שמו של התאגיד החדש: כאן (?)

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
שמו של התאגיד החדש: כאן (?)

כך עולה מפרטי שם הדומיין: www.kan.org.il

domain: kan.org.il
descr: Israel Public Broadcasting Corporation NPO
descr: 6 Yona Kreminizki st.
descr: Tel aviv
descr: 6789906
descr: Israel
e-mail: udih AT ipbc.org.il
person: Udi Hacohen
Created on 2016-07-13
validity: 13-07-2017
status: Transfer Locked
changed: domain-registrar AT isoc.org.il 20160713 (Assigned)

הראשון שזיהה: יניב מורוזובסקי. https://twitter.com/yanivtv/status/759436375913558016
 

d1f2

Active member
רשמית: שם התאגיד הוא 'כאן'



 

d1f2

Active member
ח"כ ביטן יוזם חקיקה לסגירת תאגיד השידור: "יחסוך כסף"

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, יוזם הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי – כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. בישיבת שרי הליכוד שהתכנסה הבוקר לפני ישיבת הממשלה, שבה צפויה לעלות הצעת החוק לדחיית עליית שידורי התאגיד לאפריל 2017, שוחחו השרים בנושא. ביטן מתכוון לגייס תמיכה בנושא במהלך פגרת הקיץ של הכנסת ולקדם את החקיקה עם שובה מחופשה.
&nbsp
"לא צריך לדחות את עליית השידור – אפשר לבטל את התאגיד ולהישאר עם רשות השידור הקיימת ולהגיע לאותה תוצאה. המשך קידומו של התאגיד יעלה למשלם המסים הרבה יותר מאשר שימוש ברשות השידור הקיימת", אמר ביטן בישיבה. לדבריו, כבר בוטלה האגרה והחל תהליך התייעלות פנימי ברשות השידור, לכן אין טעם בקידום התאגיד החדש. במהלך הישיבה הפנו ביטן ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס את תשומת לבו של נתניהו לנימה הביקורתית העולה כלפיו בהתבטאויות חלק מהעיתונאים שצפויים לעבוד בתאגיד.
&nbsp
ביטן אמר בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה בכנסת כי הוא מבטא את עמדתו האישית ולא את זו של שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו. "מה שיצא הוא שתאגיד ציבורי לא קם במשך שלוש שנים. מצד שני, דווקא רשות השידור התחילה להתייעל, לכן אני חושב שאולי עשינו טעות וצריך לשקול את כל המהלך מחדש - ואני לא אומר את דעתו של ראש הממשלה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן חתם על הסכם והשתנו הנסיבות. גם משרד האוצר לא מכבד כל הסכמים וגם יו"ר ההסתדרות לא חייב לכבד. היו צריכים לדבר עם התאגיד. אני לא אומר שלא, בהרבה מאוד הליכי חקיקה לא מדברים עם אף אחד, כמו חוק ההסדרים והרפורמות של האוצר".
&nbsp
מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, התבטא באותו דיון נגד סגירת התאגיד כולו. "כבר שלושה-ארבעה ימים שאנחנו שומעים בליץ תקשורתי שרק מסביר מה ראש הממשלה רוצה לעשות. אף אחד לא רוצה לסגור את התאגיד, אף אחד לא מטיל ספק בכישרונם ובמוטיבציה וביכולות של אנשי התאגיד. בסוף הם יקימו תאגיד לתפארת", אמר.
&nbsp
בתוך כך, גילו הבוקר השרים להפתעתם הצעת החלטה המעבירה את סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית מידי משרד התקשורת, בראשות נתניהו, לידי משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב, הנחשבת לאחת השרות המקורבות לראש הממשלה בימים אלה. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הביעה את התנגדותה לדרך הבאת ההחלטה והצביעה נגד.
&nbsp
http://news.walla.co.il/item/2983940
 

d1f2

Active member
מירי רגב: "לא לבצע מינוי-מחטף של אלדד קובלנץ"

שרת התרבות מירי רגב פנתה ליו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר – בדרישה שלא לבצע "מינוי-מחטף" של אלדד קובלנץ למנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור. במכתב ששלחה היום (ראשון) רגב לעומר היא כותבת: "אבקשך לא לפתוח בהליך מינוי מנכ"ל קבוע לתאגיד טרם חלפו שנתיים, וכל הליך של תפקיד מנכ"ל יהיה בהתאם לוועדת איתור ולא באופן אוטומטי".
&nbsp
לטענתה, "בימים האחרונים הובא לידיעתי מידע לפיו המינוי המרכזי והחשוב של מנכ"ל תאגיד השידור עומד על הפרק. מינוי בדרך זה בטרם מלאו שנתיים למינוי הזמני מעלה ריח של מחטף כאילו למישהו אצה הדרך אינו עומד בסטנדרט הציבורי הראוי ומנוגד לרוח המחוקק שהגדיר את פרק הזמן המופיע בחוק".
&nbsp
עוד לפי רגב, קובלנץ מבקש לרתום את מועצת התאגיד למנותו באופן קבע לתפקיד. "בניסיון זה יש משום פגיעה בחוק ובנראות הציבורית שהיא צריכה להיות נר לרגלינו. החלטה מהירה המתקיימת בחשאי מעבירה מסר בעייתי לציבור.
&nbsp
הארכת מינוי של קובלנץ, שלא בתום שנתיים אינה תקינה ומנוגת לחוק, שלא נדבר על המחויבות הנדרשת בהקמת ועדת איתור מסודרת שתקנה את האפשרות למועמדים טובים נוספים להציע את עצמם לתאגיד ובהיעדר הליך סדור של בחירה יש משום פגיעה במנהל תקין", כותבת רגב.
&nbsp
גורמים בתאגיד אמרו לוואלה ברנז'ה כי "מדובר על ניסיון לסיכול ממוקד של מנכ"ל התאגיד, רצוף בעיוותים ובמידע לא נכון".
&nbsp
מ"כאן" (תאגיד השידור) נמסר: "המכתב של השרה רגב מלא באי דיוקים עובדתיים. עניין המנכ"ל הקבוע אינו עומד על הפרק".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/2983964
 

d1f2

Active member
נתניהו יחליט אם התאגיד יעלה בסוף אפריל או לפני

מילה אחת, זה מה שגרר את הוויכוח בממשלה סביב חוק תאגיד השידור הציבורי. מילה אחת שנוספה לחוק הבהירה עד כמה רוצים ראש המשלה בנימין נתניהו ואנשיו להמשיך לשלוט בכל החלטה הקשורה לתאגיד. המילה היא "ישקלו".
&nbsp
עד כה דובר על הקמה של התאגיד ב-30 באפריל 2017 – דחייה של שבעה חודשים לעומת המועד המקורי. ואולם אם מועצת התאגיד תעדכן את שרי האוצר והתקשורת ב-1 בינואר כי התאגיד ערוך ומוכן לשידורים בצורה מלאה, השרים יקדימו את מועד ההקמה. כעת שונה נוסח החוק והשרים אינם מחויבים להקדים אם וכאשר המועצה תעדכן אותה בדבר מוכנותם, אלא הם מחויבים רק "לשקול" זאת. כלומר, הם רשאים להחליט לבדם על הקדמת מועד ההקמה.
&nbsp
תוספת המילה הזו, שעליה התעקשו במשרדי הממשלה מבהירה שוב כמה נתניהו אינו מוכן לשחרר את תאגיד השידור הישראלי מאחיזתו. את החוק לדחיית ההקמה של התאגיד, שהוא קיבל בירושה מהשר גלעד ארדן, הוא נאלץ ליישם בעל כרחו. הוא ניסה לדחות את הקמתו באמצעות עיכוב מינוי חברי המועצה, אך כעת כשלא נותרה לו ברירה הוא פשוט החליט על דעת עצמו ועל דעת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי יש לדחות את ההקמה מפני שהתאגיד לא ערוך לשידור – וזאת מבלי שהתייעץ כלל עם התאגיד ומבלי שנשמעה עמדת מועצת התאגיד.
&nbsp
גם כעת, כאשר הושגה פשרה לדחייה של שבעה חודשים ולא של 15 חודשים, תוך הסכמה כי במקרה שהתאגיד יהיה אכן ערוך השידורים יחלו בינואר – נתניהו עדיין מתעקש כי ההחלטה הסופית מתי יוקם התאגיד תהיה בידיו. אם וכאשר תגיע אליו מועצת התאגיד ותורה לעלות בין ינואר לאפריל – לנתניהו תהיה סמכות לעכב את העלייה לאוויר. מדוע? כי זה מה שנתניהו רוצה – לשלוט בתאגיד.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3024285
 

d1f2

Active member
חורים בחוזה הנדל"ן של התאגיד; רדיו רק"ע, א' וג' ישדרו מת"א

בעוד הפולטיקאים ממשיכים לריב על האחיזה בתאגיד השידור החדש, מתברר כי גם בצד הטכני, פעילותו העתידית רצופת סימני שאלה. החוק קובע כי התאגיד ישדר מירושלים, אך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אישר באופן זמני שהתאגיד ישדר ממודיעין – והנושא עבר לבג"ץ, בעקבות עתירה שהגישו עיריית ירושלים ומספר ח"כים (רועי פולקמן, מוטי יוגב, אראל מרגלית חיליק בר ונחמן שי). בתאגיד הבהירו כי הם אינם מעוניינים לשדר מאולפני רשות השידור. בשבוע שעבר אף פורסם כי מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, וסמנכ"ל הכספים, רן היילפרן, חתמו על רכישת מבנה הקבע בירושלים בסכום של כ-90 מיליון שקל.
&nbsp
הבעיה הראשונה בשידור מירושלים קשורה לעובדי הרדיו של התאגיד: מלבד עובדי רשת ב' (שישדר מהלני המלכה) – רדיו רקע, רשת א' ורשת ג' - ישדרו מתל אביב. במקרה שלהם, המעבר לתל אביב יהיה קבוע וייתכן שאף לא חוקי - כי התאגיד אמור לשדר מירושלים. בתאגיד מבהירים כי כמו שמתחייב בחוק, עיקר שידורי הרדיו של התאגיד יהיו מירושלים ובכללם רשת ב'. השידורים ברשתות השונות יחולקו בין ירושלים לתל אביב בהתאם לתכנים ולצרכי ההפקה תוך הקפדה על מילוי החוק.
&nbsp
בהקשר זה, עובד ברדיו של רשות השידור סיפר לוואלה ברנז'ה כי "התראיינתי לתאגיד לפני כחודש, לפני הסערה של דחיית התאריך והבג"ץ של מודיעין, והם שאלו אותי 'אם לא נעבוד מירושלים - מה תעשה?', עניתי שלא אשתף פעולה כי זה בניגוד לחוק. הם היו קצת בהלם, כי כולם כל כך תלויים בהם ומוכנים לנסוע לכל מקום. אבל במקרה שהתאגיד ייצא מירושלים שקרוב ל-800 או 900 משפחות ייפגעו מהמעבר הזה".
&nbsp
בעיה נוספת טמונה בעסקת הרכישה של מבנה הקבע של התאגיד - שעליה דווח בשבוע שעבר. התאגיד רכש מבנה בן 5 קומות בירושלים, אך בפועל מה שנרכש הן הקומות העתידיות. כלומר, בתאגיד מדברים על בניית עוד 5 קומות שלא מאושרות. תהליך האישור לוקח יכול לקחת עד שנתיים – מה שאומר שבכל מקרה התאגיד לא יעבור למשכן הקבע בעיר הבירה עד 2018.
&nbsp
בתאגיד טוענים כי במידה והתוכנית לבניית הקומות העליונות, שאושרה כבר להפקדה, לא תצא לפועל – אז במסגרת ההסכם התאגיד יוכל להשתמש בקומות התחתונות, שכבר בנויות. אבל יש לזכור כי שטח זה לא יספיק לצרכי התאגיד. בקומה התחתונה אין 8,000 מ"ר שהתאגיד מחפש אלא 6,000 מ"ר - והתאגיד גם לא מקבל את כל הקומה.
&nbsp
סוגייה נוספת נוגעת למסמך ההבנות שהתאגיד הציג לבג"ץ בדיון. אי אפשר להתעלם מכך שהפרסום על חתימת החוזה של מבנה הקבע בירושלים התרחש ביום שבו התאגיד היה אמור להעביר את נימוקו לבג"ץ על המעבר למודיעין. כלומר, האם זהו חוזה שנועד להניח את דעתו של בג"ץ, והאם הסעיף של שלב ההבנות שבעל פה אכן ימומש בפועל? בתאגיד אומרים כי הסכם ההבנות לרכישת מבנה הקבע נחתם כבר לפני כחודשיים. ההסכם אושר במועצת התאגיד לפני כשבועיים ובאישור משרד האוצר נחתם החוזה הסופי של העסקה, ללא קשר לדיון בבג"ץ ובמטרה לשדר מירושלים באופן קבוע החל מאוגוסט 2018.
&nbsp
סגן ראש עיריית ירושלים - עופר ברקוביץ, ממובילי המאבק להשארת התאגיד בעיר – אמר כי "רכישת מבנה הקבע היא ניסיון לזרוע חול בעיני הציבור ובפני בג"ץ לקראת החלטותיו. אנחנו דורשים את פעילות התאגיד מירושלים מיומו הראשון ולכך חשיבות קריטית. כבר היום אנשי התאגיד מסננים את העובדים הירושלמים ודוחקים אותם החוצה בכך שמעבירים את עיקר פעילות הרדיו לתל אביב. בנוסף, למבנה האמור לא קיימים האישורים לתוספת קומות ולא ניתן להבטיח את לוחות הזמנים. אני מקווה כי באין מנהיגים בישראל, בג"ץ יעשה את העבודה ויורה לתאגיד, על כל מחלוקותיו, לפעול בירושלים כבר בתחילת דרכו כדי לשמור על שלטון החוק ועל מעמדה וחוסנה הכלכלי של ירושלים".
&nbsp
http://b.walla.co.il/item/2984349
 

d1f2

Active member
רובי המרשלג ואלון ולן מצטרפים ל״כאן״

המרשלג ישמש ככתב צפון, ולן ישמש עורך בחטיבת החדשות של "כאן" בכלל, וברשת ב' בפרט
 

d1f2

Active member
ראיון עם איתי מרקסון, המפיק הראשי של תחנות 'כאן'

איתי, 33, פתח תקווה , המפיק הראשי בחטיבת הרדיו של 'כאן'.
&nbsp
היי איתי, כפי שאמר פעם איש חכם (מודי בר און), הכל אנשים. ספר לנו על עצמך.
אוהב אנשים, בעלי חיים, טיולים ואת החיים. ירושלמי במקור וכיום גר במרכז עם בת זוג אהובה ושני חתולים אהובים, שכנראה אוהבים אותי קצת פחות כי הם חתולים. בעבר הייתי המפיק הראשי, שדרן ועורך ברדיו eco99fm, לצד עבודתי כקריין וכמנחה אירועים עצמאי. נכון להיום אני עובד כחודשיים ושבוע בתאגיד, שכבר הפך בינתיים ל''כאן''.
&nbsp
איך נראה יום שלך ''כאן''?
בעבודתי כיום אני מתפקד כמנהל בצוות ההקמה – גיוסים, כתיבת נהלים, קידום מהלכים ופרויקטים שונים הרלוונטיים לעשייה של חטיבת הרדיו בפרט, ושל ''כאן'' בכלל. בין היתר, אני משתדל לסייע בתיווך בין חטיבות התאגיד השונות כדי לייעל את עבודתנו המשותפת כגוף אחד.
&nbsp
מה דעתך על הרדיו שלנו כאן בארץ?
מצב הרדיו בישראל לא רע בכלל ופועלים בו אנשים מוכשרים מאוד. המינוס הגדול הוא שמדובר בשוק קטן ביחס למדינות אחרות, דבר שפוגע בתחרות וכפועל יוצא מפריע גם ליצירת תוכן. תוכן איכותי עולה כסף, ואם אנחנו רוצים שיהיה באמת איכותי ונקי מאינטרסים או מלחצים כאלה ואחרים, אנחנו נאלצים להסתמך על רייטינג וגודל הקהל. מעבר לכך, יש ברדיו הישראלי חדשנות, יצירתיות גדולה ומוזיקה טובה במגוון פלטפורמות שפונות לכל סוגי הקהלים – דבר שאני מקווה שיוסיף להתקיים ללא לחצים rרים.
&nbsp
נשמע שהרדיו זורם לך בעורקים.
התאהבתי ברדיו בגיל צעיר במיוחד ומאז אני מאזין אדוק שזכה להפוך לשדרן וליוצר. זו פלטפורמה רומנטית, שמאפשרת חופש שאין באמצעי מדיה אחרים. ברדיו יש מקום לשינויים בלייב, יש גמישות רבה ביצירה ובליינאפ, יש מקום לביטוי אישי של העורך, של המפיק ושל המגיש וגם קיים מקום לטעויות, לבלבולים וללפסוסים קלים שצובעים את השידור. כמובן שזה לא אומר שהשידור לא צריך להיות מהודק ב-100%, אבל גם העובדה שהשידור לא "מעונב" תורמת לקסם. ואגב לא מעונב – אין Dress Code ברדיו, שזה תמיד נחמד. באופן אישי אני שונא לגהץ.
&nbsp
מה נשמע בוקע מהרדיו אם נהיה זבוב על הקיר בבית או ברכב שלך?
אני משוחד, אבל זה יהיה חטא אם לא אגיד שלטעמי אחת מהתכניות הטובות בישראל היא תכנית הבוקר עם טל ברמן ואביעד קיסוס. מדובר בזיווג רדיופוני שאין שני לו, הם פשוט מבריקים. אני גם מאוד אוהב אקטואליה, כך שאני מתנייד על בסיס קבוע בין אריה גולן לאסף ליברמן, ובין קרן נויבך לרזי ברקאי.
&nbsp
אי אפשר לדבר עם איש רדיו, בלי להזכיר את הפודקאסטים שנמצאים בכותרות.
לשיטתי, פודקאסט הוא שם עדכני לתסכית הרדיו הותיק והמוכר. אודיו מתוסרט, עם או בלי אפקטים, שמייצר תמונה שהמאזין יכול לדמיין בעצמו. קצת כמו לקרוא ספר, הפודקאסט משאיר את הוויזואליה של התוכן למאזין עצמו שמייצר עולם ומלואו בתוך הראש. פודקאסט מוצלח הוא גם הפקה רדיופונית עשירה ומדויקת, וגם עושה שימוש נכון בפלטפורמה האינטרנטית ומביא עמה השלמה של תוכן, תמונות ואמצעים גראפיים נוספים, ש"אורזים" את הסיפור ואת התוכן באריזה מושכת במיוחד.
&nbsp
איך מכניסים חדשנות לרדיו?
בימיה הגדולים של הטלוויזיה, אמרו “Video Killed The Radio Star” וציפו שהטלוויזיה תכחיד את הרדיו – דבר שמעולם לא קרה ואני לא מצפה שיקרה כל עוד אנשים צורכים תוכן בזמן שהם משתמשים בעיניהם לדברים אחרים. אדרבה, כיום הרשת מהווה יתרון עצום לרדיו ודווקא איום על הטלוויזיה המסורתית. הכנסת חדשנות לרדיו נעוצה בחיבורו לפלטפורמה האינטרנטית ובהנגשתו לעולם באופן שאינו מוגבל מבחינה גיאוגראפית. היום כל אחד יכול לשמוע כל תחנת רדיו שמכבדת את עצמה, בכל מקום בעולם, גם ללא מקלט רדיו. אבל מעל לכל, חדשנות ברדיו נמדדת בתוכן – "חשוב, מעניין, מרגש", זה תמהיל נכון וסטנדרטי למבנה של תוכן כמו שאנחנו רגילים לו כיום כמעט בכל פלטפורמה, אבל מה עם "חדש"?, "מטורף"?, "מפתיע"? לטעמי יש להם מקום, כל עוד הם מבוצעים נכון וכמובן מבלי לפגוע בקהל.
&nbsp
לסיום, אילו הפתעות אתם מכינים לנו ברדיו?
הרדיו של קול ישראל הוא נכס צאן ברזל של המדיה וגם של החברה הישראלית, ודברים רבים בו היו טובים ויישארו. ההפתעות שצפויות למאזינים שלנו ישלבו בין עדכון השידורים במקומות הנכונים והראויים, לבין חיזוק הקשר בין השידור לאמצעי הניו מדיה. רדיו טוב בשנת 2016 הוא לא אמצעי שידור קולי בלבד, אלא אמצעי שאפשר לשמוע באוזניים, לראות בעיניים ובעיקר להרגיש בלב. אני מדמיין את המאזינים שלנו איתנו באולפן.
&nbsp
http://comingsoon.ipbc.org.il/post/?pid=1064
 

d1f2

Active member
הפשרה המתגבשת: תאגיד השידור יחל לפעול מירושלים ב-2017

לאחר מאבקים סוערים בוועדת הכלכלה היום (ג') סביב המיקום שבו יפעל תאגיד השידור, בשעות האחרונות מתגבשת פשרה: תאגיד השידור יחל לפעול חלקית מירושלים כבר ביוני 2017 במודל פעילות מצומצם, שיורחב עד ליוני 2018 - אז יעמוד התאגיד באופן מלא בהוראות החוק.
&nbsp
פעילות קול ישראל תחל לפעול כבר בשלב הראשון בירושלים - באולפני הלני המלכה של רשות השידור. בכל הקשור לטלוויזיה, התאגיד יחל את רוב פעילותו במודיעין, אך ביוני 2017 יעביר חלק מפעילות השידור שלו לבניין הקבע בירושלים, שנרכש באחרונה ברחוב כנפי נשרים. התאגיד יעבוד בדומה למודל הפעילות של חדשות 10, שבה רוב המערכת מרוכזת בגבעתיים, אך השידורים וחלק מהעובדים ממוקמים באולפן בירושלים. ביוני 2018 החוק יחייב כי הפעילות תועבר באופן מלא לבניין הקבע בירושלים.
&nbsp
במו"מ לקראת ישיבת ועדת הכלכלה מחר, משתתפים הח"כים רועי פולקמן (כולנו), שהוביל את הדיון בנושא בוועדת הכלכלה עד כה והיה שותף למתווה, וכן חברי הכנסת מהאופוזיציה נחמן שי ומיקי רוזנטל, ויו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל (המחנה הציוני). בדיונים משתתפים גם אנשי עיריית ירושלים ותאגיד השידור. מטעם הקואליציה טיפלו בנושא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ויו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד).
&nbsp
ח"כ פולקמן מסר: "אנחנו בדיונים היסטוריים על מהות חופש התקשורת והביטוי בישראל. בשבועות האחרונים אנו עדים להשתוללות והתקפות על התאגיד. לצערי, המטרה פה היא לא ירושלים אלא חיסול התאגיד. אנחנו רוצים שידור ציבורי ותקשורת חופשית בישראל ויש פה מהלך גדול מצד הליכוד המנסה לקבור את התאגיד - כולל התקפות מתוזמנות. סיעת כולנו, המשמשת כמבוגר האחראי בממשלה הזו - לא תיתן להחזיר את המדינה לימי מפאי בהם המדינה הייתה שייכת למפלגה".
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3026849
 
למעלה