בג''ץ דחה את עתירתה של מרצ נגד תוכניתו של יורם שפטל

אייל וולקוביץ

New member
מנהל
בג''ץ דחה את עתירתה של מרצ נגד תוכניתו של יורם שפטל

בג"ץ הורה היום (חמישי) למחוק את העתירה של מפלגת מרצ נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בעתירה, שהוגשה לפני כחודשיים, ביקשו נציגי המפלגה ‏להסיר ‏משידור את תכניתו של עו"ד יורם שפטל המשודרת ב"רדיו ללא הפסקה", זאת לאחר ששפטל השווה את יו״ר המפלגה, זהבה גלאון, לנאצית ואת מצביעי המפלגה לנאצים גם כן.
השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק ארז ומני מזוז קבעו כי דינה של העתירה להימחק וכי יש לאפשר ‏לרשות השנייה לבחון את הנושא באופן מקצועי, כפי שהודיעה לבית המשפט שהחלה לעשות עוד ‏טרם הגשת העתירה.

זו הפעם השנייה השנה שבה פוסק בג"ץ לטובת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.‏ בינואר השנה הרשות השנייה קבעה כי חברות החדשות לא יוכלו להמשיך לשדר מהדורות באורך של כשעה ו–20 דקות, ויוחזרו למתכונתן הקודמת ויארכו שעה. ערןץ 10 עתר בנושא לבג"ץ, אך עתירתו נדחתה.
יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אוה מדז'יבוז', מסרה כי "ז'אנר התוכניות האישיות ברדיו בהחלט ‏מאתגר ‏את חופש הביטוי, אך אנו פועלים על פי פסיקת בג"ץ בנושא ותוך שאנו זוכרים ומזכירים ‏כשצריך, כי ‏מהותו של חופש הביטוי היא גם היכולת לשאת דעות שונות משלנו, לעיתים קשות ‏לעיכול ואף שנויות ‏במחלוקת. בוודאי כשמדובר בנושאים פוליטיים. אנו מצויים בתקופה שבה חשוב ‏מתמיד להגן על ‏תקשורת חופשית, ומנגד, לוודא כי לא מנצלים את חופש הביטוי כדי לקדם בריונות ‏ואלימות באמצעי ‏התקשורת".
עוד הוסיפה מדז׳יבוז׳ כי "בידי הרשות השנייה כלים מוגדרים, המאפשרים לנו לפעול בכל ‏מקרה שבו יופרו כללי ‏השידור וכך נפעל גם במקרה זה. הרשות בוחנת כל תלונה שמגיעה אליה ‏ונוקטת יד קשה בכל הפרה ‏של הכללים. אנו גאים בהבעת האמון של בג"ץ זו הפעם השנייה השנה ‏ופועלים בשיתוף גופי השידור ‏כדי ליצור שיח תקשורתי יותר פתוח, מכבד וסובלני, בו ניתן ביטוי ‏הולם לכל מרכיביה של החברה ‏הישראלית ולכל מגוון הדעות".‏
עו"ד הילה שמיר, היועצת המשפטית לרשות השנייה הוסיפה: "אני שמחה על החלטת בית המשפט ‏העליון, אשר נותנת רוח גבית לדרך המאוזנת שבה אנו פועלים בכל הנוגע להתערבות בסוגיות ‏הנוגעות לחופש הביטוי. אני מאמינה שרגולציה מאוזנת ומקצועית תוביל בסופו של דבר לשיח ‏מכבד שיאפשר מתן ביטוי לכלל הדעות".‏

(הארץ)
 

גלעד2211

New member
אז לפי בג"ץ השימוש במילה נאצי מותר?

לא הבנתי, אז יש חוק נגד המילה הזו או לא?
 

גלעד2211

New member
יניב אתה יודע אולי מה קורה עם נתן זהבי?

למה קופמן משדר כבר יומיים במקומו?
 

גלעד2211

New member
אגב יניב, הרשה לי להפתיע אותך:

אני לא אוהב את שפטל אבל גם לא בעד להעיף אותו מהרדיו.

אני בעד היגיון.

היגיון זה 2 כפתורי פלא אחד בשם on/off והשני tuning. לחיצה אחת על אחד מהם ואין שפטל ברמקול
 
למעלה