בגלל פודקאסט - חברת מועצת הרשות השנייה מתפטרת

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
בגלל פודקאסט - חברת מועצת הרשות השנייה מתפטרת

חברת מועצה נוספת, רביעית במספר, פורשת מתפקידה ברשות השנייה. ד"ר עמית לביא-דינור, סגנית דיקן וראש התמחויות תוכן ויזואלי ותקשורת שיווקית ופוליטית בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. הסיבה: פרשנות משפטית שנויה במחלוקת לגבי הרצאה שמסרה בפודקאסטים של רדיו תל אביב שכלל לא שודרו ברדיו.

ההתפטרות של לביא-דינור מצטרפת לעזיבתם של שלושת חברי המועצה שהתפטרו - יונתן כהן (על רקע העובדה שבתו החלה לעבוד בחדשות 2), אייל דה-פאו ופרופ' טליה איינהורן, שמתחה ביקורת על התנהלות המועצה.

לביא-דינור עוזבת את תפקידה במחאה על פרשנות משפטית של יועמ"ש הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר. בהסדר ניגוד העניינים נקבע כי לחברי המועצה אסור להתראיין לגופים המפוקחים - כולל תחנות הרדיו האזוריות. לביא-דינור נטלה חלק במיזם פודקאסטים דיגיטלי של רדיו תל אביב, שכלל הרצאות מרחיבות דעת באתר הרדיו. לביא-דינור העבירה הרצאה קצרה שעלתה במאגר הרדיו בנושא פרטיות בעידן הדיגיטלי, והיא כלל לא שודרה ברדיו עצמו.

שמיר פנתה ללביא-דינור ודרשה ממנה להקפיד על כך להבא, שכן הופעה בכלי תקשורת מפוקח אינה עונה לכללי ניגוד העניינים. מנגד, לביא-דינור עצמה טענה כי אין כל קשר בין הסדר ניגוד העניינים לבין ההרצאה, משום שמדובר בהרצאה מקצועית בתחום המחקר שלה במסגרת פעולתה בבית הספר לתקשורת בבינתחומי, וכי זו לא הופעה פרטית ואישית, אלא שירות לציבור בהנגשה של ידע ומחקר בנושאי תקשורת.

לביא-דינור הבהירה כי פעילות זו היא חלק מתפקידה הציבורי, וכי היא אינה מתכוונת להפסיק אותה - ולכן מתפטרת מתפקידה ברשות השנייה. לביא-דינור אף הבהירה כי פרשנות זו תמנע מאנשים נוספים לקחת חלק במועצות ציבוריות.

ההתפטרות של ארבעת חברי המועצה מותירה את מועצת הרשות השנייה בהרכב חסר של 11 חברים בלבד מתוך 15. משרד התקשורת אמור היה להתחיל בהליך איתור מועמדים חדשים לחברות במועצה, אך אינו צפוי לעשות כן לאור הליכי החקיקה המתקדמים לסגירת הרשות השנייה ולהקמת גוף חדש לרגולציה על הטלוויזיה.

http://www.themarker.com/advertising/1.3046090
 
למעלה