'שירים ושערים' עוזבת את קול ישראל - לטובת הרדיו האזורי

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
'שירים ושערים' עוזבת את קול ישראל - לטובת הרדיו האזורי

קבוצה של תחנות רדיו אזוריות תשדר מהעונה הקרובה את משחקי ליגת העל בכדורגל - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה לאחר קיום מכרז בו התמודדה רדיו חיפה בשם קבוצת תחנות ישראל, וקול ישראל, מחזיקת הזכויות עד כה.

במסגרת העסקה, ישלמו התחנות למנהלת ליגת העל 400 אלף שקלים עבור זכויות השידור, מהם 180 אלף שקל במזומן ועוד 220 אלף במחירון שפ"א (החברה המטפלת בשידורי הפרסומות ברוב תחנות הרדיו האזוריות, א"כ) לטובת תשדירים למנהלת ולקבוצות ליגת העל - במה שמוגדר כשרות לקהילה. המכרז הוא לשנה אחת עם אופציה לשנה נוספת.

לאורך עשרות שנים שודרו המשחקים ברשת ב', למעט הפסקה קצרה בה המשחקים שודרו ברדיו ירושלים. לפני שנתיים נפתחה אופציה לתחנות רדיו בפריפריה לשדר את משחקיהן של הקבוצות מאותו אזור, כך שרדיו חיפה שידרה את משחקיה של מכבי חיפה מאצטדיון סמי עופר, ואילו רדיו דרום את משחקי הפועל באר שבע ומ.ס. אשדוד מוורסמיל ואחר כך מטוטו-טרנר. כמו כן שודר המשחק המרכזי באתר גל"צ.

לפני כשבועיים יצאה מנהלת ליגת העל במכרז חדש המחייב שידור ארצי. במצב כזה האופציות לא היו רבות: קול ישראל של רשות השידור, שתיסגר באמצע השנה הבאה, והתאגדות של מספר תחנות רדיו אזוריות שייצרו פריסה ארצית של השידורים.

דני נישליס, בעלי רדיו חיפה והתדר הנוסף שלו רדיו חם אש, רצה מאד את שידורי הכדורגל והוביל את המכרז מצידם של חבריו לקבוצת תחנות ישראל - רדיו תל אביב, רדיו דרום וגלי ישראל. לקבוצה זו הצטרפה גם תחנת רדיו ירושלים. כמו כן צפוי נישליס להציע את הזכויות גם לרדיו קול רגע באזור העמקים, רדיו אמצע הדרך באזור השרון, ורדיו קול הים האדום באילת. לא מן הנמנע כי הפקה מסוג זה תכלול גם את אתר ONE.

התחנות צפויות להפיק משדר מרכזי בסגנון 'שירים ושערים' המיתולוגית שכולל 4 משחקים, אולם תהיה האפשרות הטכנית לבודד את סיב השידור באמצעות אפליקציה מיוחדת, וכך כל תחנה תוכל להתמקד באיזה משחק בו היא מעוניינת, ולקבל פריצות ממשחקים אחרים. הסיבה לכך היא שבתחנות הפריפריאליות יותר - רדיו חיפה ורדיו דרום, הקבוצות המקומיות דומיננטיות יותר מבחינת קהל המאזינים המקומי, וכך אופציה כזו תאפשר לתת למאזין יותר שידור מהקבוצה שלו. המכרז גם יאפשר לקבוצת התחנות לשדר את משחקי הליגה הלאומית בימי שישי, אולם אין התניה כזו.

במנהלת ליגת העל סירבו להתייחס. את תגובת אנשי רדיו חיפה לא ניתן היה להשיג.

http://www.ice.co.il/media/news/article/435373
 
למעלה