הרשות השנייה לאופירה אסייג: הימנעי מלעסוק במתחרים ברדיו

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
הרשות השנייה לאופירה אסייג: הימנעי מלעסוק במתחרים ברדיו

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום לרדיו ת"א כי על אופירה אסייג, המגישה את "תוכנית הספורט של ישראל" ברדיו תל אביב, ועל המגישים הנוספים של התוכנית, ייאסר לעסוק בנושאים הקשורים לזכויות השידור של משחקי הכדורגל בישראל, עלייתם של ערוצי ספורט נספים בתשלום וכדומה.

אסייג היא מנהלת התוכן של אתר ONE, שהוא גם בעל ערוץ ספורט המשודר ב-yes ובהוט, ונשואה לאחד מבעלי המניות בו - גיל מנקין. על פי הטענות שהגיעו לרשות היא ניצלה את תוכנית הרדיו אותה היא מגישה ברדיו תל אביב כדי "לנהל לקמפיין" נגד העלאת שני ערוצי ספורט נוספים בתשלום על-ידי צ'רלטון, בעלת ערוצים ספורט 1 וספורט 2.

מי שפנו לרשות היו צ'רלטון - שגם הגישה נגד אסייג והמגישים אייל ברקוביץ' ואיציק זוהר תביעת דיבה בסכום של 4 מיליון שקל - ו-yes שהיא זאת שמשווקת את הערוצים בפועל, יחד עם הוט, ולה משלמים חובבי הספורט שמבקשים להתחבר לערוצים.

בצ'רלטון וב-yes טענו כי אסייג פועלת בניגוד עניינים, לאור העובדה ש-ONE בעצמו הוא בעלים של ערוץ בו משודרים שידורי ספורט, וככזה יש לו כאמור אינטרסים ברורים בתחום. בפנייתה של yes לרשות נכתב בהקשר זה כך: "אסייג מנועה מלעסוק בנושאים כגון דא, כיוון שיש לה עניין אישי של ממש בסוגיה... ערוץ ONE מתחרה באגרסיביות על זכויות שידור של אירועי ספורט עם אותם ערוצים נוספים אותם תוקפת אסייג בשידוריה".

כעת החליטו כאמור ברשות להיענות לפניה והורו לרדיו ת"א לדאוג לכך ש"שככל שעולה בתכנית נושא הנוגע לענייניה העסקיים של חברת ‏ONE (דוגמת הנושא שבגינו נעשתה הפנייה), גב' אסייג ‏והעובדים בחברה העוסקים בתוכנית ימנעו מעיסוק בו וזאת על מנת להסיר את החשש לניגוד ‏עניינים בכל הנוגע לסיקור הנושא".

עוד מורה הרשות כי אם הנושאים הללו בכל זאת יעלו לדיון בנושא באמצעות גורם מקצועי כלשהו שאינו קשור ל- ONE על המגישים יהיה לתת גילוי נאות לכך בתחילת האייטם ובסיומו.

תגובות רדיו תלאביב ו-one יובאו לכשיתקבלו.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001147628
 

d1f2

Active member
רדיו ת"א: מדובר בפגיעה בחופש הביטוי

מנכ"ל רדיו תל אביב, אבי משולם, טען כי הגבלת תחום העיסוק של אסייג היא פגיעה בחופש הביטוי. במכתב תשובה ששיגר לרשות השנייה טען משולם כי "הנושא המדובר הינו בליבת הזכויות של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, בייחוד בנושא המעורר עניין ציבורי כה רב בקרב קהל מאזיניה של תכנית הספורט".
&nbsp
עוד טען משולם כי שיתוף פעולה מעין זה נפוץ גם בתוכנית ספורט שמשודרת ברדיו FM103 – רדיו ללא הפסקה, וכי תוכנית דומה שודרה בגל"צ בשיתוף ערוץ הספורט. לטענת משולם, גם התוכנית ברדיו ללא הפסקה "נוהגת תדיר לקדם במסגרתה - ללא כל גילוי נאות לקהל מאזיניה - את החברות שבבעלותו של אלי עזור (בעלי רדיו 103), שהינן: העיתון 'מעריב השבוע' וצ'רלטון".
&nbsp
לעצם העניין טען משולם כי הוספת הערוצים עשויה להביא לעליית מחירי חבילת ערוצי הספורט שבתשלום וכן לזליגת חומרים לערוצים החדשים, וכי ניתן לכך ביטוי גם בדברים שאמר שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. לגבי הגילוי הנאות טען משולם כי אסייג וצוות הפרשנים שלצדה עובדים בסיטינט "והעניין מוזכר ללא הרף במהלך התכנית. כך שכל בר דעת, אשר מאזין לתכנית הספורט, מבחין כי תכנית הספורט דנן משודרת בהפקתם ובשיתופם של גורמים בסיטינט", וכי הם פועלים על פי כללי האתיקה העיתונאית.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3046631
 
למעלה