נתניהו נחוש לפגוע בשידור הציבורי: הורה להיערך לסגירת התאגיד

d1f2

Active member
נתניהו נחוש לפגוע בשידור הציבורי: הורה להיערך לסגירת התאגיד

יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) שמוביל את הצעת החוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי כאן, אמנם מצהיר שוב ושוב כי הוא עושה זאת על דעת עצמו ולא בהנחיית ראש הממשלה, אך בפועל נתניהו עצמו ואנשיו מעורבים במאמצים לקידום סגירת התאגיד.

ל-TheMarker נודע כי בשבוע שעבר נפגש נתניהו עם המנהל המיוחד של רשות השידור ברי בר ציון. בפגישה הנחה נתניהו את בר ציון להיערך להמשך השידורים כרגיל ברשות השידור, בשל ביטול הקמת התאגיד לאחר אישור הצעת החוק של ביטן.

בפגישה לא נכחו גורמי מקצוע נוספים ברשות השידור, בהם כונס הנכסים הרשמי שאחראי על פירוק הרשות, דוד האן - שמינה את בר ציון. גם בכירי רשות השידור, בהם העורך הראשי שמעון אלקבץ, לא הוזמנו לפגישה. גם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר לא ידע על קיום הפגישה. מי שהוביל את הנושא ונכח בפגישה הוא יואב הורביץ, ראש לשכת ראש הממשלה.

הורביץ, מקורבו של נתניהו מזה שנים, היה חבר הוועד המנהל של רשות השידור לפני פירוקה, והיה בין התומכים הבולטים של ההנהלה שהודחה ברשות השידור, למרות הביקורת החריפה ומקרי הסיאוב שנתגלו בה. ההערכות הן שהוא הגורם המרכזי בסביבת נתניהו שדוחף לביטול תאגיד השידור הציבורי והותרת רשות השידור על כנה. בר ציון עצמו היה אמור להיות המינוי של נתניהו לנציבות שירות המדינה, אך המינוי הוטל לאור ביקורת עליו בשל תפקידים קודמים שמילא.

נתניהו מקדם בפועל את הצעת החוק של ביטן על אף שתאגיד השידור הציבורי כאן מכריז כי הוא ערוך לשידורים. בימים אלה עמלים בתאגיד על המסמך המפורט שבו יובהר למשרדי האוצר והתקשורת, בהתאם לחוק, כי התאגיד ערוך בצורה מלאה לשידורים.

החוק הנוכחי קובע כי הקמת התאגיד היא ב-30 באפריל 2017 אלא אם כן התאגיד מכריז כי הוא ערוך לשידורים מלאים כבר ב-1 בינואר 2017, אז ההחלטה תהיה בידי נתניהו ושר האוצר משה כחלון אם לאפשר את הקדמת המועד. בתאגיד כאמור עובדים בימים אלה על המסמך המלא. בין השאר בתאגיד עיבו את מחלקת הדיגיטל כדי לאפשר עלייה לאוויר עם תוכן חדשותי כבר בינואר.

סגירת רשות השידור והקמת התאגיד, לפי חישובי משרד האוצר, אמורה לחסוך לקופת המדינה יותר שני מיליארד שקל בעשר שנות פעילות. ביטן עצמו טוען לחיסכון כלכלי בביטול הקמת התאגיד, אך ההיערכות כי בפועל המהלך יביא להוצאה של מאות מיליוני שקלים מיותרים.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) מתכוון להציג בימים הקרובים לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר משה כחלון ניתוח כלכלי שלפיו החיסכון עקב אי הקמת התאגיד יגיע לכ-1.3 מיליארד שקל בשנים 2017-2018. עם פתיחת כנס החורף של הכנסת ב-31 באוקטובר יניח ביטן על שלחן הכנסת את הצעתו לביטול סגירת רשות השידור.

אתמול הצהיר ביטן בתוכנית מה בוער בגלי צה"ל כי יציג היום את התוכנית הכלכלית לביטול הקמת התאגיד, אך לא פירט מה תוכנה.

סימן השאלה הגדול הוא מה יעשו השותפים הקואליציוניים. שר החינוך נפתלי בנט כבר הצהיר כי "יזרום" עם נתניהו בביטול התאגיד, וזאת בניגוד להתחייבות קודמת שלו לשמירה על חופש הביטוי. כחלון טרם התבטא בנושא, אך אנשיו הבהירו כי אין כל עסקה וכי מבחינתם התאגיד מוקם בינואר כמתוכנן.

אתמול אמר יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן: "הניסיונות לבטל את הקמת התאגיד מונעים אך ורק ממאבקי שליטה. הניסיונות לבטל את הקמת התאגיד מונעים אך ורק ממאבקי שליטה לקבוע מי ינהל את השידור הציבורי ואיזה מינויים יעשו בו, אין כאן שום עניין לחסכון או התייעלות".

פולקמן הוסיף כי "עמדתי לא השתנתה, עד היום הוצאו כמיליארד שקל מכספי ציבור על פירוק רשות השידור והקמת התאגיד כאשר רשות השידור היא גוף מפורק, ובתאגיד יש כבר כ-300 עובדים. אסור שפוליטיקאים יהיו מעורבים ברמה כזו בעיצוב פניו של גוף שידור מרכזי בישראל".

http://www.themarker.com/advertising/1.3098896
 

d1f2

Active member
בקואליציה מכחישים יוזמה חדשה לחיסול התאגיד

בקואליציה דחו הערב (רביעי) את הפרסום ב"הארץ" לפיו גורם מרכזי בממשלה מנסה לקדם הצעה שנועדה לסכל את הקמת תאגיד השידור הציבורי במתכונתו הנוכחית. "הפרסום על תכנית חדשה לשידור הציבורי אינה ישימה ואיני יודע מה מקורה", אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד).
&nbsp
ביטן הוסיף: "מדובר בספין לא מוצלח שמטרתו להכניס משתנים חדשים ולסבך את המצב". הוא הדגיש כי הפרסום נועד לעכב את הצעת החוק שהגיש בנושא ופורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, ולדבריו "כל השאר הם שמועות חסרות בסיס".
&nbsp
גם ח"כ רועי פולקמן (כולנו) התייחס לפרסום וציין כי עם מפלגתו לא מתקיימים דיונים בנושא. "מפלגת כולנו עסוקה בימים אלו בהעברת תקציב המדינה ורפורמות שישפיעו על חייו של כל אזרח בישראל", אמר פולקמן, והוסיף כי "אין שינוי בעמדת כולנו בעניין תאגיד השידור הציבורי. אנו מצפים שהתאגיד יחל את שידוריו בתחילת 2017 כפי שסוכם".
&nbsp
&nbsp
&nbsp
על פי הפרסום, מטרת היוזמה החדשה היא להקים גוף שידורים חדש שיחליף את התאגיד, ויכלול חלקים מרשות השידור ומהתאגיד, את גלי צה"ל ואת הטלוויזיה החינוכית. הרשות האחת שתאגד את כלל גופי השידור הציבורי תהיה כפופה לרגולטור אחד. המהלך החדש יצריך חקיקה בנושא ועד ליישומו אמורה רשות השידור להמשיך ולתפקד במתכונתה הנוכחית.
&nbsp
כמו כן, בערוץ 10 פורסם כי מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו לאחרונה לתאגיד השידור רשימות עיתונאים שגויסו לתאגיד ושאינם מקובלים עליו, ועיתונאים שטרם גויסו אך ישמח לראות בשורות הגוף החדש.
&nbsp
גורם ברשות השידור הגיב לנושא ואמר לוואלה! NEWS כי מדובר ברעיון שנשמע "מופרך". "זה בלון ניסוי שהממשלה מנסה לבדוק. מה הקשר בין תחנה צבאית לרשות השידור?", אמר הגורם. "אם כבר, מה שעומד על הפרק זה מעין איחוד בין הרשות לחלק מהתאגיד – שכנראה לא יקום".
&nbsp
הפרסום זכה לתגובה גם מיו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שמסר כי שוחח עם חברו לסיעה איתן כבל על התאגיד. "האיומים על הקמת תאגיד השידור הציבורי מתאימים לדיקטטורות חשוכות", אמר הרצוג. "בזירת הקרב הזו אנחנו נעמוד לצידה של הדמוקרטיה, לצדו של חופש הביטוי ולצדה של התקשורת החופשית ונגד הקומבינה הצבועה והאפלה. נעשה כל שנוכל כדי לבלום את ביבי ושותפיו מלדרוס ולדרדר את מדינת ישראל למקומות מסוכנים מאד".
&nbsp
ח"כ ציפי לבני התייחסה גם היא לפרסומים, ואמרה כי "השתלטות על התקשורת וחיסול השידור הציבורי - היא לא בעיה של התקשורת אלא של הציבור כולו". לדבריה, "לא פתיחת השוק לתחרות מעניינת את נתניהו - אלא שימת סכי עיניים על עיני הציבור, כך שיראה רק את מה שהמוביל רוצה שיראו, מבלי אפשרות להביט לצדדים. זה נשמע כמו סיפור היסטורי חשוך של מדינה אחרת אבל זה הסיפור של מדינת ישראל כיום, ובזה חייבים להיאבק עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי"
&nbsp
במכון הישראלי לדמוקרטיה גם כינו את הרעיון "מופרך", ומסרו כי מדובר בהצעה לא מקצועית ולא הגיונית. ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ראשת התכנית לרפורמות במדיה במכון, הסבירה כי "לפי החוק החינוכית אמורה ממילא להיות חלק מן התאגיד. הניסיון לקדם את הרעיון להמשיך את קיומה של רשות השידור ולעצור את הקמת התאגיד מנוגד לכל חוות הדעת המקצועיות לאורך השנים וכמובן לכל הגיון כלכלי. כל מטרתו אחת - להתנקם בשידור הציבורי בישראל. מדובר ביוזמה שהיא חלק מתהליך הטורקיזציה של התקשורת, שמטרתה להכניס את כל שוק התקשורת בישראל למצב של חוסר וודאות, המצב הרע ביותר עבור עצמאות עיתונאית".
&nbsp
http://news.walla.co.il/item/3006340
 

d1f2

Active member
בתאגיד משדרים "עסקים כרגיל"

למורת רוחה של מירי רגב, גיוסים נוספים שהתאגיד ביצע לאחרונה הם של שני אנשי גל"צ: אייל שחר, עורך בגל"צ ועורך תוכן במהדורה המרכזית של חדשות 10, ותומר שלפניק, לשעבר עורך ראשי של מחלקת הניו מדיה בגל"צ. בתאגיד מדגישים כי גייסו כ-530 עובדים לכאן בהקמה, וכי חטיבת הדיגיטל מונה 50 עובדים.
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3006514
 

d1f2

Active member
לידיעת ביטן: התאגיד כבר הכין את לוחות השידורים לינואר

למרות הטענה של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי תאגיד השידור הציבורי כאן לא יהיה מוכן לשידור על פי חוק בתחילת 2017, והמהלך לביטול התאגיד והחזרה למתווה רשות השידור – בגיבוי השקט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ב'כאן' ממשיכים בהליכי ההקמה והפרוגרמינג בטלוויזיה וברדיו נמצא בהרכבה וחלק מהלוחות כבר מוכנים לשידור, עם העלייה המתוכננת לאוויר ב-1 בינואר.
&nbsp
בנוגע לרדיו, קול ישראל החדש יורכב גם הוא מ-8 רשתות, כאשר המובילה היא כאמור רשת ב'. לוחות השידורים של התחנות אושרו, כאשר הלוח של רשת ב' החדשה יהיה דומה לזה של הישנה – ויכלול חלק לא קטן מהנכסים הפופולאריים והמוכרים של הרדיו, ורצועות השידור הוותיקות ישמרו ברובן על זהותן ושעות שידורן הרגיל. אבל הלוח יורכב גם מתכניות חדשות.
&nbsp
אבל לצד האופטימיות הזאת, נראה כי הרוח שנושבת מהמהלך של ח"כ ביטן משפיעה על קצב גיוס העובדים לתאגיד. מ-35 גיוסים לשבוע, המספר ירד לכ-20 בשבוע בשבועות האחרונים. בסך הכל התקיימו בחודשים האחרונים לא פחות מ-2,000 ראיונות. מן הצד השני, ישנן עזיבות בודדות מתוך 530 האיש שגויסו עד כה. גורם בתאגיד אמר לאייס כי התנהלות ביטן "יצרה אצלנו העובדים תחושת אנדרדוג, מה שמחזק את הרצון להישאר ולהילחם על קיומו של התאגיד".
&nbsp
בתוך כך, אגודת העיתונאים בירושלים פרסמה הבוקר הודעה על פיה היא תומכת בעצמאות העיתונאית של עיתונאי השידור הציבורי, אולם סירבה לגנות את הניסיונות לביטולו של התאגיד, והשארת רשות השידור.
&nbsp
לאורך כל התקופה, באגודה הירושלמית התנגדו להקמת התאגיד, והביעו תמיכה במתווה הרפורמה ברשות השידור, מהלך שגובש לפני מספר שנים ואף החל לצאת לדרך.
&nbsp
בהודעה נכתב כי האגודה "קוראת לבצר את עצמאות השידור הציבורי תוך שמירת הבסיס שהקימה רשות השידור לאורך שנים בזכות עובדים מסורים שהביאו איכות עיתונאית מקצועית למפעל החיים שלהם בה. בכל מסגרת שתקום לאחר היחלצות מתסבוכת מיותרת ויקרה שלא היה בה צורך במהלכי הפירוק - יש לשמור על קיר ברזל מגן בין עיתונות השומרת על זכות הציבור לדעת לבין אינטרסים פוליטיים שלא זה עיקר יעדם".
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/453252
 

d1f2

Active member
תחשיב ביטן: "הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יושקעו בחינוך"

"הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יכולים להיות מושקעים בחינוך, ברווחה, בריאות ובפריפריה", כך אמר היום (חמישי) יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שהציג את התחשיב שלו לביטול הקמת התאגיד. לטענתו, ביטול הקמת התאגיד יחסוך כ-2.127 מיליארד שקל לקופת המדינה. המהלך - שנחשף לראשונה בוואלה!NEWS - יבטל את פרישתם של 800 עובדים ברשות השידור, אגרת הטלוויזיה תמשיך להיות מבוטלת ואגרת הרדיו תופחת בכ-30%.
&nbsp
לפי החישוב של ביטן, הוצאות התאגיד לשנים 2017-2018 הן בסך 1.177 מיליארד שקל, וכאשר מוסיפים לכך את הוצאות הפרישה של כאלף מעובדי רשות השידור (כ-1.2 מיליארד שקל) ואת הוצאות הפרישה של עובדי הטלוויזיה החינוכית (כ-0.15 מיליארד שקל) – זה מסתכם בהוצאות בסך של כ-2.527 מיליארד שקל. ביטן מציין בתחשיב כי הקמת התאגיד החדש מחייבת מצד אחד להגיע להסכמי פרישה עם כל עובדי רשות השידור ומצד שני מחייבת את התאגיד החדש לקלוט כ-900 עובדים חדשים, מתוכם כ-400 עובדים מהרשות לאחר שקיבלו את פיצויי הפרישה שלהם.
&nbsp
עוד טוען ביטן כי אגרת הטלוויזיה בוטלה ואולם אגרת הרדיו נותרה ואף עלתה בכ-30%. לפי הבדיקה ביצע ביטן, במועד חקיקת החוק החדש (2012) עמדה האגרה על 114 שקל וכיום היא 153 שקל. ב-2017 אגרת הרדיו תעמוד על 162 שקל וב-2018 צפויה להגיע ל-171 שקל.
&nbsp
"כתוצאה מכך שאגרת הרדיו מצד אחד עלתה תוך 5 שנים בכ-48 שקל, יוצא שהאוצר מכסה את עלות התקציב של התאגיד החדש על ידי הגדלת האגרה. אם רשות השידור הייתה ממשיכה לתפקד ההעברה הכספית לרשות השידור בגין אגרת הרדיו בלבד הייתה צריכה לעמוד על כ-450 מיליון שקל", כתוב בתחשיב. ביטן מסביר כי רשות השידור תגבה את אגרת הרדיו ישירות במועד תשלום אגרת הרישוי כפי שהיה בעבר, ואולם תהיה הפחתה של האגרה בשנים 2017-2018 לסכום של 114 שקל לרכב.
&nbsp
נוסף לכך, ביטן טוען כי כל ההשקעות בציוד ובאולפנים של התאגיד החדש יועברו לרשות השידור: "האוצר טוען כי הושקעו עד כה בהקמת התאגיד החדש מיליארד שקלים אולם מכירת מתחם שרונה שהייתה קרקע בבעלות רשות השידור מכסה את ההוצאות שהיו עד סוף שנת 2016. כולל פיצויי הפרישה של חלק מעובדי רשות השידור עד כה". על פי הצעת החוק של ביטן, הרכוש הנדל"ני יועבר לבעלות המדינה לרבות רוממה ויימכרו במכרז על מנת לכסות חלק מההוצאות שמוערכות בכ-850 מליון שקל.
&nbsp
עוד מצויין בתחשיב, כי החוב בגין אגרת טלוויזיה ברשות השידור עומד על כ-800 מיליון שקל, מתוכן ייגבו לפחות כ-400 מיליון שקל. ביטן טוען כי לא תהיה פגיעה בתקציב הפקות המקור, שיעמוד על סך של 200 מיליון שקלים גם ברשות השידור – מדובר בסעיף משמעותי ביותר עבור היוצרים שכבר השמיעו קולות מאבק ביוזמה של ביטן לביטול התאגיד.
&nbsp
בנוסף לכך, עובדי הטלוויזיה החינוכית ממומנים כיום מתקציב משרד החינוך, וביטן טוען שמכיוון שעלות הפרישה מול עלות ההפעלה לאחר התייעלות מקוזזות - הדבר לא משפיע תקציבית. הוא מסייג זאת ואומר כי בשנים 2017-2018 צריכה להתבצע ההתייעלות המתוכננת כיום, כך שסך ההוצאות בגין הטלוויזיה החינוכית יעמדו על כ-50 מיליון שקל, כפי שמתוכנן בתאגיד החדש.
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/3006575
 

d1f2

Active member
ארדן נגד הכוונה לפרק את התאגיד

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף היום (חמישי) בחריפות את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ואת מסמך העלויות שפירט את החיסכון לכאורה מפירוק תאגיד השידור הציבורי "כאן". לדברי ארדן, מוביל הרפורמה בשידור הציבורי ומי שקידם את החוק להקמת תאגיד השידור הציבורי כשהיה שר התקשורת, הנתונים שעליהם מסתמך ביטן שגויים וכי המהלך יגרום לבזבוז רב.
&nbsp
"עיינתי שוב ושוב בתחשיב, ולא הצלחתי להבין איך חיסכון כספי מוצג כבזבוז ובזבוז מוצג כחיסכון כספי", אמר ארדן. הוא הזהיר כי ביטול תאגיד השידור כיום יהיה "טעות קשה, שתגרום לבזבוז רב של כספי ציבור, וגם תחזיר את השידור הציבורי לאחור".
&nbsp
כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, יו"ר הקואליציה מקדם בחודשים האחרונים הצעת חוק לביטול תאגיד השידור הציבורי, שתוגש מיד עם שוב הכנסת מפגרת הקיץ בסוף החודש. הצעת החוק של ח"כ ביטן קובעת כי חוק השידור הציבורי הישראלי משנת 2014, שאותו קידם ארדן, יבוטל. משמעות הדבר היא שרשות השידור תמשיך לפעול ופרישת 800 מעובדיה תבוטל.
&nbsp
על פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך ביוזמתו של ביטן, ובימים האחרונים התחזק במערכת הפוליטית הרושם כי התנגדותם של שניים מראשי סיעות הקואליציה – שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט – נחלשה.
&nbsp
ארדן, שהיה שר התקשורת בממשלה הקודמת, דוחה את התחשיב של ביטן וטוען כי הקמת התאגיד היא שתחסוך כספי ציבור. "הרפורמה שהובלתי לוותה כל העת על ידי חברת ייעוץ כלכלי, מטעם משרד התקשורת, וכן על ידי אנשי משרד האוצר שבחנו אותה לעומק", אמר. "הם הגיעו כולם למסקנה ברורה - סגירת הרשות הישנה והחולה, יחד עם עלות תשלום פיצויי פרישה נדיבים לעובדים שיפרשו ובתוספת עלות ההקמה של תאגיד השידורים החדש והמודרני - תחסוך לציבור בכל שנה מרגע הסגירה 400 מיליון שקלים".
&nbsp
בניגוד לטענתו של ביטן, שאמר כי הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יושקעו בחינוך וברווחה, אמר ארדן: "לא רק שביטול התאגיד לא יאפשר שום הקצאת כספים לחינוך ולרווחה, אלא להיפך, ביטול התאגיד יביא עמו קיצוץ בחינוך וברווחה כדי לממן את החזרה אחורה לרשות הישנה".
&nbsp
יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן התייחס גם הוא לנתונים שהציג יו"ר הקואליציה ואמר כי "אין אף גורם ממשלתי אחד מוסמך שמוכן לחתום עליהם". הוא הוסיף כי המניע האמיתי מאחורי הניסיון לסגור את התאגיד אינו כלכלי. "על פוליטיקאים ומפלגות להפסיק את המעורבות במינויי תפקידים בגופי התקשורת", אמר.
&nbsp
יו"ר הקואליציה הגיב לדבריו של ארדן ואמר כי הוא טועה, אך הוסיף כי אין לו "כל כוונה להתווכח עם שר מהליכוד בתקשורת". לפי התחשיב של ביטן, ביטול הקמת התאגיד יחסוך כ-2.127 מיליארד שקל לקופת המדינה. לפי חישוביו של ביטן, הוצאות התאגיד לשנים 2017-2018, יחד עם הוצאות הפרישה של כאלף מעובדי רשות השידור והוצאות הפרישה של עובדי הטלוויזיה החינוכית, מסתכמות בכ-2.527 מיליארד שקל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
גם בתאגיד סבורים כי החישוב של ביטן מופרך. לטענת גורם בתאגיד, לא ניתן להתחשב בהכנסות מהשטח הנדל"ני של רשות השידור ברוממה, משום שהן ייתקבלו רק בשנת 2017 ורק במידה שהרשות תפנה את המבנים. "נכסי הרשות הועברו למדינה ואי אפשר לספור אותם - ביטן בעצם 'מוכר' את נכסי הרשות פעם נוספת", אמר הגורם. לטענתו, לא ניתן להגיע להסכמים חדשים עם העובדים ולא נלקחו בחשבון התחשיב של ביטן הפיצויים למאות עובדים שכבר נקלטו בתאגיד. "ביטן מערבב בין הכנסות להוצאות. אין קשר - מה שמעניין זה כמה זה יעלה", אמר הגורם.
&nbsp
http://news.walla.co.il/item/3006653
 

d1f2

Active member
גלובס" חושף: מסמך ה"טאלנטים" של תאגיד השידור

בזמן שאי-הוודאות סביב עתידו של תאגיד השידור הציבורי ("כאן") גוברת, וממתינה להכרעות - שייפלו כנראה בשבועות הקרובים במגרש הפוליטי - נראה כי בתאגיד עצמו, בניהולו של אלדד קובלנץ, מתקשים לאייש חלק גדול מהמשרות הבכירות הנדרשות להפעלתו. ממסמך פנימי של התאגיד שהגיע לידי "גלובס" עולה כי עד כה הוחתמו בו רק שני עיתונאים שנכללים תחת הגדרה של "טאלנט בכיר", ורק עיתונאי אחד שמוגדר על-ידי התאגיד כ"טאלנט".
&nbsp
המסמך כולל רשימה ארוכה של תקנים ושל הגדרות תפקיד, וליד כל אחד ואחת מהם מופיע שם - במקרה שהמשרה כבר אוישה - ולידו הסטטוס שבו נמצא החוזה שלו; או מקום ריק - במקרה שהמשרה עדיין ממתינה לאיוש.
&nbsp
המסמך הוא ככל הנראה בן יותר מחודש ימים, ובכל זאת אי-אפשר שלא לשים לב למספר הרב של הטורים הריקים שמופיעים בו, מספר שמעיד על הקשיים של התאגיד הציבורי החדש - שמקווה לעלות לשידור כבר בחודש ינואר הקרוב - לאייש לפחות חלק מהמשרות בו.
&nbsp
מי כן מופיע במסמך? תחת ההגדרה "טאלנט בכיר" נכללים בסך-הכול 4 שמות. האחד הוא שאול אמסטרדמסקי, שהגיע מהעיתון הכלכלי "כלכליסט" ומונה לראש הדסק הכלכלי של התאגיד. שם אחר הוא דורון צברי, במאי וכתב דוקומנטרי, שעל צירופו לתאגיד נמסר באופן רשמי, ושמו הוזכר גם כמועמד לתפקיד מנהל המחלקה הדוקומנטרית בתאגיד.
&nbsp
דמות מוכרת אחרת היא יאיר שרקי, שהיה אמור להיות הכתב הפוליטי הבכיר בתאגיד, אך החליט לאחרונה לוותר על התפקיד ולחזור לערוץ 2. השם הרביעי הוא אורן נהרי, איש חדשות החוץ של הערוץ הראשון, שכידוע חתם לאחרונה באתר האינטרנט וואלה, אך במסמך הוא מוגדר כמי שהחוזה שלו נמצא בהכנה, ועל-פי הגדרתו ייתכן שבתאגיד גם היו מוכנים לשלם לו סכומים גבוהים יחסית.
&nbsp
במסמך מוזכרים גם שני שמות של "טאלנטים". יעקב אחימאיר, המגיש הוותיק של רשות השידור, שעל הצטרפותו אכן נמסר באופן רשמי; ואסף ליברמן, מגיש "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, שעל המגעים שלו עם אנשי התאגיד פורסם בפומבי, אך הוא החליט בסופו של דבר להישאר בתחנה הצבאית.
&nbsp
במסמך לא מופיעים תנאי שכרם של הטאלנטים ושל הטאלנטים הבכירים. בעבר פורסמו בגלי צה"ל נתונים שנמסרו על-ידי התאגיד לעמותת "הצלחה", במסגרת חוק חופש המידע, שמהם עלה כי ששת נושאי המשרה הבכירה שהוחתמו עד אז בתאגיד זכו לשכר ברוטו שנע בין 30 אלף שקל בחודש ל-35 אלף שקל. הנתונים הללו כללו גם בעלי תפקידים בכירים בתאגיד שאינם עיתונאים.
&nbsp
לפי אותם נתונים, השכר הממוצע של 20 נושאי המשרה הבכירים בתאגיד עומד על למעלה מ-28 אלף שקל. עם זאת, בעבר נמסר ל"גלובס" בתגובה רשמית מאת משרד האוצר כי לתאגיד השידור הציבורי החדש ניתנה האפשרות להגדיר 15 עובדים כטאלנטים - שיקבלו עד 40 אלף שקל ברוטו בחודש - ועוד 30 עובדים שיקבלו כ-25 אלף שקל ברוטו בחודש.
&nbsp
כאמור, אחד הנתונים הבולטים העולים מהמסמך הוא המספר הגבוה של תפקידי המפתח שעדיין לא אוישו. אמנם, כפי שצוין כבר, המסמך אינו עדכני לימים אלה, אך בהתחשב בעובדה שבתאגיד ממהרים לדווח בדרך-כלל על מינויים מרכזיים שהם מבצעים, נראה כי רוב התקנים החשובים הללו עדיין אינם מאוישים גם נכון לעכשיו.
&nbsp
כך, למשל, מופיעים במסמך שני תקנים למה שמכונה בו "מגיש מהדורה טלאנט בכיר", שככל הידוע עדיין לא אוישו. תקנים מרכזיים נוספים שמופיעים בו ריקים כוללים תפקידים כמו עורך המהדורה המרכזית (שני תקנים), ראש דסק בכיר (שני תקנים) ועוד שני תקנים שמוגדרים כ"מגיש מהדורה טאלנט" שגם הם אינם מאוישים.
&nbsp
כאמור, לוח הזמנים של התאגיד לפי החוק הקיים - שממילא נמצא כיום תחת מתקפה, על רקע הצעת חוק פרטית לביטולו שמוביל יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן - קובע כי הוא יעלה לשידור עד 30 באפריל 2017, אך מאפשר לו להתחיל בשידוריו כבר בינואר הקרוב - בכפוף לאישורם של שר התקשורת, בנימין נתניהו, ושל שר האוצר, משה כחלון.
&nbsp
מאז שתוקן החוק בקיץ האחרון, בתאגיד השידור מצהירים שוב ושוב כי הם יבקשו לעלות לשידור כבר ב-1 בינואר, כלומר בעוד קצת יותר מחודשיים. מדובר ממילא במשימה מאתגרת ומורכבת, אך ככל שחולף הזמן מבלי שבתאגיד מצליחים למנות אנשי תקשורת בולטים לכל אותם תפקידים שעדיין נותרו פתוחים, נראה כי היא הולכת והופכת לקשה יותר ויותר.
&nbsp
התחום שבו מצבו של התאגיד פשוט יותר הוא הרדיו. שם, רוב עובדי קול ישראל - שממילא נחשבת לתחנה מוצלחת שמצבה טוב יחסית - עברו לתאגיד, ולכן חלק גדול יותר מהמשרות שנזכרות במסמך אכן מאוישות. בתחום זה ישנן 3 משרות שמוגדרות כ"מגיש טאלנט". שני השמות הראשונים ברשימה זאת הם של אריה גולן ואסתי פרז, אנשי קול ישראל, שאכן סיכמו על הצטרפותם לתאגיד. השם השלישי הוא של מגישת התוכנית "סדר יום" ברשת ב', קרן נויבך, שמופיעה תחת הסטטוס "נשלח חוזה".
&nbsp
מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "'כאן בהקמה' הוא גוף מסודר המנהל מעקב קבוע אחר תהליכי ההקמה, ובהם גם הליכי הגיוס וסטטוס הנקלטים בתאגיד".
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001157056
 

d1f2

Active member
בכיר באוצר על מסמך ביטן: התפוצצנו מצחוק. זה חארטה בריבוע

"זה חארטה בריבוע" - כך הגיב היום בכיר במשרד האוצר שנחשף למסמך שהפיץ היום יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד), שלטענתו מצדיק את סגירת תאגיד השידור כאן בחיסכון של 2 מיליארד שקל.
&nbsp
הבכיר אמר כי "בחיים לא ראיתי כזה נייר חובבני. אנשי האוצר ראו את הנייר והתפוצצו מצחוק. אנחנו מקווים שבתור יו"ר הקואליציה הוא יודע לספור אצבעות בצורה יותר רצינית".
&nbsp
במשרד האוצר עמלים בימים אלה על מסמך מפורט שיציג את החיסכון הכספי שהושג מהתוכנית לסגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד החדש. לפי הערכות שהוצגו בעת חקיקץ החוק בנושא, החוק אמור לחסוך לקופת המדינה כ-2 מיליארד שקל בעשור.
&nbsp
באוצר תמהו בעיקר על חישובים שהציג ביטן לגבי השכר ברשות השידור, על הכנסות מקרקעות שכבר נמכרו ועל תרחישים בלתי אפשריים. גורם באוצר הבהיר כי בכל מקרה תקציב בסדר גודל שהציג ביטן לא יאפשר כלל הפניית תקציבים לשוק היצירה המקומית.
&nbsp
עם זאת, משרד האוצר לא הוציא עד כה תגובה רשמית למסמך ביטן. במשרד ממתינים לעמדתו של שר האוצר משה כחלון. החשש הוא שכחלון ייכנע ללחץ הפוליטי וישתף פעולה עם נתניהו לפגיעה בשידור הציבורי.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3100263
 

radiofm1231

New member
תאגיד השידור כאן או קול ישראל אין ממש הבדל ביניהם

חוץ מהשם התאגיד וההצטרפות של שדרנים ועיתונאים וכל מיני אין ממש שינוי
והרשתות ישארו באותה מתכונת אז בקיצור עושים ענין גדול
כי כאן או רשות השידור הם אותו דבר אלא אם התכנים ישתנו למשהוא יותר מגוון ומפתיע אז יהיה הבדל משהוא
&nbsp
ובכלל אם כל כך הרבה מתנגדים להקמתה
אז בטח שהיא תיהיה מקצועית יותר וכנראה תפתיע אפילו אותי
שקצת מאסתי ברשתות קול ישראל חוץ מ88 כמובן במוצאי שבת או בספיישלים
וקצת קול המוזיקה כשיש כמה נעימות שצצות לה לפני התוכנית הבא
הנקודה היא מה שלא יקבע כך או כך יש לפחות רדיו
ולא מצב של כיבוי משדרים בין השינוים או לא השינוים
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה