עם כניסת ג'קי בן זקן לכלא: רדיו ירושלים בדרך להחלפת בעלות

אייל וולקוביץ

New member
מנהל
עם כניסת ג'קי בן זקן לכלא: רדיו ירושלים בדרך להחלפת בעלות

עד סוף חודש דצמבר צפויה תחנת רדיו ירושלים לעבור בעלות - כך נודע לאייס. המגעים למכירה מקיימים בין היתר על ידי הנאמן של תחנת הרדיו, עו"ד דוד אסטנג'לוב, לאחר שבעליה הנוכחיים, איש העסקים ג'קי בן זקן, החל לרצות עונש מאסר בשבוע שעבר.

עם הרשעתו של בן זקן, בדקה הרשות השנייה האם בעבירה יש קלון, מה שמונע על פי חוק להחזיק בתחנה אזורית. מאז גזר הדין את התחנה נמצאת בנאמנות אצל עו"ד אסטנג'לוב.

בן זקן, לשעבר בעל השליטה במנופים פיננסים, הורשע בהרצת מניות החברה וקשירת קשת לביצוע פשע. בשבוע שעבר החל בן זקן לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו – 26 חודשים. סעיף 41 א' לחוק הרשות השנייה קובע כי במכרז לקבלת רישיון יכול לגשת אדם ש"לא הורשע בעבירה שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון, ואם הוא תאגיד - מנהלו או אדם שהוא בעל עניין בתאגיד, לא הורשע כאמור". ברשות השנייה פרשו סעיף זה הנוגע לאדם הניגש לקבלת רישיון, גם כאדם המחזיק כבר ברישיון.

ברישיון ב-2008 זכתה קבוצת רדיו הבירה בראשה עמד בן זקן, ובה היו חברים משרד הפרסום אדלר חומסקי, רשת בתי הקפה ארומה ישראל, המפיק והסוכן שי נשר, וחברת לוגיה. בתחילה החזיק בן זקן 51% ממניות התחנה, אולם בהמשך רכש את שאר הבעלות עד שרשם בעלות מלאה על התחנה, באמצעות 2 חברות - 'ג'קי בן זקן יזום ופיתוח בע"מ', וחברה בת 'מכרז ירושלים 2007 בע"מ'.

בימים האחרונים החל הדרג המקצועי ברשות השנייה, בין היתר בייעוץ המשפטי, לקיים בדיקה לגבי המועמד החדש לרכוש את התחנה האזורית, המכיר את בן זקן ואינו מתגורר בירושלים. אותו איש עסקים שזהותו חסויה בשלב זה נדרש להעביר פרטים מלאים על עצמו, גיליון רישום פלילי, תושבות בישראל, איתנות פיננסית, בעלויות צולבות, קשרים אישיים ופוליטיים, ועוד. עד סוף החודש אמורה הרשות לקבוע האם עסקת מכירת התחנה תצא אל הפועל.

לתחנה כעת יש רישיון לשידור ל-9 השנים הקרובות עד למכרז הבא, ועל פי הערכות, היא מרוויחה כמה מיליוני שקלים בשנה - כך ששווייה יהיה נגזרת של לפחות 2 האלמנטים הללו.
מנכ"ל רדיו ירושלים גדי קסטיאל אמר לאייס: "אנחנו פועלים מול הרשות השנייה על פי חוק. כרגע הרדיו נמצא בנאמנות וכאשר תהיה החלטה לגבי הרוכש החדש, נעדכן".

את תגובתו של עו"ד אסטנג'לוב לא ניתן היה להשיג משום שהוא שוהה בחו"ל.

(אייס)
 

d1f2

Active member
הרשות השנייה שוקלת למנוע מבן זקן להעביר למקורבו את רדיו י-ם

הרשות השנייה בודקת את העסקה להעברת שליטה בתחנת הרדיו האזורית רדיו ירושלים, שבבעלות ג'קי בן זקן.
&nbsp
בן זקן, שהורשע בספטמבר במסגרת הסדר טיעון בעבירות של השפעה בתרמית על ניירות ערך, קשירת קשר לביצוע פשע ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרצה כיום עונש מאסר. כעת מנסה בן זקן להעביר את השליטה בתחנת הרדיו שבבעלותו לידי מקורבו, מוריס בניסטי.
&nbsp
ברשות השנייה, המפקחת גם על הרדיו האזורי, בודקים את העסקה לאור העובדה שבניסטי כיהן בעבר כמנכ"ל קניון ארנה, שבבעלות בן זקן. ברשות השנייה בוחנים אפשרות לא לאשר את העברת השליטה בתחנה לידי בניסטי.
&nbsp
בתחילת החודש התחיל בן זקן לרצות את 26 חודשי המאסר שנגזרו עליו. לפי פסק הדין, בן זקן פעל להעלאת שער מניות חברת מנופים פיננסיים, שהיתה בשליטתו, בפעולות יזומות מוכוונות של רכישת מניות בבורסה.
&nbsp
בן זקן הוא גם אחד הנאשמים בפרשת השר המנוח בנימין בן אליעזר, וחתם בספטמבר על הסדר טיעון עם הפרקליטות, שבמסגרתו הודה והורשע בסיוע להפרת אמונים.
&nbsp
לפי חוק הרשות השנייה, מי שהורשע בעבירה פלילית אינו יכול להיות בעל שליטה בתחנת רדיו. בן זקן כיום מחזיק ב-100% מתחנת הרדיו האזורית רדיו ירושלים, לאחר שב-2008 זכה במכרז יחד עם שותפים נוספים - ובהמשך רכש את חלקם בתחנה ונותר בעל השליטה היחיד בה.
&nbsp
בחודשים האחרונים דרשה הרשות השנייה מבן זקן למכור את מניותיו בתחנת הרדיו, שנמצאת כיום בידי עורך דין בנאמנות. בן זקן התמהמה בהעברת השליטה, ולבסוף מסר לרשות השנייה מסמכים שלפיהם השליטה מועברת לבניסטי - אלא שבבדיקה שערכה הרשות השנייה עלו שאלות באשר לכשירותו של בניסטי להחזיק בתחנה ובנוגע לקשריו עם בן זקן.
&nbsp
הרשות השנייה דרשה גם את סכום העסקה כדי לוודא שאכן הוא משקף מחיר אמיתי.
&nbsp
מנכ"ל רדיו ירושלים, גדי קסטיאל, מסר: "אנחנו פועלים מול הרשות השנייה על פי חוק. כרגע תחנת הרדיו נמצאת בנאמנות, וכאשר תהיה החלטה לגבי הרוכש החדש, נעדכן".
&nbsp
מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא נמסרה תגובה.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3145192
 
למעלה