רישום כוזב במסמכי תאגיד

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
צחי הנגבי, מ"מ שר התקשורת: "רשות השידור השתקמה"

ממלא מקום שר התקשורת, צחי הנגבי, העניק היום (שבת) ראיון ראשון ל"פגוש את העיתונות" של חדשות 2. מאז שנודע על מינויו לתפקיד. במוקד השיחה – גורל תאגיד השידור "כאן בהקמה". הנגבי אמר לרינה מצליח כי "לארדן יש נימוקים אחרים אבל מרבית החברים בליכוד חושבים שמרגע שרשות השידור שוקמה ונותרו בה לאחר התייעלות מאות עובדים - והם כואבים את כאב השלכתם לרחוב - אז זה דבר שראש הממשלה וכולנו רוצים למנוע. השיח שמתנהל בנושא הזה הוא בין ראש הממשלה לשר האוצר, כי גם האוצר בצדק רוצה לעשות זאת ללא פגיעה בתקציב המדינה. כשנתניהו ישוב מאוסטרליה הוא יעדכן אותי בדיאלוג עם כחלון ואני אכנס לנושא".
&nbsp
הוא הוסיף כי "כולנו חושבים שהשגנו את המטרה - בוטלה האגרה על פי חוק והרשות השתקמה ומנהלת את שידוריה בחצי מכוח האדם. הרבה הלכו הביתה רק חלק לתאגיד". לטענתו, "לא יהיה משהו לא חוקי. המגעים בין נתניהו לאוצר אמורים למצוא פתרון לשיקום רשות השידור תוך כדי מציאת פתרון לבעיה שתיווצר בתאגיד. צריך שידור ציבורי. אם זה תאגיד או רשות זה לא עניין אידיאולוגי".
&nbsp
מצליח אמרה להנגבי: "אתם רוצים רשות, שם השליטה שלכם מלאה. למה נתניהו לא רוצה תאגיד - כי שם אין לו שליטה מלאה". הנגבי השיב: "אני לא רוצה לכבול את עצמי לעמדה כזו או אחרת. כי אני חייב ללמוד את הנושא. אין לי מושג מה סוכם בין נתניהו לכחלון. שם כרגע סלע המחלוקת והיא תקציבית יותר מתקשורתית". הוא הוסיף כי "המטרה היא שידור ציבורי עצמאי".
&nbsp
לסיכום, בנוגע לשאלה האם יהיה שר תקשורת עצמאי או יוציא לפועל את מה שנתניהו רוצה ולא יכול בגלל בג"ץ, אמר הנגבי: "אני כבר 7 חודשים במשרד התקשורת ומטפל בנושאים חשובים. הוא לא דיבר איתי מילה אחת. הממשלה היא לא לוויינים עצמאיים שכל משרד עושה מה שהוא חושב לנכון. זו תזמורת ויש לה מנצח וזה ראש הממשלה".
&nbsp
נתניהו הודיע אתמול כי ימנה את הנגבי לממלא מקום שר התקשורת לשלושה חודשים, אך לא יוותר על התיק בשלב זה. על רקע העתירה לבג"ץ, שדרשה שנתניהו יפסול עצמו מכהונה כשר התקשורת בשל ניגוד עניינים, אמר נתניהו כי השר הנגבי ימלא את מקומו, "ואחר כך נקבל החלטות".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3041669
 

d1f2

Active member
בכיר באוצר על דברי הנגבי: FAKE NEWS

בכיר באוצר על דברי הנגבי שרשות השידור שוקמה: הצחיק אותנו. המשך הבדיחה של ביטן. לא ייאמן איך מפיצים Fake news. הרשות בזבזנית עם 1,100 עובדים.
באחרונה פנה מנהל רשות השידור בר בר ציון לאוצר בדרישה לאשר תוספת כוח אדם משום שאינו יכול להפעיל עם 1,100 עובדים. זה השיקום שהתכוון הנגבי?
&nbsp
(נתי טוקר)
 

d1f2

Active member
ועדי רשות השידור להנגבי: "ראה בנו שותפים מלאים לשיקום"

אחרי ההתבטאות אמש של מ"מ שר התקשורת החדש, השר צחי הנגבי, ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, בוועדי רשות השידור מנסים לנצל את המומנטום. כזכור, אמש אמר השר הנגבי כי הוא - ואיתו יתר חברי הליכוד - תומכים בהמשך פעילותה של רשות השידור, במיוחד לאור העובדה ש"היא כבר שוקמה".
&nbsp
על רקע זה פנה היום ועד הגג של עובדי ההסתדרות ברשות השידור לשר במכתב בו נכתב: "אדוני השר, ראה בנו שותפים מלאים לשיקומה של רשות השידור. עמדתנו הנחרצת היא מוכנות מלאה לצעדי התייעלות דרמטיים והצעדה של רשות השידור לפסגה כגוף מודרני, טכנולוגי ועיתונאי".
&nbsp
העובדים טוענים גם כי בעבר כבר היו מוכנים ל"רפורמה מרחיקת לכת", ומוסיפים: "בימים אלו מונחת חרב פיטורים על ראשם של 1,050 מעובדי רשות השידור, עובדים נאמנים, אנשי משפחה הדואגים למטה לחמם וכל עיקרם הוא פרנסתם של ילדיהם... אנו ציבור העובדים מתחייבים בפניך כי אנו נכונים לפתוח במשא ומתן מהיר במסגרתו נעמיד לפנינו יעד משותף: עמידה במסגרות התקציב שהוגדרו לתאגיד השידור הישראלי".
&nbsp
עוד הם כותבים: "ניתן לעצור את הכל... להציל עובדים וגם להעמיד רשות שידור חדשה, יעילה, שעברה ועוברת בימים אלו תכנית הבראה עמוקה מכוח המציאות והנסיבות".
&nbsp
למרות הדברים הללו ולמרות דבריו של השר הנגבי אמש, יש לציין כי נושא שיקומה של רשות השידור והפעלתה בתקציב דומה לזה שבו אמור לפעול התאגיד (700-750 מיליון שקל), נידון כבר לא רק ערב החוק שהוביל להקמת התאגיד, אלא גם בחודשים האחרונים בעקבות הסערה שפרצה סביב נושא התאגיד.
&nbsp
במסגרת זאת ניסו ח"כים מהליכוד – תחילה ח"כ דוד ביטן ובהמשך ח"כ יואב קיש – להראות כיצד הדבר אפשרי, ובהמשך אף סוכם בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון כי הנושא יתברר במסגרת ועדה בין משרדית בה נטלו חלק בכירים ממשרדי ראש הממשלה, האוצר והתקשורת.
&nbsp
בכל המקרים הללו התעקשו אנשי האוצר כי שיקום רשות השידור והפעלתה בתקציב המקביל לזה של התאגיד היא אינה אופציה ריאלית. כך, למשל, יידרשו עובדים ברשות השידור להסכים לקיצוץ חד של כ-30% משכרם, ולא ברור מה עמדתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בסוגיה זאת, שעשויות להיות לה השלכות רוחביות.
&nbsp
גם אמש, בעקבות דבריו של הנגבי, מיהרו גורמים באוצר למתוח ביקורת על הטענה כאילו רשות השידור כבר שוקמה, והבהירו שוב כי מתווה מעין זה אינו ריאלי.
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001177531
 

d1f2

Active member
פוליטיקה פנימית זה כאן: אנשי הרשות vs הגל"צניקים

כאילו לא מספיקה המלחמה בין רשות השידור לתאגיד השידור, גם בתוך התאגיד מתחוללת מלחמה פנימית המאיימת על השקט התעשייתי של "כאן בהקמה", שנמצא בעיצומו של מבצע ההיערכות לקראת העלייה לאוויר ב-30 באפריל. הטענות החדשות מגיעות מאנשי הרשות שדווקא התקבלו לתאגיד - אך משיחות עם וואלה ברנז'ה עולה כי הם "חשים מהגל"צניקים התנשאות".
&nbsp
כתב בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "הרבה אנשים שמגיעים מערוץ 1 מרגישים שלא סופרים אותם שם. שמזלזלים בהם, מתנשאים מעליהם - הם מרגישים שהם סוג ב' שם". הגורם אף הוסיף כי "יש הרבה מאוד אנשים מערוץ 1 שמחכים בקוצר רוח ליום התחילה – כאשר 400 אנשי רשות ינחתו להם על הראש שם ואז הם ירגישו הרבה יותר בנוח".
&nbsp
המאבק הגיע לשיא לפני כחודש כאשר כ-12 עובדים מחטיבת הרדיו ומהפרינט של התאגיד השתתפו בהדרכות של סדנת הכנת כתבות לטלוויזיה על ידי עמית הורסקי, המתמחה בהדרכות דומות בתחום סיקור הספורט בשנים האחרונות. לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחר שתי הדרכות בלבד הסדנה נקטעה על ידי הנהלת התאגיד, זאת למרות שלפי התכנון המקורי היו אמורים להיות תדרוכים לעוד עשרות עובדי "כאן בהקמה". הסיבה המרכזית לביטול הייתה חוסר שביעות רצון מהקורס מצד חלק מהמשתתפים בו – בעיקר אנשי גל"צ. על פי גורם שנכח בקורס, התחושה שהעניקו הגל"צניקים היא ש"הם יודעים הכל ואין מה לחדש עבורם".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3041889
 

d1f2

Active member
נתניהו מצא דרך לשלוט בתאגיד השידור הציבורי

במשרד התקשורת בוחנים אפשרות לקדם תזכיר חוק שיכפיף את תאגיד השידור הציבורי כאן לגוף רגולציה מאוחד, שאמור לשלב בין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין. המשמעות היא ביטול עצמאות התאגיד והכפפתו למועצה ציבורית שתמונה ישירות על ידי הדרג הפוליטי.
&nbsp
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון אמורים לקיים דיון בנושא מיד עם שובו של נתניהו מאוסטרליה וסינגפור. ההערכות הן כי נתניהו ינסה בשלב הראשון לדחות את עלייתו לאוויר של התאגיד, שעל פי החוק הנוכחי אמורה להתרחש ב-30 באפריל, וזאת כחלק מאסדרה כוללת שתכפיף את התאגיד למועצה ציבורית שכפופה לדרג הפוליטי.
&nbsp
בעבר כבר עלתה יוזמה להכפיף את התאגיד לרשות השנייה או למועצת הכבלים והלוויין. במקביל, בכנסת כבר מתקיימים בימים אלה דיונים בנוגע להצעת חוק להקמת גוף רגולציה חדש, שישלב את פעילות הרשות השנייה (המפקחת על הערוצים המסחריים ועל הרדיו האזורי) ואת מועצת הכבלים והלוויין (המפקחת על HOT ו-yes). החוק נידון עד כה בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), אך הדיונים בו הוקפאו – בעיקר לאור היחסים העכורים בין כבל לבין מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, וזאת על רקע הבג"צ שהגיש כבל להקמת התאגיד.
&nbsp
הגוף הרגולטורי החדש עלה על הפרק כבר לפני יותר מ-15 שנה, אך לא קודם בעיקר בשל שיקולים לא ענייניים. אלא שהגוף החדש עשוי להחריף את השליטה הפוליטית. כך, בעוד הרשות השנייה היא גוף סטטוטורי חיצוני, הרי שהגוף החדש ייהפך יחידת סמך במשרד התקשורת בסמכותו הישירה של השר.
&nbsp
גם המינויים לתפקיד חברי המועצה יהיו ללא חסם בפני הדרג הפוליטי. חוק תאגיד השידור הציבורי יצר תקדים ברמת ההפרדה בין הדרג הפוליטי להשפעה על התקשורת. לראשונה נקבע כי ועדת איתור בראשות שופט בדימוס (שיבחר בעצמו את יתר חברי הוועדה) היא זו שתקבע מי יהיו חברי המועצה הציבורית – והיא זו שמינתה את היו"ר גיל עומר. במקום לאמץ את המדיניות הזו, בנוסח הנוכחי של החוק חברי המועצה בגוף החדש ייבחרו בהליך של ועדה לאיתור מועמדים, שבה יהיו חברים נציגים מתחומים שונים, ואותה בוחר השר. היו"ר, שהוא גם המנכ"ל, ייבחר בהליך רגיל של ועדת איתור, כלומר ישירות על ידי השר.
&nbsp
הגוף החדש גם יהיה תלוי בדרג הפוליטי מבחינת כוח אדם ותקציב. החוק גם לא קובע את מספר התקנים וכמות העובדים בגוף החדש. כלומר, שר התקשורת יוכל לשלוט בגוף הפיקוח באמצעות החלטה לגבי מספר העובדים שיוקצו לו, וכן יוכל לקבוע את גובה התקציב של הגוף החדש.
&nbsp
במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו ינסה להוביל חקיקה כזו שתכפיף את השידור הציבורי לגוף הרגולטורי המאוחד, וכך יהיה ניתן לשלוט גם במינויים בשידור הציבורי ואף להדיח את חברי המועצה הנוכחים והיו"ר גיל עומר. על אף שכך נושאי התקשורת מטופלים מזה שנים בוועדת הכלכלה, ייתכן כי נתניהו יקים ועדה מיוחדת בכנסת לקדם את הצעת החוק בנושא.
&nbsp
ההערכה היא כי בסופו של דבר הגורם שיכריע בנושא יהיה כחלון. בשיחות שקיימו עמו גורמים שונים הבהיר כחלון בחודשים האחרונים כי הוא נחוש בכוונתו להביא לכך שהתאגיד יקום ויפעל. בשבוע שעבר אף אמר כי יסרב לדחייה נוספת בעליית התאגיד לאוויר. עם זאת, קיים ספק האם בנסיבות הפוליטיות הנוכחיות הוא יישאר עיקש בעמדתו להקמת התאגיד. בסביבתו של כחלון אמרו אתמול כי בהתאם להצהרותיו בעבר, התאגיד יוקם לפי החוק ב-30 באפריל.
&nbsp
בינתיים בסביבת נתניהו לא מסתירים את הכוונה לסגור לחלוטין את התאגיד ו"לשקם" את רשות השידור. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בחדשות 2, אמר הנגבי במוצאי שבת: "נושא התאגיד הוא אחד המרכזיים בעיני ראש הממשלה. אנחנו בליכוד - כולם חוץ מהשר ארדן שיזם את המהלך - חושבים שמרגע שרשות השידור שוקמה ונותרו בה רק מאות עובדים והם כואבים את כאב השלכתם הצפויה לרחוב זה דבר שהיינו רוצים למנוע".
&nbsp
עוד אמר הנגבי כי "כולם חושבים שזה קצת מוזר אחרי שהשגנו את המטרה ובוטלה אגרת רשות השידור, רשות השידור השתקמה, היא מנהלת את השידורים שלה בחצי האנשים והמגעים בין רה"מ ושר האוצר אמורים למצוא פתרון לשיקום רשות השידור תוך כדי מציאת פתרון גם לבעיה האנושית שתיווצר בתאגיד. מה שצריך זה שידור ציבורי - בין אם תאגיד או רשות, זה לא עניין אידיאולוגי. המטרה היא שידור ציבורי עצמאי".
&nbsp
גורם בכיר באוצר מתח ביקורת חריפה על דברי הנגבי. "איזה פלא. יום אחרי שהוא נכנס למשרד התקשורת, פתאום רשות השידור שוקמה. זו בדיחה. בדיוק כמו שח"כ דוד ביטן (הליכוד) הצחיק אותנו בחישובים שלו". לדבריו, הטענה של הנגבי כאילו רשות השידור שוקמה מופרכים, "זה לא ייאמן איך שמפיצים פה Fake news. רשות השידור עדיין עובדת עם יותר מ-1,000 עובדים ברמות שכר גבוהות. הפרישה היחידה שהיתה מהרשות התרחשה בעקבות החקיקה של הסגירה שהעניקה פיצויים גבוהים לכל פורש. זו ההתייעלות היחידה".
&nbsp
לא רק שהרשות לא התייעלה, אלא בימים האחרונים פנה המנהל המיוחד של הרשות, ברי בר ציון, בעצמו למשרד האוצר, וביקש אישור לגייס כוח אדם נוסף מפני שאינו מצליח לתפעל את רשות השידור ברמת כוח האדם הנוכחית. "רשות השידור נותרה בזבזנית עם שליטה של הוועדים. המשך ההפעלה שלה יהיה הרבה יותר יקר מהתאגיד", אומר הבכיר באוצר.
&nbsp
בשלב זה מתכוונים במשרדי הממשלה, ככל הנראה, לדחות את הקמת התאגיד. כחלון אמר באחרונה כי עלות הדחייה מינואר לסוף אפריל היתה כ-150 מיליון שקל. מנגד, במסמך של משרד ראש הממשלה נטען כי העלות נמוכה הרבה יותר והיא מגיעה ל-4.7 מיליון שקל בחודש בלבד.
&nbsp
במשרד האוצר אמרו כי יש בידם מסמך שלפיו עלויות הדחייה גבוהות הרבה יותר, אך לא פירסמו זאת ככל הנראה בעקבות לחץ פוליטי. מקורות במשרד התקשורת אמרו כי "אנחנו כבר ממתינים שלושה חודשים לראות את המסמך של האוצר שעלות הרשות והתאגיד היום הוא כ-45 מיליון שקל לחודש. על פי הנתונים שאנחנו קיבלנו הן מהתאגיד והן מרשות השידור, העלות היא 7 מיליון שקל בחודש. התאגיד גם מקבל מאז ינואר את כל כספי אגרות הרכב - עשרות מיליונים בחודש".
&nbsp
המחלוקת המהותית יותר היא לגבי העלות התקציבית של רשות השידור מול התאגיד. אלא שבהיבט זה, הפעלת התאגיד מתבררת ככדאית הרבה יותר. כבר כיום עלות ההפעלה של רשות השידור היא כ-700 מיליון שקל, כך טוענים ברשות. אלא שסכום זה אינו כולל שורה של הוצאות נוספות שיושתו על השידור הציבורי בעתיד. כך למשל, הרשות כיום שוכנת בנדל"ן שבבעלותה, אך אמורה לפנות אותו בהתאם להסכם עם מינהל מקרקעי ישראל. עלות השכירות העתידית לאחר הפינוי לא מחושבת בתקציב זה.
&nbsp
התקציב הנוכחי גם אינו כולל הפקות מקור לשוק הישראלי. כיום משקיעה ראשות השידור רק כ-25 מיליון שקל בשנה להפקות מקור, בעוד החוק המקורי - שהיה תקף לעידן שבו היתה עדיין אגרת הטלוויזיה - חייב אותה להשקיע כ-180 מיליון שקל בשנה להפקות מקור. בגלל עלויות השכר הגבוהות רשות השידור מעולם לא עמדה בהוראה זו. מנגד, תקציב התאגיד כולל הזרמה של כ-260 מיליון שקל הפקות חיצוניות לשוק ההפקה הישראלי – 90 מיליון שקל מתוכם לסוגה עילית.
&nbsp
חישובים נוספים מעלים כי רמת ההוצאה הנוכחית אינה כוללת לדוגמה הוצאות פרישה עתידיות והוצאות ניהול רבות שמושתות כיום על כונס הנכסים הרשמי שמנהל כאת הרשות באמצעות עורכי דין חיצוניים. הרשות הנוכחית גם פועלת ללא מליאה, אך כאשר תחזור לימי שגרה יושתו עליה עלויות נוספות להפעלת מועצה מפקחת.
&nbsp
העלויות הגבוהות הנוכחיות הן בעיקר בגלל מצבת כוח האדם הגדולה של רשות השידור. בהיבט זה אכן חלה התייעלות – אך זאת רק בעקבות השקעות אדירות של המדינה. עד כה המדינה הוציאה כ-250 מיליון שקל עבור עלויות הפרישה של רשות השידור, ממנה פרשו כ-550 עובדים, ונותרו בה כ-1,050 עובדים. בנוסף, מועסקים ברשות כ-150 עובדים במשרות חלקיות תמורת שוברי תשלום, אך אם תחזור הרשות לפעילות רגילה הם יוכרו כעובדים לכל דבר.
&nbsp
העובדים המועסקים כיום ברשות השידור יקרים הרבה יותר. עלות השכר היא כ-27 אלף שקל לחודש לעובד, בעוד שבתאגיד עלות השכר בהתאם להסכמים הנוכחיים היא כ-19 אלף שקל לחודש בלבד. כדי להגיע לרמות השכר של התאגיד ייאלצו ברשות לפתוח מו"מ ולקצץ בעשרות אחוזים את שכר העובדים, וספק אם יהיה ניתן ליישם מהלך כזה לאור מאבקי העבר מול הוועדים ברשות, וזאת למרות ההצהרות הנוכחיות מצידם כי יסכימו להפחתות שכר. הסכמי רשות השידור גם מעניקים לוועדי העובדים יכולת הכרעה בסוגיות רבות, למשל לגבי מספר העובדים שייצאו לכל צילום או בשינויים טכנולוגיים, בעוד התאגיד פועל תוך גמישות ניהולית.
&nbsp
בכל מקרה, גם אם רשות השידור תמשיך לפעול היא תיאלץ להיפרד מכ-400 עובדים. במקביל, בתאג
 

d1f2

Active member
ברוך שי נבחר למנהל חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן

ברוך שי נבחר לניהול חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי כאן. ועדת האיתור של חטיבת החדשות, בראשות מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, בחרה בשי לתפקיד, אך המינוי דרוש עדיין אישור של מועצת התאגיד.
&nbsp
שי משמש מאוגוסט 2015 כעורך הראשי של מהדורת החדשות של ערוץ 10. לפני כן עבד בחדשות 10 במשך כחמש שנים כעורך "המגזין" עם אושרת קוטלר, במשך שלוש שנים וחצי כעורך פינת הבירוקרטיה עם דב גיל-הר, וכעורך משדרי חדשות מיוחדים בחברה. בעבר שימש שי בתפקידי עריכה בעיתונים מעריב והארץ. בתחילת 2015 מונה לראש מערכת החדשות של וואלה ולסגן העורך הראשי, ובהמשך מונה לתפקיד בחדשות 10.
&nbsp
כ-15 מועמדים ניגשו למכרז לתפקיד, שיצא לדרך לאחר עזיבתה של שלומית אברהם-גלוברזון את התפקיד על רקע חילוקי דעות עם המנכ"ל אלדד קובלנץ. לישורת האחרונה הגיעו ארבעה מועמדים. שי, טלי בן עובדיה, לשעבר עורכת בכירה בחדשות 10 ו-2 ומי שהיתה חברה בצוות ההקמה של ynet, אבי זילברברג, לשעבר עורך "עובדה" וכיום עורך פרויקטים בחדשות 10, וצ'יקו מנשה שמנהל כיום את קול ישראל.
&nbsp
במסגרת תפקידו, שי יהיה אחראי על כל חטיבת החדשות המאוחדת של תאגיד השידור הציבורי כאן, כולל הפעילות בטלוויזיה, בדיגיטל וברדיו (רשת ב'). תקציב החטיבה הוא 160 מיליון שקל – התקציב הגבוה ביותר לחברת חדשות בישראל.
&nbsp
מתאגיד השידור הציבורי לא נמסרה תגובה.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3872142
 

d1f2

Active member
בוואלה מפריכים את הפרסום

בניגוד לפרסומים - ועדת האיתור של תאגיד השידור טרם החליטה מי ישמש כראש מחלקת החדשות ב"כאן בהקמה". בתאגיד מכחישים כי עורך מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10, ברוך שי, הומלץ על ידי ועדת האיתור לתפקיד. יש לציין כי גם המלצת ועדת האיתור טעונה את אישור מועצת התאגיד. בהקשר זה, גורם בתאגיד אמר היום (שני) לוואלה ברנז'ה כי "הליך ההחלטה בעיצומו ויש מחלוקות רבות סביב המועמדים השונים". עם זאת, הגורם לא פסל את האפשרות כי לברוך שי הסיכויים הטובים ביותר לזכות בתפקיד.
&nbsp
בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי שי, עורך "עובדה" לשעבר אבי זילברברג, עורכת "מה בוער" נורית קנטי, וטלי בן עובדיה, לשעבר עורכת המהדורה המרכזית של חדשות 10, הם בין המועמדים הסופיים לתפקיד מנהל חטיבת החדשות בתאגיד. בעקבות הגשת מועמדותו לתפקיד בתאגיד, שי הוצא לחופשה מחדשות 10, בתיאום עם מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז.
&nbsp
במידה ושי אכן ישמש לבסוף כמנהל חטיבת החדשות של התאגיד, גורם בחברת החדשות של ערוץ 10 אמר לוואלה ברנז'ה כי "זה עלול לגרום לגל נטישה של לא מעט כתבים ואנשי מערכת. ברוך הוא עורך מעולה והרבה ילכו אחריו".
&nbsp
בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי סמנכ"ל התשתיות והבינוי של התאגיד, אודי הכהן-הלמן, עוזב את תפקידו וב"כאן" מחפשים בימים אלו מחליף. הלמן-הכהן שימש כסמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיה ב"כאן בהקמה" ואף היה העובד הראשון שחתם בתאגיד. ביוני 2015 עזב סטארט-אפ בתחום הווידאו, והחל לסייע בהקמת גוף השידור החדש. בעבר היה סמנכ"ל הנדסה ותפעול בחברת RGE, בעלת ערוץ 10, ערוץ הספורט וערוץ הילדים.
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3042125
 

d1f2

Active member
פקק תנועה: הרשות לא משחררת 60 עובדים - ובתאגיד זועמים

כחודשיים לפני העלייה לאוויר של תאגיד השידור - ובעיה גדולה אחת טרם נפתרה ומאיימת על זירוז הליכי ההקמה: שיחרור עובדי רשות השידור, על מנת שיעברו כרגע ל"כאן בהקמה" ויסייעו בהליך. מדובר בכ-60 עובדים בתפקידים שונים - טכנאים, מקליטים ומעצבים גרפים - שבתאגיד מעוניינים שיעברו אליהם בדחיפות מיידית. בנוסף לכך, ב"כאן בהקמה" מעוניינים שיתר העובדים מהרשות (כ-450) יעברו אליהם בתחילת אפריל ולא בסוף החודש. יש לציין כי מעל 90% מעובדי הרדיו בתאגיד הם טכנאים של הרשות.
&nbsp
גורם בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש עובדים שרוצים לעבור אלינו כבר אבל כשהם פונים למנהלים שלהם - אלה מיד מוציאים להם מכתב שאי אפשר להסתדר בלעדיהם ולכן לא משחררים אותם". עוד אמר, "אם יידחפו 450 עובדים ביום הראשון והם לא יידעו איפה המשרד שלהם, מי העורך שלהם, מי משדר וכו' - זה יהיה בלתי אפשרי להרים ככה את התאגיד".
&nbsp
בשלב הזה, בתאגיד יישלחו שוב בקשה רשמית להנהלת הרשות על מנת שתשחרר להם בדחיפות את 60 העובדים, אך בתאגיד לא שוללים פנייה לערכאות משפטיות בשלב מאוחר יותר על מנת לזרז את הליך שחרור העובדים. ברקע לכך יש לציין כי לאחרונה ביקש מנהל הרשות בפועל, ברי בר ציון, לגייס עובדים נוספים. זאת מכיוון שלטענתו הרשות בקושי מצליחה לתפקד לאחר הפרישות של עובדים רבים, בעקבות חקיקת חוק התאגיד וסגירת הרשות.
&nbsp
יש לזכור כי בכל מקרה משרד האוצר הקפיא את הפרישות מהרשות בתחילת נובמבר, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. באוצר הבהירו בתחילת ינואר כי ההקפאה תהיה תקפה עד שלא תיפתר סופית סוגיית סגירת הרשות והקמת התאגיד. אחד הפתרונות שהוצעו לעובדים שרוצים לעבור לתאגיד, מבלי לאבד את זכותם לקבל פיצויי פרישה, היה יציאה לחופשה ללא תשלום - אך הם סירבו לכך.
&nbsp
הנגבי התראיין בשבת האחרונה לחדשות 2 ואמר: "כולנו חושבים שהשגנו את המטרה - בוטלה האגרה על פי חוק והרשות השתקמה ומנהלת את שידוריה בחצי מכוח האדם. הרבה הלכו הביתה רק חלק לתאגיד". לטענתו, "לא יהיה משהו לא חוקי. המגעים בין נתניהו לאוצר אמורים למצוא פתרון לשיקום רשות השידור תוך כדי מציאת פתרון לבעיה שתיווצר בתאגיד. צריך שידור ציבורי. אם זה תאגיד או רשות זה לא עניין אידיאולוגי".
&nbsp
מרשות השידור נמסר בתגובה: "נכון להיום רשות השידור היא השידור הציבורי בישראל. על פי החוק, תפקידה של הרשות הוא להמשיך את השידור הציבורי עד ליום התחילה, הקבוע ליום 30.4.17. השידור הציבורי בישראל, אשר ימשיך את שידוריו כאמור עד ליום התחילה, משדר ב-2 תחנות טלוויזיה וב-8 תחנות רדיו. רשות השידור שחררה כבר עשרות עובדים לטובת התאגיד. בנוסף אליהם ישנם כיום כ-20 עובדים, חלקם בכירים, שעובדים במקביל הן בתאגיד והן ברשות, זאת כאשר הרשות היא זו הנושאת בעלות המלאה של שכרם. בנוסף לכל אלה, קיים מספר זעום של עובדים, שהתאגיד מבקש שהרשות תשחרר, ואותם הרשות אינה יכולה לשחרר ולא תשחרר כל עוד דרישות החוק בעינן עומדות וכל עוד רשות השידור צריכה להמשיך ולשדר".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3042527
 
למעלה