ברוך שפטרנו: מיקי מירו פורש מרשות השידור

d1f2

Active member
ברוך שפטרנו: מיקי מירו פורש מרשות השידור

העיתונאי ומי שהיה בעבר מנהל קול ישראל, מיקי מירו, פורש מרשות השידור - כך נודע לאייס. בכך חותם מירו כמעט 40 שנות עבודה בשידור הציבורי, וכמי שהתנגד לסגירת הרשות, הוא פורש בדיוק בתקופה בה נראה כי היא עוד עשויה להמשיך לחיות.

מירו הצטרף לרשות השידור ב-1978, ולאורך השנים עסק רבות בנושאי חברה ורווחה. בין היתר ייסד את התכניות 'שעת חברה' ו'בדרך אל הטבע', היה כתב רווחה, וייסד את מוקד התנועה של קול ישראל בשנות ה-90.

בשנים 2003 עד 2006 היה מנהל חטיבת החדשות ברשת ב', ובאמצע 2011 מונה למנהל קול ישראל לאחר שזכה לאישור ועדת המכרזים של רשות השידור, ובעקבות הדחתו של אריה שקד מהתפקיד. ואולם מספר חודשים לאחר מכן ביטל בית בית הדין האזורי לעבודה את המינוי, לאחר עתירת אגודות העיתונאים נגדו. כמה ימים לאחר מכן נבחר שוב לתפקיד. ב-2012 גם קיבל תואר ד"ר בתחומי מדע המדינה ותקשורת.

לצד ההתמקדות שלו בנושאים חברתיים, וגם התחזקות האזנה לרשתות קול ישראל השונות, מירו גם ספג ביקורת על התנכלות הנהלת רשות השידור לקרן נויבך והניסיונות להורידה משידור - במהלך תקופת המנכ"ל יוני בן מנחם, שהודח לפני כשנתיים יחד עם ההנהלה.

עם מינויו של יונה ויזנטל לעורך הראשי של רשות השידור במקומו של בן מנחם, ביקש מירו לסיים את תפקידו כמנהל קול ישראל וחזר לעבודתו העיתונאית השוטפת.

פרישתו של מירו בסוף החודש היא חלק מהתכנית לפרישה מוקדמת של עובדים מרשות השידור, לקראת תחילת פעולתו של תאגיד השידור הציבורי כאן. פרישה מוקדמת מזכה בתנאי פרישה מועדפים, ובהתחשב בוותק של מירו ברשות - 38 שנים, בשכר אותו קיבל (על פי הערכות כ-32 אלף שקלים בחודש בחוזה אישי), ובדרגת הניהול שלו, מדובר בקופה נאה מאד.

ואולם, בשיחה עם אייס מירו טוען כי מענק ותנאי הפרישה הם חלק שולי בהחלטה שלו לסיים את עבודתו ברשות בגיל 61. "אני חש מיצוי בעבודה הזאת", הוא אומר, "38 שנים עבדתי כעיתונאי חברתי, יצרתי פורמטים כמו 'שעת חברה' ו'בדרך אל הטבע', ראיתי בעבודה הזאת שליחות ציבורית, ועשיתי תפקידים בכירים ברשות. אני מרגיש שמספיק".

-אבל לעזוב בדיוק כנראה שאולי הרשות תמשיך לעבוד?
"לךא הסתרתי אף פעם את דעתי על המהלך לסגירת רשות השידור. זו הייתה התערבות בוטה בשידור הציבורי - לפרק את הרשות ולהקים גוף אחר. לכן אני מברך על המהלך הנורמלי לביטול חוק התאגיד. אבל אני כבר מיציתי עם זה".

-אז מה כן תעשה?
"אני הולך להיות עיתונאי עצמאי, ומפתח מיזם דיגיטלי לטובת זאת. אני גם מתכוון לעסוק יותר בהרצאות בתחומי הלימוד האקדמיים שלי - מדע המדינה, תקשורת ומינהל ציבורי, ולכתוב מאמרים בנושא, מה שלא הצלחתי לאורך השנים לעשות בגלל העבודה שלי".

http://www.ice.co.il/media/news/article/453227
 
למעלה