תאגידוש

d1f2

Active member
מנכ"ל התאגיד אישר למבקר המדינה: "פילבר הפעיל לחץ למינויים"

מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, אישר בשבוע שעבר בפני אנשי מבקר המדינה את הנאמר בתצהיר של יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל (המחנה הציוני), כי מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הפעיל עליו לחץ לבצע מינויים שונים בתאגיד השידור הציבורי. עיקר ההתייחסות מול אנשי המבקר היתה לזהות מנכ"ל חטיבת החדשות.
&nbsp
ל–TheMarker נודע כי פילבר הציע להחליף את מנהלת חטיבת החדשות, שלומית אברהם גלוברזון, ונקב בשמות של ארבעה מועמדים שעשויים להחליפה: שמעון אלקבץ, כיום סמנכ"ל הרדיו בתאגיד; אלעד טנא, כיום סמנכ"ל הדיגיטל בתאגיד; אילה חסון, כיום מגישת "שישי" בערוץ 10; ומיקי מירו, לשעבר מנהל קול ישראל. התאגיד סירב להצעותיו, וככל הנראה זה היה אחד הגורמים שהביא לכך שראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, פעל לסגירת התאגיד.
&nbsp
ההערכות הן שפילבר היה מעוניין בעיקר במינויו של מירו. פילבר אף נפגש עם מירו ודן עמו בנושא. מירו היה מנהל קול ישראל בתקופה שבה נעשה ניסיון להדיח את העיתונאית קרן נויבך, או "לאזן" את שידוריה, ברשת ב' באמצעות מגיש מחליף. ההערכות הן שהשמות שבהם נקב פילבר היו "שמות קש" שנועדו בעיקר להציע כמה חלופות לאברהם גלוברזון, בעוד שבעצם היה מעוניין במינויו של מירו, שכן שאר המועמדים הם עצמאיים ולא נחשבים כמקורבים לגורם פוליטי כזה או אחר.
&nbsp
קובלנץ אישר את הדברים בנוגע ללחצים שהופעלו עליו ישירות. בשבוע שעבר ערכו אנשי מבקר המדינה בדיקות ראשוניות עם הגורמים הרלוונטיים סביב ההתנהלות בסוגיית השידור הציבורי. אנשי המבקר נפגשו כבר עם כבל ועם אלדד יניב, ששיגרו לו מכתבים בנושא והביאו לפתיחת הבדיקה. כבל ויניב הגישו בשבוע שעבר, יחד עם עמותת הצלחה, עתירה בנושא לבג"ץ, בדרישה לחייב את נתניהו להקדים את העלייה לאוויר של התאגיד ל–1 בינואר 2017.
&nbsp
במסגרת הבג"ץ, שהוגש באמצעות עו"ד יובל יועז ואלעד מן, הוגש גם תצהיר מפורט של כבל. בתצהיר טען כבל כי פילבר פעל מולו להדיח את אברהם גלוברזון, מנהלת חטיבת החדשות בתאגיד — ובמקומה למנות מומלץ אחר של נתניהו לתפקיד. "כך ניתן יהיה לסגור עסקה בשתי דקות", מצוטט פילבר בתצהיר.
&nbsp
אנשי מבקר המדינה נפגשו גם עם יו"ר התאגיד גיל עומר, וקיימו בדיקה גם במשרד התקשורת, כולל פגישה עם פילבר. ממשרד המבקר נמסר: "צוות ביקורת של המשרד אכן מקיים בעת הזאת פגישות בנושא הרפורמות בשידור הציבורי שמטרתן איסוף מידע. סוגיית המינויים בתאגיד מבוררת בין שאר הנושאים. מעבר לכך לא נוכל להוסיף עוד פרטים בשלב זה".
&nbsp
השבוע אמור הצוות המיוחד שהקים נתניהו להגיש מסקנות. כבר כעת ההערכות הן כי הצוות לא ימליץ על "שיקום רשות השידור", שכן לא נמצאה לכך כל היתכנות כלכלית. כך למשל, כדי להגיע לרמת הוצאות זהה לזו של התאגיד היה צורך בקיצוץ של 40% בהוצאות השכר ברשות השידור, אך יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, סירב לאשר זאת.
&nbsp
בנוגע לתצהיר של כבל על ניסיונות לחץ מצד פילבר למינויים פוליטיים, מסר פילבר: "מעולם לא עלה שמה של אברהם גלוברזון בשיחותי עם כבל".
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3128127
 

d1f2

Active member
ארבע קבוצות מתמודדות על מכירת פרסום לתאגיד בכ-100 מיליון שקל

&nbsp
&nbsp
ארבע קבוצות הגישו בשבוע שעבר פרזנטציות להתמודדות על מכירת הפרסום לתאגיד השידור הציבורי "כאן". היקף הפרסום המוערך יהיה כ–100 מיליון שקל בשנה, בעיקר ברשתות קול ישראל.
&nbsp
במשך יותר מ-20 שנה מכרה שפ"מ (שירותי פרסום מאוחדים) את הפרסום עבור תחנות הרדיו קול ישראל של רשות השידור. כל מכירת הפרסום נוהלה בשפ"מ, שבבעלות אברהם פרחי, תמורת עמלה. תאגיד השידור הציבורי יצא למכרז חדש למכירת הפרסום.
&nbsp
המכרז של התאגיד התעכב זמן רב. זאת, לאור הליכים משפטיים שאותם יזמה שפ"מ בדרישה לשינוי המכרז. בסופו של דבר בית המשפט הורה להמשיך בהליכים, ובשבוע שעבר התקיימו הפרזנטציות.
&nbsp
במכרז התמודדו ארבע קבוצות: שפ"מ; בני מנשה, מבעלי ארומה מיוזיק, שהציג כמנכ"ל את מוטי בר-זיו - כיום הסמנכ"ל המסחרי של "גלובס"; קבוצה נוספת היא טרגט מרקט בניהולו של אורי נצר, לשעבר מנכ"ל חברת השילוט רפיד; וקבוצה נוספת היא איירובוט בניהולו של אודי גורדין.
&nbsp
גם יונה ויזנטל, לשעבר מנכ"ל רשות השידור בפירוק, היה אמור להתמודד יחד עם סולי אברהמוב, כיום סמנכ"לית השיווק של רשות השידור - אך הקבוצה התפרקה ולא ניגשה.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3128118
 

אייל וולקוביץ

New member
מנהל


 

d1f2

Active member
קבוצת אורי נצר-טרגט מרקט זכתה במכרז הפרסום של "כאן"

קבוצת הפרסום של אורי נצר וטרגט מרקט היא הזוכה במכרז הפרסום של תאגיד השידור הציבורי "כאן".
&nbsp
מכרז הפרסום של התאגיד הוא למשך שנתיים, ובמסגרתו אמור להיות מופקד ביד אחת שיווק כל אמצעי הפרסום של התאגיד - פרסום ברדיו, חסויות בטלוויזיה ותוכן שיווקי. מי שלקח חלק משמעותי בתכנון וכתיבת המכרז הוא רונן ברקה, לשעבר מנכ"ל שפ"מ ומי שכיהן בשורת תפקידים בכירים בטלוויזיה ובעיתונות.
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001162464
 

d1f2

Active member
יו"ר הקואליציה לנתניהו: העבר את ביטול התאגיד בישיבת הממשלה

יו"ר הקואליציה דוד ביטן פנה היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להעלות את ביטול תאגיד השידור הציבורי לסדר יומה של הממשלה בישיבה הקרובה, ביום ראשון. במכתב ששיגר לנתניהו הבוקר, תקף ביטן את עמדת האוצר ולפיה לא ניתן ליצור התייעלות ברשות השידור, ואמר כי מדבור בטענה "שאינה נכונה באופן מוחלט". במכתב תוקף ביטן את כחלון, ומאשים אותו בחריגה מסמכויותיו ועיסוק בסמכויות שר התקשורת, וקורא להעביר החלטת ממשלה על ביטול התאגיד "המותנה בהסכם התייעלות שייחתם תוך 30 יום ממועד החלטת הממשלה".
&nbsp
אמש התקיימה ישיבה נוספת של הצוות המשותף לנתניהו ולכחלון, שהוקם לפני כשלושה שבועות, בניסיון לפתור את חילוקי הדעות סביב עתיד השידור הציבורי. מדובר בישיבה השלישית של הצוות, אך עד כה לא הושגו הסכמות ולפי ההערכה בקואליציה הסוגיה תיפתר בפגישה בין נתניהו וכחלון בימים הקרובים. אמש טענו אנשיו של נתניהו כי השיגו הסכמות עם הוועדים ברשות השידור בנוגע להתייעלות, אך באוצר מתעקשים כי המהלך בלתי אפשרי ואין לו היתכנות כלכלית וכן טוענים כי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יתנגד לביטול ההסכמים הקיבוציים. במכתב ששיגר ביטן הבוקר הוא מתעקש שהתייעלות היא אפשרית, ובהצעה להתנות את ביטול התאגיד בהתייעלות הוא מקווה לייתר את זכות הווטו המוקנית לשר האוצר מתוקף ההסכמים הקואליציוניים, על מהלכים שעלותם מעל עשרה מיליון שקלים.
&nbsp
כחלון אמר אתמול כי הוא סבור כי תאגיד השידור הציבורי יקום כמתוכנן. "אני לא רואה איך התאגיד לא קם", אמר כחלון בוועידה של עיתון דה מרקר בבאר שבע. לדברי כחלון, הוא אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הציבור שלח אותי לשמור על הכסף שלו וזה מה שאני עושה. אגורה מיותרת לא תצא. להגיד לך איזה שידור יהיה, כזה או אחר, לא רואה איך התאגיד לא קם, אבל יש נסים ונפלאות. אני מכיר את המספרים והנתונים של הרפורמה ברשות השידור, והיא לא הגיעה סתם, הגיע הזמן לשנות את זה".
&nbsp
בימים הקרובים צפויה שאלת גורל תאגיד השידור הציבורי להגיע לנקודת הכרעה – עם תום שלושת השבועות שהוקצו לעבודת הצוות המשותף לראש הממשלה ושר האוצר לבחינת הנושא. הצוות הוקם בתחילת החודש בניסיון לפשר בין עמדותיהם של ראש הממשלה, שמעונין בסגירת תאגיד השידור הציבורי ו"שיקום" רשות השידור, ובין שר האוצר, שמתנגד לסגירת התאגיד בשל העלות התקציבית של המהלך.
&nbsp
הצוות, בו חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל משרד התקשורת מומו פילבר, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורביץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד וראש אגף התקציבים אמיר לוי, קיים בחודש האחרון שלוש פגישות, שלא נרשמה בהן כל התקדמות. במוקד הוויכוח נמצא תקצוב של המהלך להמשך הפעלת רשות השידור, שאותו קידם ביטן. בניגוד לעמדתו, באוצר מתעקשים כי המשך הפעלת רשות השידור תעלה לקופת המדינה כ-370 מילון שקלים בשנה, והם אינם מקבלים את עמדתו של ביטן ולפיה ניתן להביא להתייעלות ברשות. באב"ד אמר בתחילת השבוע בגלי צה"ל: "אנחנו לא רואים דרך לשקם את רשות השידור הקיימת. היא תיסגר לטובת התאגיד".
&nbsp
לפי ההערכה בקואליציה, כחלון ונתניהו עשויים להגיע לפשרה שתשמר את מבנה התאגיד אך תשלב בו חלק מעובדי רשות השידור. ואולם, לדברי גורמים בכירים בקואליציה, השאלה המהותית נוגעת לשליטה במינויים ברשות השידור והנהלת התאגיד. במוקד המחלוקת, ככל הנראה, יעמוד הסעיף בחוק התאגיד הקובע את הרכב ואופן המינוי של המועצה הציבורית המנהלת את התאגיד ושמטרתה לשמור על ההפרדה בין הדרג הפוליטי לאנשי התאגיד. כחלון נשאל על הנהלת התאגיד היום בוועידת דה מרקר, ואמר כי הוא "לא חושב שאפשר לשנות את מבנה התאגיד", אבל סירב להתחייב על כך.
&nbsp
http://news.walla.co.il/item/3016029
 
למעלה