ועדת הכלכלה תדון בהארכת מקבצי הפרסומות ברדיו האזורי

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
ועדת הכלכלה תדון בהארכת מקבצי הפרסומות ברדיו האזורי

ביום שני הבאה יתקיים דיון בהצעת החוק הבאה:

בהתאם לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן–1990 (להלן – החוק), רשאיות תחנות הרדיו האזוריות לשדר תשדירי פרסומת בהיקף מרבי של 9 דקות לשעה. מתוך מודעות לקושי ולעיוות שבמגבלה זו, החוק מסמיך את מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להתיר הקצאה שונה של זמן תשדירי הפרסומת ביממה, ובלבד שהיקף תשדירי הפרסומת הכולל ביממה, יוותר ביחס זהה של חמישה עשר אחוזים מזמן השידור ביממה – כלומר 216 דקות ביממה.

הלכה למעשה, ההקצאה השונה האמורה סייעה בהפחתת העיוות במידה מוגבלת בלבד. בפועל, בחינת מגבלת הפרסום על בסיס יממה בלבד, יצרה מצב שבו מנועות תחנות הרדיו האזורי מלשדר ביום נתון למעלה מהשיעור המרבי הקבוע ליממה, בעוד שבתקופות שפל בענף הפרסום, תקופות שלאחר חגים, או אירועים מיוחדים, הן אינן מצליחות לנצל את זמן הפרסום המרבי המותר, עקב חוסר ביקוש. כתוצאה מכך, לא מתאפשר לתחנות הרדיו האזורי למצות את זמן השידור המרבי של תשדירי הפרסומת, ובבחינה רבעונית, הן משדרות זמן פרסומת בהיקף מופחת בהרבה מהמותר בחוק, תוך שזכות הקניין וחופש העיסוק שלהן נפגעים.

על מנת לתקן עיוות זה, מוצע לאפשר הקצאה שונה של זמן תשדירי הפרסומת בשידורי הרדיו האזורי, לפיה המגבלה היומית תיבחן כממוצע על בסיס רבעוני בלבד, בעוד שבתוך כל רבעון תתאפשר לכל תחנת רדיו אזורית לבצע הקצאה של זמן הפרסום לפי צרכיה.
 
למעלה