תאגיד היום

d1f2

Active member
כנס חירום של עיתונאי תאגיד השידור: "כחלון, עמוד בהבטחותיך"

עיתונאי תאגיד השידור הציבורי ("כאן"), המאוגדים בארגון העיתונאים של ההסתדרות, ערכו הבוקר (ג') "כנס חירום", בעקבות הסערה הפוליטית הנמשכת סביב עתידו של התאגיד.
&nbsp
לפי הודעת הארגון, בכנס נטלו חלק כ-200 מעיתונאי ועובדי תאגיד השידור, ובהם גם אנשי "ועד המינהלה", המאוגדים אף הם בהסתדרות.
&nbsp
אנשי התאגיד מודאגים מטבע הדברים מהצעת החוק הפרטית של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), הקוראת לבטל את הקמת התאגיד ולהמשיך להפעיל את רשות השידור הנוכחית במתכונת חסכונית יותר.
&nbsp
בוועד, כך נראה, מתכוונים לכוון את עיקר מאמציהם והלחצים שלהם בשר האוצר, משה כחלון, שעמד לימין התאגיד בסיבוב הקודם בקיץ, וכעת שומר על עמדה מעורפלת יותר בעניין עתידו.
&nbsp
על-פי פרסומים שונים, ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, מפעיל לחצים כבדים על כחלון כדי שזה יסכים לביטול תאגיד בשידור, וגם ח"כ ביטן טוען כי הצעתו נועדה קודם כל לשכנע את כחלון כי ביטול התאגיד יחסוך כסף.
&nbsp
בסיום הכינוס הוציא הוועד הודעה, בה נאמר: "זה מאבק של כולנו על הזכות להיות חלק משידור ציבורי חף משיקולים פוליטיים וליצור עיתונות איכותית וחופשית. אנחנו קוראים למשה כחלון, שר האוצר, לעמוד מאחורי הבטחותיו ולאפשר לנו להמשיך בעשייה".
&nbsp
באירוע נכחו גם יו"ר התאגיד, גיל עומר, והמנכ"ל, אלדד קובלנץ, ואלה השיבו לשאלות שהפנו אליהם העובדים וחזרו על הבטחתם כי התאגיד יעמוד בזמנים שנקבעו לו בחוק ויהיה מוכן לעלות לאוויר כבר ב-1 בינואר.
&nbsp
בוועד מבטיחים כי בימים הקרובים ייערכו צעדי מחאה נוספים.
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001157234
 

d1f2

Active member
קלמן ליבסקינד מצטרף לרשת ב'

יגיש תוכנית בוקר יומית במקביל לכתיבה במערב ובערוץ 20.
 

d1f2

Active member
התאגיד ישתמש במשדרי הרדיו הקיימים של רשות השידור

אם למישהו היה ספק...
 

d1f2

Active member
נערכים לבלום את ביטן: כנס חירום למען השידור הציבורי

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לביטול תאגיד השידור הציבורי וחזרה למתווה רשות השידור, ממשיכה להדאיג את עובדי תאגיד השידור בהקמה כאן, וגורמים רבים בתקשורת הישראלית. מחר (יום ה') ב-9:30 יקיים ארגון העיתונאים כנס חירום במרכז דוהל בשכונת התקווה, תחת האמירה ששידור ציבורי צריך לשרת את הציבור ולא להיות צעצוע של פוליטיקאים.
&nbsp
את הכנס תנחה לינוי בר גפן, ובין הדוברים יהיו אילנה דיין מ'עובדה'; בן-דרור ימיני מידיעות אחרונות; מתן חודורוב מ'חדשות 10' ויו"ר ועד העובדים בערוץ; אבנר הופשטיין מדסק התחקירים של גל"צ; יו"ר ארגון השחקנים שח"ם אסתי זקהיים; ויו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי.
&nbsp
אתמול כינסו ועד עובדי 'כאן' וארגון העיתונאים כנס בו לקחו חלק כ-200 מעובדי תאגיד השידור הציבורי. בכנס עודכנו העובדים לגבי מצב העניינים הנוכחי, והתבקשו לקחת חלק פעיל במאבק כנגד הניסיונות השונים לפגוע לטענתם בחופש העיתונאי.
&nbsp
במקביל למהלך של ביטן שזוכה לגיבוי שקט (אך רועם במיוחד) של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיעה אתמול מועצת תאגיד השידור לשר התקשורת נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, כי התאגיד מוכן לעלות לשידור ב-1 בינואר, כפי שקובע החוק. במסמך מפורט בן 35 עמודים, מציין התאגיד את כוח האדם הנוכחי, הנדל"ן, האמצעים הטכניים והטכנולוגיים, האולפנים, ההפקות שבעבודה ועוד.
&nbsp
"ב-1 בינואר 2017 יהיה התאגיד ערוך ומוכן לשידורי טלוויזיה, רדיו ודיגיטל מבחינה טכנית, לוגיסטית והנדסית, בפריסה ארצית 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בשגרה ובחירום - כולל הפעלת ערוץ טלוויזיה עיקרי בשפה העברית וערוץ טלוויזיה בשפה הערבית, שמונה תחנות רדיו ושידורי דיגיטל", נכתב במסמך עליו חייבים לענות ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון בתוך 14 ימים.
&nbsp
במכתב מציין התאגיד כי גייס עד כה 535 עובדים, 300 מהם יוצאי רשות השידור, ועם תחילת השידורים מספרם אמור לעמוד על כ-700. כתשובה לטענתו הלא מבוססת של ח"כ ביטן לגבי ההרכב המגזרי של עובדי התאגיד, טוענים ב'כאן' כי 20% מהעובדים שייכים למגזרים ששולבו עד היום באופן מצומצם בכלי התקשורת - כשכוונתם לערבים, דתיים וחרדים. בנוסף 43% מעובדי התאגיד הם נשים, ובהנהלה עולה היחס ל-46%.
&nbsp
בשנים האחרונות התקיימו מספר כנסי חירום לטובת התקשורת והשידור הישראלי. האחרון היה באוגוסט 2015, כנס אחר היה ב-2012, במסגרתו הגיעו כ-500 עיתונאים לסינמטק וביקרו את החקיקה בכנסת שנועדה לכבול את ידי התקשורת.
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/453468
 

d1f2

Active member
ועדת הכלכלה תתכנס כדי לדון בהיערכות ישום חוק תאגיד השידור

 

d1f2

Active member
קובי אוז בדרך לתאגיד: יגיש תוכנית ברשת ב' החדשה

&nbsp
&nbsp
הזמר קובי אוז יגיש תוכנית שבועית ברדיו של תאגיד השידור המתגבש, כך נודע לוואלה ברנז'ה. אוז מנהל משא ומתן מתקדם להגשת תוכנית שבועית אישית שלו ברשת ב' החדשה.
&nbsp
אוז הגיש ב-2007 את תוכנית הבוקר של ערוץ 10. ב-2011 כיהן במשך שלושה שבועות בלבד כחבר במליאת רשות השידור. אוז התפטר ממליאת הרשות לאחר שנודע לו כי הלשכה המשפטית ברשות הפיצה הוראה לפיה השמעת שיריו, ברדיו או בטלוויזיה, תחייב את אישורה.
&nbsp
בהודעה על התפטרותו דאז כתב אוז: "התפטרתי ממליאת הרשות כי הופץ מכתב על ידי השלכה המשפטית לפיו אפשר להשמיע את שירי רק באופן 'אקראי', ויש לתת דין וחשבון על ההשמעות שלי. כמובן שזה יפגע בטבעיות היחסים של הרדיו אל המוזיקה שלי, ועשוי לפגוע באלבומי הטרי (...) חבל, רק רציתי לעזור ומצאתי את עצמי נפגע ופוגע בפרנסתי ובפרנסת מוזיקאים שאיתי".
&nbsp
מנהל רשת ב' בתאגיד, עומר בן רובי, אישר את הפרטים.
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3008248
 

d1f2

Active member
רשות השידור: התקציב הנוכחי שלנו כמו בתאגיד (בלי הפקות מקור)

רשות השידור שוברת שתיקה, לראשונה מאז תחילת סאגת התאגיד החדש והצעת החוק לבטלו. גורמים ברשות תקפו אתמול (ד') את המסמך שהפיץ תאגיד השידור הציבורי, שבו הוצגו נתוני רשות השידור משנת 2013, ערב הרפורמה ברשות, ללא כל גילוי על כך שמדובר בנתונים לא עדכניים. הנתונים הוצגו בסמוך לנתוני התקציב של התאגיד במסמך המוכנות שנשלח לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון.
&nbsp
לצד הצגת הנתונים, קבע התאגיד כי עם צירוף החינוכית בשנת 2018, על פי התחשיב, יחסוך התאגיד למדינה כ־390 מיליון שקל בשנה. אך נתוני הרשות העדכניים מראים כי רשות השידור הצליחה לצמצם את התקציב שלה ל־740 מיליון שקל ב־2016, כמו התקציב של התאגיד. מנתונים אלה משתמע שהחיסכון בפועל הוא כ־100 מיליון שקל כל שנה, שהוא העלות של הטלוויזיה החינוכית שלא מגולמת כיום בתקציב השנתי של הרשות.
&nbsp
עם זאת, יש להדגיש כי ההתייעלות של רשות השידור בשנים האחרונות שהצליחה לחסוך כ־300 מיליון שקל מהתקציב התפעולי שלה, הגיע לאחר שהמדינה הזרימה לה כ־750 מיליון שקל שכיסה את גירעונות הרשות והפרשת העובדים. בנוסף, תאגיד השידור הציבורי משקיע 190 מיליון שקל יותר מהרשות להפקות מקור ובעצם מזרים את הכספים ליוצרים הישראלים המתפרנסים משורת התקציב הזו. מנגד, התקציב השנתי של התאגיד לא כולל את תקציב ההקמה בגובה 350 מיליון שקל שבעזרתו הוא רכש את מבנה הקבע שלו, הציוד והפקות שלו, שילם משכורות לעובדים הקיימים ודאג לתפעול השוטף.
&nbsp
שלשום הודיע התאגיד כאן לנתניהו ולכחלון כי הוא מוכן לעלייה לשידור במקום רשות השידור ויוכל להתחיל את שידוריו ב־1 בינואר 2017. במסמך המוכנות צוין כי 535 עובדים כבר חתמו על חוזי עבודה, 56% מהם הינם עובדי רשות השידור בפירוק, 80 עובדים נוספים נמצאים בהליך גיוס מתקדם ועובדים נוספים מצויים בשלבי מו"מ. ביום הפתיחה תעמוד מצבת כוח האדם על כ־700 עובדים שיאפשרו שידורי טלוויזיה, רדיו ודיגיטל ותפקוד מלא של התאגיד. התאגיד טרם חשף את לוח השידורים שלו אך לדבריו יכלול דרמה, בידור, תרבות, מורשת, תחקירים, העשרה וספורט, לצד שידורי חדשות ותכניות אקטואליה.
&nbsp
יושב ראש הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר אתמול כי "מסמך התאגיד מלא בסתירות וחורים". מהתאגיד נמסר כי "התחשיב במסמך המוכנות מבוסס על נתוני האוצר ובתאום עם אגף התקציבים". ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.
&nbsp
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3700426,00.html
 
למעלה