ניסיונות להיפגש עם יו"ר ההסתדרות, נסעו עובדי רשות השידור לשבת תרבות בעפולה. העובדים הוצאו אל מחוץ למתחם לאחר שהמשטרה הגיעה למקום. בתום שבת תרבות שוחח ניסנקורן עם חלק מהעובדים מחוץ למתחם ואמר כי אם הדברים לא יסתדרו השבוע - הוא יחריף את הצעדים, וכי כוונתו לדאוג לכך שיותר אנשים מתחת לגיל 50 יקלטו לעבודה וכן לשיפור תנאי הפנסיה של מי שנמצא בפנסיה החדשה.
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3051733
 

d1f2

Active member
עוד אצבע בעין של נתניהו? ג'ודי שלום ניר מוזס עוברת לתאגיד

אחרי ההחלטה למנות את גאולה אבן סער למגישת המהדורה המרכזית של חדשות תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, עוד החלטה שעשויה לעורר גלים. התאגיד החליט כי תכניתה של ג'ודי שלום ניר מוזס תמשיך גם ברשת ב' החדשה, והפעם יחד עם בנה, הפרסומאי נמרוד ניר. על החלטה זו פורסם לראשונה אמש באתר האינטרנט של ישראל היום.
&nbsp
שלום ניר מוזס היא רעייתו של סילבן שלום, שהתפטר לפני כשנה מהכנסת והממשלה בשל חקירה נגדו כי הטריד מינית. החקירה נסגרה. ואולם, שלום היה לאורך השנים יריבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד, והיחסים ביניהם היו מתוחים.
&nbsp
ההחלטה להמשיך עם תכניתה של שלום מוזס בשישי בבוקר, מגיעה כשבוע לאחר ההודעה על מינויה של גאולה אבן סער להגשת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 1 החדש בתאגיד. אבן היא רעייתו של גדעון סער, עוד פוליטיקאי לשעבר ויריב מר של נתניהו. ההודעה על מינויה של סער הגיע בעת המשבר בנושא התאגיד, כאשר נתניהו מוביל קו לסגירת התאגיד והמשך הפעלתה של רשות השידור. ההודעה התקבלה כאשר נתניהו היה בעיצומו של ביקור ממלכתי בסין, ומקורביו טענו כי החלטה זו נועדה לעשות דווקא לראש הממשלה.
&nbsp
למרות איומי הסגירה, בתאגיד ממשיכים לעבוד על שיבוץ לוח השידורים. הבוקר של רשת ב' החדשה יהיה שונה במעט מזה של רשת ב' הוותיקה: יומן הבוקר עם אריה גולן יישאר בין השעות 6:00 ל-8:00, ואולם תכניתה של קרן נויבך תעבור מ-8:00 ל-10:00. במקומה תשודר במשך שעתיים תכניתם החדשה של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן.
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/500872
 

d1f2

Active member
הלוגואים החדשים של תחנות הרדיו

http://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4940246,00.html













 

d1f2

Active member
ארגון העיתונאים ליועמ"ש: התערבות נתניהו בתאגיד - פגיעה בדמו'

&nbsp
&nbsp
ארגון העיתונאים פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפעיל את סמכויותיו, וזאת לפני עתירה של הארגון לבג"ץ. בארגון, המייצג את ועד העיתונאים של תאגיד השידור הציבורי "כאן", דורשים כי מנדלבליט יתערב וימנע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגוע בתאגיד או באחד מבעלי התפקיד בו.
&nbsp
באמצעות עורכי הדין אמיר בשה ומורן סבוראי, מציינים בארגון כי הניסיונות של נתניהו לפגוע בתאגיד "מדיפים ריח חריף של ניסיון להתערבות פוליטית במינוי עיתונאים בתאגיד". לפי הארגון, מדובר ב"פגיעה קשה ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובתוך כל ביסודותיה של הדמוקרטיה, וכן פגיעה קשה בזכויותיהם האישיות והקיבוציות של ציבור העובדים, הן בתאגיד והן ברשות השידור".
&nbsp
בארגון התייחסו להתבטאויות השונות של חברי כנסת סביב מינויים שונים בתאגיד, למשל של מגישת המהדורה גאולה אבן-סער. "האמירות האלה אינן חוקיות והן מנוגדות לעקרונות של ממשל תקין, פוגעות שלא לצורך בתכליות העומדות ביסוד חוק התאגיד השידור הציבורי".
&nbsp
ארגון העיתונאים הוקם תחת כנפי הסתדרות העובדים בראשות אבי ניסנקורן. עד כה ניסנקורן פעל למען עובדי רשות השידור וניסה לדחות את סגירת הרשות או להעניק הטבות לפורשיה. כעת, אף שניסנקורן סופג האשמות ישירות מעובדי רשות השידור, הארגון שתחת חסותו פועל עצמאית להקמת התאגיד.
&nbsp
בתוך כך, ועד העיתונאים של התאגיד שיגר בשבוע שעבר פנייה לכלל העובדים עם הבהרות לגבי עמדתם לאירועים של הפרק. "בימים אלה אנחנו שוב ניצבים בפניי איומים פוליטיים חיצוניים על קיומו של התאגיד, עלייתו לאוויר במועד ופעולתו העצמאית", כתבו בוועד. "חשוב לנו לעדכן שהועד פועל כל הזמן בתקופה זו, בעיקר במישורים שאינם פומביים, כדי להדוף את האיומים הללו - בין היתר במגעים עם גורמים רלוונטיים ובהיערכות משפטית לעת צרה".
&nbsp
הוועד ציין כי אינם מתכוונים להתעמת עם עובדי רשות השידור. "כעובדים, לתפישתנו חשוב שנקפיד דווקא כעת לשמור על שיח אחראי, שקול ואמפתי כלפי חברינו ברשות השידור, שרבים מהם יצטרפו אלינו בקרוב מאוד בבניית המערכת החדשה. חשוב לנו גם לזכור כי מטרתנו אינה לייצר כותרות בזירה התקשורתית או להגיב לכאלה, אלא להלחם על קיומו של התאגיד כגוף שידור עיתונאי ציבורי המנותק מלחצים פוליטיים", כתבו בוועד.
&nbsp
באחרונה עלו טענות לגבי גיוסי כוח אדם של התאגיד באמצעות חברות קבלניות. ההסתדרות, חלק מעובדי רשות השידור וגורמים פוליטיים טענו כי התאגיד פוגע בעובדים באמצעות גיוס עובדי קבלן. "פנינו לאחרונה להנהלה וביקשנו הבהרות נוכח הפרסומים האלו. מובן מאליו שנתנגד למצב בו יעבדו זה לצד זה עיתונאים המועסקים בהעסקה ישירה ועיתונאים המועסקים בהעסקה קבלנית", כתבו העובדים.
&nbsp
לפי הוועד, "לשמחתנו, נענינו כי אין ממש בפרסומים כאלה, ואף עיון מדוקדק במכרז מגלה כך. ראשית, נכון להיום אין עיתונאים המועסקים בהעסקה קבלנית בתאגיד, אלא מדובר במכרז שטרם מומש. שנית, הובטח לנו כי מטרת המכרז שהוגש היא קבלת שירותים מקצועיים בפרויקטים נקודתיים ובהיקף מצומצם מאוד: עיקרם בתקופה שעד יום התחילה ובחודשיים שלאחריו בהם חלק גדול מעובדי רשות השידור שיגיעו לתאגיד ימצאו בתהליכי הכשרה, ומיעוטם - לצורך החלפה זמנית של עובדי תאגיד שיאלצו באופן חד פעמי להיעדר מעבודתם מסיבות שונות. גם אז, עבודתם של מי שאינם מועסקים ישירות בתאגיד תהיה לתקופות קצובות של ימים או חלקי ימים, והיא מוגבלת למקסימום של 7 משמרות בחודש לעובד. הבירור הזה מניח את דעתנו לעת עתה, ובכל מקרה נעמוד על המשמר גם בתחום זה".
&nbsp
בתאגיד יש סכסוך עבודה בתוקף שהוכרז בגלל האיומים הפוליטיים. אלא שההסתדרות הכריזה באחרונה סכסוך עבודה בתאגיד על רקע הטענות להעסקת עובדי קבלן. " סכסוך העבודה בתאגיד הוכרז כבר לפני כמה חודשים, במטרה לאפשר לנו לנקוט צעדים ארגוניים אם נדרש לכך בעתיד, כדי למנוע לחצים פוליטיים על עבודתנו. אין בו חידוש", ציינו בוועד העובדים.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3952821
 

d1f2

Active member
לא רק ג'ודי ניר מוזס: גם אבי בניהו בדרך לתאגיד

לא רק ג'ודי ניר מוזס: גם אבי בניהו בדרך לתאגיד. לוואלה ברנז'ה נודע כי בניהו נמצא במשא ומתן על הגשת תוכנית רדיו בקול ישראל. ב"כאן בהקמה" מעוניינים שבניהו יגיש תוכנית רדיו שבועית בימי שישי, שתעסוק בסיכום אירועי השבוע.
&nbsp
בניהו, לשעבר דובר צה"ל ומפקד גל"צ, משמש כיום כיועץ תקשורת. הוא ייעץ בעבר למכינה הקדם-צבאית בעלי – בסערה הקודמת שנקשרה לרב יגאל לוינשטיין שאמר כי ההומואים הם "סוטים שמטריפים את המדינה", ואולם פרש מהתפקיד כעבור זמן קצר. בעבר פורסם שנתניהו הציע לבניהו לשמש כראש מטה ההסברה בלשכת רה"מ.
&nbsp
בניהו כותב בשנים האחרונות טור קבוע ב"מעריב", כאש בסופ"ש האחרון כתב: "כולי תקווה שאצליח להישאר מתון, שקול ואחראי למרות שיבוש המערכות, המהלכים ההזויים והטרלול שמאיים לטרוף כאן את האביב...התחושה שלי היא שנחטפנו באוויר. באופן וירטואלי כמובן. נחטפה המדינה, נחטפה החברה, נחטפה הממשלה, נחטפו ההיגיון, סדרי העדיפויות, השכל הישר. נחטפו האיזונים והבלמים. חלק מהנוסעים בג'מבו הענק הזה מעמידים פנים שהם ישנים ולא רוצים להבין. חלקם באמת ישנים".
&nbsp
עוד כתב בטורו: "חוסר ההלימה בין הפרזנטור הטוב ביותר של מדינת ישראל, של חוסנה, של כלכלתה, של ה"סטארט־אפ ניישן", הטכנולוגיה והחקלאות, בעל האנגלית הרהוטה והיכולת ליצור קשר אישי. חוסר ההלימה בין הפוליטיקאי הכי מוכשר שלנו, שמצליח לשלוט בכישרון של קוסם במפלגתו, בסיעתו, לקרב, להרחיק, לצנן, להמאיס ולהדיח. חוסר ההלימה בין האיש הזה לבין נתניהו שמתעסק באובססיביות בכל כותרת וידיעה, שרוצה להשיג שליטה בתקשורת, שמתעקש לקבוע מי יערוך ומי יגיש רצועות בשידור הציבורי".
&nbsp
בתוך כך, היום פורסם כי התוכנית של ג'ודי ניר מוזס, המשודרת במשך שנים ברשת ב', תעבור לתאגיד השידור. ניר מוזס - הנשואה ליריבו הפוליטי של נתניהו, סילבן שלום - תגיש תוכנית בוקר שבועית בימי שישי ב"כאן בהקמה" ביחד עם בנה נמרוד.
&nbsp
בניהו מסר בתגובה: "אני לא יכול להגיד על עצמי שאני האיש הקטן מהרדיו – אבל אני אוהב רדיו". בתאגיד בחרו שלא להגיב לדברים.
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3051821
 

d1f2

Active member
רונן פולק מצטרף לתאגיד - אבל לא ימשיך ככתב מדיני

רונן פולק, הכתב המדיני של רשת ב' של קול ישראל, מצטרף לתאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן. לאייס נודע כי הגדרת התפקיד החדשה שלו בתאגיד היא עורך ומגיש ברשת ב' החדשה של התאגיד, והוא גם יערוך את רצועת הכלכלה היומית.
&nbsp
פולק הפך לכתב המדיני של רשת ב' לפני כ-5.5 שנים, כשהחליף את שמוליק טל בתפקיד, לאחר שזה פרש לטובת תפקיד בקרן היסוד. לפני כן היה פולק כתב הנדל"ן והתחבורה בקול ישראל וכתב בצפון.
&nbsp
גורמים טוענים כי פולק זכה לשינמוך בתאגיד, שטרם מינה כתבים לדסק המדיני. החלטה זו גם יכולה לחזק את טענות עובדי רשות השידור ליחס פוגע מצד התאגיד כלפיהם, הן בדרך בהם נערכו ראיונות העבודה, הן בהצעות התפקידים והן ברמות השכר שהוצא ליוצאי הרשות, מול שכרם ברשות ומול ההצעות שקיבלו מועמדים שאינם מרשות השידור.
&nbsp
פולק סירב להגיב לפרסום. בתאגיד השידור הציבורי אישרו כי פולק התקבל לתאגיד.
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/502096
 

d1f2

Active member
להב לממשלה: "לוודא שהתאגיד יחל לפעול בהתאם בחוק"

על רקע הסערה הפוליטית סביב עתידו של תאגיד השידור, וההפגנות של עובדי רשות השידור כנגד הסגירה הצפויה בסוף אפריל, בלשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל (להב) מבקשים מהממשלה לדאוג לכך שתאגיד השידור יעלה לאוויר בזמן שנקבע לו על פי חוק.
&nbsp
במכתב שנשלח אתמול (ראשון) על ידי נשיא להב עו"ד רועי כהן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי יש לדאוג לכך על מנת שלא לפגוע בפרנסתם של עובדים רבים אשר תלויים בעליית התאגיד לשידור.
&nbsp
עוד נטען כי בלהב מאוגדים 45 איגודים מקצועיים (שח"ם, אמ"י, אק"ט, איגוד התסריטאים ועוד), וכי כל אחד מהם מייצג ציבור רחב של יוצרים ואמנים הפועלים כעצמאים או כפרילנסרים – "אשר עלולים להיפגע קשות מהכוונה שלא לאפשר את תחילת פעילותו של התאגיד".
&nbsp
בהתאם לחוק השידור הציבורי, התאגיד אמור להקצות מדי שנה כ-200 מיליון שקל למימון, הפקה ורכישת תוכניות המיועדות לשידור בערוץ הטלוויזיה של התאגיד. בלהב מסבירים כי תקציב זה אמור לספק עבודה ופרנסה לאלפי שחקנים, במאים, עורכים, תסריטאים, מפיקים, מתרגמים ועוד.
&nbsp
לפי המכתב, "ככל שהתאגיד לא יחל לפעול ותחתיו תמשיך לפעול רשות השידור (המקצה נכון להיום סכום מצומק ביותר של כ-28 מיליון שקל בלבד להפקות) ימצאו עצמם אלפי עובדים ללא מקור פרנסה. ודוק, המדובר בעובדים אשר אינם נהנים מזכויות סוציאליות כלשהן ואינם זכאים לדמי אבטלה או תנאי פרישה. מכאן, שכל החלטה אשר לא תאפשר את תחילת שידוריו של התאגיד כפי הקבוע בחוק תגדע את מטה לחמם".
&nbsp
בהקשר הזה, גורם בכיר ברשות טוען כי מאז חוק ארדן שנחקק ביולי 2014 "הרשות מיובשת ומשותקת ואסור לה לחתום על שום חוזה התקשרות חדש". הגורם מציין כי ב-2014 נחתמו חוזים בהיקף של כ-34 מיליון שקל כאשר ביולי עבר החוק - והכל נעצר.
&nbsp
לסיכום נכתב: "הסתמכותו של סקטור שלם של עצמאים על כניסתו של החוק לתוקף היא זו המקנה בין היתר את התוקף המוסרי לקיומו של החוק כלשונו...הריני לבקשכם לעשות כל אשר לאל ידכם על מנת לוודא כי התאגיד יחל לפעול בהתאם לאמור בחוק".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3052180
 

d1f2

Active member
מעשה מלוכלך: עובדי הרשות שידרו ג'ינגלים נגד נתי טוקר









 

d1f2

Active member
מנהל קול ישראל: תעודת עניות לכל עובדי קול ישראל

"מסע ההסתה וההשמצות שאתם מנהלים באמצעות תשדירי הרדיו נגד נטי טוקר (הטעות במקור) הוא תעודת עניות לכל עובדי קול ישראל שאין להם חלק בככל בתשדירים הללו נגד עיתונאי.
תסירו את התשדירים הללו. הם לא מוסיפים כבוד לאיש ולא תורמים דבר למאבק של העובדים על הבית.
&nbsp
כמובן שודר ללא אישור הנהלת הרדיו..."
 
למעלה